اگر اخبار اخیر صنعت بازی را دنبال کرده باشید، احتمالا میدانید که با وجود قیمت 80 دلاری ماریو کارت ورلد و بالا رفتن قیمت برخی بازیهای انحصاری آینده ایکسباکس، پیشبینی قیمت 80 دلاری بازیها کار سختی نیست. حال در جریان جلسه ارائه گزارش مالی سهماهه چهارم و سال مالی ۲۰۲۵، یکی از شرکتکنندگان در بخش پرسش و پاسخ از مدیران الکترونیک آرتز پرسید که این شرکت چگونه به قیمتگذاری آثار خود نگاه میکند و آیا قصد دارد مانند دیگر شرکتها، بازیهای خود را با قیمتهای بالاتری عرضه کند یا نه.
اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیرعامل الکترونیک آرتز، در پاسخ گفت هدف اصلی این شرکت این است که بازیکنان از بازیها لذت ببرند و در عین حال احساس کنند که در ازای پولی که پرداخت میکنند، ارزش دریافت کردهاند. او توضیح داد: «کسبوکار ما امروز بسیار متفاوتتر از چیزی است که حتی ۱۰ سال پیش بود. در گذشته همه چیز به فروش دیسکهای براق در جعبههای پلاستیکی در فروشگاهها ختم میشد، که البته هنوز هم بخشی از کار ماست، اما این بخش حالا بسیار کوچکتر شده. اکنون ما مدلهای قیمتگذاری متنوعی داریم، از بازیهای رایگان گرفته تا نسخههای دیلاکس و فراتر از آن.»
وی افزود: «در نهایت، چه بازی ما یک دلار هزینه داشته باشد، یا ده دلار یا صد دلار، هدف ما همیشه ارائه کیفیت خارقالعاده و ارزش چشمگیر به بازیکنان است. چیزی که در طول زمان متوجه شدهایم این است که اگر بتوانیم کیفیت و ارزش را با هم ترکیب کنیم، کسبوکار ما قوی، انعطافپذیر و در حال رشد باقی میماند.»
برای شفافسازی بیشتر، مدیر مالی الکترونیک آرتز نیز اضافه کرد: «در مورد بازیهایی که عرضه میکنیم، در حال حاضر هیچ تغییری در استراتژی قیمتگذاری خود ندادهایم.» البته با استاندارد شدن قیمت 80 دلاری در آینده، بعید است که سران الکترونیک آرتز برخی از بازیهای خود از جمله سری FC را با این قیمت عرضه نکنند.
منبع: VGC
source