کرپ پن‌کیک‌های ظریف و نازکی هستند که اصالتی فرانسوی دارند و به‌خاطر تنوع‌شان در تمام دنیا از آنها استقبال شد. کرپ را می‌توان با انواع شیرینی‌ها یا طعم‌های دلپذیر پر کرد و از آن غذای مناسبی برای صبحانه، ناهار، شام یا حتی دسر استفاده کرد. ترکیبات کرپ‌ها به‌سادگی پن‌کیک‌ است و از آرد، تخم‌مرغ، شیر، آب، کمی نمک و کره (یا روغن) تشکیل می‌شود. روش سنتی پخت کرپ با ماهیتابه نچسبی آغشته به کمی روغن و روی حرارت متوسط و فقط طی زمان ۳۰ الی ۴۰ ثانیه انجام می‌شود. برای مزه‌دار کردن آن هم می‌توان از خوراکی‌های شیرین مثل نوتلا، میوه خشک، میوه تازه یا حتی پودر قند استفاده کرد، یا مواد دیگری مثل گوش چرخکرده و پنیر، اسفناج، قارچ و تخم‌مرغ. ما در این مقاله با شما درباره انواع کرپ ساز و مزایای این وسیله خوشمزه ساز صحبت می‌کنیم.

استفاده از کرپ‌ساز و مزایای آن نسبت به روش‌های سنتی

سادگی تهیه‌کردن کرپ ممکن است ما را چندان به استفاده از دستگاه‌های تهیه کرپ یا کرپ‌سازها ترغیب نکند، ولی این دستگاه‌ها نسبت به شیوه‌های سنتی با یک ماهیتابه نچسب، مزایایی دارد که آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

دوام: کرپ‌سازها طوری طراحی شده‌اند که گرما را به‌طور یکنواخت توزیع می‌کنند و کرپ‌های نازک و بادوامی با بافتی بی‌نقص و پختی همسان به ما می‌دهند. درعوض، در ماهیتابه‌های سنتی، اگر گرما یکسان توزیع نشود، احتمالاً کرپ ما به‌طور یکنواخت پخته نمی‌شود.

سهولت در استفاده: استفاده از کرپ‌سازها بسیار ساده است و با تنظیماتی که دارد شما می‌توانید به‌راحتی دما را کنترل کرده و پخت یکنواختی برای کرپ‌تان داشته باشید. این موضوع نیاز به مهارت‌های بالا را کاهش داده، فرایند را سریع‌تر و کارآمدتر می‌‌کند.

سرعت: قاعدتاً استفاده از دستگاه برای انجام هر کاری ما را سریع‌تر به نتیجه می‌رساند. کرپ‌سازها سریع گرم می‌‌شوند و راحت می‌توان مایه را در آن برگرداند یا پخش کرد که این یعنی در زمانی کمتر، کرپ‌های بیشتری می‌توان تهیه کرد.

کنترل اندازه و شکل: بسیاری از کرپ‌سازها ابزارهایی دارند که کمک می‌کند مایه کرپ یکنواخت پخش شود و شکل دایره‌ای بی‌نقصی را بتوانید درآورید. برای رسیدن به سطح مشابهی از کنترل و دقت در روش‌های سنتی شما باید تجربه و تکنیک بالایی داشته باشید.

کثیفی کمتر: تهیه کرپ با کرپ‌ساز قاعدتاً باعث می‌شود مایه کمتری پخش شود و برگرداندن کرپ‌ها هم اغلب به‌خاطر سطوح نچسب و ابزار ساده برای برگرداندن کرپ ساده‌تر انجام می‌شود.

اهمیت استفاده از کرپ‌‌ساز در خانه و رستوران‌ها

طرز تهیه کرپ

استفاده از کرپ‌ساز، هم در خانه و هم در رستوران‌ مزایای برجسته‌ای ازجمله کارآمدی، دوام و کیفیت دارد. دلایل این اهمیت را می‌توان به این شرح توضیح داد.

 استفاده خانگی

  • کار با کرپ‌سازها راخت است و تهیه کرپ‌های حرفه‌ای را بدون نیاز به مهارت‌های پیشرفته برای پخت‌وپزهای خانگی راحت می‌کنند. این دستگاه‌ها به‌ویژه برای افرادی مفید فایده است که می‌خواهند در مهمانی‌های‌شان برای افراد زیادی کرپ تهیه کنند.
  • شما با استفاده از کرپ‌ساز مطمئن خواهید بود که هر کرپ یکنواخت و کاملاً نازک تهیه شده که اغلب در روش‌های سنتی این موضوع چالش بزرگی برای محسوب می‌شود. دستگاه‌های کرپ‌ساز تهیه کرپ‌های یکسان و معتبر را برای آشپزی‌های خانگی بسیار ساده‌تر می‌کنند.
  • در خانواده‌های شلوغ، توانایی ساخت سریع کرپ با کمتری میزان نظافت مزیت مهمی نسبت به شیوه‌های سنتی است که زمان‌بر است و نیاز به توجه زیادی دارد.

صنعت رستوران

  • در رستوران‌ها سرعت و دوام دو عامل مهم است، به‌ویژه در ساعات اوج شلوغی. کرپ‌ساز به سرآشپز اجازه می‌دهد چند کرپ را سریع و با نازکی همسانی درست کند، زمان آماده‌سازی را کاهش دهد و مطمئن باشد که می‌تواند همزمان تعداد زیادی کرپ‌ سر میز مشتری‌ها بگذارد.
  • برای رستوران‌ها مهم است که غذاهای خود را از نظر بصری جذاب نشان دهند. کرپ‌سازها کمک می‌کنند تا کرپ‌ها نه‌تنها یکنواخته پخته شوند بلکه از نظر زیبایی هم کامل و بی‌عیب‌ونقص باشند، که همین باعث می‌شود در رستوران‌تان ارائه بهتری از غذا داشته باشید و به مشتری تجربه‌ای لذتبخش بدهید.
  • کاهش پسماند و بهبود سرعت آماده‌سازی می‌تواند به کاهش هزینه‌های رستوران کمک کند. کرپ‌سازها چون کنترل دقیقی روی میزان مایه استفاده‌شده برای هر کرپ دارند، اغلب مایه کرپ کامل و بدون پسماندی مصرف می‌شود.

کرپ‌سازها، هم نوع خانگی و هم صنعتی آنها کیفیت و سهولت تهیه کرپ را ارتقا می‌دهند و همین برای افرادی که دنبال تهیه سریع و بادوام کرپ‌های حرفه‌ای هستند، از آنها ابزار باارزشی می‌سازد.

انواع کرپ‌ساز

خرید کرپ ساز

کرپ‌سازها براساس طراحی، کارکرد و هدف استفاده‌شان دسته‌بندی می‌شوند. هر مدل کرپ‌ساز بسته به نیازهای کابر خود مزایای منحصر‌به‌فردی دارد که می‌تواند برای آشپزی خانگی یا تهیه کرپ‌ با حجم بالا در رستوران‌ها مفید باشد.

کرپ‌ساز برقی

استفاده خانگی: دستگاه‌های جمع‌وجور و ساده‌ای که برای استفاده خانگی طراحی شده‌اند. در این دستگاه‌ها معمولاً سطح نچسب و دکمه کنترل حرارت برای پخت عالی وجود دارند. استفاده از این مدل‌ها آسان است و برای پخت گاه‌وبیگاه کرپ ایده‌آل هستند.

استفاده تجاری: کرپ‌سازهای برقی بزرگ‌تر و قوی‌تر برای استفاده در کافه‌ها و رستوران‌های طراحی شده‌اند. آنها سریع‌تر گرم می‌شوند و قابلیت تهیه حجم بالایی از کرپ‌ را دارند.

 کرپ‌ساز گازی

 استفاده تجاری: این دستگاه‌ها به‌خاطر قدرت و سرعت بالای گرم‌شدن‌شان مناسب آشپزخانه‌های حرفه‌ای هستند. کرپ‌سازهای گازی چون سریع‌تر گرم می‌شوند و نسبت به مدل‌های برقی بیشتر در درمای بالای می‌مانند، مناسب رستوران‌های بزرگ در ساعات ازدحام‌شان هستند و می‌توان با آنها محصولات بیشتر و سریع‌تری را تهیه کرد.

کرپ‌سازهای دوصفحه‌ای

این مدل‌ها دو صفحه پخت دارند و به کاربران اجازه می‌دهند همزمان دو کرپ تهیه کنند. این دستگاه‌ها به‌خصوص برای محیط‌هایی با سفارش‌های بالا مثل رستوران‌ها و دکه‌های اغذیه‌فروشی مفید هستند. این کرپ‌سازها هم نمونه برقی دارند و هم گازی و براساس نیازهای کسب‌وکار شما منعطف هستند.

کرپ‌سازهای گردان یا صفحه‌کج

این دستگاه‌ها سطح پخت گردان یا کج‌شونده‌ای دارند که باعث می‌شود مایه به‌طوری یکنواخت روی صفحه پخت پخش شود و کرپی کاملاً نازک و گرد داشته باشیم. این دستگاه‌ها در جاهای حرفه‌ای که یکتواختی و سرعت اهمیت دارد، بیشتر استفاده می‌شود.

کرپ‌ساز دستی

کرپ‌ساز دستی دستگاه‌های ساده‌ای هستند که بدون برق کار کرده و از این طریق شما می‌توانید کنترل بیشتری روی فرایند پخت‌تان داشته باشید. این دستگاه‌ها یک صفحه صاف و نچسب دارند که مایه روی آن پخش می‌شود و یک ابزار دستی برای پخش‌کردن مایه دارند. کار این دستگاه‌ها از طریق شعله مستقیم اجاق‌گاز است و از این رو به مهارت بالایی نیاز دارد.

معرفی پرفروش‌ترین برندهای کرپ‌ساز در دیجی کالا 

دیجی کالا در فروشگاه خود نمونه‌های پرفروشی از کرپ ساز را دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم

کرپ‌‌ساز وینینگ استار

کرپ‌ساز برقی وینینگ استاربرای استفاده خانگی طراحی شده و شامل یک صفحه آلومینیومی با قطری ۳۰سانتیمتری است که ایده‌آل برای تهیه کرپ‌ و پن‌کیک‌های بزرگ است. سطح نچسب این صفحه آلومینیومی به‌سادگی تمیز می‌شود و مانع از چسبیدن مایه کرپ است در حالی که درجه‌ حرارت آن برای پخت‌های دقیق قابل‌تنظیم است. به‌اضافه، یک لیسک چوبی برای پخش‌کردن مایه و یک نشانگر ال‌ای‌دی برای کنترل عملیات دارد. این کرپ‌ساز پرتابل است و کار با آن بسیار ساده و مناسب آشپزخانه‌های خانگی است. اهمیت این دستگاه در کارآمدی و دوامش، و بخش‌هایی مثل کارکرد حفظ گرما و طراحی ظریفش است.

کرپ ساز وینینگ استار مدل ST-9324

۲,۴۰۰,۰۰۰ تومان

کرپ‌‌ساز اریته

این برند کرپ‌ساز به‌خاطر طراحی‌اش برای ساخت کرپ، پن‌کیک، تورتیلا و سایر میان‌وعده‌های صاف تبدیل به دستگاه معروفی شده است. کرپ‌ساز اریته موتوری ۱۰۰۰ واتی دارد که آماده‌سازی را سریع می‌کند و همین باعث می‌شود این دستگاه گزینه‌ای عملی هم برای مصارف خانگی و هم برای دورهمی‌هایی با جمعیت زیادتر باشد. سطح صاف نچسب و صاف این دستگاه باعث ایجاد گرمای یکنواخت و تمیزکردن ساده آن می‌شود. این دستگاه یکی از ملزومات اضافه آشپزخانه‌هاست که تهیه هرنوع میان‌وعده لذیذی را در خانه ممکن می‌کند.

کرپ ساز اریته مدل 202

۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان

کرپ‌ساز ساچی 

کرپ‌ساز ساچی مدل‌های متنوعی دارد که هم برای استفاده خانگی و هم برای استفاده حرفه‌ای مناسب است و می‌توان با آن کرپ، پن‌کیک و غذاهای مشابهی را به‌طور متنوع و کارآمد تهیه کرد. برای مثال، مدل ساچی Saachi 2-in-1 Rigag صفحه نچسب ۳۶ سانتیمتری و کنترل‌های قابل‌تنظیم حرارت دارد که آن را برای تهیه کرپ‌های بزرگ و نان‌های سنتی خاورمیانه‌ای همچون ریگاگ (Rigag) مناسب می‌کند. قدرت این دستگاه ۱۴۰۰ وات است و شامل اقلام اضافی همچون ملاقه و لیسک چوبی می‌شود. یکی دیگر از مدل‌های این برند (NL-CM-1850-WH) صفحه نچسب آلومینیومی دارد و با هربار استفاده می‌تواند ۱۲ پن‌کیک درست کند. کرپ‌سازهای این برند برای سهولت در استفاده، صفحه‌های نچسب و اقلام اضافه‌ای که فرایند پخت را ساده می‌کنند، شهرت دارند.

کرپ‌ساز مباشی 

کرپ‌سازهای مباشی هم مدل‌های متنوعی دارند که برای هر نوع استفاده خانگی و صنعتی مناسبند. یکی از مدل‌های معروف این برند (CRP333) قدرت ۸۰۰ وات، سطح نچسب ۲۰سانتیمتری با سهولت در تمیزکردن و ترموستاتی خودکار دارد که باعث پخت هموار و بی‌نقص می‌شود. این دستگاه می‌تواند فقط در ۵ ثانیه کرپ درست کند. مدل دیگری از این کرپ‌سازها (CRP334) قدرت ۱۲۰۰ واتی و سطح نچسب ۳۰سانتیمتری، و تنظیمات حرارتی قابل‌تنظیمی دارد که کنترل بیشتری بر فرایند پخت ایجاد می‌کند.

کرپ‌ساز صنعتی رولر گریل 

کرپ‌سازهای صنعتی رولر گریل مثل مدل CFE 400 به‌خاطر دوام، دقت و تنوع‌شان در تنظیمات حرفه‌ای بسیار معروفند. این دستگاه‌ به صفحه لعاب‌دار آهنی مجهز است که باعث می‌شود گرمای یکنواخت برای پخت مناسب کرپ توزیع شود. صفحه ۴۰ سانتیمتری این مدل المنت دواری دارد که هدررفت گرما را به حداقل می‌رساند و پخت‌وپز کارآمد را در دمای بین ۵۰ تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد ممکن می‌کند. این دستگاه در هر ساعت ۶۰ کرپ تهیه می‌کند و برای رستوران‌ها انتخاب بسیار ایده‌آلی است.

کرپ ساز صنعتی رالر گریل مدل CFE400

کرپ‌ساز تفال  

تفال هم برای تهیه کرپ‌های خانگی و متنوع انواع مختلفی دارد. دو مدل شناخته‌شده‌تر این برند «کرپ‌پارتی تفال» و «کرپ‌پارتی ۶ نئو کالرمانیا» است. مدل اول این برند برای دورهمی‌های کوچک و مصارف خانگی مناسب است. این دستگاه چهار صفحه نچسب مینی‌کرپ دارد و به نشانگر گرمای ترمواسپات مجهز است که درجه حرارت مناسب پخت را نشان می‌دهد. مدل دوم این برند، نئو کالرمانیا، برای گروه‌های بزرگ‌تر طراحی شده و شش صفحه مینی‌کرپ دارد.

کرپ پز تفال مدل 3036

 

مقایسه برندهای مختلف کرپ‌سازها

کرپ ساز

وقتی بحث مقایسه کرپ‌سازهای تفال، ساچی و مباشی مطرح می‌شود، می‌توان سه جنبه مهم آن‌ها را بررسی کرد: قیمت، کیفیت ساخت و بخش‌های ویژه.

 قیمت: تفال به‌خاطر قیمت بالا و در عین‌حال کیفیت خوب خود، عموماْ بالای طیف قیمت می‌نشیند. مباشی و ساچی از نظر بودجه خرید گزینه‌های بهتری هستند و برای افرادی که دنبال راه‌حلی برای خرید بدون حذف گزینه‌های اضافه هستند، مناسبند.

 کیفیت ساخت: تفال به‌خاطر پوشش بادوام نچسب، توزیع یکنواخت گرما و طراحی مناسب برای استفاده آسان برند شناخته‌شده‌ای است. مباشی هم کیفیت ساخت مناسبی دارد ولی با این‌که کیفیت ممتاز تفال را ندارد، برای مصارف گهگاه خانگی گزینه قابل‌اعتمادی است- هرچند استفاده زیاد و سنگین از آن زودتر فرسوده‌‌اش می‌کند. کرپ‌سازهای ساچی، از سوی دیگر، به‌خاطر قیمت‌شان مناسبند. این برند هم کاربردی و هم بادوام است ولی پیراستگی تفال را ندارد. کاربران برای استفاده از برند باید مراقب مسایل مربوط به حفظ و نگهداری آن باشند تا صفحه نچسب آن را در وضعیت مناسبی نگه دارند.

بخش‌های ویژه: یکی دیگر از نکات برجسته در کرپ‌سازهای تفال بخش‌های ویژه‌ کاربردیش ازجمله کنترل حرارت قابل‌تنظیم، سطح‌های پخت بزرگ و نشانگرهایی برای حرارت‌های بهینه پخت است. مباشی و ساچی ساده‌تر هستند و در حالی‌که اولی تنظیمات حرارتی اولیه‌ای دارد و پخش‌کننده مایه و لیسک دارد، در برابر بخش‌های ویژه تفال حرف چندانی برای گفتن ندارد. ساچی کارکردهای ضروری را برای تهیه کرپ دارد، ولی برای مصارف ساده خانگی بدون تنظیمات پیشرفته مناسب است.

درکل، برای کاربرانی که دنبال بخش‌های ممتاز و دستگاه بادوامی هستند، به‌ویژه با تنظیمات حرفه‌ای، تفال برند ایده‌آلی است. مباشی ساچی برای مصارف خانگی گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند و بدون هزینه‌های بالای تفال، می‌توان کرپ‌های باکیفیتی با آنها تهیه کرد.

نکات مهم در انتخاب کرپ‌ساز مناسب

موقع انتخاب کرپ‌ساز چند عامل کلیدی را باید درنظر گرفت:

 نوع کرپ‌ساز

 برقی یا دستی: مدل‌های برقی برای گرمای پیوسته و سهولت استفاده راه‌دست‌تر هستند در حالی‌که گزینه‌های مدل‌های دستی، کنترل بیشتری دارد ولی نیازمند مهارت هستند.

خانگی یا تجاری: مدل‌های خانگی کوچک‌ترند و قدرت کمتری دارند ولی مدل‌های تجاری برای استفاده در رستوران‌ها صفحات بزرگ‌تر و ظرفیت بالاتری دارند.

 مواد سازنده و اندازه صفحه

برای تمیزکاری ساده و کرپ‌های عالی بدون چسبیدن دنبال سطوح نچسب بگردید. صفحات آهنی که در دستگاه‌های حرفه‌ای به‌کار می‌روند، بادوام هستند و توزیع گرمای یکنواختی دارند. اندازه سطح پخت (معمولاْ بین ۲۰ تا ۴۰ سانتیمتر) اندازه کرپ شما را تعریف می‌کنند. سطوح بزرگ‌تر برای مصارف حرفه‌ای و تجاری مناسب‌ترند.

 کنترل حرارت

تنظیمات درجه حرارت برای کنترل فرایند پخت بسیار مهم است، به‌ویژه وقتی از مایه‌های متفاوتی استفاده می‌شود. مدل‌های حرفه‌ای کنترل دقیقی را با گزینه‌های دمایی متفاوتی اراپه می‌کنند.

اقلام اضافی

مدل‌های بسیاری پخش‌کننده مایع، لیسک یا ملاقه دارند که برای یک‌دست‌کردن کرپ به ما کمک می‌کنند. برخی از دستگاه‌ها کتاب‌های دستورپخت یا منابع آن‌لاین رایگان دارند.

نحوه نگهداری و افزایش عمر کرپ‌ساز

برای نگهداری و افزایش عمر دستگاه‌های کرپ‌ساز این موارد ضروری را دنبال کنید:

تمیزکاری مرتب

پس از هربار مصرف برای جلوگیری از سفت‌شدن مایه و آسیب‌دیدن پوشش نچسب سطح پخت را تمیز کنید. برای سطوح نچسب از دستمال نرم یا اسفنج استفاده کنید و از تمیزکننده‌های ساینده استفاده نکنید.

از ابزار فلزی استفاده نکنید

از لیسک‌های چوبی یا سیلیکونی استفاده کنید تا روی سطوح نچسب خش نیفتاد. ابزار فلزی می‌تواند به پوشش این صفحات آسیب زده و عمر دستگاه شما را کاهش دهد.

 مدیریت حرارت

همیشه کرپ‌ساز را پیش‌گرم کنید ولی مراقب باشید بیش از حد گرم نشود. استفاده از حرارت درست مانع آسیب‌خوردن سطح و المنت‌های حرارتی می‌شود.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

به‌طور خلاصه، انتخاب کرپ‌ساز صحیح شامل چند عامل مهم ازجمله اندازه، نوع، مواد سازنده سطح و کنترل حرارت می‌شود. برندهایی مثل تفال، مباشی، ساچی و رولر گریل گزینه‌های متنوعی را به شما اراپه می‌کنند که هرکدام نیازهای متفاوتی را مرتفع می‌کنند. تفال برند ممتازی است و مدل‌های متنوعی برای مصارف مختلف خانگی دارد، در حالی‌که مباشی و ساچی ازنظر قیمت مقرون‌به‌صرفه هستند. رولر گریل هم دستگاه‌هایی متخصص مصارف حرفه‌های و صنعتی‌اند. انتخاب درست این دستگاه به هدف شما از استفاده بستگی دارد- خواه برای صبحانه‌های سریع خانگی یا آشپزخانه‌های حرفه‌ای و تجاری که دنبال‌کردن راهنماهای مراقبت مناسب باعث می‌شود دستگاه شما سال‌ها به‌خوبی کار کند.

source

توسط chehrenet.ir