کتاب «شهرهای مجازی: یک اطلس و کاوشی در شهرهای بازی‌های ویدیویی» (Virtual Cities: An Atlas & Exploration of Video Game Cities) یک کاوش جذاب در محیط‌های شهری به تصویر کشیده شده در بازی‌های ویدیویی است که نگاهی عمیق به نحوه‌ی ساخت شهرهای دیجیتال و نقشی که در تجربه‌ی بازی ایفا می‌کنند، ارائه می‌دهد. این کتاب که توسط کنستانتینوس دیموپولوس (Konstantinos Dimopoulos)، مهندس طراح شهر و طراحی بازی نوشته شده است، ترکیبی منحصر به فرد از تحلیل معماری و نقد فرهنگی را ارائه می‌دهد. این کتاب به طراحی، تاریخ و اهمیت فرهنگی ۴۵ شهر مجازی از بازی‌های ویدیویی مختلف می‌پردازد که تقریباً چهار دهه از تاریخ دیجیتال را در بر می‌گیرند.

هر شهر از دیدگاه دنیای درون بازی بررسی شده و به خوانندگان فرصتی برای کشف معماری‌های منحصربه‌فرد، داستان‌ها و الهام‌گیری‌های واقعی پشت این شهرها ارائه می‌دهد. این کتاب شامل نقاشی‌های رنگی و اصلی و نقشه‌های دقیقی است که توسط ماریا کالیکاکی (Maria Kallikaki) ترسیم شده‌اند. این تصاویر و نقشه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که احساس و اتمسفر هر شهر را منعکس کنند و به خوانندگان یک سفر بصری در این محیط‌های دیجیتالی ارائه می‌دهند. از جمله شهرهای مهمی که در این کتاب مورد کاوش قرار گرفته‌اند شامل آرکام سیتی، وایت‌ران، سیتی ۱۷، کاموروچو، نیو وگاس، نیو دونک سیتی و غیره هستند.

دیموپولوس خلاقیت و پیچیدگی موجود در ساخت این فضاهای دیجیتال را به نمایش می‌گذارد، جایی که هر گوشه به دقت ساخته شده است تا غوطه‌وری را افزایش دهد. به طور کلی خواه گیمر یا مجذوب تلاقی فناوری و جامعه باشید، شهرهای مجازی بررسی عمیق و متفکرانه‌ای از طراحی شهری و توسعه‌ی بازی است. این کتاب با ارائه‌ی تحلیل‌ها و دیدگاه‌های ارزشمند، یک منبع مفید برای درک پیچیدگی‌ها و فرآیندهای خلاقانه‌ای است که در ساخت دنیاهای مجازی نقش دارند.

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir