چند روز زودتر از جلسه سرمایه گذاران شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، این غول دنیای گیمینگ اطلاعات بیشتری از بازی بعدی مجموعه بتلفیلد (Battlefield) منتشر کرد. همینطور اینکه اولین هنر مفهومی (Concept Art) از این بازی منتشر شد و اینطور که نشان می‌دهد ما با یک بازی در بازه زمانی حال روبرو هستیم. نکته اینجاست که این بازگشت به دوران حال پس از آزمون و خطایی است که شرکت الکترونیک آرتز با بازه‌های زمانی گذشته و آینده انجام داد و حال نوبت به دوران مدرن و امروزی رسیده است.

شرکت الکترونیک آرتز اطلاعات زیادی از این طرح مفهومی یا در کل بازی بعدی بتلفیلد منتشر نکرد. برای مثال گرفته نشد که این تصویر در چه شهری است با این حال شبیه به یکی از کشورهای اروپایی مثل فرانسه، ایتالیا و مواردی از این دسته است و در نتیجه ما با دنیای خاص در این بازی روبرو هستیم.

یکی از نکات جالب که الکترونیک آرتز به آن اشاره کرد این است که مبارزه با هلیکوپتر یا کشتی یکی از ارکان اصلی بازی بعدی بتفیلد بوده و همینطور اینکه بلایای طبیعی مثل سیل یا آتش هم در این بازی وجود دارد. همینطور اینکه شکل و شمایل بازی نزدیک به بازی بتلفیلد ۴ بوده که جالب است همچنان طرفداران خود را دارد. به این شکل که کاربران بتلفیلد ۴ با وجود اینکه نزدیک به ۱۰ سال از عرضه این بازی می‌گذرد، همچنان به آن وفادار بوده و سرورهای آن نیز از بین نرفته است.

اینطور که به نظر می‌رسد مجموعه بتلفیلد قرار است به دوران اوج خود بازگردد و به ریشه‌های خود بیشتر توجه بکند. به دلیل اینکه مسئولین این بازی زمانی که بازی بعدی بتلفیلد را توصیف می‌کردند به شماره ۳ و ۴ اشاره زیادی کردند و در نتیجه ما با حال و هوایی مشابه با این عناوین روبرو خواهیم بود.

طبق چیزی که وینس زمپلا (Vince Zampella) مدیر بخش ریسپاون (Respawn) اعلام کرده، بتلفیلد زمانی در اوج بوده که در دوران حال جریان داشته است. به این شکل که بهترین عناوین این مجموعه بتلفیلد شماره ۳ و ۴ بودند که هر دو در زمان حال جریان داشته و بازه زمانی خاصی را به کاربران ارائه می‌دادند. حال این شرکت قصد دارد تا به همین دوران باز گشته و طرفداران را دوباره راضی کند. بازگشت به دوران مدرن برای مجموعه بتلفیلد حالت نوستالژیک برای طرفداران داشته و در نتیجه توجه کاربران قدیمی این مجموعه را به خود جلب خواهد کرد.

بازی بعدی بتلفیلد

بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ یکی از عناوین نه چندان موفق این مجموعه بود. نکته اینجاست که مجموعه بتلفیلد با دو بازی بتلفیلد ۴ و ۱ سطح انتظارات کاربران را بسیار بالا بردند و پس از عرضه بتلفیلد V کمی سطح بازی پایین آمد. با عرضه بازی ۲۰۴۲ آزمون و خطای شرکت الکترونیک آرتز اصلاً جواب نداد و این بازی نتوانست طرفداران را راضی بکند.

بتلفیلد در مسیر اصلاح است

بازگشت به دوران مدرن نشان می‌دهد که مجموعه بتلفیلد در مسیر اصلاح است. بازی ۲۰۴۲ که آخرین بازی از این مجموعه است در زمان عرضه عملکرد بسیار بدی داشت و نتوانست تعداد کاربران زیادی را بدست بیاورد. از طرفی با گذشت زمان این بازی بهبود پیدا کرد و جایگاه خود را در دنیای گیمینگ یافت ولی این عرضه بد مانع از موفقیت بازی ۲۰۴۲ شد.

نکات زیادی در بازی ۲۰۴۲ وجود داشتند که مانع از موفقیت آن شدند. برای مثال بازی ۲۰۴۲ دارای کلاس‌های مختلف بود که بازی را تبدیل به یک بازی شوتر قهرمانی می‌کرد یا اینکه نقشه ۱۲۸ نفره باعث شده بود که تمرکز مبارزه بسیار کم باشد و طرفداران اصلاً از آن راضی نباشند. به همین دلیل بتلفیلد بعدی قرار است دوباره به حالت ۶۴ نفره بازگشته و از سبک قهرمانی خارج بشود.

زمپلا در مورد حالت ۱۲۸ نفره گفت که در اصل شرکت سازنده در حال آزمایش این سبک بوده است. مشکل اینجاست که تعداد افراد بیشتر باعث شد که اندازه نقشه هم بیشتر شود و در نتیجه دسترسی کاربران هم به هم کمتر بشود. از طرفی تمرکز مبارزه هم از بین رفته و شرکت سازنده هم مجبور شده نقشه‌های جدیدی با این سبک طراحی بکند. نکته اینجاست که اکثر کاربران معتقد هستند که مبارزه و بازی باید متراکم و متمرکز باشد و در نتیجه شرکت سازنده باید بیشتر تلاش کند تا به جای گسترده کردن نقشه، تمرکز مبارزه را کل زمین بازی بیشتر بکند.

همین موضوع آزمون و خطا برای متخصصان (Specialists) هم وجود داشت. متخصصان باعث شدند که بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ حالت قهرمانی به خود بگیرد که قصد شرکت سازنده به هیچ عنوان این موضوع نبود. در نتیجه شرکت الکترونیک آرتز تصمیم گرفته تا این موارد را نیز کنار بگذارد. در نتیجه شما با یک تجربه کلاسیک بتلفیلد روبرو خواهید بود که متشکل از چند کلاس مختلف بوده و کاربران می‌توانند از آن‌ها برای مبارزه استفاده بکنند.

نکته جالب اینجاست که شرکت الکترونیک آرتز بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ را یک شکست نمی‌داند. این شرکت اعلام کرده که بازی ۲۰۴۲ نتوانست انتظارات را برآورده کند ولی بحث اینجاست که این بازی به نوعی حالت آزمایشی برای شرکت سازنده داشت. به همین دلیل است که شرکت سازنده کارهای مختلف در آن کرد ولی در انتها به ریشه‌های بتلفیلد بازگشت. نکته مثبت اینجاست که شرکت الکترونیک آرتز قصد ندارد که اشتباهات خود را در بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ تکرار بکند. به همین دلیل بازی بعدی بتلفیلد شباهت چندانی به عنوان قبلی نخواهد داشت.

منبع: IGN

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir