اینستاگرام بیسروصدا قابلیت زمانبندی پیامهای دایرکت را برای کاربران فعال کرده است. این شبکهی اجتماعی که تحت مالکیت متا قرار دارد، روز دوشنبه در گفتوگو با تککرانچ، این خبر را تایید کرد که این ویژگی جدید به طور جهانی در اختیار تمام کاربران قرار گرفته است.
امکان زمانبندی پیامهای دایرکت، مخصوصاً برای تولیدکنندگان محتوا و برندهایی که تمایل دارند پیامهای ارتباطی خود را در زمانهای مناسب ارسال کنند، بسیار سودمند خواهد بود. همچنین، این قابلیت برای کاربران معمولی که به علت اختلاف زمانی قصد برقراری ارتباط با دوستان خود در زمان معینی را دارند، کارآمد است. به علاوه، آنها میتوانند از این ویژگی برای ارسال یادآوری در مورد موضوعی در آینده استفاده کنند.
برای زمانبندی پیام دایرکت، پس از نوشتن پیام، دکمهی ارسال را نگه دارید و سپس زمان و تاریخ ارسال پیام را تعیین کنید. طبق آزمایشهای ما، اینستاگرام به شما اجازه میدهد تا حداکثر ۲۹ روز آینده را برای زمانبندی پیام انتخاب کنید. پس از زمانبندی پیام، هر بار که پنجرهی گفتگو را باز میکنید، اعلانی مبنی بر «۱ پیام زمانبندی شده» تا زمان ارسال پیام دایرکت، به شما نمایش داده میشود.
در طی چند هفتهی گذشته، اینستاگرام در حال گسترش بخش پیامهای دایرکت و افزودن ویژگیهای جدید هم برای تولیدکنندگان محتوا و هم برای کاربران عادی بودهاست. این پلتفرم به تازگی قابلیت اشتراکگذاری موقعیت مکانی با دوستان از طریق دایرکت را معرفی کردهاست، که این اقدام مستقیماً سرویسهایی مانند Find My اپل و Snap Map اسنپچت را به چالش میکشد. همچنین، اینستاگرام به کاربران امکان شخصیسازی نامها در دایرکت را از طریق اضافه کردن نامهای مستعار برای خود یا دیگران دادهاست.
اینستاگرام به تازگی ابزارهایی را اضافه کردهاست که به سازندگان محتوا اجازه میدهد تا درخواستهای پیامهای خود را دسته بندی و فیلتر کنند. سازندگان اکنون میتوانند پیامها را براساس تعداد فالوور، حسابهای تایید شده، برندها، سازندگان دیگر و عوامل دیگر دستهبندی کنند.
منبع: The Verge
source