شماره گذاری صفحات ورد یکی از قابلیت های پرکاربر نرم افزار ورد است که بسیاری از افراد با آن سروکار دارند. شماره‌ گذاری صفحات در ورد به مخاطبین یک نوشته کمک می‌ کند تا بتوانند به سرعت و تنها با چند کلیک به قسمت مورد نظر خود رفته و در زمان و انرژی صرفه‌ جویی کنند. اگر شما هم می خواهید با آموزش کامل شماره گذاری صفحات در ورد آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

شماره گذاری صفحات در ورد

چگونه در ورد صفحات را شماره گذاری کنیم؟ معمولا برای نوشته‌ های رسمی مانند پایان‌ نامه یا مقالات از برنامه ورد استفاده می‌ شود و شماره‌ گذاری آن ها از موارد اصولی اولیه آن هاست. اما نکته مهم این است که معمولا در چنین متونی صفحه عناوین یا مقدمه ابتدایی شماره‌ گذاری متفاوتی با شماره‌ گذاری صفحات اصلی دارند.

به همین جهت لازم است با نحوه آموزش شماره گذاری متفاوت صفحات در ورد و مشکل در شماره گذاری صفحات ورد آشنا باشید و مقالات خود را به شکلی حرفه‌ ای شماره‌ گذاری کنید.

در برنامه ورد امکاناتی وجود دارد که می‌ توانید به کمک آن ها به صورت اتوماتیک از قابلیت سایت شماره گذاری صفحات در ورد بهره ببرید و برای هر بخش سبک متفاوتی را در نظر بگیرید و حتی از امکان شماره گذاری صفحات در ورد به فارسی استفاده نمایید.

به این ترتیب دیگر نیازی به شماره گذاری جداگانه صفحات در ورد به صورت دستی وجود نخواهد داشت. در ادامه به پاسخ سوالات چگونه در ورد شماره صفحه بزنیم، چگونه شماره صفحه در ورد بزنیم، درج شماره صفحه در ورد چگونه است و… خواهیم پرداخت.

اگر قصد دارید ورد را به صورت حرفه ای یاد بگیرید صفحه آموزش ورد آموزشگاه آریا تهران را که شامل فیلم های آموزشی رایگان میباشد از دست ندهید.

لازم به ذکر است که با حضور در دوره های آموزش ورد در آموزشگاه آریا تهران به آموزش موارد زیر اختصاص داده می شود:

  • شماره گذاری صفحات در ورد پایان نامه
  • نحوه شماره گذاری صفحات در ورد با حروف و اعداد
  • شماره صفحه فارسی در ورد ۲۰۲۱
  • نحوه فارسی کردن شماره صفحه در ورد ۲۰۱۳
  • صفحه بندی در ورد
  • صفحه گذاری در ورد
  • شماره گذاری صفحات در ورد ۲۰۱۰ از صفحه دلخواه
  • شماره گذاری صفحات در ورد به صورت یک دو سه

پیشنهاد ویژه: اگر به یادگیری صفر تا صد کار با کامپیوتر علاقمند هستید، حتما در دوره ICDL مجتمع فنی آریا تهران شرکت کنید.

تنظیمات شماره گذاری صفحات در ورد

گاهی اوقات ممکن است فکر کنید که کار کردن با تنظیمات شماره گذاری صفحات در ورد برای شما آسان باشد، اما زمانی که با سندهای پیچیده سروکار دارید، ممکن است دچار مشکل شوید.

نرم افزار ورد یک نرم افزار ویرایشگر قدرتمند با کارایی بالا بوده و با ابزارها و قابلیت هایی که در اختیار شما قرار می دهد به شما امکان می دهد تا بتوانید صفحات و اسناد خود را به درستی و به طور حرفه ای مدیریت کنید.

یکی از این ابزارهای مدیریتی، تنظیمات شماره گذاری صفحات در ورد ۲۰۰۷، شماره گذاری صفحات در ورد ۲۰۱۹ و نسخه های دیگر ورد است که نرم افزار ورد از سبک های مختلفی برای این کار استفاده می کند. اگر شما صرفا یک سند ساده داشته باشید، شاید کار کردن با تنظیمات شماره گذاری صفحه آسان به نظر برسد اما اگر از سندهای پیچیده تری استفاده می کنید یا مبتدی هستید، شاید در هنگام کار با مشکلاتی مواجه شوید.

با تظیماتی که در ادامه درباره شماره گذاری صفحات در ورد ۲۰۱۳ و دیگر نسخه های ورد ارائه داده ایم می توانید این کار را به راحتی و در کم تر از چند ثانیه انجام دهید. جهت آشنایی با تنظیمات شماره گذاری صفحات در ورد در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه شماره گذاری صفحات در ورد

نحوه شماره گذاری صفحه در ورد چگونه است؟ برای شماره گذاری صفحه در ورد به ترتیب زیرعمل کنید:

جهت شماره گذاری صفحات در ورد به ترتیب، ابتدا وارد منوی Insert شوید و از بخش Header & Footer گزینه Page Number (پیج نامبر در ورد) را انتخاب کنید. سپس در منوی باز شده، محل قرار گرفتن شماره‌ های صفحه را تعیین کنید که شامل موارد زیر می شود:

  • Top Of Page: شماره صفحات را بالای صفحه قرار می دهد. اگر روی این گزینه کلیک کنید، انواع مختلف مدل‌ های  قرارگیری شماره در بالای صفحه را می‌ توانید انتخاب نمایید.
  • Bottom Of Page: این گزینه شماره صفحات را پاییین صفحه قرار می دهد و شامل مدل‌ های زیر مجموعه نیز می باشد.
  • Page Margins: این گزینه شماره صفحات را در بخش‌ های مختلف حاشیه‌ های کاغذ نشان می‌ دهد.
  • Current Position: این گزینه نیز برای موقعیت‌ های مختلف قرارگیری شماره صفحات می‌ باشد و مدل‌ های مختلفی دارد.

برای فارسی کردن اعداد در ورد به لینک داده شده مراجعه کنید.

اگر می خواهید نرم افزار ورد را به صورت کامل و حرفه ای یاد بگیرید با شرکت در دوره ورد به سرعت وارد بازار کار شوید.

نحوه شماره گذاری صفحات در ورد
نحوه شماره گذاری صفحات در ورد
  • در ادامه برای خارج شدن از قسمت Header & Footer و ادامه نوشتن در ورد،‌ در منوی Design روی گزینه Close کلیک کنید. به خاطر داشته باشید که شماره صفحات را فقط در قسمت Full Screen Reading ,Print Layout می‌ توان دید.

با شرکت در دوره ورد پیشرفته آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

روش شماره گذاری صفحات در ورد با یک شماره خاص
روش شماره گذاری صفحات در ورد با یک شماره خاص

شماره گذاری صفحات در ورد با یک شماره خاص

نحوه شماره گذاری در ورد به صورت زیر عمل کنید:

  • به منوی Insert رفته، از بخش Header & Footer گزینه Page Number را انتخاب کنید.
  • در لیستی که نمایش داده می‌ شود، گزینه Format Page Number را انتخاب کنید تا پنجره Format Page Number باز شود.
  • برای تغییر فرمت اعداد می‌ توانید از گزینه Number Format استفاده کنید.
  • به کمک این بخش شما می توانید نوع شماره گذاری تعدادی از صفحات در ورد را عوض کنید. از این پنجره می توانید انتخاب کنید که شماره‌ گذاری صفحات بر حسب اعداد فارسی باشد یا برحسب حروف فارسی یا حروف انگلیسی A,B,C و یا حتی بر اساس حروف یونانی

اگر با ارور Selection is locked در ورد مواجه شدید مقاله علت غیر فعال شدن نوار ابزار در ورد ۲۰۱۹ برای شما نوشته شده است.

در ادامه با آموزش تصویری شماره گذاری صفحات در ورد از صفحه دلخواه (شماره گذاری در ورد از صفحه دلخواه) همراه شما عزیزان هستیم.

آموزش تصویری شماره گذاری صفحات در ورد از صفحه دلخواه
آموزش تصویری شماره گذاری صفحات در ورد از صفحه دلخواه

شماره گذاری صفحات در ورد از صفحه دلخواه

شماره گذاری صفحات در ورد از یک صفحه خاص چگونه انجام می شود؟ حتما در پایان‌ نامه یا متون تحقیقاتی این مورد را دیده‌ اید که صفحات ابتدایی مثل مقدمه، فهرست و… شماره صفحه یکسانی با کل مقاله اصلی ندارند. برای شروع شماره گذاری صفحات در ورد از صفحه دلخواه باید به شیوه زیر عمل کنید:

  • نحوه شماره گذاری صفحات در ورد از صفحه دلخواه به این صورت می باشد که ابتدا باید بر روی منوی Insert کلیک کرده و از طریق بخش Header & Footer گزینه Page Number را انتخاب کنید.
  • در منوی جدیدی که به شما نمایش داده می‌ شود، جایی که می‌ خواهید شماره صفحات قرار بگیرد، تعیین کنید.
  • حالا تمامی صفحات فایل ورد شما شماره‌ گذاری می‌ شوند.
  • در مرحله بعد ایجاد شماره صفحه در ورد، روی یک صفحه قبل از صفحه‌ ای که می خواهید شماره‌ گذاری از آن شروع شود، کلیک نمایید. مثلا اگر قصد شروع شماره گذاری صفحات در ورد از صفحه دوم را دارید، روی صفحه اول کلیک کنید.
  • سپس در ادامه شماره صفحه زدن در ورد روی منوی Layout کلیک کنید.
  • از بخش Page Setup گزینه Breaks را انتخاب کنید.
  • از میان گزینه‌ های مختلفی که نشان داده می‌ شود، گزینه Next Page را انتخاب کنید.

اگر به دنبال یادگیری ICDL به صورت رایگان و حرفه ای هستید به صفحه آموزش icdl آموزشگاه آریا تهران مراجعه کنید.

آموزش تصویری شماره گذاری صفحات در ورد از صفحه دلخواه
آموزش تصویری شماره گذاری صفحات در ورد از صفحه دلخواه
  • اگر در کنار کلمه فوتر عبارت Section قرار گرفت، نشان می دهد که تقسیم صفحات به درستی انجام گرفته است.
  • دوباره به منوی Insert رفته و گزینه Page Number را انتخاب کنید و سپس گزینه Format Page Numbers را انتخاب نمایید.
  • در این مرحله، باکسی نشان داده می‌ شود که می‌ توانید فرمت و نوع شماره‌ گذاری آن را مشخص کنید.
  • حال گزینه Start at را انتخاب کرده و شماره صفحه‌ ای که تمایل دارید شماره‌ گذاری صفحات ورد از آن شروع شود، وارد کنید و سپس روی دکمه Ok کلیک کنید. به این ترتیب می‌ بینید که شماره‌گذاری در ورد از صفحه دلخواه انجام شده است.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار مقاله نرم افزار ورد را نیز مطالعه کنید.

آموزش تصویری شماره گذاری صفحات در ورد از صفحه دلخواه
آموزش تصویری شماره گذاری صفحات در ورد از صفحه دلخواه
  • مشکل اینجاست که صفحات قبلی نیز هنوز دارای شماره هستند. برای برطرف کردن این مشکل، روی صفحه مورد نظر که شماره‌ گذرای از آن شروع می‌ شود رفته و روی فوتر آن دوبار کلیک کنید.
  • در این مرحله از زدن شماره صفحه در ورد در سر برگ Design عنوان Link to previous را غیرفعال کنید.
  • حال به صفحاتی که می‌ خواهید شماره آن ها حذف شود بروید و اعداد آن ها را دستی پاک کنید.

توجه داشته باشید که این روش برای همه نسخه‌ های ورد مانند شماره گذاری صفحات در ورد ۲۰۱۹ از صفحه دلخواه، شماره گذاری فارسی صفحات در ورد ۲۰۱۰، نحوه شماره گذاری صفحات در ورد ۲۰۱۰ و… کاربرد دارد؛ اما در نسخه‌ های مختلف ممکن است جای چند گزینه متفاوت باشد.

برای فعال کردن کیبورد مجازی ویندوز مقاله کیبورد مجازی را مطالعه کنید.

اگر به دنبال نحوه شماره گذاری صفحات پایان نامه در ورد ۲۰۱۳ هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

شماره گذاری صفحات در ورد برای پایان نامه

نحوه شماره گذاری صفحات در ورد برای پایان نامه چگونه است؟ در پاسخ به سوال نحوه ی شماره گذاری صفحات پایان نامه در ورد چگونه است، ابتدا باید گفت همانطور که می دانید چگونگی شماره گذاری صفحات در ورد برای پایان نامه یکی از مهم ترین موارد در تدوین و نگارش پایان نامه می باشد که برخی از دانشجویان با روش انجام آن به صورت اصولی آشنا نیستند. شماره گذاری درست باعث می شود تا ترتیب صفحات مشخص شود و دسترسی مخاطب را برای مراجعه به هر فصل و هر بخش آسان می کند.

یکی از رایج ترین روش ها در طریقه شماره گذاری صفحات پایان نامه در ورد، شماره گذاری زوج و فرد است. برای شماره گذاری صفحات پایان نامه در ورد ۲۰۱۶، شماره گذاری صفحات پایان نامه در ورد ۲۰۱۹ و دیگر نسخه ها با استفاده از این روش، ابتدا وارد نرم افزار ورد شده و از منوی Insert وارد بخش Header & Footer شوید و Page Number را انتخاب کنید.

در قدم بعد شماره گذاری صفحات پایان نامه از صفحه دلخواه، با توجه به نیاز جایگاه شماره گذاری را از میان گزینه های Top Of Page جهت شماره گذاری در بالای صفحه، Bottom Of Page جهت شماره گذاری در پایین صفحه، Page Margin برای شماره گذاری در کناره ها و لبه ها و همچنین Current Position جهت شماره گذاری در مکان دلخواه انتخاب کنید.

در ادامه آموزش شماره گذاری صفحات پایان نامه در ورد، بر روی بخش مورد نیاز جهت شماره گذاری، دوبار کلیک کرده تا منو Design فعال شود. سپس گزینه Different Odd & Event Pages را انتخاب کنید.

در ادامه بر روی گزینه close ضربه زده تا از حالت Design خارج شود. در فرآیند شماره گذاری صفحات زوج، کاربر نیاز به این دارد تا ابتدا به یک صفحه زوج مراجعه کرده و مطابق با شماره گذاری صفحات ورد این کار را انجام دهد. در ارتباط با روش شماره گذاری صفحات پایان نامه در ورد به صورت فرد نیز ابتدا به یک صفحه فرد رفته و شماره گذاری به صورت فرد انجام خواهد شد.

حذف شماره صفحات در ورد

در ادامه مقاله نحوه صفحه گذاری در ورد، برای اینکه بخواهید شماره صفحات در ورد را حذف کنید، می‌ توانید به روش زیر عمل کنید:

از بخش page number روی Remove Page Numbers کلیک کنید. با این کار اگر قبلا برای صفحات متن خود شماره گذاشته بودید، این شماره‌ گذاری حذف خواهد شد.

اگر می خواهید فایل های ورد خود را با پسوند docx ذخیره کنید به مقاله چگونه فایل ورد را با پسوند docx ذخیره کنیم مراجعه کنید.

حذف شماره گذاری بعضی صفحات در ورد

حذف شماره گذاری بعضی صفحات در ورد چگونه است؟ اگر فقط قصد دارید حذف شماره گذاری صفحات در ورد برای صفحه اول فایل شما انجام شود یا به دنبال حذف شماره گذاری صفحات در ورد از صفحه دلخواه هستید، باید در صفحه اول فایل روی شماره صفحه دوبار کلیک کرده و مطابق تصویر زیر شماره صفحه را انتخاب نمایید. سپس از بخش تنظیمات هدر و فوتر به سربرگ Design بروید و تیک گزینه Different First Page را فعال کنید تا شماره صفحه اول فایل شما حذف شود.

در ادامه قصد داریم به نحوه فارسی کردن شماره صفحه در ورد ۲۰۱۳ بپردازیم.

فارسی کردن شماره صفحه در ورد
فارسی کردن شماره صفحه در ورد

فارسی کردن شماره صفحه در ورد

شماره گذاری فارسی صفحات در ورد ۲۰۱۶ و دیگر نسخه ها، یکی از موارد اساسی در حین نوشتن مقالات، پایان‌ نامه‌ ها و گزارش‌ های علمی است. شماره گذاری صفحات به شما کمک می‌ کند تا مخاطبین مقاله شما بتوانند به سرعت به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا کنند. در ادامه به آموزش فارسی کردن شماره صفحه در ورد می پردازیم.

روی Insert کلیک کنید و در منوی باز شده Page Number را انتخاب کنید. از منوی باز شده، یکی از گزینه‌ های مد نظرتان را انتخاب کنید. برای فارسی کردن شماره صفحه، می‌ توانید یکی از گزینه‌ های زیر را انتخاب کنید:

  • انتخاب گزینه “شماره صفحه یک”، که شماره صفحه را در بالای صفحه به صورت انگلیسی نمایش می‌ دهد.
  • انتخاب گزینه “شماره صفحه دو”، که شماره صفحه را در پایین صفحه به صورت انگلیسی نمایش می‌ دهد.

برای مشاهده آموزش گام به گام تنظیم فاصله خطوط و پاراگراف در ورد، به صفحه تنظیم فاصله خطوط در ورد مراجعه کنید.

بعد از انتخاب گزینه مورد نظر، کافی است که به محلی که می‌ خواهید شماره صفحه قرار داشته باشد، کلیک کنید. شماره صفحه به صورت خودکار در آنجا قرار می‌ گیرد. برای فارسی کردن شماره صفحه در word 2007، روی شماره صفحه کلیک کرده و از منوی باز شده، گزینه “Format Page Numbers” را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده، زبان را به فارسی تغییر دهید. برای این کار، در قسمت Number Format، زبان را به Persian (Iran) تغییر دهید. سپس، بر روی OK کلیک کنید. شماره صفحه شما حالا به صورت فارسی نمایش داده می‌ شود.

به زودی در این قسمت همکاران ما ویدیوی آموزش فارسی کردن شماره صفحه در ورد را برای شما قرار خواهند داد.

طراحی سربرگ در Microsoft Word به شما امکان می‌ دهد تا یک بخش ثابت برای سند خود بسازید که شامل اطلاعاتی مانند نام و مشخصات شرکت و… می باشد. حال اگر می خواهید بدانید چگونه باید این کار را انجام دهید، ما مقاله طراحی سربرگ در ورد را برای شما آماده کرده ایم.

مشکل فارسی نشدن شماره صفحه در ورد

در صورتی که با وجود انجام تنظیمات مربوط به شماره صفحه فارسی در ورد ۲۰۲۰، شماره صفحه به صورت فارسی نمایش داده نمی‌ شود، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه چند مورد از دلایل مشکل فارسی نشدن شماره صفحه در ورد ۲۰۱۶ را بررسی می‌ کنیم:

فونت مورد استفاده در ورد، از حروف فارسی پشتیبانی نمی‌ کند. در این صورت باید از یک فونت دیگر استفاده کرد که از حروف فارسی پشتیبانی کند.

شماره صفحه به عنوان یک فیلد در ورد شناخته می‌ شود و ممکن است در برخی موارد تنظیمات فیلد به درستی انجام نشده باشد. برای رفع این مشکل می‌ توانید با راست کلیک بر روی شماره صفحه و انتخاب گزینه Update Field، فیلد مربوط به شماره صفحه را بروز کنید.

پیشنهاد ویژه: همان طور که می دانید کلیدهای میانبر در ورد توانسته اند سرعت کاربران را بیشتر کنند و به آن ها کمک کرده که در سریعترین زمان به قابلیت های مورد نیاز خود در ورد دسترسی پیدا کنند. اگر می خواهید با لیستی از کاربردی ترین کلیدهای میانبر در این نرم افزار آشنا شوید به مقاله کلید میانبر نرم افزار ورد مراجعه کنید.

اگر تنظیمات زبان ویندوز، به درستی انجام نشده است، در این صورت باید از منوی Control Panel > Region and Language > Formats زبان خود را به فارسی تغییر داده و سپس کامپیوتر خود را دوباره راه‌ اندازی کنید.

از گزینه “شماره صفحه یک” به جای گزینه “شماره صفحه دو” استفاده شده است. برای نمایش شماره صفحه به صورت فارسی، باید از گزینه “شماره صفحه دو” استفاده کرد و سپس تنظیمات مربوط به فارسی کردن شماره صفحه را انجام داد.

با انجام مراحل فوق، مشکل فارسی کردن شماره صفحات در ورد ۲۰۱۹ باید برطرف شود. در صورتی که مشکل همچنان باقی بماند، می‌ توانید با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

اگر می خواهید اطلاعات کاملی درمورد نحوه افقی و عمودی نوشتن متن در ورد بدست آورید، پیشنهاد می کنیم مقاله چرخاندن متن در ورد را مطالعه نمایید.

فارسی کردن شماره صفحه در فهرست ورد
فارسی کردن شماره صفحه در فهرست ورد

فارسی کردن شماره صفحه در فهرست ورد

برای فارسی کردن شماره صفحه در فهرست در ورد، می‌ توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

  1. ابتدا فهرست خود را ایجاد کنید و شماره صفحات را به صورت پیش فرض به زبان انگلیسی نگه دارید.
  2. سپس متن خود را تایپ کنید و در آنجا که می‌ خواهید شماره صفحه به فارسی نشان داده شود، محل مورد نظر را با کلیک کردن روی آن انتخاب کنید.
  3. در نوار منویی که در بالای صفحه قرار دارد، گزینه “Insert” را انتخاب کنید و در زیر آن گزینه “Field” را انتخاب کنید. سپس در پنجره باز شده، از قسمت “Categories” گزینه “Numbering” را انتخاب کنید و در قسمت “Field names” روی گزینه “Page” ضربه بزنید. در قسمت “Format”، گزینه “Arabic” را به “۱، ۲، ۳، …” تغییر دهید.
  4. در نهایت، گزینه “OK” را برای ثبت تغییرات انتخاب کنید. اکنون شماره صفحه در فهرست به فارسی تغییر یافته و به درستی نمایش داده می‌ شود.

اگر می خواهید با مراحل ساخت فرم در ورد به صورت گام به گام آشنا شوید، حتما مقاله ساخت فرم در ورد را مطالعه کنید.

چگونه در ورد شماره صفحه متفاوت بزنیم

شما می‌ توانید در ورد به راحتی شماره صفحات متفاوتی را برای اسناد خود تعیین کنید. برای پاسخ به این سوال که چگونه در ورد شماره صفحه متفاوت بزنیم، مراحلی که در ادامه ذکر می شود را دنبال کنید.

  1. از منوی “Insert” گزینه “Page Number” را انتخاب کنید.
  2. از منوی بازشونده “Page Number” گزینه‌ای که مطابق با نیاز شماست را انتخاب کنید. به عنوان مثال، شماره گذاری صفحات با شماره اول، شماره‌ گذاری با اعداد رومی، شماره‌ گذاری در پایین صفحه و غیره.
  3. بعد از انتخاب گزینه مورد نظر، شماره صفحه به سند شما اضافه خواهد شد.
  4. اگر می‌ خواهید صفحات خاصی را از شماره‌ گذاری مستثنی کنید، از قسمت “Format Page Numbers” در منوی “Page Number” استفاده کنید.
  5. در صورت تمایل به انجام تغییرات بیشتر، می‌ توانید از گزینه “Page Number” در قسمت “Header & Footer Tools” استفاده کنید تا محل و نوع شماره گذاری را تغییر دهید.
  6. در نهایت، برای ذخیره تغییرات، روی دکمه “Close Header and Footer” در منوی “Header & Footer Tools” کلیک کنید.

شماره صفحه فارسی در ورد مک

مراحل شماره صفحه گذاشتن در ورد مک به شرح زیر می باشد:

  • ابتدا ورد را باز کنید و از منوی “View”، “Header and Footer” را انتخاب کنید.
  • در قسمت Footer، با استفاده از ابزار “Page Number”، شماره صفحه را به صورت اعداد انگلیسی وارد کنید.
  • سپس محتوای Footer را انتخاب کنید و از منوی “Format “، “Text” را انتخاب کنید.
  • در پنجره باز شده، باید گزینه “Complex Scripts” را انتخاب کرده و سپس از لیست زبان‌ ها، زبان فارسی را انتخاب کنید.

با انجام مراحل بالا، شماره صفحه باید به صورت فارسی نمایش داده شود. برای ذخیره کردن تغییرات، روی گزینه “Close Header and Footer” کلیک کنید. با انجام این مراحل، می‌ توانید شماره صفحه را به صورت فارسی در ورد مک نمایش دهید.

شماره گذاری ترکیبی صفحات در ورد

شماره گذاری ترکیبی صفحات در ورد چگونه است؟ شما می توانید انواع مختلف شماره گذاری صفحه در ورد را به صورت ترکیبی اعمال کنید و صفحه بندی در ورد را با انواع مختلفی نمایش دهید. برای آن که بتوانید در صفحه بندی در ورد شماره گذاری متفاوت صفحات در ورد داشته باشید ابتدا باید محتوا سند ورد خود را به سکشن های مختلف تقسیم کنید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا نوع شماره صفحه بندی ورد که می خواهید برای بخش اول سند خود انتخاب کنید را برای کل سند اعمال کنید.
  • به انتهای بخش اول سند بروید و کلیک کنید.
  • تب Page Layout را باز کرده و گزینه Breaks را انتخاب کنید و از گزینه های نمایش داده شده Next Page را انتخاب کنید.
  • در این مرحله مشاهده خواهید کرد که نوع شماره صفحه گذاری در ورد در بخش های بعدی تغییر کرده است.

شماره گذاری صفحات در ورد به صورت یک دو سه

یکی دیگر از روش هایی که می توانید اقدام به صفحه گذاری در ورد کنید شماره گذاری صفحات در ورد به صورت یک دو سه می باشد که در نگارش بعضی از پایان نامه ها این روش متداول است. این روش شماره گذاری صفحات در ورد به صورت یک دو سه در page number ورد تعبیه نشده است و باید به روش دیگری اقدام به این نوع شماره گذاری در ورد کرد.

  1. نحوه ی شماره گذاری صفحات در ورد به صورت یک دو سه به این صورت است که باید به تعداد صفحاتی که در سند ورد دارید سکشن ایجاد کنید که برای این کار می توانید به Page Layout رفته و گزینه Break را انتخاب کرده و Next Page را بزنید.
  2. در هدر و یا فوتر که قصد شماره گذاری صفحات در فایل ورد به صورت یک دو سه را دارید دبل کلیک کرده، به تب Design رفته و گزینه Link To previous را غیرفعال نمایید. با انجام این کار هدر یا فوتر صفحات اول و دوم از هم جدا می شوند.
  3. شما می توانید در این مرحله اقدام به شماره گذاری صفحات در word 2007 به صورت یک دو سه و شماره های مورد نظر خود را به صورت دستی در محل مورد نظر تایپ کنید.

شماره گذاری صفحات با حروف الفبا در ورد

از دیگر روش هایی که در این مقاله جامع به شما آموزش داده ایم نحوه شماره گذاری صفحات در ورد با حروف و اعداد می باشد. برای این کار شما باید مانند سایر روش ها مراحل اضافه کردن شماره صفحه در ورد از صفحه دلخواه را انجام دهید.

در مرحله بعد باید از تب Design گزینه Link to Previous را غیر فعال کنید. اکنون می توانید برای بخش های مختلف سند وردتان از انواع مختلف شماره گذاری از صفحه دلخواه در ورد استفاده کنید و بخش اول را به صورت اعدا شماره گذاری کنید و بخش بعدی را به صورت حروف ابجد.

برای انتخاب شماره گذاری صفحات با حروف الفبا در ورد می توانید از تب Design گزینه Page Number را انتخاب کرده و در پنجره Format Page Number از قسمت Number Format می توانید فرمت های مختلف حروف و اعداد را برای شماره زدن صفحه در ورد استفاده کنید.

شما می توانید از تمامی روش هایی که تا اینجای مقاله توضیح داده شده برای شماره گذاری صفحات در ورد پایان نامه استفاده کنید و به راحتی فایل ورد پایان نامه را صفحه بندی کنید. اگر سوالی در مورد تنظیم شماره گذاری صفحات در ورد دارید که در این مقاله پاسخ داده نشده است می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما عزیزان را بدهند.

شماره گذاری صفحات در ورد به صورت زوج و فرد

در برخی مواقع نیاز است که برای صفحات زوج و فرد به صورت جداگانه شماره گذاری کنیم. به طور مثال برای شماره‌ گذاری یک کتاب، صفحات فرد در بالا قسمت سمت چپ و برای صفحات زوج در قسمت بالا سمت راست قرار بگیرد.

برای شماره گذاری صفحات در ورد به صورت زوج و فرد باید در بالای صفحه دو بار کلیک کنید تا هدر و فوتر فعال شود. سپس در سربرگ Design گزینه Different odd & even page را فعال کنید. حال می توانید شماره‌ گذاری را از قسمت Page number برای صفحات فرد در بالا سمت چپ و برای صفحات زوج در بالا سمت راست انجام دهید.

لازم به ذکر است که برای شماره گذاری صفحات افقی و عمودی در ورد نیز می توانید از این روش اقدام کنید.

شماره گذاری صفحات در فوتر ورد

شماره گذاری صفحات در هدر ورد

فیلم اموزش شماره گذاری صفحات در ورد

در ابتدای این مقاله برای آن که شما عزیزان بهتر با نحوه شماره گذاری صفحات در ورد آشنا شوید و بدانید که چطور اقدام به شماره گذاری صفحات پایان نامه از صفحه دوم و یا صفحه دلخواه کنید، فیلم اموزش شماره گذاری صفحات در ورد را قرار داده ایم.

در فیلم اموزش شماره گذاری صفحات در ورد نحوه گذاشتن شماره صفحه در ورد مرحله به مرحله آموزش داده شده است و شما می توانید تمامی سوالات خود را در این زمینه در بخش نظرات این صفحه بپرسید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

جمع‌ بندی

در این مقاله شماره گذاری صفحات در ورد ۲۰۱۶ از صفحه دلخواه، آموزش شماره گذاری خودکار صفحات در ورد، شماره گذاری دستی صفحات در ورد، شماره گذاری در ورد از صفحه دوم و همچنین نحوه فارسی کردن شماره صفحه در ورد ۲۰۱۶ و دیگر نسخه ها را برای شما توضیح دادیم و روشی برای پاک کردن شماره‌ ها را بیان کردیم. همچنین روش شماره گذاری از صفحه دلخواه در ورد را برای شما توضیح دادیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

اگر به دنبال دانلود نمونه سوالات ورد هستید به صفحه نمونه سوالات ورد با جواب آریا تهران مراجعه کنید.

سوالات متداول
چگونه صفحات ورد را شماره گذاری کنیم؟

اگر به دنبال طریقه شماره گذاری صفحات در ورد هستید، این مقاله آموزشی را از دست ندهید. در این مقاله به طور کامل نحوه سکشن بندی و روش شماره گذاری صفحات در ورد از صفحه دلخواه را برای شما توضیح داده ایم.

برای شماره گذاری با اعداد یونانی در ورد چطور باید عمل کنیم؟

برای شماره زدن صفحه در ورد در بخش شماره‌ گذاری، قسمت number format انواع حالت‌ های مختلف برای شماره‌ گذاری را دارد که حروف یونانی نیز جزئی از آن هاست و شما می‌ توانید آن را انتخاب کنید.

شماره صفحاتی که وارد کرده‌ایم را در چه قسمت‌هایی میتوانیم ببینیم؟

برای شماره بندی صفحه در ورد، شماره صفحات در بخش Full Screen Reading , Print Layout قابل مشاهده است.

در صورتی که گزینه header & footer را پیدا نکردیم، چه کاری می‌ توان انجام داد؟

روش دیگری که برای دسترسی به این گزینه و همچنینPage number وجود دارد، این است که در بالای صفحه دابل کلیک کنید تا ناحیه هدر و فوتر فعال شود. با مطالعه این مقاله می توانید با بسیاری از ترفند شماره گذاری صفحات در ورد آشنا شوید.

نحوه فارسی کردن شماره صفحه در ورد ۲۰۱۹ چگونه است؟

فارسی کردن شماره صفحه در ورد بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد فقط کافیست مراحلی که در مقاله توضیح داده ایم را با دقت انجام دهید.

source

توسط chehrenet.ir