اگر به دنبال فارسی کردن زبان گوشی آیفون خود هستید، در این مقاله به شما نحوه تغییر زبان آیفون به فارسی را آموزش می‌دهیم. تغییر زبان آیفون به فارسی از طریق تنظیمات آیفون امکان‌پذیر است و به سادگی می‌توانید از محیط کاربری دستگاه خود به زبان دلخواه بهره‌مند شوید. بسیاری از کاربران ممکن است بپرسند: چگونه زبان ایفون را فارسی کنیم؟ یا چگونه زبان گوشی آیفون را فارسی کنیم؟ ما در این راهنما به تمامی این سوالات پاسخ می‌دهیم و شما را قدم به قدم برای تغییر زبان آیفون به فارسی همراهی می‌کنیم. پس اگر می‌خواهید بدانید چگونه آیفون را فارسی کنیم و از تنظیمات ایفون به زبان فارسی استفاده کنید، با ما همراه باشید.

۴۰,۷۰۰,۰۰۰

۳۹,۵۹۹,۰۰۰

تومان

۴۷,۲۸۰,۰۰۰

تومان


فارسی کردن زبان گوشی آیفون


از ابتدای عرضه آیفون‌ها، پشتیبانی از زبان فارسی در آن‌ها یا فارسی کردن زبان گوشی آیفون همیشه موضوعی چالش‌برانگیز بوده است. در برخی نسخه‌های سیستم عامل iOS، شاهد امکان تغییر زبان ایفون به فارسی یا پشتیبانی محدود از زبان فارسی بودیم، اما در طول زمان، این امکان کاهش یافته و حالا هم عملاً غیرممکن به نظر می‌رسد که بتوانید محیط سیستم‌عامل یا تنظیمات ایفون به زبان فارسی را ببینید. بنابراین این سوال که چگونه زبان ایفون را فارسی کنیم عملا پاسخ مشخصی طی چند سال اخیر نداشته است.

با این حال باز هم می‌بینیم که افراد برایشان این پرسش وجود دارد که چگونه زبان گوشی ایفون را فارسی کنیم. باید بگوییم روش‌هایی برای تغییر زبان گوشی آیفون در برخی موارد، حتی با وجود انجام مراحل صحیح، نتیجه مطلوبی ندارند. ما در این مطلب روش‌های ممکن را به شما خواهیم گفت، اما شاید برای همه کاربران به درستی جواب ندهد.

رابط کاربری گوشی آیفون جیبریک شده

برای ما هم سوال شد که چگونه زبان گوشی آیفون را فارسی کنیم؛ در نتیجه هنگام نگارش این مطلب روی آیفون ۱۳ با iOS 18، برخی از روش‌ها را به جز جیلبریک امتحان کردیم و متأسفانه باید بگوییم نتیجه‌ای حاصل نشد. تنها تغییری که مشاهده شد، فارسی شدن اعداد تقویم بود، اما سایر بخش‌های محیط سیستم عامل همچنان به زبان انگلیسی باقی ماندند (زبان دستگاه به عربی تغییر کرد، اما اردو و فارسی خیر). بنابراین، اگر قصد تغییر زبان آیفون به فارسی را دارید، ممکن است این محدودیت‌ها را تجربه کنید. با این حال ما به شما خواهیم گفت باید چگونه زبان آیفون را تغییر دهیم یا به عبارتی، چگونه آیفون را فارسی کنیم. اما اینکه جواب بگیرید، مشخص نیست.

توصیه‌ی دیجی‌کالا مگ این است که بگذارید زبان آیفون انگلیسی بماند و دردسر فارسی کردن آن را به جان نخرید. پس اگر به اکوسیستم اپل کوچ می‌کنید، بهتر است در حد مبتدی، انگلیسی یا هر زبان رسمی پشتیبانی شده توسط آیفون غیر از فارسی یا اردو را بلد باشید.

گوشی موبایل اپل مدل  iPhone 13 Pro ZAA تک سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - نات اکتیو ریفربیش پارت نامبر F

۹۴,۹۱۰,۰۰۰ تومان


فارسی کردن آیفون با کمک جیلبریک


جیلبریک یا به اصطلاح «فرار از زندان»، یکی از راه حل‌های احتمالا مفید برای فارسی کردن آیفون است. البته ما این روش را روی گوشی خود که هنوز هم مشمول گارانتی است و به دنبال ایجاد دردسر برایش نبودیم، تست نکردیم. اما در برخی از وب‌سایت‌ها نظیر موبیت، این ادعا مطرح شده که جیلبریک می‌تواند زبان گوشی آیفون را فارسی کند و تنظیمات ایفون به زبان فارسی را به کاربران نمایش دهد.

جیلبریک چیست و چه خطراتی دارد؟

جیلبریک آیفون به فرایندی گفته می‌شود که طی آن کاربران محدودیت‌های نرم‌افزاری اعمال شده توسط اپل روی دستگاه‌های iOS را دور می‌زنند. با انجام جیلبریک، کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌ها، تغییرات ظاهری، و قابلیت‌های جدیدی را روی آیفون خود نصب یا اعمال کنند که در حالت عادی توسط اپل محدود شده‌اند.

جیلبریک چیست و چه خطراتی دارد؟

با وجود مزایایی که جیلبریک دارد، خطرات قابل‌توجهی هم به همراه دارد. اولین و شاید مهم‌ترین مسئله، کاهش امنیت دستگاه است. از آنجایی که جیلبریک محدودیت‌های امنیتی اپل را برمی‌دارد، دستگاه در معرض حملات سایبری و نرم‌افزارهای مخرب قرار می‌گیرد. علاوه بر این، جیلبریک می‌تواند باعث ناپایداری دستگاه شود و برخی از اپلیکیشن‌ها یا قابلیت‌های اصلی دستگاه دیگر به‌درستی عمل نکنند. همچنین، اپل جیلبریک را به رسمیت نمی‌شناسد و با انجام آن، گارانتی دستگاه باطل می‌شود.

به‌روزرسانی‌های iOS معمولاً جیلبریک را از بین می‌برند و کاربران باید پس از هر آپدیت، دوباره اقدام به جیلبریک کنند. همچنین، جیلبریک کردن ممکن است برخی از خدمات و امکانات اپل مانند iCloud یا Apple Pay را محدود یا به‌کلی غیرفعال کند. بنابراین، پیش از انجام جیلبریک، باید این جوانب و خطرات آن را با دقت بررسی کرد.

بنابراین نکته‌ای که باید بگوییم این است که دیجی‌کالا مگ هیچگونه مسئولیتی را در قبال ایجاد مشکلات بعد از جیلبریک کردن آیفون قبول نمی‌کند و شما با مسئولیت خودتان باید این کار را انجام دهید.

افزایش شدید مصرف باتری، ایجاد باگ و مشکلات نرم‌افزاری ناشناخته، عدم دریافت آپدیت‌های خودکار اپل و… هم از دیگر مسائل و مشکلاتی هستند که کاربران بعد از جیلبریک کردن آیفون جهت تغییر زبان آیفون تجربه می‌کنند.

با جیلبریک چگونه زبان گوشی ایفون را فارسی کنیم؟

با این حال اگر همچنان تصمیم دارید با روش جیلبریک آیفون خود را فارسی کنید، پیشنهاد می‌کنیم بسیار با دقت و حساسیت عمل کرده و حتما نزد یک متخصص حرفه‌ای و کاربلد بروید. چون هر نسخه iOS جیلبریک مخصوص خود را دارد که شناخت از آن برای انجام این فرایند ضروری است.

  • اولین قدم نصب برنامه معروف Cydia است که ابزار اصلی برای جیلبریک آیفون محسوب می‌شود. برای شروع، نسخه‌ای از Cydia که با iOS گوشی شما سازگار است را دانلود و نصب کنید. دقت کنید که فرآیند نصب این برنامه باید با نهایت دقت انجام شود، زیرا هر گونه اشتباه می‌تواند منجر به قفل شدن گوشی شود. به همین دلیل، توصیه می‌شود اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید، از انجام جیلبریک خودداری کنید.

