مجموعه بازی عصر اژدها (Dragon Age) را می‌توان از مجموعه‌های قدیمی در دنیای بازی‌های ویدیویی دانست. این مجموعه که تمرکز بسیار زیادی در سبک نقش آفرینی داشت و تمام تلاش خود را کرد تا این سبک را پیش ببرد، وارد دوران جدیدی شده و به زودی جدیدترین بازی آن عرضه خواهد شد.

شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) و بایوور (BioWare) در این مدت تمام تلاش خود را کردند تا طرفداران را برای جدیدترین بازی عصر اژدها یعنی ویلگارد (Veilguard) هیجان‌زده بکنند. ویلگارد در ابتدا این نام را نداشت و با گذشت زمان و نزدیک شدن به عرضه شرکت سازنده تصمیم گرفت تا نام رسمی بازی خود را اعلام کند.

چندی پیش بایوور یک تریلر جدید از بازی ویلگارد عرضه کرد و در آن ما شاهد جزئیات جالب و جذابی را در بازی خود نشان بدهد. در این تریلر ما شاهد قهرمان اصلی بازی به نام روک (Rook) هستیم که در کنار تعدادی از همراهان مثل تاش (Taash) و لوکانیس (Lucanis) به مبارزه می‌پردازد. دشمن این افراد اژدهایی است که از طرف خدایان به سمت تداس (Thedas)، دنیای بازی، ارسال شده و در این تریلر ما شاهد گیم‌پلی بخش مبارزه این بازی هستیم. همینطور اینکه یک چرخ توانایی نیز به بازی اضافه شده است.

تریلر جدید بازی Veilguard

در بازی ویلگارد شخصیت‌های مختلفی وجود دارند که جذابیت بازی را بسیار کرده و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها یک تیم قوی و گسترده داشته باشید.

جزئیات بازی ویلگارد

بازی ویلگارد توسط شرکت بایوور ساخته شده و یک بازی تک نفره در سبک نقش آفرینی و فانتزی است. شما در این بازی داستان شجاعت یک قهرمان را دنبال خواهید کرد و باید تلاش کنید تا بهترین انتخاب را در زمینه همراه و تصمیم‌های دیگر داشته باشید. در بازی ویلگارد شما به مبارزه با خدایان الفی (Elven Gods) خواهید رفت که در تلاش هستند تا دنیا را نابود بکنند.

در ویلگارد شما در نقش روک هستید. قهرمانی که قطعاً به تنهایی نمی‌تواند مأموریت خود را کامل کند و به همین دلیل نیاز به همراهان مختلفی دارد. همراهانی که در مسیر به او کمک خواهند کرد و نمی‌گذارند در مبارزات آسیب ببیند. مانند بازی‌های دیگر مجموعه عصر اژدها همراهان هم بخشی اصلی از تجربه بازی ویلگارد هستند. به همین دلیل شما باید به داستان و شخصیت آن‌ها اهمیت داده و تلاش کنید بهترین تیم را برای خود داشته باشید.

از لحاظ داستانی بازی حول محافظت از شهر تداس می‌گردد. به این شکل که دشمن اصلی بازی به نام سولاس (Solas) در تلاش است تا محافظ اطراف شهر تداس را از بین برده و با ارسال شیاطین بشریت را نابود بکند. هدف اصلی او بدست آوردن جاودانگی و قدرت بسیار زیادی است که مردمان الف در گذشته داشتند و مشکل اینجاست که برای رسیدن به این هدف باید افراد زیادی را نابود بکند.

مشکل دیگر اینجاست که در میان مراسمی که سولاس برای رسیدن به هدف خود انجام می‌داد، دو عدد از دشمنان قدیمی او نیز آزاد شدند و در تلاش برای نابودی او هستند. به همین دلیل دنیای تداس وارد هرج و مرج زیادی شده و ثبات خود را به طور کامل از دست می‌دهد. هدف اصلی روک این است که با تمامی مشکلات و دشمنان مقابله کرده و تلاش کند تا ثبات را به دنیای بازی باز گرداند. نکته اینجاست که هدف اصلی بازی نابودی سولاس نیست بلکه این است که سولاس نیز به محدودیت‌های خود باز گشته و دست از هدف خود بر دارد.

از لحاظ گیم‌پلی بازی ویلگارد کتابی که عناوین قبلی عصر اژدها نوشتند را به خوبی مطالعه کرده است. به همین دلیل شما موارد مشابهی میان بازی ویلگارد و بازی‌های قبلی عصر اژدها مثل اینکویزیشن (Inquisiiton) و اوریجینز (Origins) پیدا کنید. کلیدی‌ترین مورد مشترک هم همان بحث همکاری و کار تیمی است.

