با وجود گرمای غیرقابل تحمل تابستان، سخت است که برای سرمای هوای پاییز هیجان‌زده نشویم. همزمان با تغییر رنگ برگ درختان، این فصل بهترین زمان برای تغییرات در مد و استایل است. اما نه تنها پاییز زمان خوبی برای پوشیدن لباس‌های گرم و جذاب است بلکه بهترین موقعیت برای بیان خود به کمک عطر‌ها است. در اینجا لیستی از بهترین عطر‌های پاییزی آمده است. از آثار کلاسیک بدون زمان تا شاهکار‌های مدرن و روایح‌خاص، این مقاله به شما کمک می‌کند عطر پاییزی مورد علاقه‌ی خود را کشف کنید.

چه روایحی برای پاییز مناسب هستند؟

رایحه‌های گرم و تند همیشه بهترین انتخاب برای منعکس کردن غنای فصل پاییز هستند. در این فصل به دنبال عطر‌هایی با نت‌های دارچین، وانیل، هل، فلفل صورتی یا کهربا باشید تا حسی دنج و دل‌پذیر ایجاد کنید. همچنین نباید از روایح چوبی غافل شوید. حتی کمی طراوت گلی که با هنرمندی تمام با روایح شرقی ترکیب شده‌اند. همچنین می‌توانید علاوه بر انتخاب یک عطر برای پاییز از تکنیک لایه‌ بندی عطرها استفاده کنید. یک هارمونی خیره‌کننده از روایح چوبی, معطر و گلی تضمینی برای ایجاد یک تأثیر کاریزماتیک است. با این پبش آگاهی، در ادامه به معرفی ۹ عطر مناسب فصل پاییز خواهیم پرداخت.

ادو پرفیوم مردانه پرفیوم دو مارلی Godolphin حجم 125 میلی لیتر

۱۲,۶۰۶,۷۴۰ تومان

عطر پاییزی زنانه

عطرهای پاییزی زنانه اگرچه باید سرشار از گرما، غنا و بازتابی از سحرآمیزی درونی یک زن باشند، اما دلیلی وجود ندارد که لمسی از بوی ظریف گل‌ها برای انعکاس مهر و لطافت یک زن، درون هارمونی قرار نگیرد. عطرهای زنانه‌ که در ادامه معرفی می‌شوند، تجلی بعد جسور، اغفال‌کننده و در عین حال نرم و لطیف زنانه هستند.

۱. ولنتینو دونا

دونا (Valentino Donna)، معشوقه‌ای ایتالیایی است که در عین ظرافت، کاریزما و اغواگری‌های خاص خودش را دارد. با خانواده‌ی گلی شرقی و حضور نت‌های تروتازه‌ی برگاموت، گریپ فروت، زنبق، رز بلغاری، پرالین، نت گلی ماهونیال و البته وانیل، چرم و نعناع هندی، ولنتینو دونا یکی از بهترین عطرهای زنانه‌ی پاییزی است. اگر همیشه و در هر موقعیتی شیک‌پوش هستید، این ادکلن علاوه بر قرارهای عاشقانه برای روزمره‌های لذت‌بخش پاییز هم ایدئال است. بدنه‌ی بطری عطر با هویت برند ولنتینو یعنی همان میخ‌های(Rockstud) منحصر به فردش تزیین شده تا مثل همیشه قدرتمندی را به تصویر بکشد.

ولنتینو دونا

۲. هرمس توییلی

هرمس توییلی (Twilly d’Hermès) یکی از کلاسیک‌ترین عطرهای زنانه‌ای است که می‌توانید برای فصل پاییز و زمستان انتخاب کنید. با الهام از روسری‌ لوکس و ابریشمی برند هرمس، این عطر، جسور، قدرتمند و سراسر جنب‌و‌جوش و شادی است. زنجبیل، برگاموت و پرتقال تلخ در بالاترین بخش هرم بویایی عطر قرار دارند. در حالی که روایح ملایم و لطیف یاس، شکوفه‌های پرتقال و گل مریم قلب عطر را تشکیل می‌دهد. با این که وانیل و چوب صندل در بیس هارمونی هرمس توییلی قرار دارند، اما همچنان و تا ساعت‌ها پس از اسپری کردن این عطر، بوی خوش زنجبیل را احساس خواهید کرد. هرمس توییلی برای دختران جسوری است که هیچ وقت از بیان هویت، استایل یا تفکر یکتا و منحصر به فردشان خجالت نمی‌کشند!

عطر پاییزی زنانه

ادو پرفیوم زنانه هرمس مدل Twilly dHermes حجم 85 میلی لیتر

۶,۰۳۰,۵۸۰ تومان

۳. لیبر پلاتین ابسولو

تنها مدتی پس از آن که برند ایو سن لوران با عرضه‌ی عطر لیبر (Libre) غوغایی به پا کرد، این برند به سراغ معرفی Libre L’Absolu Platine رفت. عطری که روح آزادگی را در خود دارد. با شروعی برجسته و سرزنده از روایح آلدهیدی ترکیب شده با برگاموت و نارنگی ماندارین که پس از تداعی کردن یک حس و حال با نشاط، تمیز و شاید کمی صابونی، به روایح آرامش‌بخش لاوندر و شکوفه‌های پرتقال می‌رسد. اما در نهایت، این ترکیب قدرتمند کهربا و وانیل است که به تمام هارمونی، قدرتمندی و انسجام می‌بخشد. برای روزهای پر از تغییر پاییز، لیبر پلاتین ابسولو می‌‌تواند گزینه‌ای مناسب برای تکمیل استایل‌های گرم زنانه  باشد.

لیبره پلاتین

ادو پرفیوم زنانه ایو سن لوران مدل LIBRE حجم 90 میلی لیتر

۶,۴۲۲,۶۲۰ تومان

بهترین عطر پاییزی یونیسکس

هنوز برای خیلی‌ها جای ابهام است که عطر یونیسکس چه نوع عطری است و بسیاری جمله‌ی «عطری که بدون جنسیت است» را برای پاسخ انتخاب می‌کنند. اما عطرهای یونیسکس عطرهای بدون جنسیتی نیستند، بلکه روایحی هستند که بسته به جنسیت و واکنش با پوست، هویتی زنانه یا مردانه به خود می‌گیرند. در واقع شاید بهتر است بگوییم عطرهایی با جنبه‌های موجود در هر دو جنسیت هستند! روایح یونیسکس از محبوبیت بالایی برخودارند. در ادامه ۳ عطر یونیسکس مناسب فصل پاییز آمده است.

۴. حس و حال پاییز با مزون مارجلا

عطر Autumn Vibes توسط برند Maison Martin Margiela در سال ۲۰۲۱ عرضه شد. روایح خاکی، ادویه‌ای و چوبی هسته‌های اصلی این عطر را تشکیل می‌دهند. هل و فلفل شیرین صورتی از همان ابتدا هارمونی لذت بخشی با جوز هندی، نت افرا و دانه‌ی هویج به نمایش می‌گذارند و در نهایت با قرار گرفتن کنار نت‌های ارزشمند خزه و سدر به خوبی حس و حال پیاده روی آرام اما هیجان‌انگیز در یک روز بارانی را تداعی می‌کنند. این ادکلن زنانه و مردانه چه برای روزمره و چه برای رویدادهای رسمی ایدئال است.

عطرهای پائیزی مردانه

محفظه نگهدارنده عطر اتومایزر مدل Easy-Refill

۵. لیتون د مارلی

نمی‌توان در بین بهترین عطرهای یونیسکس برای پاییز از برند د مارلی چیزی نگفت. Layton با خانواده‌ای شرقی گلی، توسط حمید مرآتی کاشانی طراحی شد. او روایح تند و سرزنده‌ی برگاموت، نارنگی، سیب و لاوندر را برای تأثیر اولیه انتخاب کرد تا حین ایجاد حس تازگی، به خوبی با نت‌های میانی تشکیل شده از شمعدانی، گل بنفشه و یاس ترکیب شوند. ادوپرفیوم در روایح پایه توسط کهربا، چوب گایاک، پچولی و فلفل سیاه تقویت می‌شود، در حالی ظرافت نت هل و وانیل را به همراه دارد. لیتون بدون شک تکمیل‌کننده‌ی استایل‌ اولد مانی و شیک پاییزی است.

دمارلی لیتون

ادو پرفیوم پرفیوم دو مارلی مدل Layton حجم 125 میلی لیتر

۱۴,۴۷۸,۱۲۰ تومان

۶. آکرو دارک

اولیویه کرسپ (Olivier Cresp) عطار خوشنام فرانسوی به کمک دخترش لاین عطر نیش آکرو (Akro) را برای نمایش بعد لذت‌بخش‌تر روایح خوراکی راه‌اندازی کرد. Dark که بسیاری آن را عطری سرمست‌کننده و سداکتیو توصیف می‌کنند، از روایح گورماند و خوشمزه‌ی شکلات، کاکائو، دارچین و فندق برپایه‌ی گرمای جذاب و محرک وانیل تشکیل شده است. قدرتمندی و ماندگاری این ادکلن به حدی است که چند پاف محدود کافی است تا در یک روز سرد پاییزی (یا حتی زمستانی) گرمایی لذت‌بخش و حس خوب جذاب بودن، به همراه تحسین غیرقابل اجتناب دیگران را تحربه کنید.

بهترین عطرهای زنانه پاییزی

کاغذ تستر عطر مدل گل بسته 500 عددی

عطر پاییزی مردانه

برای خرید بهترین عطر مردانه در فصل پاییز، روایح غنی و قدرتمند چوبی که به خوبی تعادل خود را با طراوت نت‌های ادویه‌ای و مرکباتی حفظ کرده‌اند، انتخابی ایدئال است. ۳ عطر زیر، یکی از بهترین گزینه‌های ادکلن مردانه برای فصول سرد هستند.

۷. آرمانی کد پرفیوم

آرمانی کد پرفیوم (Armani Code Parfum)، نسخه‌ی ۲۰۲۲ آرمانی کد مردانه از برند جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) است. با روایح آروماتیک چوبی و ترکیب نت برجسته و جذاب دانه‌ی تونکا با ته رنگ‌های تازه‌ و سرزنده‌ی گل زنبق، مریم گلی و ترنج، این ادکلن چشم انداز عطر‌های مردانه‌ی ماندگار را تغییر داده است. از آنجایی که تضاد همیشه جذاب است، آرمانی کد در عین حفظ هویت مردانه و قوی، تا حدی حسی است. میوه و برگ برگاموت در رأس هرم بویایی قرار گرفته‌اند، در حالی که ریشه‌ی زنبق، نت پودری گل زنبق و مریم گلی که در قلب رایحه با نت‌های آلدهیدی پیچیده شده‌اند، حس تمیزی و سرحال بودن را ایجاد می‌کنند. سدر و تونکای لوکس در بخش پایانی تعادل را به سرتاسر هارمونی اعمال می‌کنند تا آرمانی کد پرفیوم،  عطری جذاب برای فصول سرد از جمله پاییز یاشد.

بهترین عطر مردانه

۳,۶۹۸,۵۲۰

تومان

۲۰,۸۰۰,۰۰۰

۱۶,۶۴۰,۰۰۰

تومان

۸. جامعه‌ی جنتلمن جیوانشی

Gentleman Society توسط Givenchy در سال ۲۰۲۳ با راویح قدرتمند معطر چوبی برای مردانی عرضه شد که در جهت بهتر شدن، قوانین را بازنویسی می‌کنند. جنتلمن سوسایتی یک بیانیه‌ی جسورانه است که با نت هل و مریم گلی آغاز می‌شود تا به طراوت گلبرگ‌های نرگس که در وتیور تاهیتی و ماداگاسکار پیچیده شده است، می‌رسد. هارمونی پایانی تعادل ظریف بین روایح لطیف آروماتیک و مستحکم چوبی است که توسط نت سدر، چوب معطر پالوسانتو و جذابیت آشنای وانیل اجرا می‌شود و خط بویی ماندگار برجای می‌گذارد.

عطرهای مردانه

ادو پرفیوم مردانه ژیوانشی مدل Gentlemen Only حجم 100 میلی لیتر

۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۹. اسپایس بمب ویکتور اند رولف

اسپایس بمب از برند ویکتور اند رولف (Spicebomb by Viktor&Rolf) به عنوان یک ترکیب برون‌گرا از روایح چوبی، تند و شرقی برای مردانی با اعتماد به نفس بالا، جسور و قدرتمند معرفی شد. این ادکلن مردانه‌ی پاییزی با انفجاری از تازگی روایح گریپ فروت، برگاموت و فلفل صورتی در ترکیب با نت المی (elemi) آغاز می‌شود. در قلب هارمونی، زعفران  لوکس و پرجنب‌وجوش در آکوردهای گرم و آتشین پاپریکا و دارچین پیچیده شده است. نت‌های پایه با ترکیب چرم، وتیور و تنباکو به خوبی وجه مصمم یک مرد را به تصویر می‌کشند.

ویکتور اند رولف

ادو تویلت مردانه ویکتور اند رالف مدل Spicebomb حجم 90 میلی لیتر

۶,۹۶۱,۷۱۰ تومان

سخن پایانی

همه‌ی ما در این فصل به دنبال تجربیات جدید هستیم. اما همیشه ترسی از پذیرفتن یک چالش هیجان‌انگیز می‌تواند ما را منصرف کند. عطرها ابزار خوبی برای تنظیم حواس و تشویق ما به بیان بعد جدیدی از ذات درونی‌مان هستند. به همین دلیل انتخاب عطر یک تصمیم عمیقاً شخصی است. زیرا ادکلن شما بسطی از شخصیت، سبک و حتی خلق و خوی شما است. بهترین ادکلن برای شما نه تنها باید بوی عالی بدهد، بلکه باید باعث ‌شود احساس اعتماد به نفس و راحتی داشته باشید و کمک کند تأثیری ماندگار در افرادی که با آن‌ها ملاقات می‌کنید به جای بگذارید. پس عطری حسی را انتخاب کنید که تا زمان رسیدن زمستان، گرمای آرام‌بخشی برای شما به ارمغان آورد. از آن جا که روایح توانایی بیان تفکرات ناگفته‌ی مارا دارند، فراموش نکنید که برای خرید، عطر خود را از برندهای اخلاقی با پیشینه‌ای دوست‌دار انسان‌ها و محیط زیست انتخاب کنید.

منابع:  nisarabeauty, vioralondon, bonparfumeur

source

توسط chehrenet.ir