یکی از لذت‌های گیمنگ غرق شدن در جهان‌های فانتزی است. بعضی بازی‌های سعی می‌کنند لوکیشن‌های واقعی را با مطالعات دقیق تاریخی و مدل‌های معماری دوباره خلق کنند اما بسیاری بازی‌ها از کپی برابر اصل کردن واقعیت دوری کرده و عناصر فانتزی را در فرهنگ‌های واقعی تزریق می‌کنند. با اینکه این ترکیب از تاریخ و تخیل به استانداردی در بازی‌هایی که در گذشتهٔ دور یا آینده نزدیک قرار دارند تبدیل شده است، نگاه کردن به فرهنگ معاصر از طریق لنز فانتزی نیز جذابیت‌های خودش را دارد. مثلاً اگر ایالات متحده آمریکا به عنوان بستر یک داستان سرشار از جادو انتخاب شود چطور خواهد بود؟ ما قصد داریم در این مقاله به پنج بازی ژاپنی که در نسخه فانتزی آمریکا قرار دارند بپردازیم.

Ni no Kuni: Wrath of the White Witch

Ni no kuni

Ni no Kuni: Wrath of the White Witch (2011) یک پورتال فانتزی است که در آن پسر جوانی به نام اولیور به جهان Ni no Kuni منتقل می‌شود. الیور اهل موتور ویل یک حومهٔ تخیلی از دیترویت است که پر است از عناصر کلاسیک آمریکانای دهه پنجاه میلادی. هر شخصیت یک همتا در موتور ویل دارد پس اولیور باید بین دو جهان سفر کند تا پازل‌های بازی را حل کند و به دوستانش کمک کند. در طی این سفرها بین دو جهان، Wrath of the White Witch نشان می‌دهد که چطور تخیل یک کودک قادر است چنین جهان فانتزی گسترده‌ای را در درون یکی از حومه شهرهای آمریکایی به وجود بیاورد. شخصیت‌ها بازی و محیط‌ها توسط استودیو گیبلی طراحی شده‌اند و همان‌طور که انتظار می‌رود ماشین‌ها، خانه‌ها و مغازه‌ها در موتور ویل آغشته به رنگ‌های زیبا و چشم‌نواز هستند.

Final Fantasy XV

Final Fantasy XV

طبق گفتهٔ سازندگان اسکوئر انیکس، بازی فاینال فانتزی 15 تا حدی الهام پذیرفته از سفر جاده‌ای در مسیر شماره یک بزرگراه ساحلی کالیفرنیا الهام پذیرفته است. در فاینال فانتزی 15 شما کنترل یک اتومبیل کروکی شیک را برعهده می‌گیرید تا از مناظر ساحل غربی را مشاهده کنید و درعین‌حال در رستوران‌های مختلف توقف کنید تا از درخشش کانترهای فورمیکا و جوک باکس‌های فلزی براق لذت ببرید. شما حتی شاید در این راه چند دستور پخت برای غذاهای مختلف پیدا کنید. با اینکه مناظر بازی منعکس‌کننده محیط‌های طبیعی کالیفرنیا هستند مناطق مسکونی آن نشان‌دهندهٔ تنوع فرهنگی ایالات متحده آمریکا هستند و جهان Eos منزلگاه شهرهایی است که از لوکیشن‌هایی مثل شینجوکو و هاوانا تأثیر پذیرفته‌اند.

ترتیب بازی کردن سری فاینال فانتزی؛ کدام فاینال فانتزی را باید اول بازی کرد؟

Pokémon Black و Pokémon White

Pokemon White

هر یک از بازی‌های اصلی جفت در سری پوکمون در ناحیه‌ای قابل‌قیاس با یک لوکیشن در جهان واقعی جریان دارد. Pokémon Black و  Pokémon White در ناحیه Unova رخ می‌دهد که بر اساس نیویورک ساخته شده است. مرکز اونوا، شهر پرجنب‌وجوش کسلیا سیتی بسیار بزرگ‌تر از شهرهایی است که در بازی‌های قبلی سری دیده شده است. کسلیا سیتی پر است از آسمان‌خراش‌ها و دارای یک بندر بزرگ و منطقه‌ای تفریحی در شهر نیمباسا است. بازیکن در طول سفرش می‌تواند از بزرگراه‌های آمریکایی بیابانی و فرودگاه‌های به بزرگی یک شهر لذت ببرد. علاوه بر این، ناحیه اونوا یک نقطه تحول مهم برای سری پوکمون به شمار می‌آید. این اولین جفت بازی بود که در آن بازیکن می‌توانست شخصیت خود را به‌گونه‌ای شخصی‌سازی کند تا پوستی تیره‌تر و موهایی با بافت آفریقایی داشته باشد.

Silent Hill 2

Silent Hill 2

سایلنت هیل 2 بازی وحشت و بقایی است که در مِین در یک شهرک تفریحی اطراف دریاچهٔ چشم‌نواز تولوکا جریان دارد. شهر سایلنت هیل با الهام از مناظر نیو انگلند و جنگل‌های زیبای کاج آن طراحی شده است. مه غلیظ که در طول روز از سطح دریاچه بلند شده در عصر هوای اطراف خود را خنک می‌کند و چشم اندازهایی به یادماندنی از دکل‌های تلفن که از میان دریایی از مه سربرافراشته اند به وجود می‌آورد. با این حال اگر شما بیش از حد در سایلنت هیل بمانید ممکن است متوجه شوید که شهر وضع خوبی ندارد. بسیاری از فروشگاه تعطیلند. بیمارستان و دیگر مراکز عمومی به تدریج در حال تخریب هستند. گرافیتی‌های عجیب بر روی برزنت‌ها و حصارهای ساختمان‌های در حال ساخت کشیده شده است. علاوه بر این یک فرقهٔ زیرزمینی وجود دارد که فعالیت‌هایش شهر را به یک قلمروی جهنمی کابوس وار متصل کرده است. در شعار تبلیغاتی بازی آمده است «هر شهر اسرار خودش را دارد» و اسرار سایلنت هیل کاملاً استیون کینگی هستند.

سایلنت هیل 2 اوج ژانر وحشت است؛ تجلی احساس گناه

Earthbound

Earthbound

یکی از دلایلی که چرا بازی نقش‌آفرینی 16 بیتی Earthbound توانسته به جایگاه استواری در ذهن و تخیل نسل‌های مختلف بازیکنان دست پیدا کند سرزندگی جهان آن در  Eagleland است. نِس، پسری که مقرر شده با قدرت‌های ذهنی اش و یک چوب بیسبال جهان را نجات دهد در یک خانهٔ چوبی در حومه شهر کوچک Onett بزرگ شده است. اُنت یک همبرگرفروشی، یک آرکید قدیمی، یک کتابخانه عمومی و پیاده روهایی به اندازه کافی بزرگ دارد که نس بتواند با دوچرخه‌اش در آنها حرکت کند. پس از خارج شدن از این شهر استیون اسپیلبرگی، نس در ایگللند سفر می‌کند. او و دوستانش از یک بازار روباز که در سان فرانسیسکو دیده می‌شود بازدید می‌کنند که پر از هیپی هاست و به یک مرکز خرید به سبک نیوجرسی می‌روند که پر است از کارکنان نوجوانی که حوصله‌شان سررفته است. آنها خودشان را در یک کلاب شبانه که میزبان Blues Brothers می‌یابند و حتی نسخهٔ منسجمی از شهر نیویورک که در شب به یک سرزمین افسانه‌ای نئونی تبدیل می‌شود. ماجراجویی‌های نس او را به هتل سلطنتی هاوایی یا همان کاخ صورتی مشهور وایکیکی می‌برد. به عنوان یک تور از ایالات متحده آمریکا، Earthbound بازیکنان را تشویق می‌کند تا در هر شهر وقت زیادی را سپری کنند و از مناظر لذت برده و با ساکنان این شهرها صحبت کنند و جنبه‌های کمتر شناخته شده‌تر فرهنگ آمریکایی در دهه نود میلادی را کشف کنند.

منبع: Sidequest

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir