یکی از سوالاتی که ممکن است در حین کار با نرم افزار پرکاربرد ورد برای شما ایجاد شود این است علامت تیک در ورد کجاست یا چگونه در ورد تیک بزنیم؟ شاید به هر دلیلی به علامت تیک در ورد نیاز داشته باشید و با یادگیری این امر می توانید هر زمان و در هر جا که بخواهید از علامت تیک در ورد و اکسل استفاده کنید. اگر شما هم می خواهید نحوه تیک زدن در ورد را به صورت کامل یاد بگیرید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

علامت تیک در ورد
علامت تیک در ورد

علامت تیک در ورد

تیک در ورد کجاست؟ همانطور که گفتیم یکی از مشکلات رایجی که ممکن است در هنگام کار با نرم افزار ورد با آن روبرو شوید، علامت تیک در کیبورد ورد می باشد که در ادامه قصد داریم شما را با نحوه گذاشتن چک باکس در ورد آشنا کنیم و به این سوال که علامت تیک در ورد کدام است پاسخ کامل دهیم.

در حالت کلی تیک علامت بسیار کاربردی است؛ در پاسخ به سوال چگونه در ورد علامت تیک بگذاریم می توان گفت که برای گذاشتن تیک در ورد و اکسل چند روش وجود دارد که ما در این مقاله تمامی روش ها را به شما آموزش خواهیم داد.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید اطلاعات کامل و جامعی درمورد محیط نرم افزار ورد بدست آورید، حتما مقاله نرم افزار ورد را مطالعه کنید.

علامت تیک در ورد با استفاده از منوی نمادها

علامت تیک در کدام قسمت ورد است؟ در پاسخ به سوال چگونه در ورد علامت تیک بزنیم باید بگوییم که برای زدن تیک در ورد ابتدا باید وارد نرم افزار ورد شده و از سربرگ insert روی گزینه symbols کلیک کنید. سپس پنجره ای برای شما باز می شود که باید روی گزینه More symbols کلیک نمایید تا یک باکس برای شما نمایش داده شود.

در ادامه اموزش علامت تیک در ورد و پاسخ به سوال چگونه علامت تیک در ورد بزنیم، در صفحه ای که مشاهده می کنید می توانید تعداد بی شماری از اشکال مختلف را مشاهده کنید. در این مرحله باید از قسمت Font گزینه Wingdings را انتخاب نمایید و از آیکن هایی که مشاهده می کنید علامت تیک قرمز یا تیک سبز مورد نظر خود را انتخاب کنید. در آخر روی گزینه insert بزنید تا علامت تیک صحیح در ورد برای شما اعمال شود.

نکته: یکی از نکات مهم در روش گذاشتن علامت تیک در ورد این است که علامت های تیک به عنوان متن خوانده می شوند و قابلیت کپی کردن و تغییر فونت را نیز به شما می دهند. علاوه بر این شما می توانید از قسمت font گزینه Wingdings 2 و Wingdings 3 را انتخاب کرده و دیگر انواع کاراکترهای گزینه تیک در ورد را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که در دوره های آموزش صفر تا صد ورد، می توانید نحوه تیک گذاشتن در ورد، گذاشتن علامت تیک در پاورپوینت، علامت تیک در اکسل و… را یاد بگیرید.

 پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین و کامل ترین پکیج دوره اموزش ورد ویژه بازار کار همراه با دریافت مدرک فنی حرفه ای زیر نظر اساتید متخصص هستید، به صفحه دوره ورد مراجعه کنید. با شرکت در دوره مقدماتی و دوره ورد پیشرفته مجتمع فنی آریا تهران می توانید به روز ترین مطالب را به روش کاملا حرفه ای یاد بگیرید.

علامت تیک در ورد با استفاده از بولت ها

چگونه علامت تیک را در ورد تایپ کنیم؟ یکی دیگر از روش ها برای ایجاد باکس تیک در ورد، استفاده از بولت‌ ها است که بعنوان بهترین روش برای نحوه تیک زدن مربع در ورد برای فهرست‌ ها محسوب می شود. در برخی مواقع شما ممکن است یک لیست مانند زیر داشته باشید و بخواهید که به جای علامت دایره یا چک باکس یا علامت دیگری داشته باشید.

  • تست ۱
  • تست ۲
  • تست ۳

برای ثبت علامت تیک داخل ورد (چک مارک در ورد) با روش بولت ها، باید ابتدا در سربرگ home گزینه فلش روبه پایین را انتخاب کرده و در پنجره ای که باز می شود، بر روی گزینه Define new bullet کلیک نمایید.

در آخرین مرحله از اموزش نوشتن علامت تیک در ورد، برای استفاده از علامت تیک در ورد ۲۰۱۹ یا یافتن علامت تیک در ورد روی گزینه symbol (سیمبل تیک در ورد) کلیک کرده و همانند مراحلی که در ابتدا گفتیم از قسمت font بر روی گزینه Wingdings ضربه بزنید و در لیست آیکن هایی که مشاهده می کنید، آیکن مورد نظر خود را انتخاب کنید و در آخر روی گزینه ok کلیک کنید تا اعمال شود.

 پیشنهاد ویژه: شما با شرکت در دوره icdl، با طی کردن آموزش مهارت های هفتگانه کامپیوتر بصورت جزء به جزء با مبانی کامپیوتر، ویندوز، اینترنت، نرم افزار ورد، نرم افزار اکسل، نرم افزار اکسس، نرم افزار پاورپوینت و دیگر نرم افزار های اداری آشنا خواهید شد. اگر به دنبال کامل ترین و جامع ترین دوره آموزش کامپیوتر به صورت گام به گام توسط اساتید مجرب و متخصص این حوزه هستید، فرصت شرکت در دوره icdl آریا تهران را از دست ندهید. با مراجعه به صفحه آموزش icdl می توانید فیلم آموزش تصویری icdl را به صورت رایگان مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که برای حذف یا برای برداشتن تیک در ورد می توانید آن را به راحتی با ضربه بر روی علامت موجود بر روی کیبورد، حذف کنید.

پیشنهاد ویژه: در صورتی که می خواهید روش حذف صفحه در ورد را یاد بگیرید، بر روی لینک کلیک کنید.

کلید میانبر علامت تیک در ورد

کد علامت تیک در ورد چیست؟ توجه داشته باشید که یکی دیگر از روش ها برای افزودن علامت تیک در ورد، استفاده از میانبرهای صفحه کلید یک تیک در کیبورد یا کلید ترکیبی علامت تیک در ورد می باشد.

نحوه قرار دادن علامت تیک در ورد (علامت تیک در وورد) به روش میانبر، به این صورت می باشد که شما می توانید فلش ماوس را روی گزینه Wingding قرار داده و کلید ALT صفحه کلید را فشار دهید و عدد ۰۲۵۲ را انتخاب کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که برای انجام این کار باید از کلیدهای مخصوص اعداد در کیبورد استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر کیبورد شما دچار هر گونه مشکلی شده و به دنبال نحوه فعال کردن کیبورد مجازی هستید، به صفحه کیبورد مجازی مراجعه کنید.

علامت تیک در ورد در ویندوز XP و بالاتر

یکی از سوالات پرتکراری که توسط بسیاری از کاربران از ما پرسیده می شود این است که نحوه طریقه زدن علامت تیک در ورد (نحوه ی زدن علامت تیک در ورد) چگونه است؟

برای درج علامت تیک داخل مربع در ورد با استفاده از این روش، از طریق نقشه کاراکترهای ویندوز اقدام کنید که این کار در ویندوز XP و بالاتر قابل اجرا می باشد. برای این کار ابتدا روی دکمه start ضربه بزنید و از بخش All Program گزینه Accessories را پیدا کرده و System Tool را انتخاب نمایید و در آخر روی Character Map کلیک کنید.

در ادامه مراحل تیک در کیبورد، قلم Wingding را انتخاب کرده و از لیستی که مشاهده می کنید، تیک مارک مورد نظر خود را پیدا کرده و مشاهده خواهید کرد که بعد از انتخاب تیک مارک، بزرگتر از دیگر کاراکترها نمایش داده می‌شود.

حال در ادامه آموزش برای نشان دادن علامت تیک در ورد، برای انتخاب آن می توانید بر روی دکمه select ضربه بزنید و گزینه copy را انتخاب نمایید تا در حافظه سیستم سیو شود. حال در هر قسمتی از فایل خود که می خواهید مربع تیک دار در ورد را قرار دهید، کلیک راست کنید و گزینه paste را انتخاب نمایید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با نحوه ذخیره کردن فایل های ورد آشنا شوید، مقاله چگونه فایل ورد را با پسوند docx ذخیره کنیم می تواند بهترین راهنمای شما باشد.

