وقتی که Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 در سال ۲۰۲۰ عرضه شد، کیفیت این بازسازی‌ها به قدری خوب بود که بسیاری از اینکه چطور موفق شده بودند تا حس آن بازی‌های کلاسیک را بعد از دو دهه دوباره زنده کنند، خیلی خوشحال بودند. در آن زمان، به نظر می‌رسید که این مجموعه دوباره آینده‌ی روشنی پیدا کرده، اما هرگز تصور نمی‌شد که پنج سال طول بکشد تا این پتانسیل به شکل ملموسی تحقق پیدا کند.

احترام به میراث

بعد از عرضه‌ی Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این‌که بازسازی‌های مشابهی از نسخه‌ی سوم و چهارم به‌ دلیل ادغام استودیو‌ی ویکاریوس ویژنز (Vicarious Visions) با بلیزارد (Blizzard) لغو شده‌اند. گرچه به نظر می‌رسید این بازسازی‌ها دیگر هیچ‌وقت منتشر نشوند، اوایل امسال اکتیویژن اعلام کرد که این پروژه بالاخره قرار است با همکاری استودیوی آیرون گلکسی (Iron Galaxy)، سازنده‌ی بازی‌هایی مثل Killer Instinct و Divekick، به مرحله‌ی اجرا برسد.

Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4

آیرون گلکسی که قبلاً هم به‌عنوان استودیوی پشتیبان با اکتیویژن در مجموعه‌های بازسازی‌شده‌ای مثل Crash Bandicoot N. Sane Trilogy و Spyro Reignited Trilogy همکاری کرده بود، این‌ بار نقش اصلی را در این پروژه ایفا می‌کند. مایک روسی (Mike Rossi)، مدیر طراحی، می‌گوید: «ظاهرا ما با چیزهایی که گفتیم توانایی انجام آن‌ها را داریم، با ایده‌هایی که مطرح کردیم و با چیزی که می‌خواستیم به این مجموعه بیاوریم، توانستیم نظرشان را جلب کنیم.» زمانی که تولید Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4 به طور رسمی به استودیوی آیرون گلکسی واگذار شد، این استودیو شروع به بررسی این‌ کرد که چطور باید به ساخت دنباله‌ای برای بازسازی بسیار موفق ویکاریوس ویژنز نزدیک شود. روسی (Rossi) افزود:

قسمت‌های اول و دوم این مجموعه عملکردی درخشان داشتند و بی‌تردید موفق شدند استانداردهای تازه‌ای را در این ژانر تعریف کنند. صادقانه باید گفت که این موفقیت، در عین الهام‌بخش بودن، تا حدی نیز برای ما دلهره‌آور بود. با خود گفتیم: «اکنون پایه‌ای بسیار مستحکم در اختیار داریم و وظیفه‌ی ما این است که بر پایه‌ی آن اثری جدید بنا کنیم، مرزهای آن را گسترش دهیم و حتی از آن فراتر برویم. وقتی امروز به آن آثار و کلیت این سری نگاه می‌کنیم، به‌راحتی می‌توان آن‌ها را در زمره‌ی بازی‌های کلاسیک و ماندگار صنعت بازی‌سازی قرار داد. در ادامه مسیر، ما با سطحی از انتظارات روبه‌رو بودیم که بسیار بالا بود؛ اما همین انتظارات به معیاری تبدیل شد که باید دائماً خود را با آن می‌سنجیدیم و بر اساس آن پیشرفت می‌کردیم.

به‌طور خاص، بازی Tony Hawk’s Pro Skater 3 یکی از بهترین بازی‌های تاریخ محسوب می‌شود. این سومین قسمت اصلی، امتیاز متای ۹۷ از ۱۰۰ را در متاکریتیک دارد. در همین حال، Tony Hawk’s Pro Skater 4 نیز با امتیاز ۹۴ از ۱۰۰ در متاکریتیک در کنار آثار شاهکار صنعت بازی ایستاده است.

تغییر فرمت

مجموعه‌ی Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4

تیم سازنده به‌ خوبی متوجه‌ی فشار سنگین روی دوش خود برای حفظ و احترام به میراث این سری بوده است. به همین دلیل، زمانی که تصمیم گرفت تغییراتی ایجاد کند، چه در جزئیات بسیار کوچک پارک‌های موجود و چه در تغییر اساسی بخش کریر Tony Hawk’s Pro Skater 4 تا با فرمت دو دقیقه‌ای سه بازی قبلی سازگار شود، با دقت زیادی بررسی کرد که کدام مسیر برای محصول نهایی، هم برای بازیکنان قدیمی و هم جدید، بهتر خواهد بود. روسی بیان کرد:

با بررسی قسمت‌های اول و دوم، متوجه شدیم که این دو بازی به‌ خوبی پیاده‌سازی شده‌اند و نمایندگان شایسته‌ای برای مفاهیم و سبک آن دوران بوده‌اند. سپس به بازی سوم پرداختیم که به‌ وضوح یکی از آثار بسیار تحسین‌شده و شاخص این مجموعه به شمار می‌آید. پس از آن، نوبت به قسمت چهارم رسید. این بازی تفاوت‌های قابل‌توجهی داشت؛ اما سوال اصلی برای ما این بود که هسته‌ی اصلی آن چیست؟ هدف ما این است که یک مجموعه‌ی عالی خلق کنیم که عناصر برجسته‌ی بازی‌های سوم و چهارم را در خود داشته باشد. در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که اگر ساختار بازی به فرم و قالب قسمت سوم نزدیک‌تر باشد نه آن‌چه بازی چهارم در ابتدای کار ارائه داده بود، می‌توان به نتیجه‌ای منسجم‌تر، کامل‌تر و هماهنگ‌تر دست یافت.

وقتی از روسی درباره‌ی تصمیم‌گیری‌ها برای تغییرات در هر دو بازی پرسیده شده، اعتراف کرده که همیشه هنگام تصمیم برای تغییر چیزی، نوعی نگرانی وجود داشته است. با این حال، تأکید دارد که تصمیمات تیم در نهایت به نفع این نسخه‌ی جدید از بازی‌ها بوده‌اند. در تجربه‌ی عملی‌ای که عده‌ای با این مجموعه داشته‌، به نظر می‌رسد که اغلب تغییرات در مقیاسی جزئی اما تأثیرگذار بوده‌اند. برای مثال، اضافه شدن یک نرده که مسیر جدیدی را برای بازیکنان باز می‌کند یا بهبودهایی که مستقیماً بر کیفیت تجربه‌ی بازی اثر می‌گذارند. از جمله این بهبودها می‌توان به امکان ترکیب حرکات با «اسکیتچینگ» (Skitching) یعنی چسبیدن اسکیت‌ باز به پشت یک وسیله‌ی نقلیه برای افزایش سرعت و همچنین قابلیت تنظیم زمان‌سنج‌ها در سشن‌ها اشاره کرد. همچنین ظاهرا انسجام و توازن مکانیک‌ها به‌وضوح قابل درک بوده؛ موضوعی که با تغییر فرمت بازی حاصل شده و تجربه‌ای به‌مراتب یکپارچه‌تر و روان‌تر را رقم می‌زند.

پارک‌های جدید

مجموعه tony Hawk's Pro Skater 3 + 4

جدا از آن تغییر بنیادی که در قسمت چهارم بازی صورت گرفته، مهم‌ترین مورد اضافه‌ای که بازیکنان هنگام اجرای Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4 در ماه جولای متوجهش خواهند شد، اولین پارک‌های کاملاً جدید سری در بیش از یک دهه‌ی اخیر است که یکی از آن‌ها پارک آبی یا واترپارک محسوب می‌شود. با اینکه بازتولید سبک طراحی و تلاش برای بازگرداندن جادوی مراحل بازی‌های اصلی، می‌توانست به راحتی باعث شود که این مراحل مانند نسخه‌های تقلبی و ضعیف مراحل قدیمی به نظر برسند اما تاثیرگزار ظاهر شده‌اند. روسی می‌گوید:

نکته‌ای که به‌ صورت کاملا شفاف به تیم طراحی مراحل منتقل کردم، این بود که این مرحله باید طوری حس شود که گویی از دل مرحله‌ی تدوین حذف شده است؛ انگار اکتیویژن یک هارد دیسک قدیمی مربوط به قسمت چهارم را در اختیار ما قرار داده و ما به‌ طور تصادفی به مرحله‌ای ناتمام از یک پارک آبی برخورد کرده‌ایم. حالا مأموریت ما این است که آن را با استانداردهای امروزی بازسازی کنیم. این همواره شعار ما بود: «آیا این مرحله چنان حسی دارد که گویی می‌توانسته بخشی از بازی اصلی باشد؟»

مجموعه tony Hawk's Pro Skater 3 + 4

چیزی که بیشتر از همه در طول تجربه‌ی مستقیم این بازی به چشم عده‌ای محدود که آن را تجربه کرده‌اند آمده، این بوده که روح سری بازی‌های تونی هاوکز پرو اسکیتر از اواخر دهه‌ی ۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ همچنان زنده است. همچنین خیلی خوشحال‌کننده است که تمام اسکیت‌بازهای آن بازسازی موفق 2020، دوباره در این مجموعه حضور دارند و چند چهره‌ی جدید هم لیست را کامل‌تر کرده‌اند. این‌ها جدا از گزینه‌های قدرتمند ساخت و شخصی‌سازی شخصیت هستند که در 3 + 4 هم برگشته‌اند. آن حس هیجان آنی که از اجرای درست یک سری حرکت در این بازی‌ها ایجاد می‌شود، همراه با برنامه‌ریزی لحظه‌ای، بداهه‌پردازی سریع و یک نوع محاسبه‌ی سریع از ریسک و پاداش، به چیزی واقعاً خاص تبدیل شده است.

بازی Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4 در تاریخ ۱۱ جولای (20 تیر) سال جاری برای کنسول‌های نسل هشتم و نهمی پلی‌استیشن، ایکس‌باکس، نینتندو سوییچ و کامپیوتر عرضه می‌شود. همچنین علاوه بر حالت چندنفره‌ی محلی، بازیکنان می‌توانند انتظار رقابت آنلاین هشت‌نفره با قابلیت کراس‌پلی بین هر هفت پلتفرم به همراه امکان اشتراک‌ گذاری مراحل ساخته‌ شده در حالت Create a Park را داشته باشند.

معرفی ژانرهای بازی‌های ویدیویی؛ ورزشی

منبع: Gameinformer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir