پروتئین‌ها، نقش مهمی در ساختار بدن دارند و می‌توانند افراد را در داشتن یک بدن سرحال و رو فرم، کمک کنند. در این خصوص شرکت‌های مختلفی این محصول را تولید و وارد بازار می‌کنند. بسیار مهم است که در این بین، بهترین آن‌ها را انتخاب کنیم. قیمت پروتئین وی ایرانی تولید شده در پگاه، مناسب بوده و ارزش غذایی زیادی دارد. پروتئین موجود در این محصول برای انواع اندام‌ها، پوست، هورمون‌ها و … مناسب بوده و باعث می‌شود مقاومت زیادی در هنگام ورزش برای ورزشکار، ایجاد شود. در واقع پروتئین وی به رشد و پرورش عضلات بسیار کمک کرده و حاوی ۹ اسید آمینه ضروری برای بدن است.

در این بخش تصمیم داریم درباره قیمت پروتئین وی ایرانی پگاه و ارزش غذایی آن اطلاعات کامل و ارزشمندی را ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

انواع پروتئین وی پگاه پروتو

پروتئین وی پگاه پروتو

انواع پروتئین وی

برای خرید پروتئین وی ایرانی، باید انواع آن را شناسایی کنید. به طور کلی ۳ نوع از این مکمل غذایی وجود دارد که ورزشکار می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. در ادامه به معرفی این موارد خواهیم پرداخت.

  • پروتئین وی کنستانتره، نوعی از پروتئین است که دارای مقدار کمی چربی و کربوهیدرات است. همچنین میزان پروتئین موجود در این مکمل به میزان غلظت آن بستگی دارد. درصد پروتئین بین کنسانتره ورزشی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد میباشد.
  • دومین نوع پروتئین وی، ایزوله است. این نوع از مکمل برای از بین بردن چربی و لاکتوز تولید شده است. معمولا در پروتئین وی ایزوله در حدود ۹۰ درصد پروتئین وجود دارد که بیشترین مقدار پروتئین را در انواع آن دارد.
  • سومین دسته برای خرید پروتئین وی ایرانی، هیدرولیز شده است. لازم به ذکر است که این نوع از مکمل و پروتئین برای بدن نیاز بوده و به اندازه‌ی دو نوع دیگر از این پروتئین به هضم نیاز ندارد. به دلیل هضم آسان این نوع از پروتئین، اغلب از آن در پروتئین‌های پزشکی و شیر خشک استفاده می‌شود. به طور کلی برای آن دسته از افرادی که قادر به هضم پروتئین وی کنستانتره نیستند، توصیه می‌شود نوع هیدرولیز آن را مصرف کنند.

پروتئین وی دارای چه خواصی است؟

قبل از اینکه قیمت پروتئین وی ایرانی را بررسی و اقدام به خرید آن کنیم، لازم است بدانیم که این نوع از پروتئین‌ها و مکمل‌های غذایی دارای چه خواصی هستند و آیا این ویژگی‌ها ارزش غذایی دارند یا خیر. همانطور که احتمالا می‌دانید اغلب بدنسازان برای اینکه بتوانند به عضلات مناسب و خوش‌فرم خود برسند، سعی می‌کنند از مکمل‌های غذایی مناسب علی‌الخصوص پروتئین وی استفاده کنند. حال این سوال پیش می‌آید که این مکمل دارای چه خواصی است؟ در ادامه به توضیح این موارد خواهیم پرداخت.

استفاده صحیح از پروتئین وی، سبب عضله‌سازی مناسب می‌شود.

استفاده صحیح از پروتئین وی، سبب عضله‌سازی مناسب می‌شود.

  • اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی موجود در پروتئین وی، عضله‌سازی و کاهش وزن است. مکمل وی با ایجاد شرایطی خاص در بدن، باعث می‌شود سنتز پروتئین در عضلات به شکل بهتری رشد کرده و بافت بدون چربی تقویت شود. همچنین مصرف مناسب و بهینه از این پروتئین و ورزش، باعث سوخت و ساز بهتر بدن و کاهش وزن می‌شود.
  • آمینو اسیدهای موجود در پروتئین وی باعث می‌شود آمینو اسیدهای شاخه‌ای BCAA مانند لوسین و … فعال شده و این موضوع سبب می‌شود رشد و سوخت و ساز بهتری در بدن شکل بگیرد. همچنین این مکمل باعث تقویت میزان آنتی اکسیدان سلولی گلوتاتیون می‌شود.
  • پروتئین وی دارای خاصیت هضم سریع و آسان است که باعث شده عضلات به سرعت و با قدرت رشد پیدا کنند. بنابراین این مکمل غذایی باعث می‌شود میزان تحریم سنتز پروتئینی به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

بهترین زمان استفاده از پروتئین وی

برای خرید پروتئین وی ایرانی، باید بدانید که زمان مناسب استفاده از آن به چه نحوی است. مکمل‌ها از جمله مواد بسیار مهم و حساسی هستند که در صورت عدم استفاده به موقع و در زمان صحیح، کارایی لازم را از دست می‌دهند. بنابراین توصیه می‌کنیم پس از دریافت قیمت پروتئین وی ایرانی و خرید آن، زمان استفاده از این پروتئین و مکمل را رعایت کرده تا حداکثر بازدهی و اثربخشی را دریافت کنید.

  • اگر با استفاده از برنامه منظم ورزش می‌کنید، باید در طول روز یک مرتبه از پروتئین وی و مکمل استفاده کنید. بدون شک استفاده از این مکمل پس از تمرین بهترین زمان است؛ زیرا پس از انجام تمرینات ورزشی، بدن ورزشکار برای عضله‌سازی نیاز به پروتئین و کربوهیدرات دارد. در این حالت هرچه زودتر این مواد مقوی را به آن برسانید، نتیجه زودتر خود را نشان می‌دهد.
  • پس از بیدار شدن صبحگاهی، به دلیل اینکه احساس گرسنگی وجود دارد، زمان مناسبی برای استفاده از مکمل پروتئین است. در این زمان هرچه مواد غذایی جذب کنید به دلیل گرسنگی بدن به آن واکنش نشان داده و آن را جذب می‌کند. همچنین توصیه می‌شود در حدود ۴۰ دقیقه پس از مصرف این مکمل پروتئین، اقدام به میل کردن صبحانه نمایید.
  • به دلیل اینکه افراد در حدود ۶ الی ۸ ساعت در شب می‌خوابند، عضلات دچار بی‌تحرکی شده و انرژی لازم را از دست می‌دهد. بنابراین یکی دیگر از زمان‌هایی که برای خوردن پروتئین مناسب و کارآمد است، پیش از خواب بوده که مصرف آن باعث تزریق انرژی به بدن می‌شود.

پروتئین وی به رشد عضلات کمک زیادی می‌کند.

پروتئین وی به رشد عضلات کمک زیادی می‌کند.

شرکت های تولید کننده پروتئین وی ایرانی

در ایران شرکت های مختلفی اقدام به تولید پروتئین وی کرده اند که معروف ترین آنها شرکت های زیر میباشند:

  • پگاه
  • کاله
  • کارن
  • دوبیس
  • ژن استار
  • اپکس
  • نوتریمد

بهترین شرکت کدام است؟

از دیدگاه افراد با تجربه و ورزشکاران حرفه ای، محصولاتی که بدون طعم و افزودنی هستند، بیشترین اثرگذاری را بر روی بافت عضلات خواهد گذاشت، از این رو ورزشکاران حرفه ای معمولا پروتئین های فله ای و بدون طعم را به انواع طعم دار آن ترجیح می دهند.

از این رو با توجه به اینکه تنها شرکت ایرانی که به تولید پروتئین وی خالص میپردازد ، شرکت پگاه میباشد، میتوان در حال حاضر شرکت پگاه را بهترین تولید کننده مکمل های بدنسازی در ایران دانست.

بررسی قیمت ، مزایا و معایب

موضوع بحث ما درباره پروتئین وی ایرانی ، پروتئین وی پگاه است که دارای قیمتی مرقون به صرفه و بسیار مفید میباشد. به غیر از برند پگاه ، برند کاله، کارن ، نوتریمد و … نیز از کیفیت های بالایی برخوردار هستند. اما بر اساس اولویت اینکه کدام مولفه برای شما مهم است، میتوانید یکی از مکمل های ایرانی را انتخاب نمایید.

جمع بندی هایی درباره قیمت پروتئین وی ایرانی و خرید آن

همانطور که مشاهده کردید در این بخش سعی کردیم درباره قیمت پروتئین وی ایرانی، نحوه استفاده از آن و زمان مناسب میل کردن آن اطلاعات کارآمدی را در اختیار شما مخاطبین گرامی قرار دادیم. توصیه می‌کنیم برای خرید این مکمل غذایی، حتما از مجموعه‌ای مطمئن مثل فروشگاه پگاه پروتو خرید خود را انجام دهید.

source

توسط chehrenet.ir