همانطور که سونی قولش را داده بود، دیشب و در قالب برنامه‌ی State of Play شاهد اولین رونمایی از گیم‌پلی رسمی بازی «گوست آو یوته‌ای» (Ghost of Yotei) بودیم. طبق آنچه در این برنامه‌ی ۲۰ دقیقه‌ای دیدیم، بازی در اساس بسیار شبیه به قسمت قبلی یعنی «گوست آو سوشیما» است، اما همانطور که انتظار می‌رود در هر بخش پیشرفت‌های تازه‌ای به خود دیده است.

نمایش گیم‌پلی گوست آو یوته‌ای با صحبت از انتخاب در چگونگی پیشبرد گیم‌پلی آغاز شد؛ طوری که طبق گفته‌ی سازندگان بازی، این امکان برای بازی‌کنندگان فراهم شده است تا سبک بازی خاص خود را به گوست آو یوته‌ای بیاورند. به این شکل که چه بازی‌کننده‌ای که بخواهد ساعت‌ها را به گشت و گذار و اکتشاف اتفاقات مختلف بپردازد و چه بازی‌کننده‌ای که فقط می‌خواهد داستان را دنبال کند و میان‌پرده ببیند، تجربه‌ی لذت بخشی از بازی کردن گوست آو یوته‌ای داشته باشد.

ghost of yotei

پیشرفت‌های بازی در هر بخش متعدد هستند. برای مثال، گشت و گذار در نقشه‌ی بازی بسیار گسترده‌تر از قسمت قبلی است و می‌توان گفت بازی کمی حس و حال زلدا-گونه به خود گرفته است. بازی‌کننده‌ها می‌توانند با یک دوربین، از دوردست‌ها نقشه را رصد و سپس به سمت آنچه می‌بینند حرکت کنند. فعالیت‌های جدید و تازه یا مینی‌گیم‌ها هم که در بازی قبلی حضور نداشتند، به بخشی از گیم‌پلی فرعی گوست آو یوته‌ای تبدیل شده‌اند.

از نظر مبارزات، گوست آو یوته‌ای پیش از هر چیز اطمینان حاصل کرده است تا به‌جای یک سلاح، مجموعه‌ای سلاح‌های مختلف را در اختیار نقش اصلی بازی یعنی «آتسو» قرار دهد. در حالی که تنها سلاح اصلی بازی قبلی کاتانا بود، در گوست آو یوته‌ای می‌توان از چند سلاح مختلف استفاده کرد که همگی هم خط مهارت خود را دارند و جداگانه ارتقا داده می‌شوند.

ghost of yotei

گوست آو یوته‌ای در مقایسه با بازی قبلی هم داستان بسیار گسترده‌تری خواهد داشت. یک مکانیک بسیار جالب گیم‌پلی که در بازی تعبیه شده است و استفاده‌ای کاملا روایی دارد، امکان رفت و آمد در دو زمان گذشته و حال با فشردن یک کلید است. در زمان‌های مشخص، بازی‌کننده‌ها این قابلیت را دارند تا خودشان با فشردن یک کلید بخواهند آتسو را در کودکی یا در زمان حال ببینند و از وقایع گذشته هم باخبر شوند. برخلاف گوست آو سوشیما که صداگذاری ژاپنی در آن در قالب یک آپدیت اضافه شود و انیمیشن صورت ژاپنی هم نداشت، گوست آو یوته‌ای از همان ابتدای کار صداگذاری ژاپنی هم دارد و تمام انیمیشن صورت شخصیت‌ها در زبان ژاپنی هم ضبط شده است.

ghost of yotei watanabe mode

نهایتا، سازندگان گوست آو یوته‌ای از دو حالت جدید که تجربه‌ی متفاوتی به گوست آو یوته‌ای می‌دهد رونمایی کردند. «حالت کوراساوا» در گوست آو سوشیما وجود داشت و کاری می‌کرد که بازی با تم رنگی و صوتی فیلم‌های کلاسیک آکیرا کوروساوا اجرا شود. در گوست آو یوته‌ای دو حالت دیگر هم در کنار حالت کوروساوا به بازی اضافه شده است. «حالت میکه» با همکاری «تاکاشی میکه»، کارگردان معروف سینمای ژاپن، طراحی شده و بازی را خشن‌تر و دوربین مبارزات را نزدیک‌تر می‌کند. «حالت واتانابه» هم با همکاری «شینیچیرو واتانبه»، کارگردان «کابوی بیباپ» و «سامورایی چامپلو» طراحی شده و یک موسیقی متفاوت با بیت هیپ‌هاپ به بازی اضافه می‌کند.

ghost of yotei

پس از نمایش گیم‌پلی، سونی نهایتا از کنسول ویژه‌ی پلی‌استیشن ۵ مختص بازی گوست آو یوته‌ای رونمایی کرد که یک دسته و یک قاب کنسول با الهام از طراحی‌های جوهر کلاسیک ژاپنی دارد.

می‌توانید در ادامه ۲۰ دقیقه گیم‌پلی جدید گوست آو یوته‌ای را ببینید.

بازی Ghost of Tsushima مخصوص PS5

4,406,230 تومان

badge-icon

500+ نفر به این کالا علاقه دارند

badge-icon

در سبد خرید 100+ نفر

badge-icon

1000+ بازدید در 24 ساعت اخیر

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir