همانطور که می دانید نامه یا گواهی اشتغال به کار به نامه ای گفته می شود که از طرف موسسه یا شرکتی که در آن مشغول به فعالیت هستید برای موسسه مالی، شرکت، دانشگاه، سفارت خانه و… بر اساس نیاز شما صادر می‌­ شود. اگر شما هم می خواهید بدانید انواع گواهی اشتغال به کار چیست، نحوه دریافت گواهی اشتغال به کار چگونه است و با نمونه های مختلفی از متن گواهی اشتغال به کار برای موسسات مختلف آشنا شوید، ادامه این مطلب را دنبال کنید.

گواهی اشتغال به کار چیست
گواهی اشتغال به کار چیست

گواهی اشتغال به کار چیست

اگر شما هم می خواهید بدانید گواهی اشتغال به کار چیست، باید بگوییم که گواهی یا نامه اشتغال به کار درواقع نامه ای است که نشان می دهد شما در چه شرکت یا موسسه ای و با چه سمت شغلی مشغول به کار هستید.

این گواهی شامل اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ شروع و پایان همکاری، مدت زمان اشتغال، میزان حقوق و سمت شغلی فرد می باشد که کارمند از کارفرمایان خود درخواست می کند تا سوابق کاری او را به طور رسمی تایید کند.

به طور کلی اگر در یک سازمان یا شرکت مشغول به کار هستید، شاید شما هم این اتفاق را تجربه کرده باشید که برای اداره یا سازمان دیگری درخواست نامه گواهی اشتغال به کار (گواهی اشتغال به کار نامه) را داده باشید. علاوه بر این امر ممکن است در موارد متعدد در فرم های ثبت نام از جمله فرم ثبت نام جهت اخذ تسهیلات از بانک ­‌ها و ضمانت تسهیلات ارائه نامه اشتغال کار برای بانک را مشاهده کرده باشید.

در هر صورت فرقی ندارد که گواهی اشتغال به کار رسمی را برای دانشگاه بخواهید یا برای بیمه درخواست داده باشید، در هر حال لازم است بدانید که گواهی اشتغال به کار درواقع نوعی نامه اداری است که با درخواست کارمند از کارفرمای خود برای مقصد مشخصی صادر می ­‌شود.

گواهی عدم اشتغال به کار چیست

در پاسخ به این سوال که گواهی عدم اشتغال به کار چیست، باید گفت که بر اساس قانون گواهی اشتغال به کار، در اکثر موارد مانند وکالت دادگستری، اخذ ضریب عدم اشتغال در سازمان نظام مهندسی و یا استخدام در برخی پست های سازمانی، فرد نباید در هیچ موقعیت شغلی دیگری (اعم از دولتی یا غیر دولتی) فعالیت داشته باشد.

برای ثابت کردن این امر، در برخی موارد، سازمان ها و ادارات، سند و برگه ای تحت عنوان گواهی عدم اشتغال را به فرد ارائه می دهند و فرد با امضای آن، متعهد می شود که در هیچ مرجعی، مشغول به کار نیست و نخواهد شد و در صورت پیروی نکردن از این تعهد یا احراز دروغ گفتن در این باره، می توان با وی، مطابق با قانون رفتار کرد.

انواع گواهی اشتغال به کار
انواع گواهی اشتغال به کار

انواع گواهی اشتغال به کار

گواهی اشتغال به کار با توجه به اینکه برای چه شرکت یا اداره و با چه هدفی درخواست می شود، دارای انواع مختلفی می باشد که در ادامه به آن پرداخته ایم. انواع گواهی اشتغال به کار عبارتند از:

  • گواهی‌ اشتغال به کار برای بانک: فرم گواهی اشتغال به کار برای دسته چک (گواهی اشتغال به کار دسته چک) و وام یکی از مدارکی است که برای درخواست تسهیلاتی مانند دسته چک و وام از بانک‌ها درخواست می شود. در متن گواهی اشتغال به کار برای بانک ملت یا دیگر بانک ها، می بایست اطلاعات کامل و دقیقی درباره سمت شغلی و میزان درآمد درج شده‌ باشد که در ادامه به آن می پردازیم. در ادامه این مطلب می توانید نمونه ای از گواهی اشتغال به کار جهت ارائه به بانک را مشاهده کنید.
  • نامه اشتغال به کار برای سفارت: این نوع گواهی اشتغال به کار برای ارائه به سفارتخانه‌ ها جهت درخواست ویزا، از جمله ویزاهای تحصیلی، کاری، توریستی یا مهاجرتی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تایید تجربه کاری‌: در مراحل استخدام، برخی کارفرمایان برای تایید تجربه کاری‌ افراد از آن ها درخواست گواهی اشتغال به کار از شرکت یا موسسه ای که در آن کار کرده اند می‌ کنند.
  • گواهی اشتغال به کار برای دانشگاه: این نوع گواهی‌ بواسطه کارفرما به منظور تایید وضعیت اشتغال‌ فرد و تعهدات کاری‌ او درخواست می‌ شود. این گواهی معمولا برای درخواست مرخصی تحصیلی کاربرد دارد.

اهمیت نامه اشتغال به کار

نامه اشتغال به کار برای افراد دارای اهمیت بسیاری می باشد چرا که افراد شاغل اگر بخواهند برای ثبت نام بیمه اقدام کنند یا اگر قصد داشته باشند تسهیلات از بانک دریافت کنند، باید در هنگام مراجعه به اداره بیمه و تعیین مفاصا حساب بیمه و یا بانک موردنظر باید نامه اشتغال به کار برای وام ازدواج یا بیمه را همراه داشته باشند.

از آنجایی که امروزه با توسعه تکنولوژی و فناوری در بسیاری از امور مانند ثبت نام بیمه، افراد این امکان را دارند که بدون گرفتن نامه و فقط با ثبت نام در سامانه بیمه اقدام نمایند، اما باید بدانید که در فرایند ثبت نام کد کارگاهی را باید در محل تعیین شده ثبت کنید که در حقیقت تایید کارفرما و کد کارگاهی وارد شده همان نقش نامه را اجرا می­ ‌کند.

پیشنهاد ویژه: جهت آشنایی با انواع رشته های فنی حرفه ای و اهمیت هر یک در دنیای امروزی، حتما مقاله رشته های فنی حرفه ای را بررسی کنید.

کاربرد نامه اشتغال به کار

گواهی اشتغال به کار دارای کاربردهای متعددی می باشد که در قسمت زیر به آن اشاره کرده ایم. کاربرد نامه اشتغال به کار عبارتند از:

  • درخواست ویزا و مهاجرت: بسیاری از کشورها برای ارائه ویزا به متقاضیان، درخواست اثبات اشتغال و درآمد ثابت دارند. این گواهی می‌ تواند ثابت کند که فرد در یک شرکت معتبر فعالیت می کند و از توانایی مالی برای زندگی در کشور مقصد برخوردار است.
  • استفاده در امور بیمه‌ ای: معمولا برای دریافت برخی از خدمات بیمه‌ ای مانند بیمه عمر و بیمه سلامت، نیاز به وجود مدرکی است که نشان‌ دهد فرد مقابل مشغول به کار است و درآمد دارد. گواهی اشتغال به کار می‌ تواند به عنوان یکی از این مدارک ارائه شود.
  • درخواست وام و تسهیلات بانکی: بانک‌ ها و موسسات مالی برای ارائه انواع وام و تسهیلات به مشتریان خود، نیاز به گواهی اشتغال به کار دارند تا نشان دهند که فرد توانایی بازپرداخت وام را دارد. گواهی اشتغال به کار با ذکر حقوق می‌ تواند به عنوان یکی از این مدارک معتبر ارائه شود و نشان دهد که فرد دارای درآمد مناسب و شغلی مطمئن است.
  • استفاده در امور حقوقی و قضایی: گاهی اوقات، گرفتن گواهی اشتغال به کار می‌ تواند در امور حقوقی و قضایی کاربرد داشته باشد. به طور مثال، در دعاوی خانوادگی مانند طلاق و حضانت فرزندان، این گواهی می‌ تواند به عنوان یک مدرک معتبر برای اثبات توانایی مالی و اشتغال فرد استفاده شود.
  • استخدام در شرکت‌ های جدید: از دیگر کاربردهای ثبت نام گواهی اشتغال به کار (ثبت گواهی اشتغال به کار) می توان به استخدام در شرکت های جدید اشاره کرد. گواهی اشتغال به کار و تجربه عملی و سابقه کار می‌ تواند به عنوان مدرکی معتبر برای اثبات تجربه کاری و مهارت‌ های فرد استفاده شود. این گواهی می‌ تواند کارفرمای جدید را مطمئن کند که متقاضی دارای تجربه و توانایی‌ های لازم برای انجام وظایف شغلی می باشد.
  • اثبات درآمد برای اجاره مسکن: در اکثر مواقع، صاحب‌ خانه‌ ها و مشاوران املاک برای اجاره ملک خود به مستاجران، نیاز به مدارکی دارند که نشان دهنده توانایی مالی مستاجر باشد. گواهی اشتغال به کار معتبر می‌ تواند به عنوان یک مدرک معتبر برای اثبات درآمد و توانایی پرداخت اجاره‌ بها استفاده شود.

پیشنهاد ویژه: همانطور که می دانید مدرک فنی حرفه ای یکی از معتبرترین مدارک در سراسر کشور می باشد که دارای کابردهای بسیاری است. اگر می خواهید با استفاده از مدرک فنی حرفه ای و مدرک جهاد دانشگاهی از مزایایی همچون وام، ویزا، مهاجرت و… بهره مند شوید، کافیست مقاله دریافت مدرک فنی حرفه ای را مطالعه کنید و شرایط دریافت این مدرک را بررسی کنید. همچنین اگر می خواهید بدانید نحوه استعلام مدرک فنی حرفه ای به چه صورت است، حتما مقاله استعلام گواهینامه فنی حرفه ای را مطالعه کنید.

نحوه دریافت نامه اشتغال به کار
نحوه دریافت نامه اشتغال به کار

نحوه دریافت نامه اشتغال به کار

گواهی اشتغال به کار از کجا بگیریم؟ در مطالب قبل به طور کلی توضیح دادیم که منظور از مدرک شغلی چیست (گواهی اشتغال چیست) و شما را با کاربردها و اهمیت گواهی شغلی آشنا کردیم. حال می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه گواهی اشتغال به کار بگیریم؟

پیشنهاد ویژه: دوره برنامه نویسی یک دوره کاملا کاربردی و ۱۰۰ درصد مهارت محور است که برای شما علاقه مندان به یادگیری حرفه ای برنامه نویسی طراحی شده است. اگر می خواهید صفر تا صد برنامه نویسی را یاد بگیرید و با نحوه دریافت مدرک معتبر برنامه نویسی برای مهاجرت آشنا شوید، در کلاس های آموزش آریا تهران شرکت کنید. همچنین اگر به شرکت در دوره آموزش گرافیک با کامپیوتر علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم فرصت شرکت در کلاس گرافیک را از دست ندهید.

همانطور که می دانید برای صدور گواهی اشتغال به کار یا دریافت مدرک شغلی، ابتدا باید درخواست خود را به صورت کتبی و با بیان دلیل و درج نام شرکت، اداره یا موسسه که برای ارائه به آن می خواهید، ارسال نمایید.

نامه اداری جهت دریافت گواهی اشتغال به کار بر اساس شرایط محل کاری شما، سلسله مراتب مشخص شده ای را طی می کند و پس از تایید و امضا به مهر شرکت به شما ارائه داده می ­‌شود. در نامه جهت درخواست گواهی اشتغال به کار، تا حد امکان می بایست سند حقوق و دستمزد و مبلغ حقوق دریافتی فرد درج شده باشد. همچنین محاسبه حقوق و دستمزد را می‌ توانید با استفاده از نرم افزار حسابداری ابری نیز انجام دهید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید حسابداری را از پایه شروع کنید و به دنبال آموزش صفر تا صد حسابداری از پایه تا پیشرفته زیر نظر اساتید متخصص این حوزه هستید، حتما از کلاس های آموزش حسابداری آریا تهران استفاده کنید و مدرک معتبر دریافات کنید. آموزشگاه فنی حرفه ای آریا تهران بعنوان بهترین و معتبرترین آموزشگاه حسابداری در ایران آماده ارائه خدمات آموزشی به شما عزیزان می باشد.

خرید گواهی اشتغال به کار

در ادامه آموزش طریقه گرفتن گواهی اشتغال به کار، باید بگوییم که با توجه به شرایطی که در جامعه در حال مشاهده آن هستیم و این امر که بسیاری از مراکز مانند بانک ها به منظور ارزیابی توان مالی وام گیرنده اقدام به اخذ مدرک شغلی برای وام گیرنده می‌ ­نمایند، در بسیاری از موارد مشاهده شده است که افراد به دلیل عدم اشتغال در یک شرکت یا موسسه مشخصی، اقدام به خرید گواهی اشتغال به کار (خرید مدرک شغلی) از فروشندگان این نامه می ­‌نمایند.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال خرید پکیج آموزش صفر تا صد مهارت icdl از بهترین و معتبرترین آموزشگاه ایران هستید، پیشنهاد می کنیم از پکیج دوره icdl آریا تهران استفاده کنید.

فروش نامه اشتغال به کار

در قسمت قبل اشاره کردیم که برخی از افراد به دلایل مختلف اقدام غیر قانونی به خرید نامه اشتغال به کار می کنند، با توجه به اینکه در جامعه افراد سودجو بسیاری وجود دارند، از این فرصت استفاده کرده و اقدام به فروش نامه اشتغال به کار از جمله گواهی اشتغال به کار سوری، گواهی اشتغال به کار معرفی به بانک، گواهی اشتغال به کار شغل آزاد، گواهی اشتغال به کار مدیر عامل، گواهی اشتغال به کار مشاغل خانگی و… می‌ ­نمایند.

شاید در برخی از شرکت‌ ­ها و بانک‌ ­ها سیستم استعلامی وجود نداشته باشد و ممکن است که با صدور یک نامه اشتغال به کار در شرکت جعلی، شخص موفق شود که وام دریافت کند اما باید بدانید که خرید و یا فروش گواهی به هر دلیلی جرم بوده و خریدار و فروشنده آن مجرم شناخته می ­‌شوند.

پیشنهاد ویژه: یکی از مزایای داشتن مدرک فنی حرفه ای معتبر، دریافت وام می باشد که می تواند در راه اندازی یک کسب و کار به شما کمک بسیاری کند. اگر شما هم می خواهید بدانید برای گرفتن وام فنی حرفه ای به کجا مراجعه کنیم و در این باره نیاز به اطلاعات کاملی دارید، حتما مقاله مذکور را مطالعه کنید.

نمونه فرم خام گواهی اشتغال به کار

به طور کلی یک نمونه فرم خام گواهی اشتغال به کار (گواهی اشتغال به کار خام) که قابلیت ارائه به شرکت‌ ­ها، موسسات و… را داشته باشد، باید به گونه ای باشد که معرف متقاضی، مدت و میزان حقوق دریافتی باشد. در تصویر بالا برای شما نمونه از عکس گواهی اشتغال به کار به صورت فرم خام (گواهی اشتغال به کار فرم خام) آورده شده است.

به نام خدا

تاریخ: …….

این گواهی به درخواست آقای/خانم [نام و نام خانوادگی] صادر می‌گردد. ایشان از تاریخ [تاریخ شروع به کار] تا تاریخ [تاریخ پایان همکاری] در شرکت [نام شرکت] به عنوان [سمت شغلی] مشغول به کار بوده‌اند.

این گواهی به درخواست ایشان و برای ارائه به [نام سازمان یا نهاد مورد نظر] صادر گردیده است.

با احترام،

[نام و نام خانوادگی مدیر یا مسئول]

[سمت مدیر یا مسئول]

[نام شرکت]

[امضا و مهر شرکت]

اگر به دنبال قالب گواهی اشتغال به کار هستید، در ادامه با مشاهده عکس متن گواهی اشتغال به کار (عکس گواهی اشتغال به کار)، با طریقه نوشتن گواهی اشتغال به کار آشنا خواهید شد.

پیشنهاد ویژه: آزمون آنلاین فنی حرفه ای یکی از روش هایی است که به شما کمک می کند تا بتوانید با نمونه سوالات آزمون فنی حرفه ای آشنا شده و علاوه بر این مهارت های خود را ارزیابی کنید. جهت شرکت در آزمون آنلاین فنی حرفه ای و همچنین دریافت نمونه سوالات فنی حرفه ای با جواب کافیست بر روی لینک کلیک کنید. در صورتی که در آزمون فنی حرفه ای شرکت کرده اید و به دنبال نتایج آزمون هستید، صفحه نتایج آزمون فنی حرفه ای را بررسی کنید.

نمونه متن درخواست گواهی اشتغال به کار

در مطالب قبل توضیحات کاملی را درباره نامه جهت گواهی اشتغال به کار خدمت شما ارائه دادیم. نگارش نامه اشتغال به کار برای برخی افراد ممکن است کمی دشوار بنطر برسد یا نوشتن آن خارج از توان افراد باشد.

لازم است بدانید که نگارش متن در نامه جهت دریافت گواهی اشتغال به کار تهران برای دانشگاه، سفارت و بانک تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و شما می بایست بر اساس فرم خام نامه اشتغال به کار ارائه شده از طرف اداره‌ ­ای که به آن مراجعه می­ ‌کنید، نسبت به ارائه درخواست خود به کارفرمای خود اقدام نمایید.

در قسمت زیر برای شما نمونه ای از متن درخواست گواهی اشتغال به کار (گواهی اشتغال به کار متن) را قرار داده ایم تا در صورت نیاز، بتوانند با ایجاد تغییرات اندکی در متن، از آن برای درخواست صدور گواهی اشتغال به کار خود، استفاده کنید.

لازم به ذکر است که در ادامه این مطلب می توانید نمونه ای از گواهی اشتغال به کار ترجمه شده به انگلیسی را مشاهده کنید.

به نام خدا

ریاست محترم شرکت……………

جناب آقای……………

احتراما، اینجانب……………، فرزند……………، به کد ملی……………، صادره از……………، به تاریخ تولد…./…./….. و شماره شناسنامه …………………، از تاریخ…./…./…..، در سمت شغلی ……………، در این شرکت، مشغول به کار می باشم و تاریخ قرارداد کار کتبی بنده، تا مورخ…../…./…..می باشد.

از آنجا که بنده، قصد اخذ ویزای توریستی کشور …………… را دارم و سفارت کشور مربوطه، برای تضمین و اطمینان از بازگشت این جانب به کشور خود، بعد از اتمام تاریخ ویزا، نیاز به گواهی اشتغال به کار اینجانب دارد، به موجب این درخواست، از آن مقام محترم، تقاضای صدور گواهی اشتغال به کار، برای ارائه به سفارت……………، مستدعی است.

نمونه گواهی اشتغال به کار برای مشاغل آزاد

همانطور که می دانید مشاغل آزاد به مشاغلی می گویند که فرد با استفاده از سرمایه یا توانایی مالی خود، محصولات یا خدماتی متنوعی را ارائه می دهد و درآمد خود را از این روش تامین می کند. افراد شاغل در مشاغل آزاد معمولا به صورت مستقل فعالیت می کنند و کارفرما ندارند. در تصویر بالا نمونه ای از گواهی اشتغال به کار مشاغل آزاد برای شما درج شده است.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید یادگیری کامپیوتر را از پایه شروع کنید، جهت حسابداری را از پایه شروع کنید، جهت دانلود رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد بر روی لینک کنید. لازم به ذکر است که شما با شرکت در دوره های آموزش کامپیوتر می توانید مدرک معتبر دریافت کنید و کسب و کار آزاد خود را راه اندازی کنید. علاوه بر این امروزه طراحی سایت به یکی از پردرآمدترین و محبوب ترین رشته های فنی حرفه ای تبدیل شده است. اگر شما هم می خواهید با یادگیری صفر تا صد طراحی سایت از این طریق درآمد کسب کنید، شرکت در دوره طراحی سایت آریا تهران را به شما معرفی می کنیم.

پیشنهاد ویژه: جهت مشاهده فیلم آموزش طراحی سایت رایگان با وردپرس و یادگیری کامل طراحی سایت، بر روی لینک آموزش طراحی سایت کلیک کنید.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، درج اطلاعات متقاضی، شرکت مبدا گواهی اشتغال به کار، موسسه و شرکت دریافت کننده نامه رسمی گواهی اشتغال به کار و طول دوره فعالیت می بایست در نمونه متن گواهی اشتغال به کار آزاد درج شود.

اگر به دنبال گواهی اشتغال به کار املاک یا گواهی اشتغال به کار در مغازه (گواهی اشتغال به کار مغازه) هستید، می توانید از نمونه گواهی که در قسمت زیر و در عکس مشاهده می کنید استفاده کنید.

بسمه تعالی

از……………. به………………… احتراما؛ بدین وسیله گواهی می‌ شود که خانم/آقا ………………………….. فرزند …………………… متولد ………… به کد ملی …………….. و شماره شناسنامه ………………….. صادره از ………….. از تاریخ …………………. تاکنون در شرکت ….. مشغول به کار بوده است. این گواهی بنا به درخواست نام برده جهت ارائه به موسسه/شرکت…… صادر شده و ارزش قانونی دیگری ندارد.

امضا کارفرما

پیشنهاد ویژه: آموزش آشپزی بین المللی، تحت نظر بهترین اساتید ایران به صورت تیم ورک در آموزشگاه آریا تهران برگزار می شود. اگر شما هم به دنبال یادگیری صفر تا صد آشپزی در بهترین و معتبرترین آموزشگاه آشپزی هستید تا از این طریق بتوانید به صورت مستقل کار کنید و کسب درآمد داشته باشید، پیشنهاد می کنیم در دوره آشپزی بین المللی آریا تهران شرکت کنید و با یادگیری انواع غذاهای متنوع و خوشمزه و همچنین دریافت مدرک فنی حرفه ای آشپزی در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید و از این طریق درآمد کسب کنید. حهت کسب اطلاعات کامل و حامع درباره شرایط برگزاری کلاس همچنین اگر به شرکت در دوره آموزش گرافیک با کامپیوتر علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم فرصت شرکت در کلاس آشپزی بر روی لینک کلیک کنید.

پیشنهاد ویژه: با شرکت در کلاس های آموزش آشپزی رستورانی و گرفتن مدرک از سایت فنی حرفه ای آشپزی می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید و یا از مزایای همچون دریافت ویزا، دریافت وام و… بهره مند شوید.

در ادامه می توانید نمونه ای از فرم گواهی اشتغال به کار برای بانک و گواهی اشتغال به کار جهت دریافت دسته چک را مشاهده کنید.

نمونه متن گواهی اشتغال به کار برای بانک
نمونه متن گواهی اشتغال به کار برای بانک

نمونه متن گواهی اشتغال به کار برای بانک

گواهی اشتغال به کار برای ضمانت بانک به چه صورت است؟ در مقابل اشتغال به کار برای مشاغل آزاد و دولتی، برخی مواقع افراد برای دریافت وام و یا ضمانت تسهیلات درخواست نامه اشتغال به کار می‌ ­کنند که باید در این نامه‌ ها علاوه بر اشتغال به کار بودن مبلغ حقوق نیز ذکر شود، که می‌ توانید مبلغ حقوقی دقیق را با استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد استعلام بگیرید.

در قسمت زیر نمونه از گواهی اشتغال به کار برای گرفتن دسته چک (نمونه گواهی اشتغال به کار برای دسته چک) برای شما آورده شده است.

به نـام خـدا

تاریخ:

شماره:

ریاست محترم بانک …….

موضـوع: گواهی اشتغال به کـار

با سلام احتراما به استحضار می­رساند که آقای/خانم ……. فرزند …….. به شماره شناسنامه/کد ملی …… صادره…… از …… ازکارکنان رسمی/قراردادی شرکت …… با حقوق و مزایای ماهانه …….. ریال معادل ……. شرکت می­باشد.

این گواهی جهت صدور دسته چک جهت ارائه به آن بانک محترم صادر و فاقد هرگونه ارزش و تعهد قانونی دیگری است.

با تشکر شرکت….

مهر و امضا…

حال که با نمونه گواهی اشتغال به کار برای دریافت دسته چک (گواهی اشتغال به کار برای صدور دسته چک) آشنا شدید، در ادامه می توانید نمونه ای از گواهی اشتغال به کار برای ضمانت وام را مشاهده کنید.

نمونه گواهی اشتغال به کار برای وام بانکی
نمونه گواهی اشتغال به کار برای وام بانکی

نمونه گواهی اشتغال به کار برای وام بانکی

اگر به دنبال ساخت مدرک شغلی برای وام ازدواج یا هر نوع وام دیگری هستید، در تصویر بالا می توانید نمونه ای از گواهی اشتغال به کار برای وام بانکی (متن گواهی اشتغال به کار برای وام) را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که اگر به دنبال وام بدون مدرک شغلی هستید، می توانید به سایت های معتبر مراجعه کرده و در این باره اطلاعات لازم را به دست آورید.

به نام خدا

تاریخ: ۱۴۰۳/۱۲/۲۴

به: ریاست محترم بانک ملت

موضوع: گواهی اشتغال به کار

با سلام، بدین وسیله تأیید می‌گردد که آقای/خانم ……………. فرزند ……………. با شماره ملی ……………. از تاریخ ……………. تا کنون به عنوان ……………. در شرکت/سازمان ……………. مشغول به کار می‌باشد. حقوق دریافتی ماهیانه ایشان مبلغ ……………. ریال است.

این گواهی جهت ارائه به بانک ملت برای درخواست وام صادر شده‌ و فاقد هرگونه تعهد مالی برای شرکت/سازمان می‌باشد.

با احترام،

[نام مدیر یا کارفرما]

[سمت]

[امضاء و مهر شرکت/سازمان]

نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت

در تصویر بالا با نمونه ای از گواهی اشتغال به کار جهت معرفی به بانک آشنا شدید. حال نوبت آن است که با گواهی اشتغال به کار خارج از کشور آشنا شوید.

گواهی اشتغال به کار جهت سفارت و دانشگاه چگونه است؟ اگر شما هم قصد دارید به ادامه تحصیل در دانشگاهی بپردازید که دانشگاه برای دانشجویان شاغل خود شرایط خاصی مانند برگزاری کلاس ها در روزهای تعطیل و خارج از ساعت کاری در نظر گرفته باشد، یا اینکه می خواهید برای خروج از کشور اقدام به ارائه گواهی به سفارت نمایید، می بایست در این صورت نسبت به گرفتن گواهی اشتغال به کار برای سفارت (مدرک شغلی برای سفارت) و دانشکاه اقدام نمایید.

در حالت کلی به دلایل مختلفی از جمله اجازه خروج از کشور به منظور ویزای تحصیلی، تفریحی و کاری سفارت خانه‌ ها می­‌ توانند از افراد تقاضای ترجمه رسمی گواهی اشتغال به کار داشته باشند که متن گواهی اشتغال به کار سفارت با توجه به درخواست سفارت خانه می­‌ تواند به زبان فارسی و انگلیسی نوشته شود. در صورتی که به دنبال نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت به انگلیسی (گواهی اشتغال به کار انگلیسی برای سفارت) هستید، باید متن فارسی موجود در تصویر را به انگلیسی ترجمه کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر تاکنون موفق به اخذ دیپلم نشده اید همین امروز برای اخذ دیپلم گردشگری اقدام کنید. شما با ثبت نام در آموزشگاه آریا تهران می توانید در سریع ترین زمان ممکن مدرک و دیپلم گردشگری را به صورت قانونی و قابل استعلام از مرکز آموزش از راه دور آریا تهران دریافت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه
دیپلم گردشگری مراجعه کنید.

در تصویر بالا برای شما نمونه ای از تصویر گواهی اشتغال به کار جهت ارائه به سفارت و دانشگاه ارائه شده است و شما می توانید متن را با توجه به نیاز و اهداف خود تغییر دهید.

بسمه تعالی

تاریخ: …………….

به: سفارت [نام کشور]

موضوع: گواهی اشتغال به کار

با سلام، بدین وسیله گواهی می‌شود که آقای/خانم ……………. فرزند ……………. با شماره پاسپورت ……………. و شماره ملی …………….، از تاریخ ……………. به عنوان ……………. در شرکت/سازمان ……………. مشغول به کار بوده و در حال حاضر نیز به کار خود ادامه می‌دهند.

حقوق ماهیانه ایشان مبلغ ……………. ریال می‌باشد. این گواهی جهت ارائه به سفارت ……………. برای درخواست ویزا صادر شده است.

با احترام،

[نام مدیر یا کارفرما]

[سمت]

[امضاء و مهر شرکت/سازمان]

ترجمه نمونه نامه اشتغال به کار برای سفارت

متن نامه ی گواهی اشتغال به کار مورد تایید سفارت خانه ها، می بایست شامل اطلاعات مهمی مانند تاریخ صدور گواهی، نام و نام خانوادگی فرد متقاضی، سال تولد، سمت سازمانی کارمند، تاریخ و مدت مرخصی متقاضی، میزان حقوق دریافتی، مهر شرکت، امضای مدیر عامل، آدرس و راه‌ های ارتباطی شرکت بوده و به زبان انگلیسی ترجمه شود.

برای اینکه از هر گونه مشکلات احتمالی در سفارت خانه‌ ­ها در خصوص نامه اشتغال به کار جلوگیری کنید، می‌ ­توانید این کار مهم را به دارالترجمه‌­ های رسمی بسپارید، هزینه ترجمه رسمی نامه ی درخواست گواهی اشتغال به کار برای سفارت در سال ۱۴۰۳ مطابق با تعرفه ابلاغ شده به شرح زیر است:

  • ترجمه ر‌سمی نامه ی گواهی اشتغال به کار با سایز A4 به مبلغ ۹۷۵,۰۰۰ ریال و به ازای هر سطر متن مبلغ ۴۵,۵۰۰ ریال
  • ترجمه ر‌سمی نمونه ی گواهی اشتغال به کار با سایز A5 به زبان انگلیسی به مبلغ ۶۶۵,۰۰۰ ریال و به ازای هر سطر متن مبلغ ۲۷,۵۰۰ ریال

مراکز دریافت تاییدیه نامه اشتغال به کار برای سفارت

مراکز دریافت تاییدیه گواهی اشتغال به کار برای سفارت، شامل ۸ مرکز می باشد که در ادامه ذکر شده اند:

  • روزنامه رسمی
  • اداره ثبت شرکت‌ ­ها
  • اداره فنی و حقوقی امور مترجمان رسمی قوه قضائیه
  • بخش امور دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • سازمان نظام پزشکی
  • اداره ثبت سجلات و احوال شخصیه وزارت امور خارجه
  • مرکز تاییدات دانشگاه آزاد

نمونه گواهی اشتغال به کار به انگلیسی

گواهی اشتغال به کار انگلیسی (گواهی اشتغال به کار زبان انگلیسی) یا نمونه گواهی اشتغال به کار لاتین به چه صورت است؟ افرادی که قصد دارند برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند، با ترجمه رسمی کم و بیش آشنایی دارند که از جمله آن ها می توانیم به مدارک با قابلیت ترجمه رسمی جهت ارائه به سفارت خانه­ ‌ها به مدارک شناسایی، مدارک شغلی، مدارک تمکن مالی و نامه اشتغال به کار اشاره کرد.

حال که با طریقه نوشتن درخواست گواهی اشتغال به کار و نمونه مدرک شغلی آشنا شده اید، قصد داریم در این قسمت نمونه گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی برای آشنایی شما عزیزان آماده کنیم تا شما را با نحوه گواهی اشتغال به کار به انگلیسی (گواهی کار به انگلیسی) آشنا کنیم.

(From)

Name of the Employer

Full Address of your company

(Today’s date)

(To)

Full Address of the Embassy/Consulate

Subject: No Objection Certificate for (Employee’s Name)

Dear Sir/Madam

This letter is to confirm that Mr./Mrs. is an employee with our company since on a full-time basis. He is currently working as a (designation) at (company name) and his annual salary is USD P.A Mr./Mrs. has expressed his/her interest in visiting (name of the country you’re visiting) for leisure and tourism purpose. Our company has no objection regarding his visit to (name of the country) for days I’d also like to let you know that his/her leaves have been approved from (leave starting date) to _(leave ending date) for this overseas trip. We’re expecting Mr./Mrs. to report for work on _ (date) on the expiry of his approved leave.

If your office requires any further details for enquiry, please feel free to contact us ,Yours sincerely (undersigned, with round seal of the office/department along with stamp)

Name of the employer

.Designation,Company Name

نمونه گواهی اشتغال به کار برای دانشگاه

در قسمت زیر نمونه ای از گواهی اشتغال به کار برای دانشگاه برای شما درج شده است.

به نام خدا

تاریخ: …………….

به: دانشگاه …………….

موضوع: گواهی اشتغال به کار

با سلام، احتراما به استحضار می‌رساند که آقای/خانم ……………. فرزند ……………. با شماره ملی …………….، از تاریخ ……………. به عنوان ……………. در شرکت/سازمان ……………. مشغول به کار می‌باشد. حقوق ماهیانه ایشان مبلغ ……………. ریال است.

این گواهی بنا به درخواست ایشان جهت ارائه به دانشگاه ……………. صادر شده است.

با احترام،

[نام مدیر یا کارفرما]

[سمت]

[امضاء و مهر شرکت/سازمان]

گواهی اشتغال به کار برای ویزای توریستی

در این قسمت برای شما نمونه ای از گواهی اشتغال به کار برای ویزای توریستی را آورده ایم.

به نام خدا

ریاست محترم شرکت……………

جناب آقای……………

احتراما، اینجانب……………، فرزند……………، به کد ملی……………، صادره از……………، به تاریخ تولد…./…./….. و شماره شناسنامه …………………، از تاریخ…./…./…..، در سمت شغلی ……………، در این شرکت، مشغول به کار می باشم و تاریخ قرارداد کار کتبی بنده، تا مورخ…../…./…..می باشد.

از آنجا که بنده، قصد اخذ ویزای توریستی کشور …………… را دارم و سفارت کشور مربوطه، برای تضمین و اطمینان از بازگشت این جانب به کشور خود، بعد از اتمام تاریخ ویزا، نیاز به گواهی اشتغال به کار اینجانب دارد، به موجب این درخواست، از آن مقام محترم، تقاضای صدور گواهی اشتغال به کار، برای ارائه به سفارت……………، مستدعی است.

نمونه متن گواهی اشتغال به کار برای تعویض پلاک خودرو

در صورتی که برای تعویض پلاک خودرو به گواهی اشتغال به کار نیاز داشته باشید، می توانید از متنی که در تصویر بالا درج شده است استفاده کنید.

به نام خدا

تاریخ

شماره:

پیوست”

از شرکت/موسسه ……………..

به شماره گذاری ………………

موضوع: گواهی اشتغال به کار

با سلام و احترام، بدینوسیله بنا به تقاضای جناب آقای / سرکار خانم …………………… به شماره ملی …………….. گواهی می شود نامبرده فوق کارمند قراردادی / پیمانی / رسمی و شاغل از سال ……………. در این شرکت می باشد. این گواهی بنا به درخواست نامبرده و جهت تعویض پلاک صادر شده و فاقد هر گونه ارزش و اعتبار دیگری است.

با تشکر

…. شرکت

مهر و امضا

نمونه نامه گواهی اشتغال به کار با ذکر کسر حقوق
نمونه نامه گواهی اشتغال به کار با ذکر کسر حقوق

نمونه نامه گواهی اشتغال به کار با ذکر کسر حقوق

گواهی اشتغال به کار و کسر از حقوق به چه صورت است؟ در تصویر بالا می توانید نمونه نامه ی گواهی اشتغال به کار با ذکر کسر حقوق که نوعی گواهی اشتغال به کار ضامن محسوب می شود را مشاهده کنید.

به نام خدا

تاریخ: …………

مدیر محترم امور مالی شرکت ……..

با سلام

احتراما اینجانب از کارکنان

جهت دریافت وام / ضمانت وام آقای / خانم

از بانک / صندوق به مبلغ ……….. نیاز به گواهی کسر از حقوق دارم. لذا خواهشمند است در این خصوص دستور مقتضی صادر فرمایید. ضمنا متعهد می گردم در صورت عدم پرداخت اقساط، امور مالی شرکت وکالت دارد نسبت به کسر و پرداخت بدهی اعلام شده اقدام و اینجانب حق هیچ گونه اعتراضی حتی اگر مغایر با قانون کار و عرف باشد را نخواهم داشت.

نمونه گواهی اشتغال به کار در شرکت خصوصی

در قسمت بالا نمونه گواهی اشتغال به کار شرکت خصوصی را می توانید مشاهده کنید.

نمونه کاربرگ ۵ گواهی اشتغال به کار
نمونه کاربرگ ۵ گواهی اشتغال به کار

نمونه کاربرگ ۵ گواهی اشتغال به کار

نمونه گواهی اشتغال به کار اتباع

گواهی اشتغال به کار با سربرگ
گواهی اشتغال به کار با سربرگ

گواهی اشتغال به کار با سربرگ

اگر می خواهید بدانید گواهی اشتغال به کار سربرگ دار چگونه است، تصویر بالا را مشاهده کنید.

گواهی اشتغال به کار برای افتتاح حساب

گواهی اشتغال به کار برای ویزای شینگن
گواهی اشتغال به کار برای ویزای شینگن

گواهی اشتغال به کار برای ویزای شینگن

گواهی اشتغال به کار برای پروانه نظام مهندسی
گواهی اشتغال به کار برای پروانه نظام مهندسی

گواهی اشتغال به کار برای پروانه نظام مهندسی

در تصویر بالا نمونه ای از گواهی اشتغال به کار نظام مهندسی (گواهی اشتغال به کار مهندسی) یا گواهی اشتغال به کار سازمان نظام مهندسی را می توانید مشاهده کنید.

گواهی اشتغال به کار به صورت ورد
گواهی اشتغال به کار به صورت ورد

گواهی اشتغال به کار به صورت ورد

در این قسمت برای شما نمونه ای از گواهی اشتغال به کار فایل ورد آورده شده است.

گواهی اشتغال به کار در آموزش و پرورش

نمونه گواهی اشتغال به کار سازمان تامین اجتماعی
نمونه گواهی اشتغال به کار سازمان تامین اجتماعی

نمونه گواهی اشتغال به کار سازمان تامین اجتماعی

گواهی اشتغال به کار معلمان
گواهی اشتغال به کار معلمان

گواهی اشتغال به کار معلمان

در تصویر بالا می توانید نمونه ای از گواهی اشتغال به کار معلمان را مشاهده کنید.

دانلود گواهی اشتغال به کار pdf

اگر به دنبال گواهی اشتغال به کار آنلاین pdf یا دانلود رایگان گواهی اشتغال به کار هستید، شما عزیزان با یک جستجوی ساده در گوکل می توانید به انواع مختلفی از نمونه متن گواهی اشتغال به کار با حقوق (نمونه گواهی اشتغال به کار با حقوق) یا فایل لایه باز گواهی اشتغال به کار دسترسی داشته باشید. اگر شرکت شما از متن های پیش نویس مشخصی استفاده نکند یا شرکتی که نامه را برای ارائه به آن می خواهید پیش نویس مشخصی ندارد، می توانید به دانلود گواهی اشتغال به کار pdf (گواهی اشتغال به کار دانلود) بپردازید.

نکات مهم درمورد نوشتن گواهی اشتغال به کار

گواهی اشتغال به کار بعنوان یکی از مهم ترین اسناد که نشان دهنده ارتباط کاری شخص با یک سازمان یا شرکت است. برای نوشتن گواهی اشتغال به کار نکات مهمی وجود دارد که باید رعایت شوند. در ادامه این نکات را برای شما لیست کرده ایم:

  • عنوان و اطلاعات شخصی: اولین نکته درباره عنوان و اطلاعات شخصی می باشد. در قسمت بالای گواهی اشتغال به کار باید عنوان گواهی اشتغال به کار و اطلاعات شخصی فرد مانند نام و نام خانوادگی ذکر شود.
  • اطلاعات شرکت یا سازمان: در این قسمت باید نام شرکت یا سازمانی که شخص در آن مشغول به کار بوده، آدرس و شماره تماس آن جا درج شود.
  • تاریخ شروع و پایان همکاری: تاریخ شروع فعالیت و در صورت لزوم تاریخ پایان همکاری باید در گواهی بیان شود.
  • شرح وظایف و مسئولیت ها: باید وظایف و مسئولیت‌ هایی که شخص در طول همکاری انجام داده است به طور واضح و شفاف ذکر شوند.
  • امضا و تایید مدیر یا مسئول: تایید گواهی اشتغال به کار شامل امضای مدیر یا مسئول مربوطه شرکت یا سازمان می باشد.
  • تمبر و مهر: تمبر و مهر شرکت یا سازمان بر روی گواهی نیز بسیار مهم است.
  • رعایت حریم خصوصی: مواردی مانند محرمانگی اطلاعات شخصی فرد و عدم انتشار بی اجازه گواهی باید تاکید شود.

با رعایت موارد گفته شده، گواهی اشتغال به کار (اشتغال به کار گواهی) برای وام، بانک و… معتبر و قابل قبول می باشد و می‌ تواند به شخص در امور مختلف اعتبار بدهد.

حکم کارگزینی گواهی اشتغال به کار چیست

حکم کارگزینی یا پرسنلی به سندی گفته می‌ شود که در مراحل استخدام کارکنان صادر و در آن اطلاعات حقوق و دستمزد افراد ذکر خواهد شد.

گواهی اشتغال به کار به انگلیسی

گواهی اشتغال به کار به انگلیسی، Employment certificate ترجمه می شود.

جمع بندی

از آنجایی که بسیاری از افراد به دنبال گواهی اشتغال به کار با درج حقوق برای انجام امور مختلف مانند بانک، تحصیلات، سفارت، دسته چک و… هستند، ما در این مقاله به طور کامل به ارائه توضیحات جامعی درباره نحوه ی نوشتن گواهی اشتغال به کار و اینکه گواهی اشتغال به کار از کجا بگیرم پرداختیم. اگر شما هم به دنبال انواع مدرک شغلی برای دسته چک، مدرک شغلی برای افتتاح حساب، مدرک شغلی برای بانک، مدرک شغلی مشاغل آزاد، گواهی اشتغال به کار به انگلیسی با ترجمه و… هستید، در این مقاله می توانید انواع گواهی اشتغال را مشاهده کنید.

سوالات متداول
گواهی اشتغال به کار چیست؟

گواهی اشتغال به کار نوعی نامه اداری است که از طرف کارفرما و محل اشتغال فرد برای ارائه به بانک ها، شرکت، موسسات یا سفارت ها هنگام درخواست وام، استخدام یا ویزا صادر شده و در آن نامه اطلاعات مهمی مانند اطلاعات شخصی، سمت شغلی فرد، میزان حقوق، مدت قرارداد کار و تاریخ اتمام در آن درج می شود که جزئیات بیشتر آن را می توانید در مقاله مطالعه کنید.

چگونه مدرک شغلی بگیریم؟

در پاسخ به این سوال که گواهی اشتغال به کار را از کجا بگیریم، باید گفت که برای گرفتن مدرک شغلی، متقاضی باید درخواست خود را به صورت کتبی به کارفرما یا مسئول واحد مربوطه ارائه کند و به موجب آن تقاضای صدور گواهی اشتغال به کار جهت دریافت وام، استخدام، سفارت و… را اظهار و اعلام می دارد. جهت مطالعه جزئیات بیشتر در این باره حتما مقاله را مطالعه کنید.

گواهی اشتغال به کار برای چیست؟

گواهی اشتغال به کار برای گرفتن وام، برای دانشگاه، سفارت، تعویض پلاک خودرو، دریافت دسته چک و… کاربرد دارد که در این مقاله به طور کامل درباره کاربردها و مزایای دریافت گواهی مدرک شغلی صحبت کرده ایم.

source

توسط chehrenet.ir