متل، کمپانی غول سازنده عروسک و فیلم «باربی» به تازگی با همکاری استودیو انیمیشن آدرمن تصمیم به ساخت سری جدید مجموعه کارتون «پینگو» یا «پنگو»، همان کارتون استاپ‌موشنی قدیمی، گرفته است. استودیو آدرمن کمپانی سازنده انیمیشن‌های تحسین‌شده‌ای مثل «فرار مرغی» (Chicken Run، «شانِ گوسفند» (Shaun the Sheep)، «والاس و گرومیت» (Wallace & Gromit) بوده است و قرار است دنباله‌ای برای «والاس و گرومیت» هم بسازد. پروژه تازه متل و استودیو آردمن بر اساس شخصین پنگوئن محبوب متل که در قطب جنوب زندگی می‌کند و کارتونش سالیان سال از تلویزیون‌های ما پخش شد، ساخته می‌شود. ما این پنگوئن دوست‌داشتنی را با اشتباهاتش و «نوت نوت» گفتن‌هایش می‌شناسیم. اوتمار گوتمان این شخصیت و مجموعه اصلی را در دهه ۱۹۸۰ ساخت و اولین سری آن سال ۱۹۹۰ از شبکه بی‌بی‌سی وان بریتانیا پخش شد.

جاش سیلورمن یکی از مسئولان متل در گفت‌وگو با هالیوود ریپورتر گفت: «این بهترین همکاری ممکن خواهد بود. متل و آردمن. ما همه بابت این پروژه بسیار هیجان‌زده‌ایم. پروژه‌ای بسیار بسیار ویژه خواهد بود. «پینگو» را هنوز همه خیلی دوست داست و بدون شک با آن ارتباط برقرار خواهند کرد.» سری جدید کارتون «پینگو» را سارا کاس و آلن تروپ برای استودیو آردمن و سیدنی کلیفتون، راب دیوید و ملانی شنون برای استودیو متل توسعه خواهند داد. این کمپانی تولید اسباب‌بازی حق مالکیت پینگو را سال ۲۰۱۱ از HIT Entertainment خرید.

سیلورمن در صحبت‌هایش درباره مأموریت متل در راستای سرمایه‌گذاری بر مفهومی گفت که بهترین توصیف آن می‌تواند «نوستازگی» باشد (عبارتی که سیلورمن به کار برده در فارسی به معنای «نوستالژی جدید» یا «نوستالژی نوین» است). به گفته سیلورمن، هدف از این مأموریت به خاطر میراث ماندگار متل، برقراری ارتباط با کودکان و بزرگسالان است. به عنوان مثال، بارنی، دایناسور بنفش معروف با بازراه‌اندازی مجموعه تلویزیونی «دنیای باربی» (Barney’s World) که چهاردم اکتبر ۲۰۲۴ پخش شد، دوباره احیا شد. سیلورمن گفته است: «این یک چیزی است که هم برای بزرگسالان نوستالژیک است هم برای بچه‌ها تازه.»

او ادامه داد: «و «بارنی» واقعاً از این لحاظ کار خوبی شد. هم برای بچه‌ها جالب و سرگرم‌کننده است. هم باعث می‌شود بزرگ‌ترها یاد بچگی‌هایشان بیفتند. این از همان ارتباط عاطفی آن‌ها با یک قصه و روایت آشنا نشئت می‌گیرد. به جای تماشا کردنش با بچه‌ها، در واقع شما دارید با بچه‌های خودتان این را تماشا می‌کنید و با هم از آن لذت می‌برید. و به نظر من این واقعاً منحصربه‌فرد است و همین‌طور ما سعی می‌کنیم کارهای بیشتر این چنینی بسازیم، شما هم همچنان با ما همراه خواهید شد.»

سیلورمن در پاسخ به این پرسش که آیا متل قصد دارد همان معجزه‌ای را که با «باربی»، فیلم چند میلیارد دلاری گرتا گرویگ بر پرده نقره‌ای رقم زد، بر صفحه نمایش هم تکرار کند، گفت: «ما نمی‌خواهیم چیزی را در قیاس یا در برابر با چیز دیگری قرار دهیم. هر پروزه روی پای خودش می‌ایستد. «باربی» به‌وضوح یک همکاری شگفت‌انگیز بود، با گرتا که یکی از خلاق‌ترین آدم‌های این سیاره است. آن همکاری واقعاً ویژه بود. در زمینه محتوا، ما با بهترین کسانی که با پروژه‌مان ارتباطی حقیقی برقرار کنند، کار می‌کنیم. ما همکاری و اعتماد می‌کنیم. و «باربی» نتیجه همین نوع همکاری ماست.» این‌طور که پیداست استودیو آردمن آن مهره‌های خلاقی را در اختیار دارد که متل دوست دارد روی آن سرمایه‌گذاری و شانسش را در حوزه‌های تازه‌ای امتحان کند.

منبع: hollywoodreporter

source

توسط chehrenet.ir