فن بیان در فروش از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است، زمانی که بتوانید به خوبی یک محصولی را معرفی کرده و خدمات خود را با وضوح و به شکلی روان بیان کنید، قطعا فروش شما نیز افزایش خواهد یافت.
فن بیان در فروش به معنای این است که بتوانید با استفاده از لحن مناسب، تن صدای خوب و جملاتی واضح و همچنین استفاده از کلماتی صحیح و سنجیده ارتباط کلامی موثر را با شنونده برقرار نمایید.
متقاعد سازی و قانع کردن مشتری برای خرید محصول و یا استفاده از خدماتی که شما ارائه میدهید دارای راه و روش های زیادی می باشد که در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی تمامی این روش ها برای تقویت فن بیان در فروشندگی و مشتری مداری بپردازیم.
اگر میخواهید مهارت فن بیان را در خود تقویت کرده و به صورت حرفه ای بتوانید بازاریابی های خود را با موفقیت انجام دهید پیشنهاد میکنیم در دوره های آموزشی فن بیان و سخنوری آکادمی فنی حرفه ای آریا تهران شرکت نمایید.
آکادمی آریا تهران به عنوان بهترین مرکز برگزار کننده انواع کلاس فن بیان در تهران همواره سرفصل ها و مباحث مهم این دوره را با بهترین اساتید و در کلاس هایی فوق حرفه ای و پیشرفته به هنرجویان خود آموزش میدهد.
در این دوره به صورت جامع در رابطه با اینکه چگونه فن بیان خوبی داشته باشیم و بتوانیم در بازاریابی های خود موفق شویم پرداخته خواهد شد و در انتهای دوره قادر به دریافت مدرک معتبر فنی حرفه ای بین المللی از آکادمی آریا تهران خواهید بود.
برای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه شرکت در دوره های آموزشی فن بیان در فروشندگی آریا تهران همین حالا با یکی از شماره تلفن های مشاوران و کارشناسان ثبت نام مجموعه آریا تهران تماس حاصل فرمایید تا شما عزیزان را راهنمایی نمایند ۰۲۱۶۶۹۱۹۶۳۳ الی ۸ .
فن بیان در فروش
فرض کنید برای خرید یک محصول با تیم پشتیبانی و فروش یک شرکتی تماس گرفته اید، زمانی که کارشناس تلفن را برداشته و شروع به صحبت کردن با شما میکند اولین موردی که به صورت بارز توجه شما را جلب میکند لن صدا و تون صدایی است که فرد مقابل برای بیان کردن صحبت های خود استفاده میکند.
خودتان را جای مشتری بگذارید و ببینید کدام تون صدا و لحن برای شما جذاب تر بوده و حس اطمینان بیشتری را به شما میدهد؟ این را بدانید که فن بیان در فروشندگی تنها استفاده از لحن و یا تون صدای مناسب نیست و زمانی یک فروشنده و یا بازاریاب خوبی خواهید بود که بتوانید ابتدا به تمامی حرف ها و صحبت های مشتری به خوبی گوش داده و حس همدلی و همدردی را با وی ایجاد نمایید.
برای بررسی فن بیان در فروشندگی و مشتری مداری بهتر است با یک مثال و تمرین شروع کنیم. با یکی از دوستان خود این تمرین را انجام دهید که مثلا در یک شرکتی هستید که خدمات خاصی را ارائه میدهد و میخواهید با مشتریانی که با شما تماس گرفته اند این خدمات را تبلیغ کنید.
در ابتدا از دوستتان بخواهید به شماره تلفن شما زنگ بزند و درخواست خدمات داشته باشد، شما در مرحله اول پس از برداشتن تلفن سعی کنید کلمات ادبی را جایگزین کلمات صمیمانه و عامیانه کنید. به عنوان مثال: به جای گفتن جمله “بله بفرمایید.” بگویید : “سلام وقتتون بخیر، چطور میتونم کمکتون کنم؟ بفرمایید در خدمتتون هستم.”
سپس شروع به بیان کردن خدمات خود به صورت واضح و به شکلی روان و به گونه ای که دوست شما به عنوان مشتری به صورت کامل در رابطه با خدماتی که بیان مکنید مطلع شده و مشتاق به استفاده از آن ها شود.
تمامی بازاریاب ها و فروشندگان شناخته شده در جهان همگی به یک موضوع مهم اشاره کرده اند که قبل از اینکه خدمات خود را برای مشتری بیان کنید بهتر است به سخنان و نیاز های آن ها به خوبی گوش دهید و کلماتی را بیان کنید که حس همدلی را برای مخاطبین ایجاد کند.
همچنین با توجه به تکنیک های فن بیان و بازاریابی که در دوره های آموزشی فن بیان در آریا تهران به آن توجه ویژه ای شده است، استفاده از زبان بدن و برقراری ارتباط چشمی مناسب با مشتری نیز باعث میشود تا حس اعتماد و اطمینان بیشتری با افراد برقرار کرده و در نتیجه در فروش و یا ارائه خدمات خود پیروز شوید.
اهمیت فن بیان در فروش
داشتن فن بیان قوی و حرفه ای در بازاریابی این امکان را به افراد میدهد تا بتوانند با استفاده از مهارت های فن بیان از جمله: وضوح در بیان، زبان بدن، تن صدا و لحن در زمان صحبت کردن افراد میتوانند در مدت زمان بسیار کوتاه و در اولین برخورد با مشتری محصول خود را به فروش برسانند.
فن بیان در فروش از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار می باشد و اگر میخواهید مسیر فروش محصولات خود و یا عرضه نمودن خدمات یک شرکت را با موفقیت و پیشرفت بالا طی نمایید، استفاده از روش ها و تکنیک های فن بیان در بازاریابی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
در واقع میتوان گفت، تاثیر فن بیان در فروش بسیار زیاد است و در صورت عدم داشتن فن بیان مناسب هرگز نمیتوانید مشتری ها را در بازاریابی خود متقاعد به خرید و استفاده از خدماتتان نمایید.
فن بیان در فروش تلفنی باعث میشود تا بتوانید اعتبار مجموعه و محصولات خود را پرزنت کرده و به راحتی با مشتری ارتباط کلامی موثر ایجاد نمایید.
در ادامه به بررسی و معرفی موثر ترین تکنیک های فن بیان در فروشندگی و بهترین راه ها برای موفقیت در بازاریابی پرداخته ایم.
آموزش فن بیان در بازاریابی
فن بیان در بازاریابی چه از نوع حضوری و چه از نوع تلفنی آن با توجه به گفته های بالا از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار می باشد. در دوره های آموزشی فن بیان و همچنین آموزش بازاریابی آکادمی فنی حرفه ای آریا تهران فوکوس و توجه اصلی اساتید حرفه ای این دوره بر روی آموزش صفر تا صد تمامی تکنیک هایی می باشد که باعث میشود تا فن بیان و مهارت های مربوط به گوش دادن به مشتری و متقاعد کردن وی برای خرید و یا استفاده از خدمات یک شرکت تقویت گردد.
با لحنی مناسب صحبت کنید
یکی از اصلی ترین تکنیک های فن بیان در فروش این است که در سعی کنید از لحن خوب و مناسب در زمان صحبت کردن با مشتری و مخاطبین استفاده کنید. بهترین تمرین برای دسترسی به لحن مناسب برای صحبت با مشتری این است که به مدت ۱ دقیقه به رادیو گوش کنید و سپس رادیو را خاموش کرده و دقیقا شبیه به لحن گوینده رادیو صحبت را ادامه دهید.
زمانی که در برخورد با مشتری از لحن مناسب استفاده کنید به صورت خودکار حس اعتماد و اطمینان برای مشتری ایجاد خواهد شد و تقریبا میتوان گفت بیش از نصف راه را برای متقاعد کردن مخاطبینتان رفته اید.
این روش مخصوصا برای تقویت فن بیان در بازاریابی تلفنی بسیار تاثیر گذار بوده و در بهترین کتاب فن بیان در جهان که فن بیان به روش ted می باشد، این روش ذکر شده است.
مشتری خود را بشناسید و نیاز های وی را درک نمایید
قبل از اقدام به بازاریابی و یا ارائه خدمات مورد نظرتان، سعی کنید مخاطبین هدف را به خوبی بشناسید، به عنوان مثال اگر قرار است محصولات زیبایی و یا مراقبت پوستی را به فروش برسانید باید بدانید که مخاطبین شما افرادی هستند که دارای انواع مختلف پوست از جمله پوست خشک، معمولی، چرب و مختلط بوده و سلامت پوست برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
پس سعی کنید هنگام بازاریابی این محصولات ابتدا در رابطه با انواع پوست ها و ویژگی های هر یک و بهترین محصولات مراقبت پوستی در بازار اطلاعات لازم را کسب نمایید و نیاز های مشتریان خود را به خوبی درک کنید.
استفاده از این روش و تکنیک فن بیان برای بازاریابی باعث:
- ایجاد پیوستگی فروشنده با مشتری
- افزایش میزان آرامش و اطمینان در مشتری
- علاقه مند تر شدن مشتری به ادامه صحبت با شما
- افزایش اعتماد مشتری به خدمات و محصولات شما
- ایجاد شدن دیدگاه مثبت در ذهن مشتری
میشود و حتی level کاری شما را نیز بالاتر خواهد برد. وقتی میدانید دقیقا چه نوع محصول و یا خدماتی را برای چه قشر مردمی میخواهید بفروشید باعث میشود تا در ۹۹% بازاریابی های خود به موفقی برسید.
مشتری دوست صمیمی شما نیست! با مشتری زیادی خودمونی نشوید
این نکته را در رابطه با فن بیان فروش باید بدانید که رفتار شما با مشتری ها و مخاطبینتان باید به گونه ای باشد که هم حس همدلی و هم حس اطمینان را در آن ها ایجاد نماید. سعی کنید تا حد امکان از کلمات رسمی و ادبی برای مشتریان خود استفاده کنید و تا حد امکان صمیمیت بیش از حد به آن ها نشان ندهید.
به صورت کلی برای تقویت فن بیان برای فروش سعی کنید نه طوری رفتار کنید که مشتری احساس بدی از شما دریافت کرده و حس کند شما قادر به اینکه با وی ارتباط بگیرید نیستید و نه طوری که او از رفتار دوستانه بیش از حد شما ناراحت شده و از خرید منصرف شود.
پس بهترین کار برای اینکه فن بیان خوبی در فروش و بازاریابی های خود داشته باشید و بر روی دیگران تاثیر مثبتی بگذارید این است که زیاد با مشتریان خود خودمونی نشوید.
رعایت کردن این مورد مخصوصا در خرید و فروش اینترنتی باعث میشود تا حس اعتماد و اطمینان در مشتری ایجاد شده و دیدگاه مثبتی از محصولات و خدمات شما در ذهن افراد باقی بماند.
ارزش محصول و خدمات خود را به مشتری نشان دهید
یکی از روش های تقویت فن بیان برای فروش محصول این است که سعی کنید در سخنان و صحبت های خود با مشتری تمامی مزایا و قابلیت های محصول خود را به خوبی و با وضوح بالا ذکر نمایید. تمامی ویژگی هایی محصول شما دارد و وجه تمایزات آن با رقبای خودتان را به خوبی برای مشتری بیان کنید و درک صحیحی را به مخاطب القا نمایید.
یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که در فن بیان فروشندگان مخصوصا در فن بیان در فروش حضوری میتوان به آن اشاره کرد این است که، کارشناسان فروش و بازاریاب ها اغلب با سرعت بالا و تعداد زیادی کلمات را بیان کرده و امکان اینکه مشتری بتواند به خوبی در رابطه با این سخنان فکر کند و یا حرفی بزند را به آن ها نمیدهند که این کار فوق العاده کار نادرستی برای فروش می باشد.
حتی اگر دقت کرده باشید، زمانی که خودمان هم میخواهیم یک محصولی را خریداری نماییم، وقتی فروشنده زیاد صحبت کند احساس خوبی به ما دست نمیدهد و حتی ممکن است از خرید آن محصول حتی در صورتی که به آن واقعا نیاز داشته باشیم نیز منصرف شویم!
این مورد یکی از مهم ترین سرفصل ها و مباحث آموزشی در دوره مدیریت فروش آکادمی فنی حرفه ای آریا تهران می باشد که توسط بهترین و مجرب ترین اساتید مدیریت فروش و بازاریابی ایران تدریس میشود.
به مشتری خود حق انتخاب دهید
یکی از مهم ترین مواردی که در فن بیان در بازاریابی حضوری باید به آن دقت زیادی داشته باشید این است که پس از بیان کردن ویژگی های محصول و یا خدمات خود، به مشتری و مخاطبینتان حق انتخاب بدهید.
گاهی شاهد این موضوع هستیم که فروشندگان و بازاریاب ها چندین مورد مختلف از اجناس خود را برای مشتری آماده کرده و از هر جنسی چند نوع آن را می آورند. این کار باعث میشود که مشتری گیج شود و قدرت انتخاب خود را از دست داده و در نتیجه از خرید منصرف شود.
زمانی که یک یا دو نوع از کالایی برای مشتری بیان میکنید، مشتری شما قادر به انتخاب صحیح و راحت تر جنس مورد نظر خود با توجه به نیازهایش خواهد بود.
حتی اگر در اینستاگرام و یا سایر شبکه های اجتماعی خود نیز میخواهید محصولی و یا خدماتی را ارائه دهید نیز این مورد صدق خواهد کرد. پیشنهاد میشود اگر به دنبال شرکت در بهترین کلاس تولید محتوا در تهران هستید، دوره آموزش تولید محتوا آموزشگاه آریا تهران را از دست ندهید.
در این دوره به صورت صفر تا صد با نحوه تولید محتوایی جذاب و کاربر پسند آشنا شده و در نتیجه میتوانید محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتری و مخاطبینتان ارائه کنید.
از کلمات و جملات قوی و قدرتمند استفاده کنید
در فن بیان فروش تلفنی و فن بیان در فروش بیمه عمر یکی از مهم ترین مواردی که باید رعایت شود این است که در حین صحبت کردن با مشتری، از کلمات قدرتمند استفاده کنید. کلماتی که قدرت شما را به مشتری نشان داده و وی را متقاعد به خرید و یا استفاده از خدمات شما خواهد کرد.
برای اینکه بدانید چه کلماتی برای فروش و بازاریابی بهتر است استفاده شود پیشنهاد میکنیم فایل جملات تمرینی فن بیان pdf را در لینک مربوطه دانلود و حتما مطالعه نمایید. در این فایل برای شما جملاتی را قرار دادیم که با تمرین کردن آن ها میتوانید صحبت های خود را روان کرده و از کلمات رسمی و ادبی به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.
خداحافظی گرمی با مشتری داشته باشید
یکی از آخرین مباحثی که در دوره فن بیان در فروشندگی و مشتری مداری آموزشگاه فنی حرفه ای آریا تهران به هنرجویان عزیز تدریس میشود این است که چگونه در آخر صحبت های خود با مخاطبین، خداحافظی گرمی با وی داشته و نظر مثبتی در ذهن وی ایجاد کنید.
سعی کنید با مشتری خود به خوبی خداحافظی کنید و کاری کنید که مشتری پس از خرید و یا استفاده از خدمات شما از صحبت کردن با شما راضی باشد.
این مرحله در دسته مهم ترین مراحل اموزش فن بیان با مشتری قرار دارد و در صورت درست انجام شدن آن کاری میکند که مشتری باز هم سمت شما برگردد و یا کلاً قید شما را بزند. سعی کنید در این مرحله او مخاطبین خود را راضی نگه دارید و با یک خداحافظی گرم و صمیمانه هم او و هم خودتان را خوشحال و راضی کنید.
اگر میخواهید به صورت تلفنی بازاریابی کنید و یا محصولی را به فروش برسانید باید به موارد زیر توجه کنید:
- در مرحله اول زمان را در نظر بگیرید و سعی کنید جملات خود را به خوبی و با سرعتی مناسب به مشتری بیان کنید.
- در مرحله بعدی به مکان خود یا فرد مقابل توجه کنید و اگر متوجه این موضوع شدید که مشتری شرایط صحبت با شما را ندارد، صحبتتان را به زمان دیگری موکول نمایید.
- سعس کنید با انجام تکنیک های تنظیم تون صدا، صدای مناسبی هنگام صحبت کردن با مشتری را داشته باشید.
- لبخند زدن و ایجاد حس صمیمیت متعادل را با مشتری فراموش نکنید.
- تمام حواستان را بر روی مکالمه ای که دارید انجام میدهید اختصاص دهید و سعی کنید چند کار را به صورت همزمان انجام ندهید.
- پشت تلفن همه مطالب را با حجم زیادی کلمات بیان نکنید و سخنان خود را شمرده و با وضوح به مشتری القا نمایید.
- قبل از صحبت کردن و شروع به بازاریابی به خوبی در رابطه با خدماتی که ارائه میدهید فکر کنید.
- محترمانه و صمیمانه خداحافظی کنید.
قوی بودن فن بیان فروشنده تاثیر مستقیمی بر افزایش فروش مجموعه خواهد داشت! پس سعی کنید از تمامی روش ها و تکنیک هایی که بالاتر در رابطه با تقویت فن بیان در فروش گفته شد استفاده نمایید تا در سریع ترین زمان شاهد تغییر مثبتی در روند فروش و ارائه محصولات خود به مشتریان باشید.
سوالات متداول
فن بیان در فروش به معنای برقراری ارتباط کلامی مناسب با مشتری و فرآیند متقاعد کردن مخاطبین برای خرید و استفاده از خدمات مورد نظرتان می باشد. داخل مقاله در رابطه با اینکه فن بیان در فروش چیست و چرا از اهمیت بالایی برخوردار است صحبت کرده ایم.
بهترین راهکار برای تقویت فن بیان در فروش و بازاریابی شرکت در دوره های آموزشی و انجام تمرینات و تکنیک های تقویت فن بیان می باشد. داخل مقاله انواع راه های فن بیان در فروش و بازاریابی را قرار داده ایم.
برای اینکه در بازاریابی فن بیان خوبی داشته باشید و بتوانید به خوبی با مشتری ها صحبت کنید راهکار های زیادی وجود دارد که داخل مقاله به معرفی و بررسی تمامی آن ها پرداخته ایم.
source