گاهی ممکن است یک قسمت از فایل ورد شما را صفحات خالی تشکیل دهند که علاقه داشته باشید پس از اتمام کار این صفحات را حذف کنید. چاپ صفحات اضافی، ممکن است شما را با مشکلاتی رو به رو کنند که برای جلوگیری از آن می توانید پیش از رسیدن به مرحله چاپ، مشکل را حل نمایید. در این مقاله آموزش نحوه حذف صفحه در ورد را به همراه فیلم آموزش حذف صفحات اضافی در ورد برای شما عزیزان قرار داده ایم.

حذف صفحه در ورد

نرم افزار ورد دارای امکانات و قابلیت های متعددی است که همین امر باعث شده تبدیل به یکی از محبوب ترین نرم افزارهای نگارش متن در دنیا شود. آشنایی با این قابلیت ها و ویژگی ها می تواند به شما کمک کند که بیش ترین استفاده را از این نرم افزار برده و به راحت ترین شکل ممکن متن خود را در این نرم افزار نگارش نمایید.

اگر به یادگیری نرم افزار ورد علاقمند هستید و امکان شرکت در کلاس های حضوری آموزش ورد را ندارید می توانید از پکیج آموزش ورد رایگان آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران استفاده کنید.

پاک کردن و حذف یک صفحه از ورد (حذف ۱ صفحه در ورد)، یکی از این قابلیت هایی است که می تواند به شما در صرفه جویی در وقت کمک کند. راهکارهای مختلفی برای حذف صفحه سفید در ورد وجود دارد. از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف صفحات اضافی ورد با استفاده از کلیدهای ترکیبی
  • پاک کردن صفحه های اضافی در ورد با استفاده از Navigation Pane
  • حذف صفحه آخر در ورد

در ادامه تمام روش ها را برای حذف صفحه ورد خالی (حذف برگه در ورد) به طور کامل همراه با آموزش تصویری حذف صفحه در ورد به شما آموزش داده خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار مقاله نرم افزار ورد را نیز مطالعه کنید.

حذف کردن صفحه در ورد

پیشنهاد ویژه: اگر به یادگیری صفر تا صد نرم افزار ورد علاقمند هستید، حتما شرکت در دوره ورد مجتمع فنی آریا تهران را از دست ندهید.

چگونه یک صفحه را در ورد حذف کنیم

حذف کردن صفحه خالی در ورد چگونه است؟ راحت ترین و ساده ترین روش برای حذف صفحات اضافی در ورد استفاده از کلیدهای ترکیبی است. شما می توانید محتوایی که قصد آن را دارید انتخاب کرده و سپس آن را به صورت دستی پاک کنید. در صورتی که نمی خواهید این محتوا را به صورت دستی حذف کنید می توانید از قسمت جستجوی ورد استفاده کرده و سپس آن ها را حذف نمایید.

در نرم افزار ورد می توانید از قابلیت شماره گذاری صفحات استفاده کنید، برای یادگیری این روش به صفحه شماره گذاری صفحات در ورد مراجعه کنید.

کلید میانبر حذف صفحه در ورد

چگونه یک صفحه خالی را در ورد حذف کنیم؟ برای پاک کردن صفحه در ورد، با فشردن کلیدهای Ctrl و G که کلید میانبر حذف صفحه در ورد محسوب می شوند، به صورت همزمان می توانید صفحه اضافی را حذف نمایید. با فشردن این کلیدها، یک پنجره برای شما باز خواهد شد که در آن می توانید متن را جستجو کرده و با متن مورد نظر خود جایگزین کرده و یا آن را به صورت کامل پاک نمایید.

برای پاک کردن صفحه اضافی در ورد با کلیدهای ترکیبی، باید از قسمت Go to what قسمت Page را انتخاب کرده و بعد در قسمت خالی که وجود دارد عبارت Enter page number را پیدا کرده و سپس عبارت Page را انتخاب نمایید. در نهایت برای حذف صفحه ای در ورد، روی دکمه GO to کلیک کنید تا تغییراتی که ایجاد کرده اید اعمال شود.

اگر به دنبال یادگیری ICDL به صورت رایگان و حرفه ای هستید به صفحه آموزش icdl آموزشگاه آریا تهران مراجعه کنید.

چگونگی حذف صفحه اضافی در ورد
چگونگی حذف صفحه اضافی در ورد

در آخرین مرحله برای حذف تعدادی صفحه در ورد، بعد از این که این مراحل را انجام دادید روی دکمه Delete کلیک کنید تا صفحه اضافه پاک شود.

روش هایی که برای حذف صفحه اضافی در ورد ۲۰۰۷ (حذف صفحه های اضافی در ورد) و حذف صفحه اضافی در ورد ۲۰۱۰ توضیح داده ایم برای حذف صفحه اول در ورد (حذف صفحه اول ورد)، حذف صفحه اخر ورد و یا حذف صفحات میانی در ورد نیز یکسان می باشد. در ادامه نحوه پاک کردن یک صفحه در ورد را برای شما توضیخ داده ایم پس مراحل را مانند تصاویر زیر انجام دهید.

لازم به ذکر است که شما می توانید برای طریقه حذف صفحه در ورد ۲۰۰۷ و طریقه حذف یک صفحه در ورد ۲۰۱۶ نیز از همین روش استفاده کنید.

در صورتی که با مشکل تایپ نکردن در ورد مواجه شدید مقاله قفل شدن ورد برای شما نوشته شده است.

حذف صفحه در ورد با Navigation Pane

حذف صفحه بندی در ورد چگونه است؟ در ادامه برای آموزش نحوه حذف کردن صفحه در ورد، باید بگوییم که راه دیگر حذف کردن یک صفحه در ورد استفاده از Navigation Pane است. برای پاک کردن صفحه اضافی در ورد با این روش، باید در قسمت تسک بار، گزینه View را انتخاب کرده و از طریق Show گزینه Navigation Pane را فعال کنید.

حذف صفحه اول در ورد
حذف صفحه اول در ورد

به این صورت با پنجره Navigation روبه رو خواهید شد که برای پاک کردن صفحه خالی در ورد کافیست روی زبانه Pages کلیک کنید.

حال روی صفحه ای که قصد دارید آن را پاک کنید کلیک کرده و با زدن روی دکمه Delete می توانید نسبت به حذف صفحه اضافه در ورد ۲۰۱۰ اقدام کنید.

حذف صفحه اول در ورد
حذف صفحه اول در ورد

لازم به ذکر است که این کار را می توانید برای حذف صفحه دوم ورد نیز انجام دهید.

اگر هنگام ذخیره کردن فایل های ورد با مشکلی مواجه شدید به صفحه چگونه فایل ورد را با پسوند docx ذخیره کنیم آریا تهران مراجعه کنید.

حذف صفحه آخر در ورد

چطور صفحه اضافه در ورد را حذف کنیم؟ برای حذف صفحه خالی آخر در ورد (حذف صفحه تو ورد)، باید روی زبانه Home کلیک کرده و بعد از طریق منو Paragraph گزینه را انتخاب کنید. با این کار تمام کاراکترهای غیر چاپی به شما نشان داده می شوند. در مرحله بعد برای حذف صفحه جدید در ورد، باید کاراکترهای غیر ضروری را از ابتدا حذف کنید تا صفحه آخر هم اتوماتیک پاک شود.

ممکن است به خاطر استفاده از Page Break صفحه آخر حذف نشود. وقتی گزینه را فعال می کنید، نحوه سکشن بندی نیز به شما نشان داده می شود و بنابراین فقط باید کنار آخرین سکشن کلیک کنید تا آن را حذف نمایید. با این کار صفحه آخر ورد نیز بدون هیچ مشکلی حذف خواهد شد.

برای فارسی کردن اعداد در ورد به شما پیشنهاد می کنیم مقاله تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در ورد آریا تهران را از دست ندهید.

حذف صفحه در ورد ۲۰۱۹

حذف صفحه اضافی در ورد ۲۰۱۹ چگونه است؟ اگر از ورد ۲۰۱۹ استفاده می کنید، برای حذف صفحه در ورد ۲۰۱۹ می توانید از روش زیر استفاده کنید.

جهت حذف یک صفحه در ورد ۲۰۱۹ کافیست بر روی ابزار Show/Hide کلیک کنید. سپس با انتخاب و حذف آن (Delete کیبورد)، در اصل صفحه خالی حذف خواهد شد.

حذف صفحه بریک شده در ورد Page Break

یکی از قابلیت های مهم و پرکاربرد ورد، صفحه Break یا باصطلاحا شکستگی ‌صفحه است که به دو صورت خودکار و دستی فعال می‌ شود. Page Break به مدیریت طرح‌ بندی در فایل ورد شما می پردازد. زمانی که در ورد از صفحه‌ ای به صفحه دیگر می‌ روید شکستن صفحه به‌ صورت اتوماتیک توسط Word انجام می شود. به طور کلی حذف صفحه بریک شده در ورد به صورت زیر است:

  • ابتدا باید سند ورد خود را باز کنید.
  • سپس تب Home در نوار ابزار بالای ورد را باز کرده و بر روی Show/Hide کلیک کنید تا تمامی علامت‌ های پنهان مانند Page Break و فاصله‌ ها در سند برای شما نشان داده شود.
  • برای حذف صفحه بریک‌ شده باید دوبار روی Page Break کلیک کنید. سپس کلید delete در کیبور خود را فشار دهید تا گزینه مورد نظر حذف شود.

چرا صفحه آخر ورد حذف نمی شود

چرا صفحه آخر ورد حذف نمی شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که برخی اوقات حذف نشدن صفحه آخر به دلیل استفاده از Page Break اتفاق می افتد. در این شرایط با روشن کردن گزینه سکشن بندی های صورت گرفته به شما نمایش داده می شود. از این رو تنها باید کنار سکشن انتهایی کلیک کرده و آن را حذف کنید تا به راحتی بتوانید صفحه آخر ورد را نیز حذف نمایید.

در ادامه این قسمت به چگونگی حذف صفحه در ورد اندروید خواهیم پرداخت.

حذف صفحه در ورد اندروید

ممکن است هنگامی که از ورد در گوشی استفاده می کنید، با مشکل صفحات خالی در ورد مواجه شوید. اموزش حذف صفحه در ورد گوشی نیز تقریبا مانند حذف کردن صفحه در ورد دسکتاپ می باشد که در بخش قبلی به طور کامل نحوه حذف یک صفحه در ورد را برای شما توضیح داده ایم. همچنین شما می توانید با استفاده از آموزش زیر به حذف صفحه از ورد ۲۰۱۶ (حذف صفحه از فایل ورد گوشی) اقدام کنید.

  • برای حذف یک صفحه در word اندروید، ابتدا سند ورد خود را در گوشی اندروید باز کنید.
  • زمانی که سندتان باز شد، با ضربه زدن بر روی Edit از حالت مشاهده به حالت ویرایش بروید.
  • حال وارد صفحه اضافی مورد نظر شوید.
  • در ادامه با نگه‌ داشتن انگشت به مدت طولانی، حالت انتخاب متن برای شما نمایش داده خواهد شد.
  • روی کلید backspace صفحه کلید خود یا ویژگی Cut که نماد قیچی است، ضربه بزنید تا در آخر صفحه مورد نظر شما حذف شود.

با شرکت در دوره ورد پیشرفته آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

اضافه کردن صفحه جدید در ورد

تا به اینجا با روش حذف صفحه در ورد (حذف صفحه جاری در ورد) آشنا شدید. حال شاید بخواهید بدانید که نحوه اضافه کردن صفحه جدید در ورد چگونه است؛ چرا که ممکن است بخواهید به دلایل مختلف در وسط یا ابتدای فایل ورد خود یک صفحه جدید اضافه نمایید.

برای این که بتوانید این کار را انجام دهید کافیست روی صفحه ای که می خواهید بعد آن صفحه اضافه کنید کلیک کرده و سپس روی زبانه insert کلیک کرده و از طریق منوی pages گزینه blank page را انتخاب کنید. با این کار یک صفحه جدید به فایل ورد شما اضافه می شود که می توانید از آن استفاده کنید.

اضافه کردن صفحه جدید در ورد
اضافه کردن صفحه جدید در ورد

اگر به دنبال دانلود نمونه سوالات ورد هستید به صفحه نمونه سوالات ورد ۲۰۱۶ با جواب آریا تهران مراجعه کنید.

نحوه حذف شماره صفحه در ورد

نحوه حذف شماره صفحه در ورد ۲۰۱۳ چگونه است؟ در صورتی که سند ورد شما در سربرگ هدر یا پاورقی، دارای شماره هایی است که قصد دارید آن ها را حذف کنید می توانید از روش زیر استفاده کنید. برای برای حذف شماره صفحه در ورد مراحل زیر را طی کنید:

در ابتدا بر روی تب Insert کلیک کنید و به بخش Header & Footer بروید. در این مرحله، بر روی منو کشویی Page Number کلیک کرده و گزینه Remove Page Numbers را انتخاب کنید. با این کار تمام شماره ها از صفحه شما حذف خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله، به آموزش اضافه و حذف صفحه در ورد و همچنین به پاسخ سوالاتی مانند چگونه در ورد یک صفحه را حذف کنیم پرداخته ایم. اگر پس از مطالعه این مقاله همچنان سوالی درباره نحوه حذف کردن صفحه های اضافی در ورد داشتید می توانید در قسمت نظرات آن را مطرح نمایید.

سوالات متداول
چگونه در ورد صفحه را حذف کنیم؟

حذف صفحه خالی در ورد بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. در این مقاله چند روش کاربردی و کامل برای نحوه حذف صفحه خالی در ورد به صورت تصویری برای شما آموزش داده ایم.

حذف صفحه در ورد گوشی چگونه می باشد؟

نحوه حذف صفحه در ورد گوشی نیز مانند پاک کردن صفحه اضافه در ورد دسکتاپ می باشد که در این مقاله گام به گام روش های حذف یک صفحه خالی در ورد اندروید را توضیح داده ایم.

source

توسط chehrenet.ir