مدیریت اداری به معنای برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و نظارت بر فرایندهای اداری یک سازمان است تا فعالیت ها به طور هماهنگ و کارآمد انجام شوند. از آنجایی که در هر سازمان کارهای اداری زیادی در بخش های مختلف انجام می شود، کسی که مدیریت امور اداری را برعهده دارد باید بتواند روی تمام عملکردهای سازمان نظارت کند تا کارها به درستی انجام شوند. به همین دلیل مدیر اداری وظایف متعددی دارد.

ما در این مقاله قصد داریم وظایف مدیر اداری را بررسی کنیم و لایحه وظایف مدیر اداری را قرار دهیم. علاوه بر این شرایط ورود به رشته مدیریت اداری در دانشگاه های مختلف را توضیح می دهیم.

پیشنهاد ویژه: با شرکت در دوره آموزش امور اداری آریا تهران می توانید انجام کارهای اداری را به صورت صفر تا صد یاد بگیرید و در پایان دوره مدرک بین المللی فنی حرفه ای دریافت کنید. با استفاده از این مدرک می توانید به راحتی وارد بازار کار شوید.

مدیریت اداری چیست
مدیریت اداری چیست

مدیریت اداری چیست

در پاسخ به سوال مدیریت امور اداری چیست می توان گفت تعریف مدیریت اداری به این صورت است که مدیریت اداری مجموعه ای از فعالیت ها و فرآیندهای اداری روزمره است که به منظور برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و نظارت بر امور اداری یک سازمان یا شرکت انجام می شود.

مدیریت اداری یکی از بخش های مهم هر سازمان و اداره است و مسئولیت های اساسی مانند مدیریت منابع انسانی، مالی، پشتیبانی و نظارت بر فرآیندهای اجرایی را بر عهده دارد. یکی از جنبه های مهم مدیریت اداری، ایجاد و حفظ نظم در سازمان است و مدیران اداری باید با برنامه ریزی دقیق وظایف را بین بخش های مختلف سازمان تقسیم کنند و روی عملکرد هر بخش نظارت کنند.

اما خیلی از افراد شغل مدیریت اداری را با دفترداری یکسان می دانند. لازم به ذکر است که شغل مدیریت اداری با دفترداری متفاوت است. اگر نمی دانید تفاوت شغل دفترداری و مدیریت اداری چیست، پیشنهاد می کنیم مقاله شغل دفترداری را مطالعه کنید. در ادامه وظایف مدیریت اداری را به صورت کامل توضیح می دهیم.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید به عنوان کارمند مشغول به کار شوید باید کار با تمام نرم افزارهای اداری را بلد باشید. با شرکت در دوره های عمومی و اداری آریا تهران می توانید تمام مهارت های لازم را از صفر تا صد به صورت عملی یاد بگیرید و مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید.

مدیر اداری کیست
مدیر اداری کیست

مدیر اداری کیست

مدیر اداری یکی از مهم ترین افراد در هر سازمان و اداره است که بر عملکرد تمام بخش ها نظارت می کند تا فعالیت های اداری به درستی و در زمان مشخص انجام شوند. مدیر اداری به انگلیسی Administrative manager گفته می شود. پدر مدیریت اداری هانری فایول نام دارد. فایول یک مهندس معدن فرانسوی-ترکیه ای بود که نظریه ای مستقل از نظر مدیریت علمی فردریک تیلور با نام مدیریت اداری ارائه کرد.

مدیریت اداری یک شغل بسیار حساس و مهم است، به همین دلیل مدیر اداری باید مهارت های مدیریتی و تخصصی داشته باشد. توانایی ارتباط قوی و موثر، حل مسئله، مدیریت زمان، برنامه ریزی دقیق و تصمیم گیری سریع از جمله مهارت های مدیریتی یک مدیر اداری موفق هستند. علاوه بر این مهارت ها، مدیر اداری باید مهارت های تخصصی برای انجام وظایف خود داشته باشد.

مدیر اداری باید مدارک مرتبط در جهت انجام این وظایف مدیریتی داشته باشد و باید کار با تمام نرم افزارهای اداری را بلد باشد. نرم افزارهای ورد و اکسل از جمله مهم ترین نرم افزارهای اداری هستند که در تمام سازمان ها و اداره ها استفاده می شوند. اگر نمی دانید نرم افزار ورد چه کاربردی دارد، پیشنهاد می کنیم مقاله word چیست را مطالعه کنید. همچنین، اگر نمی دانید نرم افزار اکسل چه کاربردی دارد می توانید مقاله اکسل چیست را مطالعه کنید.

به توانایی کار با نرم افزارهای اداری مهارت های هفتگانه کامپیوتر یا icdl گفته می شود. تمام مدیران اداری باید مهارت icdl را به صورت حرفه ای بلد باشند و برای استخدام مدرک ای سی دی ال خود را ارائه دهند اگر نمی دانید مهارت های هفتگانه کامپیوتر چیست و چرا انقدر اهمیت دارد، پیشنهاد می کنیم مقاله icdl را مطالعه کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید کار با تمام نرم افزارهای اداری برای شغل مدیریت اداری را مطابق نیازهای بازار کار یاد بگیرید و مدرک ای سی دی ال فنی حرفه ای دریافت کنید، پیشنهاد می کنیم در دوره ای سی دی ال آریا تهران شرکت کنید.

اصول مدیریت اداری
اصول مدیریت اداری

اصول مدیریت اداری

اصول مدیر تنظیم اداری ابزارهایی هستند که به مدیران در اجرای وظایف کمک می کنند. این اصول حاصل تحقیقات و تجربیات اساتید برجسته است که شامل سه مورد می شود. ما در این مقاله قصد داریم اصول مدیر اداره را توضیح دهیم.

چهار اصل مدیریت اداری عبارت اند از:

  1. اصول پنچگانه مدیریت
  2. اصول چهارده گانه مدیریت فایول
  3. اصول مدیریت تیلور

علاوه بر مدیر اداری، منشی ها و مسئول دفتر نیز باید از این اصول پیروی کنند. اگر نمی دانید منشی کیست و چه وظایفی را برعهده دارد، پیشنهاد می کنیم مقاله منشی را مطالعه کنید. برای اطلاع از اصول مسئول دفتر شدن نیز می توانید مقاله وظایف مسئول دفتر را مطالعه کنید.

اصول پنجگانه مدیریت اداری
اصول پنجگانه مدیریت اداری

اصول پنجگانه مدیریت اداری

اصول پنجگانه مدیریت شامل برنامه ریزی، سازماندهی، استخدام، هدایت و رهبری و کنترل می شود. این اصول به مدیران کمک می کنند تا با ایجاد ساختاری منسجم و هماهنگ، اهداف سازمان را به تحقق برسانند. در برخی منابع، استخدام به عنوان بخشی از هدایت و رهبری در نظر گرفته می شود، اما در بسیاری از منابع به عنوان یک اصل مستقل محسوب می شود.

در ادامه این اصول پنجگانه را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

برنامه ریزی

برنامه ریزی نخستین و مهم ترین بخش از مدیریت است. هنری فایول یکی از نظریه پردازان مدیریت معتقد است که تدوین برنامه ای کاربردی یکی از سخت ترین وظایف مدیران است. برنامه ریزی نیازمند تحقیق دقیق اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت سازمان است. بسیاری از مدیران در این مرحله دچار اشتباه می شوند و به جای در نظر گرفتن منابع انسانی و مادی موجود، برنامه هایی ایده آل گرانه تدوین می کنند که قابلیت اجرا ندارند.

سازماندهی

سازماندهی دومین اصل مدیریت است که هماهنگی بین برنامه ریزی و اجرای اهداف را ایجاد می کند. مدیر اداری باید بخش های مختلف سازمان، وظایف و ارتباط میان آنها را به درستی مشخص کند و بر اجرای آنها نظارت کند. به این کار سازماندهی گفته می شود.

استخدام

استخدام یا انتخاب نیروی انسانی مناسب یکی دیگر از مهم ترین اصول مدیریت است. در این مرحله مدیر باید افرادی را جذب کند که توانایی ها و مهارت های لازم برای پست های مشخص را داشته باشند. این اصل تضمین می کند که افراد شایسته مشغول به کار شوند و برنامه ها به درستی اجرا شوند.

بدون نیروی انسانی مناسب حتی بهترین برنامه ریزی و سازماندهی نیز بی نتیجه خواهد بود. مدیران حرفه ای با درک توانمندی افراد، آنها را در موقعیت های شغلی قرار می دهند که بتوانند بهترین عملکرد خود را ارائه دهند.

هدایت و رهبری

هدایت و رهبری، چهارمین اصل مدیریت است که شامل ایجاد انگیزه و تاثیرگذاری بر کارکنان برای دستیابی به اهداف سازمانی می شود. یک رهبر حرفه ای، افراد را به سمت دستیابی به اهداف سازمانی هدایت می کند و در عین حال به رشد حرفه ای آنها نیز اهمیت می دهد.

کنترل

کنترل به عنوان آخرین اصل مدیریتی تضمین می کند که فعالیت های سازمان طبق برنامه ریزی تعیین شده پیش برود و همه افراد وظایف خود را به درستی انجام دهند. پس از اجرای اصول برنامه ریزی، سازماندهی، استخدام و هدایت مدیر اداری باید مطمئن شود که سازمان از مسیر اصلی منحرف نمی شود.

کنترل شامل ارزیابی عملکرد، شناسایی مشکلات و اعمال اصلاحات لازم است. این اصل مکمل سایر اصول مدیریتی است و با انجام اصولی آن می توان سازمان را به اهداف مورد نظر رساند.

منشی ها نیز همانند مدیران اداری باید این اصول را بلد باشند. اگر می خواهید صفر تا صد منشی گری را به صورت اصولی تحت نظر سازمان فنی حرفه ای کشور یاد بگیرید و مدرک بین المللی دریافت کنید، پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش منشی گری شرکت کنید.

اصول مدیریت فایول
اصول مدیریت فایول

اصول مدیریت فایول

همانطور که گفته شد، کارشناسان مختلف، نظرات متعددی درباره اصول مدیریت در سازمان ها دارند. یکی از معتبرترین نظریه ها در این زمینه، اصول مدیریت فایول است. هنری فایول یکی از مشهورترین دانشمندان علم مدیریت، تئوری های بسیاری ارائه داده که به شکل جامع وظایف و اصول مدیریت را بررسی می کند.

فایول، اصول مدیریت را به ۱۴ بخش تقسیم کرده و بر همین اساس وظایف مدیریت اداری را توضیح داده است. در ادامه این ۱۴ بخش را بررسی می کنیم.

تقسیم کار

تقسیم کار یکی از اصول مهم فایول است که تاکید می کند وظایف بزرگ و پیچیده سازمان باید به بخش های کوچک تر تقسیم شوند. این کار باعث می شود هر فرد یا تیم در زمینه خاصی فعالیت کند تا کارایی سازمان افزایش یابد. تقسیم کار علاوه بر کاهش کاری افراد به بهبود کیفیت خروجی نیز کمک می کند.

اختیار

اختیار به معنای قدرت تصمیم گیری و دستور دادن در سازمان است. فایول معتقد است که هر کارمند باید متناسب با سمت، دانش و موقعیت خود سطحی مشخص از اختیار داشته باشد. این امر باعث می شود که کارکنان احساس مسئولیت بیشتری کنند و فرآیندهای اداری سریع تر پیش برود.

نظم

فایول بر این باور است که تمام کارمندان باید از قوانین و دستورالعمل های سازمان پیروی کنند تا کارها در زمان مشخص انجام شوند. ایجاد نظم موجب هماهنگی بیشتر و جلوگیری از هرج و مرج در سازمان می شود.

وحدت فرماندهی

از نگاه فایول، هر فرد در سازمان باید تنها از یک مدیر دستور بگیرد. اگر کارمندان از چند مقام مافوق دستور بگیرند، احتمال بروز تضاد و سردرگمی افزایش می یابد و کارمندان گیج می شوند که باید کدام دستور را اجرا کنند و کدام دستور اولویت بیشتری دارد.

وحدت هدف

تمامی اعضای سازمان باید برای دستیابی به یک هدف مشترک تلاش کنند و مدیر اداری باید روی عملکرد هر بخش برای دستیابی به این هدف نظارت کند.

اولویت منافع سازمان

منافع سازمان در هر شرایطی باید بر منافع فردی یا گروهی ارجح باشد. فایول تاکید می کند که تمامی اعضا باید منافع سازمان را در اولویت قرار دهند و از تصمیمات و فعالیت هایی که به ضرر سازمان است، اجتناب کنند.

پاداش

فایول معتقد است که دستمزد و پاداش باید بر اساس شایستگی و عملکرد افراد تعیین شود. پاداش دهی منصفانه باعث افزایش انگیزه، رضایت شغلی و بهره وری کارکنان می شود.

تمرکز در تصمیم گیری

فایول بر این باور است که در سازمان هایی که تمرکز بیش از حد وجود دارد، نباید تمام تصمیمات توسط مدیران ارشد گرفته شود زیرا این کار باعث کاهش خلاقیت، انگیزه کارکنان و کند شدن فرآیندهای سازمان می شود. از طرفی اگر قدرت تصمیم گیری با تمام افراد سازمان باشد، هرج و مرج و عدم هماهنگی به وجود می آید.

مدیر اداری باید با در نظر گرفتن محیط سازمان، میزان مهارت کارکنان و نوع فعالیت آنها بخشی از تصمیم گیری را به عهده آنها قرار دهد. این کار باعث می شود کارکنان انگیزه بیشتری بگیرند و سازمان بتواند از خلاقیت های آنها استفاده کند.

رعایت سلسله مراتب سازمانی

سلسله مراتب در سازمان به زنجیره فرمان از بالاترین سطح مدیریت تا پایین ترین سطح کارکنان اشاره دارد. رعایت سلسله مراتب باعث می شود هر فرد کارهای مربوط به خود را انجام دهد و نظم ایجاد شود.

نظم در محیط کار

مدیریت اداری هنری فایول بر اهمیت نظم در محیط کار تاکید دارد. هر کارمند باید جایگاه مشخصی داشته باشد و تجهیزات لازم برای انجام وظایف در اختیار داشته باشد.

انصاف

مدیران باید با احترام و بدون تبعیض با کارمندان رفتار کنند. انصاف در سازمان، اعتماد و رضایت کارکنان را افزایش می دهد و از بروز نارضایتی جلوگیری می کند.

ثبات کارکنان

ثبات نیروی انسانی یکی از مهم ترین اصول مدیریت فایول است که بر کاهش نرخ جا به جایی کارکنان تاکید دارد. فایول بر این باور است که تغییرات مکرر در نیروی انسانی می تواند منجر به کاهش بهره وری، افزایش هزینه های استخدام وکاهش انسجام تیم ها شود.

مدیران باید تلاش کنند تا شرایط کاری مناسبی برای کارکنان فراهم کنند و با سازماندهی صححی و انتصاب مناسبافراد در نقش های شغلی، ثبات بیشتری در سازمان ایجاد کنند.

ابتکار عمل

کارکنان باید این آزادی را داشته باشند که با هماهنگی مدیر اداری، ایده ها و خلاقیت های خود را در کار اعمال کنند.

کار گروهی

در نهایت باید شرایطی فراهم باشد تا نیروهای حرفه ای بتوانند به صورت گروهی فعالیت های مربوط به خود را انجام دهند. با تشکیل تیم های حرفه ای قطعا فعالیت های سازمان زودتر پیش می رود.

اصول مدیریت تیلور
اصول مدیریت تیلور

اصول مدیریت تیلور

فردریک تیلور نیز به عنوان یکی دیگر از مشهورترین افراد در زمینه مدیریت است که به عنوان پدر مدیریت علمی شناخته می شود. تیلور معتقد است که اصول مدیریت باید به گونه ای طراحی شوند که همزمان بیشترین منافع را برای کارفرما و کارمند فراهم کنند. او اصول مدیریتی خود را در چهار محور اصلی خلاصه کرده است.

نخستین اصل مدیریت تیلور، استفاده از روش های علمی به جای آزمون و خطا است. تیلور تاکید کرده که مدیران باید تصمیمات خود را با تکیه برتحقیقات و داده های علمی اتخاذ کرده و بهترین روش ها را برای بهبود کارایی سازمان انتخاب کنند.

یکی دیگر از اصول مدیریت تیلور، استخدام کارمندان بر مبنای علم است. او بر این باور است که مهارت و دانش افراد باید معیار اصلی برای استخدام باشد و سایر عوامل در اولویت های پایین تر قرار گیرند. همچنین، تیلور به تربیت علمی کارکنان اهمیت ویژه ای می داد و معتقد بود که دانش و مهارت کارکنان باید به طور مداوم و مطابق با روش های علمی به روز رسانی شود.

و اصل آخر این است که تیلور بر این باور بود که ایجاد روابط مثبت میان مدیران و کارمندان می تواند انگیزه و تعهد کارکنان را افزایش دهد. در این راستا وظایف سازمان باید به درستی بین مدیران و کارمندان تقسیم شود. مدیران باید فکر کنند و تصمیم بگیرند و کارمندان تصمیمات آنها را اجرا کنند.

وظایف مدیر اداری
وظایف مدیر اداری

وظایف مدیر اداری

همانطور که گفته شد طبق اصول مدیریت اداری، مدیر اداره وظایف متعددی دارد که در این قسمت به طور کامل آنها را توضیح می دهیم.

اولین و مهم ترین وظیفه مدیر اداری برنامه ریزی و سازماندهی است که شامل طراحی استراتژی ها، تخصیص وظایف و کنترل روندها می شود. مدیر اداری باید با برنامه ریزی اصولی فرآیندهای سازمان را بهینه نماید. یکی دیگر از وظایف مهم مدیر اداری، مدیریت منابع انسانی است که شامل نظارت بر استخدام، آموزش، نگهداشت نیروهای انسانی، ارزیابی عملکرد و ارائه خدمات رفاهی به کارکنان می شود.

تامین تجهزیات اداری، برنامه ریزی برای خرید و نگهداری آنها، نظارت بر موجودی انبار و حتی تهیه ست اداری نیز جزو وظایف مدیر اداری می باشند. اگر نمی دانید ست اداری چیست و چه کاربردی دارد می توانید مقاله ست اداری شامل چیست را مطالعه کنید.

البته از آنجایی که وظایف مدیر اداری بسیار زیاد است، معمولا برای هر بخش مدیر اداری جداگانه قرار داده می شود. در ادامه وظایف مدیران اداری در بخش های مختلف را بررسی می کنیم.

شرح وظایف مدیر اداری و مالی

مدیر اداری و مالی وظیفه دارد تا امور مالی و اداری سازمان را به صورت جامع مدیریت کند. طبق لایحه وظایف مدیر اداری pdf که در سال جدید منتشر شده است شرح وظایف مدیر مالی و اداری به طور کلی تهیه صورت های مالی بر اساس اصول حسابداری، تهیه گزاش ماهانه، تهیه صورت های مالی بر اساس اصول حسابداری، مدیریت و بودجه بندی جریان نقدی سازمان می شود.

سایر وظایف مدیر اداری و مالی شامل سازماندهی و مدیریت وضعیت بدهکاران و بستانکاران، مدیریت کلیه امور مالیاتی، نظارت بر امور مالی و حسابداری روزمره و پیش بینی های مالی سازمان برای قرارداد با مشتری می شود.

لازم به ذکر است که وظایف مدیر اداری و مالی با وظایف تحصیلدار متفاوت است و تا حدودی به یکدیگر شباهت دارند. اگر نمی دانید تحصیلدار چه وظایفی دارد و تفاوت او با مدیر اداری چیست، پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیلدار کیست را مطالعه کنید.

همانطور که می دانید مدیر اداری و مالی باید با تمام اصول حسابداری آشنا باشد. علاوه بر این، باید مدرک معتبر در زمینه حسابداری ارائه دهد. با شرکت در دوره حسابداری فنی حرفه ای آریا تهران می توانید اصول حسابداری ویژه بازار کار را یاد بگیرید و مدرک معتبر داخلی و بین المللی حسابداری دریافت کنید.

شرح وظایف مدیر اداری و منابع انسانی

مدیریت امور اداری و منابع انسانی یکی از بخش های مهم هر سازمان و اداره است. مدیر اداری و منابع انسانی به انگلیسی Human Resources Manager گفته می شود. وظایف او بر محور مدیریت سرمایه انسانی است. بنابراین، اولین و مهم ترین وظیفه مدیر منابع انسانی جذب و استخدام نیروی انسانی مورد نیاز سازمان است.

یکی دیگر از وظایف مهم مدیر اداری و منابع انسانی، آموزش و توسعه کارکنان است. مدیریت اداری و منابع انسانی باید برنامه های آموزشی متناسب با نیازهای شغلی کارکنان را طراحی و اجرا کند. این آموزش ها می تواند شامل دوره های تخصصی، کارگاه های آموزشی و یا آموزش های آنلاین باشد. در نهایت باید با نظارت بر عملکرد کارکنان به آنها کمک کند تا رشد کنند و باعث پیشرفت سازمان شوند.

استخدام مدیر اداری و منابع انسانی باید سخت گیرانه انجام شود، زیرا مسئولیت های بسیار مهمی دارد. مدیر اداری و منابع انسانی باید تمام مهارت های اداری از جمله نوشتن نامه اداری را بلد باشد. اگر نمی دانید چگونه باید نامه اداری بنویسید، پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه نوشتن متن نامه اداری را مطالعه کنید.

شرح وظایف مدیر اداری و پشتیبانی

مدیر اداری و پشتیبانی مسئولیت برنامه ریزی و مدیریت اداره امور سازمان را بر عهده دارد. یکی از وظایف اصلی او برنامه ریزی و سازماندهی فرآیندهای اداری است. این کار شامل تدوین ساختارهای سازمانی مناسب، تخصیص وظایف به کارکنان، نظارت بر عملکرد واحدهای مختلف اداری و بهینه سازی روندهای اجرایی می شود.

مدیر اداری و پشتیبانی به انگلیسی administrative management  گفته می شود. یکی دیگر از وظایف مدیریت اداری و پشتیبانی، نظارت و هماهنگی بین بخش های مختلف سازمان است. او باید ارتباطات موثری بین تیم ها و واحدهای مختلف برقرار کند، جلسات هماهنگی برگزار کند و به حل مشکلات بپردازد.

همچنین، نظارت بر مستندات و دبیرخانه، مدیریت بازرگانی سازمانی و ارائه گزارش های دوره ای از عملکرد واحدهای مختلف از دیگر وظایف مدیر اداری و پشتیبانی می باشد. برای انجام تمام این کارها، مدیر اداری و پشتیبانی باید کار با نرم افزارهای اداری اکسل و ورد را بلد باشد.

با شرکت در دوره ورد آریا تهران می توانید صفر تا صد کار با نرم افزار اداری ورد را به صورت عملی یاد بگیرید و مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید. اگر می خواهید نرم افزار اکسل هم در آموزشگاه معتبر آریا تهران تحت نظر سازمان فنی حرفه ای کشور یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم در دوره اکسل شرکت کنید. در پایان تمام دوره های آریا تهران می توانید دو مدرک داخلی و بین المللی دریافت کنید.

حقوق مدیر اداری

حقوق مدیر امور اداری با توجه به عوامل مختلفی از جمله سابقه کاری، میزان مهارت، حوزه فعالیت و نوع سازمان مورد نظر و… متفاوت است. میانگین حقوق مدیران اداری با سابقه کاری کم در شرکت های متوسط حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان در ماه است.

این میزان حقوق در کسب و کارهای کوچک تر می تواند کمتر باشد و در شرکت های سرشناس تر و بزرگتر می توان بیشتر باشد. لازم به ذکر است که در هر کسب و کار و سازمانی برای استخدام شدن به عنوان مدیر اداری باید مدارک مختلفی از جمله گواهی اشتغال به کار ارائه دهید.

رشته مدیریت اداری
رشته مدیریت اداری

رشته مدیریت اداری

در پاسخ به سوال رشته مدیریت امور اداری چیست می توان گفت رشته امور اداری یکی از رشته های زیرمجموعه هنرستان است که متقاضیان می توانند از دوره دبیرستان مقطع دوم وارد آن شوند. این رشته در گروه مدیریت و خدمات قرار دارد. برای ورود به این رشته، دانش آموزان باید معدل لازم مورد نیاز در دروس کلاس نهم را کسب کنند.

معمولا معدل مورد نیاز برای ورود به این رشته، مجموع نمرات دروس مرتبط با ضرایب آن است که نباید کمتر از ۱۸ باشد. پس از اتمام هنرستان، دانش آموزان می توانند در مقطع کاردانی در دانشگاه های علمی کاربردی ادامه تحصیل دهند و مدرک کاردانی در رشته امور اداری دریافت کنند.

فارغ التحصیلان رشته امور اداری پس از اتمام هنرستان و دریافت مدرک کاردانی این امکان را دارند که در کنکور رشته های نظری علوم انسانی، علوم تجربی یا ریاضی و فیزیک شرکت کنند و در رشته های مرتبط با امور اداری مانند مدیریت امور اداری و منابع انسانی ادامه تحصیل دهند.

رشته مدیریت اداری علمی کاربردی

همانطور که گفته ش، اگر علاقه مندان به مدیریت اداری بخواهند در رشته مدیریت اداری شرکت کنند می توانند با کسب معدل لازم در هنرستان بدون نیاز به شرکت در کنکور در رشته مدیریت امور اداری دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی تحصیل کنند.

کاردانی حرفه ای مدیریت امور اداری فقط در دانشگاه های علمی کاربردی ارائه می شود. در پاسخ به سوال رشته مدیریت امور اداری چند واحد است می توان گفت رشته مدیریت اداری در داشنگاه شامل دروس اصلی، تخصصی، پایه و عمومی می شود که در کل همه این دروس ۷۲ واحد است.

لازم به ذکر است که رشته مدیریت اداری فقط تا مقطع کاردانی در دانشگاه علمی کاربردی ارائه می شود و امکان تحصیل در مقطع کارشناسی مدیریت امور اداری علمی کاربردی وجود ندارد. اگر دانشجویان بخواهند در مقطع کارشناسی نیز در رشته مدیریت امور اداری تحصیل کنند باید در کنکورهای نظری شرکت کنند تا در رشته های مرتبط مانند رشته مدیریت امور اداری و منابع انسانی قبول شوید.

برای دانلود چارت درسی کارشناسی مدیریت امور اداری کلیک کنید.

رشته مدیریت اداری دانشگاه آزاد

پس از دریافت مدرک کاردانی، دانشجویانی که بخواهند در رشته کارشناسی مدیریت امور اداری و منابع انسانی یا رشته های مرتبط با مدیریت اداری تحصیل کنند می توانند باید در کنکور نظری شرکت کنند. این رشته های مرتبط در تمام دانشگاه های دولتی و آزاد ارائه می شوند.
یکی دیگر از گزینه های موجود برای متقاضیان رشته امور اداری، ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد است. برخی از دانشگاه های آزاد رشته امور مدیریتی را ارائه می کنند اما تعداد این دانشگاه ها محدود است و پذیرش در آنها مستلزم داشتن شرایط خاصی می باشد.

دوره آموزشی مدیریت امور اداری و کارگزی

اگر تمایلی به تحصیل در رشته امور اداری در دانشگاه و دبیرستان ندارید ، پیشنهاد می کنیم در دوره مدیریت اداری و آموزشی مدیریت جلسات اداری شرکت کنید. با شرکت در این دوره ها می توانید در کمترین زمان مهارت های مدیریت اداری را یاد بگیرید و وارد بازار کار شوید. البته باید در دوره ای شرکت کنید که به شما مدرک معتبر ارائه دهند تا بتوانید راحت تر وارد بازار کار شوید.

اگر می خواهید در دوره مدیریت اداری آموزشگاه فنی حرفه ای آریا تهران شرکت کنید و مدرک بین المللی فنی حرفه ای دریافت کنید، پیشنهاد می کنیم در دوره mba آریا تهران شرکت کنید. در این دوره پر طرفدار، بهترین اساتید مدیریت اداری تمام سرفصل های مدیریت اداری را تحت نظر سازمان فنی حرفه ای آموزش می دهند و کارآموزان با استعداد از طرف آریا تهران به بازار کار معرفی می شوند.

سوالات متداول

مدیر اداری کیست؟

مدیر اداری فردی است که بر فرآیندها و عملیات اداری سازمان نظارت کرده و کارکنان نظارت کرده تا امور اداری به طور منظم و به درستی انجام شوند.

مدیریت امور اداری به انگلیسی چی می شود؟

مدیر اداری به انگلیسی Administrative Management گفته می شود.

وظایف مدیر اداری چیست؟

مدیر امور اداری وظایف متعددی دارد که از جمله آنها می توان به نظارت بر امور اداری، نظارت بر عملکرد کارکنان، برنامه ریزی منابع، تنظیم بودجه و تضمین بهره وری در سازمان اشاره کرد.

حقوق مدیر امور اداری چقدر است؟

حقوق امور اداری به عوامل مختلفی از جمله میزان سابقه فرد، حوزه فعالیت و نوع سازمان یا اداره و نوع مدیریت اداری بستگی دارد. اما به طور کلی درآمد بسیار بالایی دارد.

رشته مدیریت اداری چیست؟

برای تحصیل در رشته مدیریت اداری می توانید در هنرستان رشته مدیریت اداری را انتخاب کنید و برای ادامه تحصیل در دانشگاه، بدون نیاز به کنکور در رشته مدیریت اداری مقطع کاردانی در دانشگاه های علمی کاربردی تحصیل کنید.

source

توسط chehrenet.ir