آیفون 17 ایر که قرار است بدنه به شدت باریکی داشته باشد، ظاهرا با فناوری باتری پیشرفته‌ای راهی بازار خواهد شد. در همین راستا، شرکت ژاپنی تامین‌کننده‌ی TDK در تدارک ارسال نسل تازه‌ی باتری‌های سیلیکون-آند خود تا انتهای ژوئن است.

به نقل از دیجی‌تایمز، نوبورو سایتو، مدیر عامل TDK، در گفتگویی که اخیرا انجام داده، بیان کرد که این تامین‌کننده‌ی اپل، برنامه‌ی زمانی تولیدش را فشرده‌تر کرده و محموله‌ها را به جای سه‌ماهه‌ی سپتامبر که قبلا تعیین شده بود، زودتر ارسال خواهد کرد. او مطرح کرد که این امر می‌تواند به شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند فرصت دهد تا این سلول‌ها را در مدل‌های نازک‌تری که امسال روانه‌ی بازار می‌کنند، به کار ببرند.

سایتو تصریح کرد: «ما پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و به زودی این باتری‌ها را ارسال می‌کنیم.» وی اضافه کرد: «بعضی از شرکت‌های سازنده‌ی گوشی شاید بتوانند باتری جدید را یک نسل زودتر در محصولاتشان استفاده کنند.» این بازه‌ی زمانی می‌تواند با تاریخ مورد انتظار عرضه‌ی آیفون 17 ایر اپل در سپتامبر هم‌خوانی داشته باشد؛ مدلی که مینگ-چی کو، تحلیلگر اپل، شایعه کرده است در باریک‌ترین قسمت خود فقط 5.5 میلی‌متر ضخامت خواهد داشت.

باتری‌های ساخت TDK به جای گرافیت مرسوم، از سیلیکون در آندها بهره می‌برند. این نوآوری به آنها اجازه می‌دهد تا 15% انرژی بیشتری را نسبت به باتری‌های قابل شارژ استاندارد، در همان فضا جای دهند. چنین دستاوردی می‌تواند برای حفظ دوام باتری مطلوب در یک دستگاه با طراحی بسیار باریک، نقش اساسی ایفا کند. با این همه، گزارش‌های متفاوتی درباره‌ی کارایی احتمالی باتری آیفون 17 ایر وجود دارد. در حالی که وین ما از نشریه‌ی «اینفورمیشن» مدعی شده است که این دستگاه در مقایسه با مدل‌های قبلی آیفون، عمر باتری «کمتری» خواهد داشت، مارک گرمن از بلومبرگ با خوش‌بینی بیشتری اظهار داشته که به واسطه‌ی بهینه‌سازی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، دوام باتری آن «در حد آیفون‌های فعلی» خواهد بود.

آیفون 17 ایر

در تایید بیشتر احتمال عمر باتری مناسب، کو اخیرا در یک یادداشت وبلاگی ذکر کرده است که آیفون 17 ایر از یک باتری «با چگالی انرژی بالا» برخوردار خواهد بود، گرچه به جزئیات آن نپرداخته است. همچنین گفته می‌شود این دستگاه دارای مودم C1 اپل با مصرف انرژی بهینه است و دوربین اولترا واید ندارد، که این امر به طور بالقوه می‌تواند فضای داخلی بیشتری را برای یک باتری حجیم‌تر آزاد کند.

اگر به آینده‌ی دورتری نگاه کنیم، یک گزارش جدید از ETNews حاکی از آن است که اپل ممکن است در سال 2027 و هم‌زمان با بیستمین سالگرد عرضه‌ی آیفون، از فناوری باتری سیلیکونی پیشرفته برای این دستگاه استفاده کند. این باتری نسل جدید از نظر تئوری می‌تواند از آندهای سیلیکون خالص بهره ببرد که قادرند تا 10 برابر بیشتر از مواد امروزی، یون‌های لیتیوم را در هر گرم ذخیره کنند.

به گفته‌ی مدیر عامل TDK، این شرکت در حال توسعه‌ی نسل چهارم باتری‌های سیلیکونی خود است. سایتو گفت: «ما در نظر داریم باتری‌های سیلیکونی نسل چهارم را در سال مالی آینده به بازار عرضه کنیم تا موقعیت پیشرو خود را تقویت نماییم.» او همچنین بیان داشت: «تولید انبوه باتری‌های سیلیکونی به تخصص فنی ویژه‌ای نیاز دارد و نمی‌توان آن را تنها با کنار هم گذاشتن مواد اولیه انجام داد.» انتظار می‌رود آیفون 17 ایر 6.6 اینچی در مجموعه محصولات سال 2025 اپل جایگزین مدل پلاس شود و معرفی آن نیز مطابق با جدول زمانی عرضه‌ی پاییزی اپل، در ماه سپتامبر صورت پذیرد.

منبع: MacRumors

source

توسط chehrenet.ir