پوست اطراف چشم یکی از نازک‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های صورت است که به سرعت تحت تاثیر عوامل محیطی، استرس و همینطور افزایش سن قرار می‌گیرد. علائمی چون تیرگی، پف‌کردگی، خطوط ریز و چروک‌های سطحی از جمله مشکلات رایجی هستند که در این ناحیه ظاهر می‌شوند. دقیقا به همین دلیل است که استفاده از کرم دور چشم در روتین روزانه‌ی مراقبت از پوست اهمیت زیادی پیدا کرده است. در سال‌های اخیر بازار محصولات مراقبت پوستی در ایران با رشد چشمگیری روبرو بوده است و بسیاری از برندها موفق به تولید بهترین کرم‌های دور چشم ایرانی باکیفیت و موثری شده‌اند که می‌توانند با نمونه‌های خارجی این محصول رقابت کنند.

در این مطلب از دیجی‌کالا مگ به معرفی انواعی از بهترین کرم دور چشم برند ایرانی خوب می‌پردازیم که با ترکیبات مفید و قیمت مناسب خود توانسته‌اند رضایت بسیاری از مصرف‌کنندگان را جلب کنند. پس با ما همراه باشید.

کرم دور چشم چیست؟

کرم‌های دور چشم محصولات مرطوب‌کننده‌ای هستند که با توجه به نیازهای ناحیه‌ی ظریف و حساس اطراف چشم فرمول بندی شده‌اند. افزودن این محصول به روتین پوستی علاوه بر آبرسانی دور چشم برای رفع مشکلاتی که بسیاری از مردم در این ناحیه از صورت مشاهده می‌کنند، مانند چین‌وچروک‌ها و تیرگی، مفید واقع می‌شود. کرم‌های دور چشم انواع مختلفی دارند و نسبت به دیگر محصولات پوستی از بافت ضخیم‌تری برخوردار هستند. این محصولات همچنین حاوی ترکیبات فعال و آبرسان زیادی چون رتینول، پپتیدها، سرامیدها، هیالورونیک اسید و ویتامین سی هستند که به طور ویژه به بهبود وضعیت پوست اطراف چشم کمک می‌کنند.

استفاده و خرید کرم دور چشم برای همه‌ی افراد ضروری نیست و در بسیاری از مواقع مصرف آن تنها به افرادی که بالای ۳۰ سال سن دارند پیشنهاد می‌شود. با این حال همه‌ی کسانیکه با پوست اطراف چشم‌های خود مشکل دارند و فکر می‌کنند کرم دور چشم می‌تواند به رفع آن مشکل کمک کند می‌توانند از بهترین کرم‌های دور چشم ایرانی و خارجی استفاده نمایند.

بهترین برندهای کرم دور چشم ایرانی

اما دقیقا کرم دور چشم ایرانی چه مارکی خوب است؟ همانطور که گفتیم کرم‌های دور چشم می‌توانند نسبت به یکدیگر فواید و کاربردهای متفاوتی داشته باشند. خوشبختانه برندهای ایرانی توانسته‌اند انواع کرم‌های دور چشم را برای مشکلات مختلف این ناحیه از پوست تولید کنند تا مصرف‌کنندگان به راحتی به سراغ خرید محصول مورد نیاز خود بروند. در ادامه شما را با بهترین برندهای کرم دور چشم ایرانی آشنا می‌کنیم.

کرم دور چشم ایرانی چه خوب است؟

معرفی بهترین کرم‌های ضد چروک دور چشم ایرانی

بروز چین‌وچروک و خطوط ریز در زیر چشم‌ها از آن دسته از مشکلاتی است که باعث پیرتر به نظر رسیدن ظاهر ما می‌شود. استفاده از یک کرم دور چشم ایرانی قوی و ضد چروک در کنار انجام روش‌های درمانی دیگر می‌تواند تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک کند.

کرم دور چشم ضدچروک بالای ۴۰ سال سینره

سینره یکی از قدیمی‌ترین برندهای ایرانی فعال در حوزه‌ی تولید محصولات مراقبت از پوستی به شمار می‌آید که بارها و بارها خودش را به مصرف‌کنندگان ثابت کرده است. کرم دور چشم ضدچروک این برند که به طور ویژه برای افراد بالای ۴۰ سال سن طراحی شده است می‌تواند یک محصول موثر و عالی برای افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و بهبود وضعیت چین‌وچروک‌های اطراف چشم باشد. این محصول حاوی ترکیبات مفیدی چون روغن هسته‌ی انگور، پروتئین هیدرولیزه شده‌ی جوانه‌ی گندم و روغن ماکادمیا است؛‌ به همین دلیل می‌تواند افتادگی پوست را کاهش دهد و سد دفاعی آن را بهبود ببخشد. در کنار همه‌ی این‌ها، کرم دور چشم سینره برای رفع تیرگی و پف اطراف چشم‌ها هم مفید است. اگر به دنبال یک محصول همه کاره و مناسب می‌گردید که همه‌ی نیازهای شما را رفع کند این کرم دور چشم برند سینره را فراموش نکنید.

کرم دور چشم بالای 40سال سینره حجم 30 میلی لیتر

کرم دور چشم ویتالیر مدل Timevit

کرم دور چشم تایم‌ویت برند ویتالیر یکی از بهترین محصولات ایرانی ضدچروک و لیفت‌کننده‌ی ناحیه‌ی اطراف چشم است که می‌توانید خریداری کنید. این محصول حاوی ترکیبات آبرسان و ضد چین‌وچروکی چون رتینول، سدیم هیالورونیت و عصاره‌ی آلوئه‌ورا است. علاوه بر این، وجود ویتامین سی و روغن بادام شیرین موجود در مواد تشکیل‌دهنده‌ی کرم دور چشم ویتالیر به شما اجازه می‌دهد تا تیرگی و پف زیر چشم‌های خود را تا حد زیادی برطرف کنید. اگر به دنبال یک کرم دور چشم ضدچروک ایرانی قوی می‌گردید این محصول از برند ویتالیر را حتما در نظر داشته باشید.

کرم دور چشم ویتالیر مدل رتینول حجم 20 میلی لیتر
۲۰ %

۳۹۹,۳۰۰

۳۱۹,۴۴۰ تومان

آشنایی با بهترین کرم‌های لیفت دور چشم ایرانی

یکی دیگر از انواع کرم‌های دور چشم مدل‌های لیفتینگ هستند که به طور ویژه به رفع افتادگی و خطوط این ناحیه از صورت کمک می‌کنند. افرادی که پوست ناحیه‌ی زیر چشم‌هایشان افتاده و همینطور شل به نظر می‌رسد می‌توانند به سراغ استفاده از این دسته از کرم‌های دور چشم بروند.

کرم دور چشم درماتیپیک مدل Lifting

درماتیپیک یکی از موفق‌ترین برندهای مراقبت از پوستی ایرانی است که در واقع تحت لیسانس کشور فرانسه فعالیت می‌کند. کرم دور چشم لیفتینگ این برند با داشتن ترکیبات مفیدی چون کلاژن، روغن جوانه‌ی گندم، کافئین، شی باتر، نیاسینامید اسید، ویتامین‌های C و B و هیالورونیک اسید به کاهش افتادگی پوست اطراف چشم و خطوط ریزی که در این ناحیه از صورت دیده می‌شوند کمک می‌کند. این محصول همچنین می‌تواند به عنوان قوی‌ترین کرم دور چشم ایرانی برای آبرسانی عمیق پوست نازک اطراف چشم و از بین بردن تیرگی و پف‌کردگی آن مفید واقع شود.

کرم دور چشم درماتیپیک مدل Lifting حجم 15 میلی لیتر

ژل کرم سفت‌کننده‌ی دور چشم پریم مدل ۴ در ۱ C-Prime

ژل کرم سفت‌کننده‌ی دور چشم پریم یک محصول چهار کاره است که کاهش تیرگی، لیفت پلک، از بین بردن خطوط ریز و رفع پف و کبودی را به طور همزمان برای شما انجام می‌دهد. این محصول حاوی ترکیبات موثری چون ویتامین C و انواع عصاره‌های گیاهی مانند آلوی کاکادو است و می‌تواند به طور ویژه‌ای در جوانسازی و لیفت ناحیه‌ی اطراف چشم مفید واقع شود. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که افتادگی پوست نازک اطراف چشم‌هایشان برای آن‌ها آزاردهنده شده است پیشنهاد می‌کنیم که حداقل برای سه دوره‌ی درمانی از ژل کرم سفت‌کننده‌ی پریم استفاده کنید.

ژل کرم سفت کننده دور چشم پریم مدل C-Prime 4in1

معرفی بهترین کرم‌های دور چشم ضد پف ایرانی

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که زیر چشم‌هایشان پف دارد و این موضوع باعث می‌شود نسبت به چهره‌ی خودشان احساس خوبی نداشته باشند باید به سراغ بهترین کرم دور چشم برند ایرانی ضد پف بروید.

کرم دور چشم ایرانی چه مارکی خوبه

کرم دور چشم اسکین وان مدل اکتیو رتینول

برند اسکین وان یکی از محبوب‌ترین برندهای ایرانی فعال در حوزه‌ی تولید محصولات پوستی به شمار می‌آید که به دلیل داشتن کیفیت و قیمت مناسب توجه افراد زیادی را به خودش جلب کرده است. کرم دور چشم مدل رتینول برند اسکین وان یک محصول چند کاره است که بیشتر از هر چیزی بر رفع چین‌وچروک‌ها و پف ناحیه‌ی اطراف چشم تمرکز دارد. این محصول حاوی ترکیباتی چون رتینول، هیالورونیک اسید و نیاسینامید است و می‌تواند پوست اطراف چشم را شاداب و جوان کند. اگر پوست چربی دارید و به دنبال محصولات غیرکومدون‌زا می‌گردید این مدل کرم دور چشم برند اسکین وان را حتما در نظر داشته باشید.

کرم دور چشم اسکین وان مدل اکتیو رتینول حجم 20 میلی لیتر
۱۶ %

۲۴۹,۸۰۰

۲۰۹,۸۰۰ تومان

کرم دور چشم درمالیفت مدل Eyelift Eye Contour

برند درمالیفت یکی از موفق‌ترین برندهای تولیدکننده‌ی محصولات بهداشتی در ایران است که شما می‌توانید برای انتخاب و خرید یک کرم ضد پف باکیفیت به سراغ آن بروید. این مدل از کرم‌های دور چشم برند درمالیفت به طور ویژه برای رفع تیرگی، پف و خطوط ریز پوست اطراف چشم طراحی شده‌اند. ویتامین‌های A ،C ،E و B5 درون این محصول با کمک به ترمیم سلولی و تحریک تولید هیالورونیک اسید از افتادگی و پف کردن پوست زیر چشم‌ها جلوگیری می‌کند. کرم دور چشم آی‌لیفت برند درمالیفت برای همه‌ی افراد با هر نوع پوستی مناسب است.

کرم دور چشم درمالیفت مدل Eyelift Eye Contour حجم 20 میلی لیتر

معرفی و بررسی کرم‌های دور چشم ایرانی برای رفع تیرگی

تیرگی زیر چشم از آن دسته از مشکلاتی است که همه‌ی افراد با هر سن و جنسیتی ممکن است به دلایل مختلفی با آن روبرو شوند. خبر خوب اینجاست که استفاده‌ی مداوم از یک کرم دور چشم ایرانی برای رفع سیاهی مفید واقع ‌می‌شود.

کرم دور چشم سه کاره‌ی مای

کرم دور چشم سه کاره‌ی برند مای برای کسانیکه می‌خواهند با استفاده از یک محصول تیرگی، پف‌کردگی و چین‌وچروک‌های اطراف چشم‌های خود را از بین ببرند گزینه‌ی مناسبی است. این محصول همچنین بافت بسیار سبکی دارد و علاوه بر خاصیت‌های گفته شده می‌تواند به عنوان یک مرطوب‌کننده و آبرسان دور چشم هم مورد استفاده قرار بگیرد. کمپلکس سینکل، روغن جوجوبا، ویتامین A، ویتامین E و عصاره‌ی گیاهان دریایی تنها بخشی از ترکیبات مفید کرم دور چشم سه کاره‌ی مای هستند. اگر به دلیل افزایش سن پوست زیر چشم‌هایتان افتادگی پیدا کرده است یا تیره و پف کرده به نظر می‌رسد از این کرم دور چشم و خاصیت کلاژن‌سازی آن غافل نشوید.

کرم دور چشم سه کاره مای حجم 15 میلی لیتر
۱۵ %

۱۲۴,۲۰۰

۱۰۵,۵۰۰ تومان

کرم دور چشم لافارر مدل ضد تیرگی و چین و چروک

یکی دیگر از محصولاتی که می‌توانید برای رفع تیرگی و همینطور چین‌وچروک‌های اطراف چشم‌های خود تهیه کنید این مدل کرم دور چشم برند ایرانی لافارر است. این محصول با داشتن ترکیبات مفیدی چون کافئین، عصاره‌ی گل یاسمین، زالزالک و آرنیکا به کاهش تیرگی، بهبود خاصیت ارتجاعی، رفع چین‌وچروک‌ها، بازسازی و آبرسانی پوست ناحیه‌ی اطراف چشم کمک می‌کند. برخلاف بسیاری از کرم‌های دور چشم بازار که مخصوص افراد بالای ۳۰ سال هستند این محصول به گونه‌ای فرمول‌بندی شده است که همه‌ی افراد بالای ۱۸ سال سن بتوانند از آن استفاده کنند.

کرم دور چشم لافارر مدل ضد تیرگی و چین و چروک حجم 15 میلی لیتر
۵۲ %

۸۲۱,۱۰۰

۳۹۴,۱۳۰ تومان

معرفی کرم دور چشم ایرانی بدون پارابن

پارابن‌ها گروهی از نگهدارنده‌های شیمیایی هستند که به طور گسترده‌ای در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی به کار می‌روند. این ترکیبات می‌توانند باعث بروز حساسیت‌ و آلرژی پوستی شوند؛ به طوریکه افراد مبتلا به بیماری‌هایی چون اگزما و درماتیت تماسی نباید از محصولات حاوی آن‌ها استفاده کنند. دقیقا به همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به سراغ کر‌م‌های دور چشم فاقد پارابن بروند.

معرفی کرم دور چشم ایرانی بدون پارابن

کرم دور چشم نئودرم مدل Multi Efficacy

یکی از بهترین کرم‌های دور چشمی که می‌توانید از میان برندهای ایرانی برای خودتان تهیه کنید، کرم دور چشم برند نئودرم است. این محصول با داشتن ترکیبات متفاوت و مفیدی چون پپتید سینکل، روغن دانه‌ی جوجوبا، عصاره‌ی جلبک و کمپلکس ام-دی-آی (MDI) پوست اطراف دور چشم را ترمیم می‌کند و چین‌وچروک‌های ریزی که در این ناحیه دیده می‌شوند را تا حدی زیادی از بین می‌برد. این محصول روند کلاژن‌سازی پوست را بهبود می‌بخشد و بافت ضعیف‌ شده‌ی ناحیه‌ی اطراف چشم را دوباره تقویت می‌کند. مهم‌ترین ویژگی کرم دور چشم نئودرم فاقد پارابن بودن این محصول است و همین باعث می‌شود تا همه‌ی افراد بتوانند با خیالی راحت به سراغ مصرف آن بروند.

کرم دور چشم نئودرم مدل Multi Efficacy حجم 15 میلی لیتر

کرم ضد چروک دور چشم و دور لب پرودرما مدل Agvest

کرم دور چشم برند پرودرما یکی از بهترین محصولات تولید شده توسط یک برند ایرانی است. این محصول حاوی روغن بادام شیرین، آب تره، نمک‌های معدنی، رتینول، ویتامین C و E، سرامیدها، کلاژن هیدرولیزه شده، شی باتر، اسکوالن، هیالورونیک اسید و کوآنزیم Q10 است که همگی آن‌ها در کنار هم می‌توانند بهترین ترکیب را برای از بین بردن چین‌وچروک‌ها و آبرسانی پوست بسازند. کرم دور چشم پرودرما به دلیل داشتن آب تره یا همان شاهی آبی می‌تواند مانند یک محصول شبه بوتاکس عمل کند و علاوه بر خطوط اطراف چشم چین‌وچروک‌های دور لب را هم کاهش دهد. این محصول همچنین فاقد هر گونه ترکیبات مضر از جمله پارابن است. همین باعث می‌شود که حتی افراد دارای پوست‌های حساس یا بیماری‌های پوستی خاص هم بتوانند به سراغ مصرف آن بروند.

کرم ضد چروک دور چشم و دور لب پرودرما مدل Agvest حجم 20 میلی لیتر

آشنایی با بهترین کرم مرطوب‌کننده و آبرسان دور چشم ایرانی

مشکلات اطراف چشم تنها به بروز پف‌کردگی، تیرگی و چین‌وچروک محدود نمی‌شوند؛ افراد زیادی هستند که به دلیل داشتن پوستی خشک به دنبال یک محصول مرطوب‌کننده و آبرسان برای ناحیه‌ی اطراف چشم خود می‌گردند. کرم‌های دور چشمی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم به طور ویژه‌ای برای رطوبت‌رسانی به پوست اطراف چشم مناسب هستند.

کرم دور چشم سی گل سری Agepro

همانطور که تا به اینجا فهمیدید بسیاری از کرم‌های دور چشم چندین کار مختلف را به طور همزمان برای شما انجام می‌دهند؛ برای مثال علاوه بر رفع تیرگی به کاهش چین‌وچروک‌های دور چشم هم کمک می‌کنند. این کرم دور چشم برند سی گل هم با داشتن ترکیباتی چون ویتامین A، ویتامین E، ویتامین C و اسکوالن علاوه بر کمک به کاهش تیرگی و چروک‌های سطحی اطراف چشم، به آبرسانی و تقویت این ناحیه از صورت هم کمک می‌کند.

کرم دور چشم سی گل سری Agepro حجم 20 میلی لیتر

کرم دور چشم ام کیو مدل ۶×۱

کرم دور چشم ام کیو یکی از پرطرفدارترین محصولات این برند ایرانی است که خرید آن می‌تواند شما را نسبت به محصولات دیگر بی‌نیاز کند. این محصول با داشتن خاصیت‌هایی چون کمک به رفع تیرگی و پف، کاهش چین‌وچروک‌ها، لیفت و جوانسازی و همچنین آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوست این ناحیه از صورت تمام نیازهای شما را از یک کرم دور چشم مناسب برآورده می‌کند. خبر خوب اینجا است که اگر در اطراف لب‌های خود خطوط و چین‌وچروک‌های ریزی داشته باشید می‌توانید از کرم دور چشم ام کیو برای آن بخش از صورتتان هم استفاده نمایید.

کرم دور چشم ام کیو مدل 6x1 حجم 30 میلی لیتر

معرفی کرم دور چشم شب ایرانی

شما می‌توانید هم در روتین صبح و هم در روتین شب خود از کرم‌های دور چشم استفاده کنید اما یک نکته وجود دارد که در هنگام مصرف این محصول باید مورد توجه داشته باشید. کرم‌های دور چشمی که حاوی ترکیبات فعالی چون رتینول هستند باید در روتین شب شما قرار بگیرند تا هم به خوبی جذب پوست شوند و هم با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب باعث بروز حساسیت نشوند.

آشنایی با بهترین کرم مرطوب‌کننده و آبرسان دور چشم ایرانی

کرم سفت کننده دور چشم پریم مدل Matex

کرم دور چشم برند پریم یکی دیگر از محصولات فوق‌العاده‌ی ایرانی است که می‌توانید برای کاهش چین‌وچروک‌ها، پف و تیرگی ناحیه‌ی زیر چشم‌ها به سراغ استفاده از آن بروید. این محصول حاوی ترکیبات مغذی و تقویت‌کننده‌ای چون شی باتر، ویتامین E، ویتامین A و کریزین است که همگی آن‌ها می‌توانند به محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد کمک کنند. کرم دور چشم پریم یک آبرسان و مرطوب‌کننده‌ی عالی برای پوست حساس اطراف چشم‌ها به شمار می‌آید و  استفاده از آن به افراد بالای ۳۰ سال بیشتر توصیه می‌شود.

کرم سفت کننده دور چشم پریم مدل Matex حجم 15 میلی لیتر

کرم دور چشم آنتی اکسیدان هیدرودرم

کرم دور چشم آنتی اکسیدان هیدرودرم از آن دسته از محصولاتی است که شما باید برای افزایش میزان اثرگذاری باید آن را در روتین شب خود قرار دهید. این کرم دور چشم با داشتن ترکیبات مغذی و تقویت‌کننده‌ای چون شی باتر، گلیسیرین، ویتامین E، اسکوالن و روغن بادام شیرین به رفع تیرگی‌ و چین‌وچروک‌های سطحی اطراف چشم کمک می‌کند. کرم دور چشم هیدرودرم برای همه‌ی افراد با هر سنی مناسب است.

کرم دور چشم هیدرودرم حجم 20 میلی لیتر
۴۷ %

۲۰۱,۸۰۰

۱۰۶,۵۶۰ تومان

انواع کرم دور چشم ایرانی را چگونه استفاده کنیم؟

اگر می‌خواهید از تمامی فواید کرم دور چشم بهره‌مند شوید باید با نحوه‌ی درست استفاده از کرم دور چشم آشنایی پیدا کنید. روتین پوستی هر فردی می‌تواند با افراد دیگر متفاوت باشد اما معمولا کرم دور چشم باید پس از شست‌وشوی صورت و استفاده از لایه‌بردار، تونر، اسانس، سرم‌های درمانی و ماسک‌های ورقه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد. به یاد داشته باشید که پس از مصرف این محصول باید از مرطوب‌کننده و همینطور ضد آفتاب استفاده نمایید.

برای مصرف کرم دور چشم، ابتدا مقدار مناسبی از محصول را روی انگشت حلقه‌ی خود بریزید. سپس انگشت خود را به صورت ضربه‌ای روی پوست دور چشم‌های خود بزنید و به آرامی آن را مالش دهید. ناحیه‌ی اطراف چشم‌ها تنها به زیر آن‌ها محدود نمی‌شود؛ بنابراین خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم‌ها و زیر استخوان ابروها را هرگز فراموش نکنید. در صورت تماس پیدا کردن کرم با چشم‌هایتان خیلی سریع آن‌ها را با آب شست‌وشو دهید. شما می‌توانید دو بار در روز، هم در هنگام انجام روتین پوستی صبح و هم موقع انجام روتین شب از کرم دور چشم استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا با معرفی بهترین کرم‌های دور چشم ایرانی به شما در داشتن تجربه‌ا‌ی عالی و راحت از خرید این محصول کمک کنیم. قیمت مناسب، ترکیبات موثر و دسترسی‌پذیر بودن برندهای تولیدکننده‌ی کرم دور چشم در ایران آن‌ها را به گزینه‌های خوبی برای خرید تبدیل کرده است. بنابراین اگر با بروز مشکلاتی چون تیرگی، پف‌کردگی و خطوط ریز در اطراف چشم‌های خود روبرو شده‌اید در اسرع وقت به سراغ تهیه‌ی یک کرم دور چشم مناسب خودتان بروید.

منبع: Healthline

کرم دور چشم چیست؟

کرم‌های دور چشم محصولات مرطوب‌کننده‌ای هستند که با توجه به نیازهای ناحیه‌ی ظریف و حساس اطراف چشم فرمول بندی شده‌اند.

بهترین کرم‌های ضد چروک دور چشم ایرانی کدام هستند؟

کرم دور چشم ویتالیر مدل Timevit و کرم دور چشم ضدچروک بالای ۴۰ سال سینره از بهترین محصولات ایرانی مخصوص رفع چین‌وچروک‌های اطراف چشم هستند.

بهترین کرم‌های لیفت دور چشم ایرانی چه هستند؟

برای لیفت و رفع افتادگی پوست اطراف چشم‌های خود می‌توانید به سراغ استفاده از کرم دور چشم درماتیپیک مدل Lifting و ژل کرم سفت‌کننده‌ی دور چشم پریم مدل ۴ در ۱ C-Prime بروید.

بهترین کرم‌های دور چشم ایرانی برای رفع تیرگی چه هستند؟

کرم دور چشم لافارر مدل ضد تیرگی و چین‌وچروک و همینطور کرم دور چشم سه کاره‌ی مای از بهترین محصولات مخصوص رفع تیرگی زیر چشم هستند.

چگونه از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

برای مصرف کرم دور چشم، ابتدا مقدار مناسبی از محصول را روی انگشت حلقه‌ی خود بریزید. سپس انگشت خود را به صورت ضربه‌ای روی پوست اطراف چشم‌های خود بزنید و به آرامی آن را مالش دهید. ناحیه‌ی دور چشم‌ها تنها به زیر آن‌ها محدود نمی‌شود؛ بنابراین خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم‌ها و زیر استخوان ابروها را هرگز فراموش نکنید.

source

توسط chehrenet.ir