در این مقاله روش انتقال شارژ ایرانسل را آموزش می‌دهیم. همچنین روش گرفتن رمز انتقال شارژ‌ ایرانسل را توضیح می‌دهیم که یکی از قدم‌های مهم در این پروسه تلقی می‌شود.

روش‌های انتقال شارژ ایرانسل

روش انتقال شارژ ایرانسل به ایرانسل کار اصلا دشواری نیست. در ادامه به شما قدم به قدم آموزش می‌دهیم که چگونه شارژ ایرانسال را انتقال دهیم.

۹,۳۹۹,۰۰۰

تومان

۸,۰۸۰,۰۰۰

تومان

۱. آسان‌ترین روش انتقال شارژ ایرانسل؛ اپلیکیشن «ایرانسل من»

اگر به دنبال آسان‌ترین روش انتقال شارژ از ایرانسل به ایرانسل دیگر هستید، برنامه «ایرانسل من» بهترین گزینه‌ی ممکن خواهد بود. یکی از بخش‌های این برنامه، «شارژ برای دیگران» است که شما می‌توانید شماره‌ی یک فرد دیگر را وارد کرده و سپس مبلغ دلخواهی را به عنوان شارژ به دارنده‌ی شماره انتقال دهید. در این روش می‌توان مقدار شارژ بیشتر از هزار تومان به دیگران انتقال داد.

روش انتقال شارژ ایرانسل

البته ناگفته نماند که برنامه‌ی «ایرانسل من»‌ برای اجرا به اینترنت نیاز دارد. بنابراین، اگر گوشی شما به اینترنت وای-فای یا دیتا متصل نباشد، امکان استفاده از این روش وجود ندارد.

۲. روش انتقال شارژ ایرانسل خط به خط با کد دستوری

این روش بیشتر به درد افرادی می‌خورد که دسترسی به اینترنت ندارند. برای استفاده از کد دستوری باید از طریق برنامه‌ی شماره‌گیر گوشی خود اقدام کنید.

برای انتقال شارژ‌ ایرانسل به فرد دیگر باید کد *۱۴۲*۱# را ابتدا اجرا کنید. پس از شماره‌گیری، به شما یک کد ۴ رقمی ارسال می‌شود که از آن می‌توانید برای انتقال شارژ‌ به خط دیگر استفاده کنید اگر بنا به هر دلیلی این کد ۴ رقمی از گوشی شما پاک شد، جای نگرانی وجود ندارد. شما می‌توانید با شماره‌گیری کد *۱۴۲*۲# مجدد این کد را بازیابی کنید.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - نات اکتیو

۴۰,۱۹۰,۰۰۰ تومان

شایان ذکر است که شماره مدلی و شماره شناسنامه صاحب سیم کارت را باید بدانید، در غیر این صورت نمی‌توان با کد ۱۴۲ رمز چهار رقمی را بازیابی کرد.

حالا که کد چهار رقمی را در اختیار دارید، مجدد کد دستوری ۱۴۲ را شماره‌گیری کرده و با وارد کردن شماره‌ی دریافت کننده‌ی اعتبار، مبلغ مورد نظر و رمز چهار رقمی را برای دریافت اعتبار ارسال کنید. هزینه‌ی کارمزد در این روش در هر مرتبه ۵۰ تومان در نظر گرفته شده و همچنین سقف انتقال شارژ ۱۰۰۰ تومان است.۲

۳. انتقال شارژ ایرانسل با سامانه ۱۱۱۲

شما از طریق سامانه ۱۱۱۲ نیز می‌توانید شارژ ایرانسل را به یک شماره ایرانسل دیگر منتقل کنید. شما باید به سامانه با شماره ۱۱۱۲ پیامک متنی ارسال کنید. ابتدا شماره دریافت کننده‌ی اعتبار ایرانسل و سپس مبلغ به ریال و شماره رمز چهار رقمی ایرانسل را ارسال کنید. دقت کنید که نیاز نیست هر پارامتر را در یک خط بنویسید، بلکه بین هر یک از مولفه‌ها باید : قرار دهید. برای مثال به فرمت زیر دقت کنید:

  • ۰۹۰۳۰۰۰۰۰۰۰:۱۰۰۰:۱۲۳۴

در مثال بالا تلاش کردیم مبلغ هزار تومان (۱۰ هزار ریال) را به شماره ۰۹۰۳ ارسال کنیم و رمز چهار رقمی ایرانسل ۱۲۳۴ تعریف شده است.

چند نکته‌ی مهم که بسیاری از کاربران ایرانسل هنوز نمی‌دانند!

اگر جزو مشترکین دائمی شبکه ایرانسل هستید اما قبض خود را به موقع پرداخت نمی‌کنید، امکان استفاده از سرویس خط به خط انتقال شارژ برای شما وجود ندارد. اگر هم هر دوره از قبض را به موقع پرداخت کنید، صرفا تا ۵۰۰۰ تومان قابلیت انتقال در اختیار دارید. همچنین اگر رمز ۴ رقمی خود را نمی‌دانید، بهتر است شانس خود را برای درست زدن رمز امتحان نکنید؛ چرا که پس از بیست مرتبه وارد کردن اشتباه کد چهار رقمی، امکان استفاده از این سرویس را از دست می‌دهید. البته با شماره‌گیری ۷۰۰ می‌توانید مجدد این کد را دریافت کنید.

۹,۳۹۹,۰۰۰

تومان

۸,۰۸۰,۰۰۰

تومان

در نظر داشته باشید که شارژ شگفت انگیز در حال حاضر قابل انتقال نیست؛ بنابراین، امکان استفاده از قابلیت انتقال شارژ برای هیچ یک از کاربران ایرانسل در این زمینه وجود ندارد.

منبع: دیجی‌کالا مگ

سوال و جواب‌های رایج

تا چقدر می‌توان شارژ ایرانسل را انتقال داد؟

با کد دستوری تنها هزار تومان و با برنامه ایرانسل من بیشتر از هزار تومان قابل انتقال است.

source

توسط chehrenet.ir