رابط کاربری برنامه Cydia برای جیلبریک آیفون

  • پس از نصب Cydia، برای یافتن زبان فارسی، وارد بخش جستجو شوید و عبارت *Persian Language for iOS را تایپ کنید. به جای علامت * باید دقیقاً نسخه iOS گوشی خود را وارد کنید. به عنوان مثال، اگر از iOS 16 استفاده می‌کنید، باید عبارت Persian Language for iOS 16 را جستجو کنید. این بخش از جیلبریک مستلزم توجه دقیق به جزئیات است، چرا که انتخاب نسخه نادرست می‌تواند مشکلاتی در روند کار ایجاد کرده و دستگاه را ناپایدار کند.

به یاد داشته باشید که این کار مستلزم ریسک‌های جدی است و باید با احتیاط انجام شود. ریسک‌هایی که همانطور که اشاره شد، دیجی‌کالا مگ هیچگونه مسئولیتی را در قبال آن‌ها نمی‌پذیرد.

پس از پیدا کردن زبان فارسی مناسب برای آیفون، در بالای صفحه روی گزینه «Install» کلیک کنید تا فرآیند نصب آغاز شود. بعد از اتمام نصب، گوشی خود را ریستارت یا راه‌اندازی مجدد کنید تا تغییرات اعمال شده فعال شوند. با این روش می‌توانید زبان فارسی را به دستگاه خود اضافه کنید.

در لابلای این توضیحات، بد نیست آموزش ارسال عکس و فیلم از آیفون به اندروید و انتقال مخاطبین آیفون به آیفون را هم مطالعه کنید تا با ترفندهای آیفون بیشتر آشنا شوید.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max ZDA تک سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - نات اکتیو ریفربیش پارت نامبر F

۹۲,۰۲۰,۰۰۰ تومان


چگونه زبان گوشی ایفون را فارسی کنیم؟ تغییر ریجن دستگاه


این روش یکی از ساده‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌ها برای تغییر زبان آیفون به فارسی است. در یک سری از نسخه‌های iOS، به دلیل تحریم‌ها، کشور ایران در لیست کشورهای قابل انتخاب برای تنظیمات آیفون قرار ندارد. اما دو کشور فارسی‌زبان، افغانستان و تاجیکستان، در این لیست موجود هستند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در iOS 18، ما ایران را در لیست موقعیت مکانی آیفون ۱۳ دیدیم و حتی ریجن را روی آن قرار دادیم اما متأسفانه اتفاق خاصی رخ نداد.

با تغییر ریجن آیفون به یکی از این دو کشور، می‌توانید به‌راحتی و بدون نیاز به روش‌های پیچیده، از طریق منوی تغییر زبان که در پایین مسیر آن را به شما می‌گوییم، زبان را روی Persian یا Farsi قرار داده و زبان دستگاه خود را فارسی کنید. این کار نه تنها ساده است، بلکه امنیت دستگاه شما نیز حفظ می‌شود و هیچ ریسک خاصی هم در صورت جواب نگرفتن متوجه شما نخواهد شد.

  • برای شروع، باید به تنظیمات آیفون خود بروید. برنامه Settings را باز کنید.
  • حالا روی گزینه‌ی General ضربه بزنید.

فارسی کردن زبان گوشی آیفون

  • وارد بخش Language & Region شوید.

تغییر زبان ایفون

  • Region را انتخاب کرده و آن را روی تاجیکستان، افغانستان و یا حتی ایران در صورت وجود، قرار دهید.

تنظیمات ایفون به زبان فارسی

  • سپس به قسمت iPhone Language رفته و آن را روی Farsi یا Persian قرار دهید.

نیازی نیست گوشی را ریستارت کنید چون اگر قرار به تغییر زبان محیط سیستم‌عامل آیفون باشد، باید در همان لحظه چنین چیزی را مشاهده کنید.

ناگفته نماند یک روش تقریبا مفید و کارآمد وجود دارد که به خاطر بهم ریختن احتمالی تنظیمات اپل آیدی، آن را تست نکرده‌ایم اما گفته می‌شود که برخی از کاربران با طی کردن این مسیر،‌ موفق به فارسی کردن گوشی خود شده‌اند. با این حال پیشنهاد می‌کنیم حتما این کار را به کمک یک فرد متخصص و خبره انجام دهید. مسیر انجام این کار قدری طولانی است که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد. برای تغییر زبان ایفون خود یا فارسی کردن زبان گوشی آیفون مسیر زیر را دنبال کنید.

  • وارد تنظیمات شوید.
  • روی پروفایل خود و سپس روی Media & Purchases کلیک کنید.

چگونه زبان ایفون را فارسی کنیم

  • روی View Account کلیک کرده و در صورت نیاز به ورود مجدد به اپل آیدی، وارد آن شوید.
  • حالا روی Country/Region ضربه بزنید و در انتها هم Select your new country or region را انتخاب کنید.
  • Change Country or Region را کلیک کرده و افغانستان یا تاجیکستان را از بین کشورهای به نمایش درآمده انتخاب کنید.

چگونه زبان گوشی آیفون را فارسی کنیم

  • روی Agree کلیک کنید.
  • در این مرحله باید اطلاعات آدرس و شیوه پرداخت را وارد کنید که پیشنهاد می‌کنیم حتما این کار را به کمک یک فرد کاربلد و متخصص انجام دهید تا نتیجه بگیرید.
  • حالا به بخش General رفته و در روی Language & Region کلیک کنید.
  • گزینه Add Language را انتخاب کرده و از بین زبان‌ها، زبان Farsi یا Persian را انتخاب کنید.

اگر زبان گوشی شما با این روش هم فارسی نشد، ظاهرا قرار نیست این اتفاق رخ دهد و همانطور که گفتیم، اجازه دهید دستگاه‌تان روی همان زبان انگلیسی بماند. تنها روش باقی‌مانده برای فارسی کردن زبان گوشی آیفون و تغییر زبان ایفون، استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث است که در ادامه می‌گوییم از طریق آن باید چگونه زبان گوشی ایفون را فارسی کنیم. هرچند این روش هم دردسرهای خاص خود را دارد که شاید شما را از پرسیدن این سوال که چگونه آیفون را فارسی کنیم یا چگونه زبان گوشی ایفون را فارسی کنیم منصرف کند.

حالا که سخت مشغول یادگیری فارسی کردن زبان آیفون هستید پیشنهاد می‌کنیم مطلب اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ را هم مطالعه کنید تا بتوانید تجربه‌ی بهتری از تماشای محتوای بصری داشته باشید.

هدفون بلوتوثی اپل مدل AirPods Max
۷ %

۲۸,۳۰۰,۰۰۰

۲۶,۲۰۰,۰۰۰ تومان


تغییر زبان ایفون از طریق اپلیکیشن‌های شخص ثالث


اگر این سوال همچنان برایتان باقی مانده که چگونه زبان گوشی آیفون را فارسی کنیم، آخرین راه حل ما، استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث است که بیانیه‌ی رفع مسئولیت دیجی‌کالا مگ در بخش مربوط به جیلبریک در اینجا هم صدق می‌کند چون برای نصب این اپ نیاز به جیلبریک دستگاه دارید.

این برنامه‌ها به طور مستقیم زبان دستگاه را تغییر نمی‌دهند، بلکه با استفاده از ترجمه لحظه‌ای، بخش‌های مختلف گوشی را هنگام استفاده ترجمه می‌کنند. اگرچه این روش شاید در نگاه اول جذاب به نظر برسد، اما کاملا با روش تغییر زبان سیستم‌عامل متفاوت است.

چگونه زبان گوشی ایفون را فارسی کنیم

این برنامه‌ها معمولاً به شکل بسته‌های نرم‌افزاری متنوع یا اپلیکیشن‌های یکپارچه در اینترنت قابل دسترسی هستند. با این حال، مشکلی که در این روش وجود دارد، این است که اپل اجازه نصب برنامه‌هایی را که خارج از اپ استور هستند، به کاربران نمی‌دهد. مگر اینکه در اروپا زندگی کنید چون در این قسمت از دنیا فعلا آیفون آن حصار محافظ دور خود را ندارد. بنابراین، برای نصب این نوع برنامه‌ها شما باید گوشی خود را جیلبریک کنید که این کار به دلایل امنیتی و پایداری دستگاه توصیه نمی‌شود.

نصب برنامه‌های شخص ثالث همچنین با ریسک‌های جدی همراه است. این برنامه‌ها معمولاً توسط افراد یا شرکت‌های غیر رسمی توسعه داده می‌شوند و هیچ تضمینی وجود ندارد که علاوه بر ترجمه آنی، کدهای مخرب یا غیرمجاز دیگری نیز در پس زمینه اجرا نکنند. این اتفاق می‌تواند امنیت دستگاه و اطلاعات شما را به خطر بیندازد.

چگونه زبان آیفون را تغییر دهیم

حتی اگر بعضی از کاربران ادعا کنند که این برنامه‌ها عملکرد خوبی دارند و مشکلات زبانی آن‌ها را برطرف کرده‌اند، همچنان توصیه می‌شود از استفاده از آن‌ها خودداری کنید. چرا که استفاده از این برنامه‌ها نه تنها امنیت گوشی شما را تهدید می‌کند، بلکه ممکن است به مشکلات بیشتری مانند کندی عملکرد یا ایجاد نقص در بخش‌های دیگر دستگاه منجر شود.

به دلیل این که همه این روش‌ها برای فارسی کردن زبان گوشی آیفون رسمی نیستند و ممکن است با مشکلاتی همراه باشند، توصیه می‌شود هر مرحله را با کمک یک فرد متخصص و حرفه‌ای انجام دهید. انجام این مراحل توسط خودتان می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی برای گوشی شود. بنابراین، پیشنهاد می‌شود از راهنمایی‌های کارشناسان مجرب در این زمینه استفاده کنید تا با اطمینان بیشتری به هدف خود دست پیدا کنید.

ساعت هوشمند اپل مدل Series 9 Aluminum 45mm M/L

۱۹,۲۰۰,۰۰۰ تومان


آموزش فارسی کردن کیبورد آیفون


اگر بیخیال پرسیدن این سوال شده‌اید که چگونه زبان ایفون را فارسی کنیم، بیایید حداقل یک کار دیگر انجام دهیم تا بلکه کمی از ناراحتی فارسی نشدن زبان آیفون کاسته شود. احتمالا هر شخصی که ایفون دارد باید نحوه انجام این کار را بداند. اما همه ایفون ندارند و بسیاری از افراد هم به‌تازگی به این اکوسیستم کوچ می‌کنند. در ادامه قصد داریم بگوییم چگونه زبان کیبورد گوشی ایفون را فارسی کنید و از بهترین کیبوردهای فارسی ایفون را هم به شما معرفی می‌کنیم. برای اضافه کردن کیبورد فارسی به آیفون،  مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • سپس گزینه General را انتخاب کنید.
  • در این بخش، به قسمت Keyboard بروید.

چگونه آیفون را فارسی کنیم

  • در اینجا می‌توانید به تنظیمات پیشرفته کیبورد دسترسی پیدا کنید و با انتخاب گزینه Keyboards، تمامی کیبوردهای نصب شده روی گوشی را مشاهده کنید. اما ما با این بخش کاری نداریم.
  • برای اضافه کردن زبان فارسی به کیبورد، کافی است گزینه Add New Keyboard و سپس Add Language را انتخاب کنید.

چگونه زبان آیفون را فارسی کنیم

  • حالا می‌توانید با جستجوی Persian یا Farsi، آن را به دستگاه خود اضافه کنید.
  • پس از افزودن، می‌توانید زبان فارسی را به عنوان زبان پیش‌فرض کیبورد خود انتخاب کنید.

اگر قصد دارید کیبورد فارسی را به عنوان زبان اول دستگاه تنظیم کنید، بعد از افزودن آن، در تنظیمات کیبورد به راحتی می‌توانید اولویت زبان‌ها را تغییر دهید. با این کار، هر زمان که بخواهید بین زبان‌ها تغییر کنید، فقط کافی است آیکون کره زمین روی کیبورد را لمس کنید تا کیبورد فارسی فعال شود.

علاوه بر کیبورد داخلی آیفون، شما همچنین می‌توانید از برنامه‌های کیبورد شخص ثالث مانند SwiftKey یا GBoard هم استفاده کنید که قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را دارند و امکانات متنوعی مانند تصحیح املاء، پیش‌بینی کلمات و… را هم به شما می‌دهند. خوبی این اپ‌ها این است که به راحتی از اپ استور قابل دانلود و نصب هستند و امنیت دستگاه را به خطر نمی‌اندازند.

در این میان، شما می‌توانید مطالب مفید دیگری نظیر حل مشکلات هات اسپات در آیفون و ریست فکتوری آیفون را هم مطالعه کنید و روش‌های برطرف کردن مشکلات رایج آیفون را یاد بگیرید.

هدفون بلوتوثی اپل مدل AirPods New Generation
۵ %

۵,۸۰۰,۰۰۰

۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان


آموزش فارسی کردن آیفون؛ سخن پایانی


فارسی کردن زبان گوشی آیفون یا تغییر زبان ایفون به زبان فارسی اصلا توصیه نمی‌شود. چون روش‌ها همگی ریسک‌ها و خطراتی را به دنبال دارند که شاید تجربه‌ی کار با گوشی را برای کاربر مختل کنند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم به تغییر تنظیمات ایفون به فارسی یا اینکه چگونه زبان ایفون را فارسی کنیم اصلا فکر نکنید.

در نهایت باز هم باید به این نکته اشاره داشته باشیم که دیجی‌کالا مگ در قبال مشکلات احتمالی ناشی از جیلبریک آیفون یا نصب نرم‌افزارهای شخص ثالث هیچ‌گونه مسئولیتی را بر عهده نخواهد گرفت. انجام این اقدامات می‌تواند با خطرات و عواقب جدی همراه باشد و کاربران باید با آگاهی کامل و مسئولیت شخصی خود، اقدام به این کارها کنند. لذا از شما می‌خواهیم قبل از انجام هرگونه تغییر در دستگاه خود، تمامی جوانب و ریسک‌های مربوطه را به دقت بررسی نمایید.

۴۰,۷۰۰,۰۰۰

۳۹,۵۹۹,۰۰۰

تومان

۴۷,۲۸۰,۰۰۰

تومان

منبع: دیجی‌کالا مگ

سوالات متداول درباره فارسی کردن آیفون

آیا می‌توانم زبان کیبورد آیفون خود را به فارسی تغییر دهم؟

بله. تغییر زبان کیبورد آیفون نیاز به هیچ کار مخاطره‌آمیزی ندارد و به سادگی قابل انجام است.

آیا برای فعال کردن زبان فارسی ایفون نیاز به جیلبریک کردن گوشی دارم؟

یکی از روش‌ها، جیلبریک کردن ایفون است که توصیه می‌کنیم این کار را انجام ندهید. در صورت تمایل، حتما گوشی را نزد یک متخصص و کاربلد ببرید.

آیا تغییر ریجن گوشی به امنیت آن آسیب می‌زند؟

در ظاهر نباید این اتفاق بیفتد. اما شاید اپل آیدی را با مشکل امنیتی مواجه کند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم تمام این فرایند را نزد یک متخصص انجام دهید.

source

توسط chehrenet.ir