کپی و پیست کردن نماد تیک

طریقه نوشتن علامت تیک در ورد چگونه است؟ یکی دیگر از ساده ترین و سریع ترین روش ها برای نحوه زدن علامت تیک در ورد (نحوه علامت تیک در ورد) این است که از نماد مورد نظر خود را از جای دیگری کپی کرده و در سند ورد خود پیست کنید. شما می توانید با روش کپی علامت تیک در ورد، نماد تیک را حتی از سندهای دیگر یا از صفحات گوگل کپی کنید.

به عبارتی دیگر این روش زدن علامت تیک توی ورد، ساده ترین راه برای درج نماد تیک در ورد می باشد. طریقه گذاشتن علامت تیک در ورد یا نحوه تایپ علامت تیک در ورد با استفاده از این روش به این صورت می باشد که ابتدا باید به صفحه موتور جستجوگر خود بروید و برای جایگذاری تیک زدن داخل مربع در ورد، عبارت Check mark symbol یا نماد تیک را تایپ کنید و دکمه اینتر را بزنید. سپس با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+C نماد مورد نظر را کپی کنید.

حال برای جایگذاری علامت تیک تایید در ورد (علامت تیک در نرم افزار ورد)، به سند ورد خود بازگردید و نشانگر ماوس را در محلی که قصد دارید آن نماد را جایگذاری کنید قرار دهید و سپس دکمه های Ctrl+V را فشار دهید تا سمبل تیک در ورد پیست شود. همچنین می‌ توانید راست‌ کلیک کنید و گزینه Keep Text Only را انتخاب نمایید. با این کار، تنظیمات اصلی نماد مورد نظر، همراه با آن پیست نخواهد شد و قالب‌ بندی پاراگراف در Word نیز به‌ هم نمی‌ خورد.

علامت تیک در ورد با استفاده از ایموجی

نحوه نوشتن علامت تیک در word چگونه است؟ شاید برایتان جالب باشد که کامپیوترهای ویندوز و مک همانند گوشی های موبایل نیز دارای ایموجی هایی می باشند و این امکان را برای شما فراهم می کنند تا در درج علامت تیک برای ورد، اشکال مختلفی را به سند خود اضافه کنید. از این رو می توانید برای اضافه کردن تیک در ورد، نماد تیک را با استفاده از همین روش وارد سند ورد خود کنید. البته باید بدانید که در برخی مواقع ممکن است ظاهر نماد مورد نظر شما با توجه به نوع دستگاه نیز تفاوت هایی داشته باشد.

برای ثبت علامت تیک در ورد با ایموجی، ابتدا سند خود را باز کنید و نشانگر ماوس را در محل مورد نظر بگذارید. در سیستم ویندوز، دکمه‌ های Windows+.  را به طور همزمان با هم فشار دهید. اگر از کامپیوتر مک استفاده می کنید، باید دکمه‌ های «Command+Control+Space» را بزنید. سپس از نوار شکلک‌ ها، گزینه تیک را انتخاب کنید تا به سند اضافه شود.

در صورتی که شکل مورد نظر خود را پیدا نکردید و به دنبال سوال چگونه در ورد داخل مربع تیک بزنیم می گردید، عبارت مربوطه را تایپ کنید. به طور مثال برای پیدا کردن علامت تیک با ورد (علامت تیک در مربع در ورد)، باید عبارت Check را بنویسید تا تمامی شکل‌ های تیک نمایش داده شوند.

علامت تیک در ورد با استفاده از منوی آیکون ها

درج علامت مربع تیک دار در ورد به روش آیکون چگونه است؟ یکی از قابلیت های کاربردی که نرم افزار ورد در اختیار کاربران خود قرار داده است، منوی آیکون ها برای گذاشتن علامت تیک در ورد می باشد که با استفاده از آن می توانید انواع شکل های مورد نظر را در سند خود اضافه کنید. برای دسترسی به این منو و قرار دادن علامت تیک در جدول ورد، پس از باز کردن سند باید به زبانه Insert بروید و گزینه «Icons» را انتخاب کنید.

سپس در ادامه آموزش درج علامت تیک در سمبل های ورد (علامت تیک در سیمبل ورد)، در صفحه جدید در کادر «Search» کلیک کرده و عبارت «Check» را تایپ کنید و دکمه Enter را بزنید.

در ادامه آموزش علامت تیک در مایکروسافت ورد، برای شما فهرست جدیدی باز خواهد شد که می‌ توانید نماد تیک مورد نظر را از بین موارد آن انتخاب کرده و درنهایت دکمه Insert را فشار دهید. حال اگر به سند برگردید، مشاهده خواهید کرد که تصویر تیک به آن اضافه شده است. به همین راحتی شما مراحل درج علامت تیک سبز در ورد را انجام دادید.

لازم به ذکر است که از راهکارهای گفته شده برای علامت تیک زدن در word، می توانید برای درج علامت تیک در ورد ۲۰۰۷، علامت تیک در ورد ۲۰۱۰، علامت تیک در ورد ۲۰۱۳ و بالاتر نیز استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر در حین کار با نرم افزار ورد با مشکل غیر فعال شدن نوار ابزار روبرو شدید، می توانید با مطالعه مقاله چگونه نوار ابزار ورد را فعال کنیم، این مشکل را برطرف کنید.

علامت تیک در کیبورد گوشی

روش تیک زدن در ورد گوشی چگونه است؟ در مطالب قبل با نحوه درج علامت تیک در لب تاب و نحوه گذاشتن علامت تیک در کیبورد کامپیوتر آشنا شدید. حال شاید برایتان این سوال ایجاد شود که در گوشی موبایل، علامت تیک در برنامه ورد کجاست؟ برای قرار دادن علامت تیک در کیبورد گوشی می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که در ادامه تمامی روش ها را بررسی می کنیم.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید نحوه فارسی کردن اعداد در ورد گوشی و ویندوز را به راحتی یاد بگیرید، حتما مقاله فارسی کردن اعداد در ورد را مطالعه کنید. همچنین با مطالعه شماره گذاری صفحات در ورد نیز می توانید روش شماره گذاری صفحات مختلف در نرم افزار ورد را به خوبی یاد بگیرید.

علامت تیک در کیبورد گوشی با استفاده از بولت ها

چطور در ورد علامت تیک بزنیم؟ در ورد گوشی می توانید دو نوار ابزار در بالا و پایین مشاهده کنید. شما باید برای انتخاب علامت تیک در ورد گوشی، روی نوار پایینی کلیک کرده و علامت فلش در سمت راست آن را بزنید. حال از منوی سمت چپ روی گزینه Home کلیک کرده و از منوی Bullets، گزینه تیک ورد را انتخاب کنید.

علامت تیک در کیبورد گوشی با استفاده از شکلک ها

برای زدن علامت تیک برای word گوشی با استفاده از شکلک ها، می توانید بر روی منوی مربوط به شکلک ها کلیک کنید و علامت تیک مثبت در ورد را انتخاب نمایید.

کپی و پیست کردن علامت تیک در ورد گوشی

چگونه در جدول ورد علامت تیک بزنیم؟ یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای قرار دادن علامت تیک در برنامه ورد گوشی از آن استفاده کنید، روش کپی پیست کردن علامت تیک مارک در ورد می باشد. برای کپی و پیست کردن علامت تیک در ورد گوشی، وارد گوگل شده و عبارت Check mark symbol را جست و جو کنید.

سپس علامت صحیح در ورد را انتخاب کرده و گزینه «Copy» را از منوی جدید انتخاب کنید. حال به سند ورد برگردید، انگشت خود را در مکان مورد نظر قرار داده و فشار دهید و سپس گزینه Pate را در منو بزنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید علاوه بر یادگیری اضافه کردن علامت تیک در ورد، نحوه چرخاندن متن در ورد و همچنین نحوه اضافه کردن فونت به ورد را یاد بگیرید، حتما مطالب مذکور را مطالعه کنید.

مربع در ورد
مربع در ورد

علامت مربع در ورد

در مطالب به این سوال که چگونه در ورد از علامت تیک استفاده کنیم به طور کامل پاسخ دادیم و چگونگی نوشتن علامت تیک در ورد با استفاده از روش های مختلف را آموزش دادیم. حال شاید این سوال برای شما ایجاد شود که روش گذاشتن مربع در ورد ۲۰۱۰ چگونه است یا چگونه در ورد مربع را رنگ کنیم؟

برای گذاشتن مربع در ورد می توانید از نشانه گذاری bullet استفاده کنید. روش این کار به این صورت می باشد که باید ابتدا در قسمت Home در بخش paragraph گزینه ای وجود دارد که برای وارد کردن نشانه گذاری bullet می باشد.

هنگامی که بر روی فلش کوچکی که در کنار این گزینه وجود دارد کلیک می کنید، لیستی از انواع علامت های نشانه گذاری را مشاهده خواهید کرد اما علامت مربع برای تیک زدن در ورد یا چک باکس مورد نظر شما در این قسمت وجود ندارد و شما باید روی گزینه Define New Bullet کلیک کنید تا بتوانید یک چک باکس جدید تعریف کنید.

در این مرحله از قرار دادن علامت مربع در ورد، پنجره ای مشاهده خواهید کرد که باید روی گزینه Symbol ضربه بزنید که با کلیک بر روی آن موارد زیادی برای شما نمایش داده خواهد شد.

در قدم بعد برای درج مربع کوچک در ورد، روی منو کشویی Symbol گزینه Wingding 2 را انتخاب نمایید. سپس باکسی در پایین پنجره با نام Character Code نمایش داده می شود که باید آن را روی ۱۶۳ تنظیم کنید. حال چک باکس شما آماده است و شما می بایست آن را با تعداد سوالات که می خواهید تنظیم کنید.

لازم به ذکر است برای پاسخ به سوال چگونه در ورد داخل مربع را سیاه کنیم، همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، علامت مربع تو خالی در ورد، یک مربع تو پر در ورد می باشد و شما می توانید با کلیک بر روی مربع سیاه آن را انتخاب کرده و به سند ورد خود اضافه کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر برای شرکت در آزمون فنی حرفه ای ورد و دریافت فنی حرفه ای به دنبال نمونه سوالات کامل و جامع همراه با جوا هستید، بر روی لینک نمونه سوالات ورد با جواب کلیک کنید.

علامت ضربدر در ورد

برای گذاشتن علامت ضربدر در ورد روش های مخلتفی وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

گذاشتن علامت ضربدر در ورد با کلید ترکیبی

همانطور که می دانید برای تایپ انواع علامت و نمادها می توانید از کدهای ترکیبی ALT استفاده کنید. برای این کار می توانید در مکانی که قصد تایپ دارید، دکمه ALT را فشار داده و همزمان اعداد ۰۲۱۵ را وارد کنید. به محض رها کردن دکمه مشاهده تایپ علامت ضربدر در ورد خواهید شد.

گذاشتن علامت ضربدر در ورد با گزینه سیمبل

برای این کار پس از آنکه وارد محیط ورد شدید، روی سربرگ Insert کلیک کرده و گزینه Symbol را انتخاب کنید. در قدم بعد روی گزینه More Symbols ضربه بزنید و سپس در جدولی که مشاهده می کنید، علامت ضربدر را بیابید و پس از کلیک روی آن دکمه Insert را بزنید.

جمع بندی

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که توسط بسیاری از مخاطبان از ما پرسیده می شود این است که جای علامت تیک در ورد کجاست و نحوه درج علامت های تیک و ضربدر در ورد چگونه است که در این مقاله به طور کامل و جامع به آموزش انواع روش های گذاشتن علامت تیک در ورد پرداخته ایم. برای مشاهده آموزش تصویری تیک زدن در ورد این مقاله را مطالعه کنید.

سوالات متداول
گذاشتن علامت تیک و ضربدر در ورد چگونه است؟

شما با استفاده از کدهای ترکیبی ALT و روش های دیگری که در این مقاله درباره علامت تیک یا ضربدر در ورد توضیح داده شده است، می توانید به راحتی به نوشتن تیک در ورد بپردازید. برای مشاهده آموزش نحوه درج علامت تیک در ورد ۲۰۱۶ و همینطور علامت تیک در ورد ۲۰۱۰ این مقاله را از دست ندهید.

نحوه گذاشتن مربع در ورد چگونه است؟

برای این کار می بایست از نشانه گذاری bullet استفاده کنید که نحوه انجام آن را در این مقاله توضیح داده ایم. برای یادگیری پر کردن مربع در ورد، این مقاله می تواند بهترین راهنمای شما باشد.

درج علامت ضربدر در ورد چگونه می باشد؟

برای این کار روش های مختلفی مانند استفاده از کلیدهای ترکیبی، سیمبل و… وجود دارد که هر دو روش را در این مقاله بررسی کرده ایم.

source

توسط chehrenet.ir