شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto)، یکی از خالقان سوپر ماریو و افسانه زلدا، ادعا میکند که افزایش هزینههای توسعه تا حدی غیرقابل اجتناب است و به همین دلیل است که اهمیت دوچندانی برای حمایت از تجربیات منحصربهفرد قائل میشود.
میاموتو در جریان پرسش و پاسخ اخیر با سرمایهگذاران نینتندو به سوالی درباره هزینههای تولید بازیهای ویدیویی پاسخ داد و پیشنهاد کرده که توسعهدهندگان بر آنچه ایجاد میکنند و هزینهای که برای ساخت آن هزینه میکنند، تمرکز کنند. او گفت:
هزینههای تحقیق و توسعه ما هر سال در حال افزایش است. از آنجایی که مقیاس توسعه ما رشد کرده است، افزایش در هزینهها از برخی جهات اجتنابناپذیر است. با این حال، اعتقاد ما این است که آنچه ایجاد میکنیم مهمتر از مقدار هزینه توسعه است. ما به پولیش و بهبود محصولات خود ادامه میدهیم تا زمانی که مطمئن شویم چیزی ایجاد کردهایم که مصرفکنندگان از آن راضی خواهند بود. با در نظر گرفتن این موضوع، آنچه مهم است یافتن ایدههایی است که ارزش پیشرفت را داشته باشند و این از دوران NES تغییر نکرده است.
میاموتو از ارائه اظهارات گسترده در مورد اینکه چه ایدههایی ارزش دنبال کردن دارند خودداری کرد، زیرا در نظرش هر کس علایق متفاوتی دارد اما گفت که کشف ایدهها مفاهیمی که متمایز هستند، مهم است.
هرچه بیشتر روی چیزی که قبلا وجود نداشته است کار کنید، ارزش بیشتری به ارمغان میآورید. ما معتقدیم که پرورش توسعهدهندگانی که این موضوع را درک میکنند، تخصیص بودجه به توسعه در صورت لزوم، انتشار بازیها تنها پس از اطمینان از کیفیت آن و تکرار این روند مهم است.
اگر شرکتی با منابع نینتندو هستید، احتمالا پیروی از این قاعده آسانتر است، اما میاموتو پیشنهاد کرد که ایجاد بازیهای سرگرمکننده با تیمهای کوچک و بودجههای کم نیز کاملا ممکن است و از توسعهدهندگان درخواست کرد که به آن پایبند باشند. این وسط مدیر شرکت نینتندو، کو شیوتا (Ko Shiota)، این موضوعات را تکرار کرد و پیشنهاد کرد که سادهسازی روند توسعه بازی برای سوییچ در موفقیت اخیر این شرکت اساسی بوده است. شیوتا افزود:
از منظر سختافزاری و سیستمی، ما معتقدیم که فراهم کردن محیطی که توسعهدهندگان بازی را قادر میسازد تا به طور مؤثر کار کنند، مهم است. همانطور که توضیح داده شد، ادغام کنسولهای خانگی و سیستمهای دستی به ما این امکان را میدهد که دو محیط توسعه نرمافزاری مجزای قبلی را با هم ادغام کنیم. از آنجایی که ما قبلا با نینتندو سوییچ آشنا هستیم، حفظ مبنایی مشابه برای محیطهای توسعه در آینده به ما این امکان را میدهد تا تجربهای که قبلا ایجاد کردهایم را انتقال دهیم که باید در طول زمان منجر به کاهش هزینههای تحقیق و توسعه شود.
شیوتا تکرار کرد که ایدههای جدید ارزشمند بوه، نمیتوان روی آنها قیمت گذاشت و هیچ ارتباطی با اندازه بودجه یک استودیو ندارند. او ادامه داد:
بودجههای بیشتر لزوما با ایدههای بهتر برابری نمیکنند، بنابراین ما امیدواریم که همچنان روی فرآیندی تمرکز کنیم که در آن تیمهایی از توسعهدهندگان سختافزار و نرمافزار ایدههایی را برای خلق چیزهای جالب به اشتراک میگذارند.
نینتندو اخیرا پیشبینی مالی خود را با کاهش فروش سختافزار و نرمافزار سوییچ کاهش داده است، اما این کنسول با فروش کلی خود که بیش از ۱۴۶ میلیون واحد در سراسر جهان است، موفقیت بسیار خوبی کسب کرده است. این شرکت تایید کرده که کنسول جدید خود را قبل از پایان سال مالی جاری یعنی تا مارس ۲۰۲۵ معرفی خواهد کرد.
منبع: Game Developer
source