در بازی ویلگارد ما شاهد کرکتر و شخصیت جدید هستیم. از طرفی این شخصیت‌ها بسیار پیچیده هستند و هر کدام داستان مخصوص خود را دارند. شما با توجه به علاقه‌ای که به هر کرکتر دارید داستان او را دنبال خواهید کرد و ارتباط بهتری با او خواهید گرفت. در نتیجه او نیز از شما در مبارزات مختلف پشتیبانی خواهد کرد و یک ارتباط دو طرفه میان کرکتر اصلی و کرکترهای جانبی شکل می‌گیرد. همینطور اینکه شما می‌توانید در مبارزه شخصیت‌های مختلف بازی را کنترل کرده و از آن‌ها در کارهای مختلف استفاده بکنید.

بحث اصلی اینجاست که تمرکز اصلی شرکت سازنده در زمینه نقش آفرینی بوده است. به همین دلیل در بازی ویلگارد شما با سیستم بسیار عمیقی در این سبک روبرو هستید. شما باید تلاش کنید تا بهترین انتخاب‌ها را در شرایط مختلف بازی داشته باشید و روند بازی را آنطور که می‌خواهید شکل دهید. دقت کنید که تصمیمات شما در روند کلی بازی و ارتباط میان شما و کرکترهای دیگر اثر خواهد گذاشت. در نتیجه در هنگام تصمیم گیری اصلاً عجله نکنید.

تریلر جدید بازی Veilguard

بازی عصر اژدها ویلگارد در تریلر جدید خود نشان داد که یک سیستم مبارزه تازه به آن اضافه شده است. این سیستم به کاربران اجازه داده تا به یک چرخه توانایی دسترسی پیدا کرده و از موارد مختلف در بازی استفاده بکنند و به راحتی با دشمنان خود مبارزه بکنند.

بازی ویلگارد از چندین منطقه مختلف تشکیل شده که شما باید در آن پیش بروید. دقت کنید که بازی دارای محل‌های برای سفر سریع است و نیازی نیست که شما به طور کامل مسیرهای مختلف را طی کنید اما این مسیرها طراحی شده و در صورت لزوم کاربر می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. همینطور اینکه منطقه‌ای به نام لایت هوس (Light House) در بازی وجود داشته که کاربران می‌توانند به آنجا رفته و شخصیت اصلی بازی را ارتقاء بدهند. همینطور اینکه در آنجا می‌توانند استراحت کنند و کارهای مختلفی انجام دهند که این کارها به طور کامل در شرایط امن انجام شده و دشمنان به این قسمت از بازی دسترسی نخواهند داشت.

یکی از نکات مهم مبارزه در بازی ویلگارد آزادی عمل شما در آن است. در این بای لزومی ندارد که کرکتر اصلی شما تنها از یک روند بازی پیروی کند و شما می‌توانید یک جادوگر، سرباز، نکرومنسر یا هرچیز دیگری باشید. از طرفی در مبارزه می‌توانید از همراهان خود استفاده کنید و یک تجربه روان و جذاب داشته باشید. حتی درخت توانایی نیز در این بازی وجود دارد و شما می‌توانید با پیشرفت در آن توانایی‌های مختلفی بدست آورده و تبدیل به یک شخصیت قدرتمند در دنیای تداس بشوید.

در کنار آن شرکت بایوور سیستم خاصی در بازی قرار داده است که باعث می‌شود کاربران تبدیل به یک رهبر بسیار خوب بشوند. بحث اصلی اینجاست که برای تبدیل شدن به یک رهبر خوب شما باید تصمیمات درستی بگیرید و از یارهای خود به بهترین نحو استفاده کنید. با این کار می‌توانید به راحتی در بازی پیش رفته و یک تجربه بسیار خوب داشته باشید. همینطور اینکه به یک رهبر بسیار خوب در تیم خود تبدیل بشوید.

بازی عصر اژدها ویلگارد در تاریخ ۱۰ آبان (۳۱ اکتبر) برای کنسول‌های نسل نهم و کامپیوتر عرضه خواهد شد. فروشگاه میزبان این بازی در کامپیوتر استیم و اپیک گیمز هستند و در نتیجه کاربران می‌توانند با توجه به فروشگاهی که از آن بیشتر خریداری می‌کنند، بازی را تهیه بکنند.

منبع: Gematsu

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir