اگر شما از کاربران قدیمی گوشی‌های هوشمند باشید با بازی فلپی برد (Flappy Bird) آشنایی دارید. این بازی از اولین عناوین مخصوص گوشی‌های موبایل بود که توانست موفقیت بسیار زیادی کسب بکند. به حدی که این بازی تبدیل به یکی از بازی‌ها با بیشترین آمار دانلود شده و زمانی که به طور ناگهانی از فروشگاه‌های برنامه اندروید و آی‌او‌اس حذف شد، بسیاری از افراد ناراحت شدند.

برای مدت زیادی است که خبری از بازی فلپی برد نیست. حدود ۱۰ سال پیش بود که شرکت سازنده تصمیم گرفت این بازی را از فروشگاه‌ها حذف بکند و حال یک شرکت جدید مجوز انتشار این بازی را خریداری کرده است. از طرفی پس از این خرید، این شرکت اعلام کرده که بازی فلپی برد به پلتفرم‌های مختلف باز خواهد گشت و به صورت افزونه برای مرورگرهای اینترنت در دسترس خواهد بود. همینطور اینکه این بازی یک برنامه کاملاً جداگانه برای سیستم‌ عامل‌های اصلی دنیای موبایل خواهد داشت که در سال ۲۰۲۵ میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت.

بازی فلپی برد زمانی که حذف شد، چندین شرکت مختلف تلاش کردند آن را دوباره بازسازی کنند اما هیچ کدام نتوانستند تجربه اصلی این بازی را در اختیار کاربران قرار دهند. حال شرکت Flappy Bird Foundation که متشکل از تعدادی از طرفداران بازی فلپی برد است امتیاز انتشار این بازی را خریداری کرده و قرار است آن را به زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار بدهد.

شرکت Flappy Bird Foundation امتیازهای این بازی را از شرکت Gametech Holdings LLC خریداری کرده و حق بازی اصلی در کنار کرکترها را هم بدست آورده است. در اصل این شرکت چارچوب فلپی برد را از شرکت سازنده خریداری کرده و تصمیم گرفته تا آن را در حالت‌های مختلف عرضه بکند تا تنوع نیز در آن ایجاد بشود.

بازگشت بازی Flappy Bird

در ابتدای کار گوشی‌های هوشمند ما شاهد بازی‌های متعددی بودیم که در عین سادگی به شدت موفق شدند و توانست توجه گیمرها را به خود جلب بکنند.

هنوز تاریخ عرضه رسمی بازی‌های فلپی برد اعلام نشده ولی این بازی قرار است به صورت یک افزونه برای مرورگرها در دسترس باشد. همینطور اینکه این بازی یک برنامه کاملاً جداگانه برای آی‌او‌اس و اندروید خواهد داشت و در سال ۲۰۲۵ میلادی عرضه خواهد شد. همینطور اینکه این فلپی برد جدید دارای چندین کرکتر و مسیرهای مختلف است و یک بازی یکسان نیست. بلکه دارای مراحل مختلف و سیستم‌های متفاوت است و بازی به نوعی به روز شده است تا نسل جدید گیمرهای موبایل را نیز به خود جذب بکند. شرکت جدید تصمیم گرفته تا هسته بازی را یکسان نگه دارید ولی در موارد جانبی آن تغییر ایجاد کرده تا بازی مناسب افراد مختلف شده و یک تجربه جدید و جذاب را در اختیار کاربران قرار بدهد.

تیم سازنده اعلام کرده که برای بازگرداندن این بازی محبوب بسیار هیجان زده است. به دلیل اینکه نزدیک به ۱۰ سال از آخرین نسخه این بازی گذشته و نکته اینجاست که فلپی برد به یک بازی فراموش شده تبدیل نشد. به دلیل اینکه شرکت سازنده این بازی را از فروشگاه‌ها حذف کرد، گیمرها بیشتر حریص شدند و در نتیجه نه تنها این بازی را بیشتر گسترش دادند بلکه نسخه‌های مختلفی از آن را عرضه کردند.

حال شرکت اصلی Flappy Bird Foundation قصد دارد تا نسخه واقعی این بازی را عرضه کرده و از طرفی از ویژگی‌های مثبت بازی‌های دیگر هم استفاده کند. به همین دلیل بازی فلپی برد جدید یک بازی کامل و به روزرسانی شده است که برای گیمرهای مدرن دنیای موبایل طراحی شده است. همینطور اینکه شرکت سازنده تصمیم گرفته تا کرکتر اصلی بازی را به هر نحوی که شده حفظ کند تا طرفداران قدیمی نیز از تجربه این بازی جدید لذت ببرند.

منبع: Gematsu

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir