اگر نمی دانید سامانه جامع انبارها چیست و چه کسانی باید در سامانه جامع انبارها ثبت نام کنند، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، در ادامه کامل ترین و ساده ترین راهنمای و آموزش سامانه جامع انبارها را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

پیشنهاد میشود برای یادگیری صفر تا صد نحوه عضویت و ورود به سامانه جامع انبارها و همچنین یادگیری اصولی انبار داری، دوره انبارداری مجتمع فنی آریا تهران را از دست ندهید.

برای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه شرکت در دوره و همچنین سرفصل های آموزشی، همین حالا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۹۸۵۰۰ تماس بگیرید تا مشاوران ما در آریا تهران شما عزیزان را راهنمایی نمایند.

سامانه جامع انبارها
سامانه جامع انبارها

سامانه جامع انبارها

سامانه جامع انبارها یکی از سامانه های آنلاین برای انبارداران می باشد که باید در آن باید افرادی که کالا و یا نوعی دارایی را در انبار ها ذخیره می نماید، با توجه به اقدامی که از سوی دولت برای پیشگیری از جرایم قاچاق و احتکار صورت گرفته است، اطلاعات هویتی و واحد خود را در سامانه جامع انبار ها یا همان nwms.ir ثبت نمایند.

برای ثبت نام در سامانه جامع انبارها مراحل کوتاهی را باید طی نمایید و در صورت رعایت نمودن شرایط ذکر شده هنگام ثبت نام در این سامانه، در سریع ترین زمان ممکن اطلاعات شما از سوی وزارت مربوطه تایید شده و قارد به ثبت اطلاعات هویتی انبار مورد نظرتان در این سامانه خواهید بود.

هدف از ایجاد سامانه جامع انبارها برای انبارداران، جلوگیری از ورود غیر قانونی کالا ها و پخش آن در سراسر کشور و همچنین جلوگیری از جرایم مربوط به احتکار می باشد و تمامی انباردار ها باید تمامی کالاهای دریافتی و خروجی انبار خود را در این سامانه ثبت نمایند.

پیشنهاد میشود اگر نمیدانید انبارداری چیست و همچنین اصول و قوانین انبار گردانی چیست حتما مقالات لینک شده را مطالعه نمایید.

راهنمای کامل ثبت‌نام و ورود به سامانه جامع انبارها

اولین مرحله از ثبت نام و ایجاد پروفایل کاربردی در سامانه جامع انبارها، ورود به سامانه جامع انبار ها به نشانی nwms.ir می باشد. برای این کار مراحل زیر را دنبال نمایید:

ورود به سامانه جامع انبارها

مرحله اول همانطور که بالاتر نیز گفته شد، ورود به سامانه است. برای ورود به سامانه جامع انبارها در مرورگر خود آدرس nwms.ir را همانند تصویر زیر جستجو نمایند.

راهنمای کامل ثبت‌نام و ورود به سامانه جامع انبارها
راهنمای کامل ثبت‌نام و ورود به سامانه جامع انبارها

در مرحله بعدی از آموزش سامانه جامع انبارها، پس از وارد شدن به سایت رسمی این سامانه، در کادر نمایش داده شده گزینه ورود را انتخاب کنید و پس از انتخاب گزینه ورود، در کادر اول کد ملی خود و در کادر دوم رمز عبوری که در هنگام ثبت نام تعیین کرده اند را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک نمایند.

با انجام مراحل بالا، در استعلام سامانه جامع انبارها پس از ثبت نام میتوانید برای آغاز فعالیت خود در این سامانه با اطلاعات کاربری انبار خود وارد سامانه جامع انبار ها nwms.ir شوند.

لازم به ذکر است، در سایت سامانه جامع انبارها افراد باید اطلاعات خود از جمله کد ملی و رمز عبور را به درستی و با دقت بالا وارد نمایند تا از طرف وزارت های مربوطه این اطلاعات قابل استعلام باشد.

مدارک لازم برای ثبت سامانه جامع انبارها

برای اینکه بخواهید در سامانه جامع انبارها، اطلاعات انبار خود از جمله موجودی کالا ها و مدت زمان نگهداری آن ها را ثبت نمایید، به مدارک خاصی نیازی ندارید و تنها مدارک لازم، موارد زیر می باشند:

  • کارت ملی یا مدارک شناسایی مدیرعامل یا صاحب انبار
  • سند مالکیت یا اجاره‌نامه انبار
  • مجوز بهره‌برداری از انبار

ثبت کدپستی در سامانه جامع انبارها

با ثبت کد پستی در سامانه جامع انبار ها پس از ثبت نام در این سامانه، به صورت خودکار از ورود کالا های قاچاق به کشور، جلو گیری خواهد شد.

به صورت کلی انبار داران با ثبت کد پستی در سامانه جامع انبار ها، عملیات های اصلاحی و ابطال، تفکیک تمامی کالا ها، امکان تشخیص ضایعات، مرجوعی ها و همچنین، کنترل موجودی انبار ها، را مشخص کرده و بدین ترتیب از جرایم احتمالی جلوگیری می نمایند.

افرادی که باید به ثبت نام در سامانه جامع انبار ها ادقام کنند، با ثبت کد پستی خود در این سامانه به راحتی از تمامی امکاناتی که در این سایت، برای واحد های مختلف ارائه گردیده است، بهره مند خواهند شد.

در زمان ثبت نام در سامانه جامع انبارها، یکی از مواردی که میتوانید در بخش اطلاعات انبار خود درج نماییدف کد پستی می باشد.

در ادامه برای شما عزیزان به معرفی مراحل ثبت نام در سامانه جامع انبارها ثبت کد پستی پرداخته ایم.

  1. در بخش ثبت اطلاعات واحد، کدپستی دقیق خود را وارد کنید.
  2. روی “ثبت” کلیک کنید.
  3. اگر کدپستی صحیح باشد، اطلاعات واحد شامل آدرس، استان، و پلاک نمایش داده خواهد شد.
  4. در صورت عدم تطابق، اطلاعات را ویرایش کرده و مجدد ثبت کنید.

اگر نمیدانید حسابداری انبار چیست مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

ثبت نام در سامانه جامع انبارها

در سامانه جامع انبارها میتوانید به راحتی و بدون نیاز به حضور فیزیکی در خانه و با استفاده از اینترنت قادر به ثبت اطلاعات خود باشید.

اولین مرحله از ثبت نام، ورود به بخش سامانه جامع ثبت انبارها و انتخاب گزینه ثبت واحد می باشد. در وهله اول افراد باید برای ثبت نام در سامانه جامع انبارها نشانی اینترنتی nwms.ir را درمرورگر تلفن همراه و یا سیستم کامپیوتری خود جستجو کرده و همانند تصویر زیر بر روی گزینه ثبت واحد کلیک کنند.

ثبت نام در سامانه جامع انبارها
ثبت نام در سامانه جامع انبارها

پس از ورود به سامانه و انتخاب نمودن بخش ثبت واحد، شماره ملی و شماره تلفن همراه خود را در کادر مشخص شده وارد نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی بر روی گزینه تایید و مرحله بعد کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه جامع انبارها
ثبت نام در سامانه جامع انبارها

در این مرحله از راهنمای سامانه جامع انبارها، پس از وارد کردن اطلاعات هویتی خود، کد ۶ رقمی ارسال شده به شماره تلفن همراهتان را در قسمت مربوطه وارد کرده و سپس بر روی گزینه تایید کد و مرحله بعد کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه جامع انبارها
ثبت نام در سامانه جامع انبارها

پس از وارد کردن کد ۶ رقمی سپس با وارد نمودن شماره شناسنامه خود، جنسیت و همچنین وارد کردن تاریخ تولد مراحل ثبت اطلاعات هویتی خود در سامانه جامع انبارها را تکمیل کنید.

پس از وارد کردن این اطلاعات، مشخصات هویتی شما نمایش داده خواهد شد که باید پس از خواندن آن با دقت بالا، مشخصات خود را تایید کرده و در نهایت باید بر روی گزینه تایید و مرحله بعد کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه جامع انبارها
ثبت نام در سامانه جامع انبارها

در آخرین مرحله از سامانه جامع انبارها، اطلاعات واحد انبار خود را وارد کنید.

اطلاعات واحد انبار که باید آن ها را در این سامانه ثبت کنید شامل نام واحد، کد پستی واحد، استان و … می باشد. پس از وارد کردن این اطلاعات در بخش های مربوطه داخل سامانه، پس از تکمیل تمامی اطلاعات بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید تا مراحل ثبت نام در سامانه جامع انبارها تکمیل گردد.

چه کسانی باید در سامانه جامع انبارها ثبت نام کنند

یکی از سوالاتی که همواره ذهن افراد را در رابطه با سامانه جامع انبارها پس از ترخیص و همچنین سامانه جامع انبارها و خدمات پس از ترخیص کالا به خود درگیر می نماید این است که چه کسانی باید در سامانه جامع انبارها ثبت نام کنند؟ در رابطه با پاسخ این سوال باید بگوییم که تمامی افراد حقیقی و حقوقی که انبار یا مرکز نگهداری کالای مشخصی را دارند، موظف به ثبت‌ اطلاعات انبار در این سامانه می باشند.

متناسب با نوع کالا، افراد و انبارداران عزیز میتوانند در سامانه جامع انبارها و خدمات پس از ترخیص کالا و سامانه جامع انبارهای وزارت صنعت معدن و تجارت ثبت نام کرده و اطلاعات هویتی انبار خود را وارد نمایند.

افراد برای درج اطلاعات انبار ها و یا همان محل های ذخیره و نگهداری کالا خود در سامانه جامع انبار ها nwms.ir باید شرایطی را برای ثبت نام رعایت کنند این شرایط به صورت ذیل می باشد.

شرایط ثبت نام در سامانه جامع انبارها

از جمله شرایط ثبت نام در سامانه جامع انبارها چه در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا و چه در سامانه جامع انبارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت یکسان بوده و عبارت است از:

ثبت موجودی دوره ای در سامانه جامع انبارها

در این بخش از مقاله به آموزش مراحل ثبت حواله کالا در سامانه جامع انبار ها پرداخته ایم.

در مرحله اول پس از ورود به سامانه جامع انبارها و ترخیص کالا، از منوی سمت راست، گزینه “مدیریت انبارداری” را انتخاب کرده و سپس بر روی “مدیریت حواله” کلیک نمایید. در صفحه جدید نمایش داده شده، بر روی گزینه “ثبت حواله جدید” همانند تصویر زیر کلیک نمایید.

حواله باید با کد ملی یا شناسه ملی ثبت شده در رسید کالا مطابقت داشته باشد. پس از تکمیل اطلاعات، بر روی “افزودن کالا” کلیک کنید.

کالای مورد نظر را از لیست انتخاب کرده و فیلدهای نوع تولید، مقدار و واحد اندازه‌گیری را وارد نمایید و بر روی گزینه “ثبت” کلیک کنید تا کالا به لیست کالاها اضافه شود.

برای ثبت نهایی، بر روی گزینه “ایجاد و ثبت قطعی” کلیک نمایید. این عمل باعث کم شدن موجودی کالای سیستمی می‌شود.

برای نمایش موجودی کالا، از منوی سمت راست گزینه “فعالیت انبارداری” را انتخاب کرده و سپس گزینه “موجودی کالا” را انتخاب نمایید.

تلفن پشتیبانی سامانه جامع انبارها

در صورتی که پس از انجام مراحل بالاف قادر به ثبت کالا و یا حتی ثبت اطلاعات هویتی انبار در این سامانه نبودید، میتوانید از پشتیبان این سامانه راهنمایی بگیرید.

تلفن پشتیبانی سامانه جامع انبارها : ۹۲۰۰۱۳۲۱-۰۲۱

جمع بندی

در این مقاله به صورت جامع در رابطه با اینکه سامانه جامع انبارها برای چیست و مراحل ثبت نام در سامانه جامع انبارها پس از ترخیص کالا صحبت کردیم و شماره تلفن سامانه جامع مدیریت انبارها را برای شما عزیزان قرار دادیم.

به صورت کلی، سامانه جامع انبارها به منظور ایجاد نظم و سازماندهی برای کالا ها و دارایی هایی می باشد که در انبار ذخیره شده اند.

سامانه جامع انبارها ثبت نام ساده ای داشته و تنها با انجام مراحلی که به صورت تصویری داخل مقاله برای شما عزیزان قرار دادیم میتوانید به اسانی قادر به ثبت کردن اطلاعات انبار مورد نظر خود در این سامانه باشید.

سوالات متداول

سامانه جامع انبارها چیست؟

به منظور افزایش امنیت فعالیت انبار داران و کاهش جرایم قاچاق و احتکار، سامانه ای تحت عنوان سامانه جامع انبار ها طراحی شده است. داخل مقاله صفر تا صد کار با این سامانه را آموزش داده ایم.

چه افرادی باید در سامانه جامع انبارها ثبت نام کنند؟

تمامی افراد حقیقی یا حقوقی که کالای مشخصی را در انبار ذخیره نموده اند باید اقدام به ثبت اطلاعات انبار خود در این سامانه نمایند. داخل مقاله مراحل ثبت کالا در این سامانه را ذکر نموده ایم.

مدارک لازم برای ثبت سامانه جامع انبارها چیست؟

از جمله مدارک لازم جهت ثبت نام در سامانه جامع انبار ها شامل مدرک کارت ملی، شناسنامه و شماره موبایلی می باشد که متعلق به خود فرد باشد.

source

توسط chehrenet.ir