به نظر می‌رسد که علی‌رغم واکنش‌های مختلف در مورد قیمت بالای پلی‌استیشن ۵ پرو، این موضوع تاثیر منفی خاصی بر فروش این کنسول نداشته است.

هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، رئیس، مدیر ارشد اجرایی و مدیر ارشد مالی سونی گفته که این سیستم به نوعی گیمرهای هاردکور و دوآتیشه را هدف قرار داده است نه بازیکنان معمولی. او همچنین گفت که از نظر قیمت، بسیاری از افراد نظرات ضد و نقیضی در مورد آن ارائه کردند، اما فکر نمی‌کند که قیمت گذاری کنسول روی فروش آن تاثیری داشته است.

البته موضوع مهمی که در این میان باید به آن توجه داشت این است که میزان انتظار سران سونی از فروش پلی‌استیشن ۵ پرو چقدر بوده است زیرا قیمت ۷۰۰ دلاری پلی‌استیشن ۵ پرو از نظر بسیاری توجیه اقتصادی ندارد. البته با توجه به اینکه این کنسول مدت کوتاهی است که عرضه شده، ارزیابی موفقیت یا شکست آن زودهنگام به نظر می‌رسد. هرچند که این کنسول فعلا در فروشگاه‌ها به راحتی در دسترس است و فعلا فروشگاهی دستگاه‌های خود را به طور کامل به فروش نرسانده است.

 پلی‌استیشن 5 پرو

فروش کنسول‌ پلی‌استیشن ۵ به طور کلی از ۶۵ میلیون دستگاه عبور کرده است. سونی می‌گوید رشد بخش خدمات شبکه و بازی‌اش را می‌توان به افزایش فروش بازی‌های غیرانحصاری، بسته‌های الحاقی و اشتراک‌های پلی‌استیشن پلاس نسبت داد.

طبق آمار، ۱۳۱.۳ میلیون بازی در نیمه اول سال مالی امسال فروخته شده که تنها ۱۱.۳ میلیون از میان آن‌ها آثاری انحصاری بوده‌اند. ۱.۵ میلیون نسخه از آمار فروش آثار انحصاری نیز به آسترو بات مربوط می‌شود که در ماه سپتامبر عرضه شد. این بازی پلتفرمر مورد انتظار توانست نظرات منتقدان و بازیکنان را حسابی جلب کند و در نتیجه عملکرد خوب آن باعث شد تا تیم سازنده به دنبال محتوای بیشتری برای آن باشد؛ محتوایی که می‌تواند منجر به جلب توجه کاربران بیشتری برای خرید بازی شود.

منبع: Eurogamer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir