مجموعه‌ی «ارباب حلقه‌ها» مملو از رمز و راز است. یکی از این اسرار ارباب حلقه‌ها که می‌توان دلیل پشتش را توضیح داد، این است که چرا کسی که حلقه‌ی یگانه را در دستش می‌کند، نامرئی می‌شود. حلقه برای این بود که سائورون بتواند از دور، به ۹ خدمتگذار بی‌رحم و کشنده‌اش که نازگول نامیده می‌شدند، دسترسی داشته باشد. هر کدام از این ۹ نازگول، یک قدرت ویژه در حلقه‌شان داشتند و همه‌ی آن ۹ نازگول در مجموع، به واسطه‌ی حلقه‌هایشان در اختیار حلقه‌ی یگانه بودند. نازگول‌ها و فرودو همگی هنگامی که حلقه را در دست خود می‌کردند، نامرئی می‌شدند و بیلبو هم زمانی که حلقه را در دست کرد، ناپدید شد.

سائورون با در دست‌داشتن حلقه‌ی یگانه، سطحی از کنترل را بر سایر صاحبان حلقه‌ها اعمال می‌کرد. این همان هدف اصلی سائورون از طراحی حلقه‌ها بود. سائورون ترجیح می‌داد که بیشتر از ۹ جنگجو را با حلقه‌ها کنترل کند اما ۷ حلقه‌ای که برای دورف‌ها ساخت به اندازه‌ی حلقه‌های قبلی عمکرد نداشتند. دورف‌ها آنقدر سرسخت بودند که با وجود این‌که فاسد می‌شدند، اما به طور کامل به بردگی در نمی‌آمدند. درست مانند ۳ الفی که به اسارت در آمده بودند. نامرئی‌بودن تنها قدرتی بود که حلقه‌ها به آن‌ ها اعطا می‌کرد و صاحبانش را صاحب نوعی احساس کاذب قدرتمندبودن می‌کرد. احساسی که بعدها ثابت شد یک نفرین است.

حلقه‌ی یگانه صاحبش را به قلمروی نامرئی می‌برد

نازگول‌ها در ارباب حلقه‌ها

اکثر مردم در سرزمین میانه، فارغ از هر نژادی که داشتند، در قلمروی مرئی بودند. اما می‌توان با قراردادن حلقه‌ی قدرت، بلافاصله از این قلمرو خارج شد. قراردادن حلقه‌ی قدرت می‌تواند بلافاصله صاحبش را به قلمروی نامرئی وارد کند؛ جایی که موجودات جادویی خاصی در آن زندگی می‌کردند. نازگول‌ها تقریباً به طور کامل به این جهان کشیده شده بودند و تنها اثری فیزیکی از خود را در جهان مرئی باقی گذاشته بودند. به همین دلیل است که وقتی فرودو حلقه‌ی حلقه‌ها را در دست می‌گذاشت، می‌توانست آن‌ها را ببیند.

قلمروی نامرئی،‌ صاحب حلقه را به مرور زمان فاسد می‌کند

همه‌ی حلقه‌های قدرت در برابر نفوذ سائورون آسیب‌پذیر بودند، چرا که از همان ابتدا توسط او طراحی شده بودند. بنابراین کشیده‌شدن به قلمروی نامرئی توسط یک حلقه، اغلب نشانه‌ی بدی برای صاحب آن بود. پوشیدن حلقه، صاحبش را به قلمروی غیب منتقل می‌کرد، اما متأسفانه هرچه حلقه بیشتر پوشیده می‌شد، ترک آن هم سخت‌تر می‌شد. نازگول‌ها توسط حلقه‌های خود و قدرت‌هایی که حلقه‌ها به‌شان داده بودند، مسحور شده بودند و آن‌ها را رها نمی‌کردند. مدت زیادی که در قمروی غیب سپری می‌کردند باعث می‌شد که دچار تغییراتی شوند و به سختی بتوانند با قلمروی مرئی ارتباط بگیرند. به همین دلیل، این لباس‌هایشان بود که به آن‌ها شکلی قابل مشاهده می‌داد.

حلقه‌های قدرت به صاحبانشان این امکان را می‌داد تا موجواد دیگری که در قلمروی نامرئی هستند را ببینند و توسط آن‌ها دیده شوند. به همین دلیل است که سائورون می‌توانست فرودو را هنگامی که حلقه‌ی یگانه را در دستش می‌کرد، ببیند. سائورون روحی بود که می‌توانست در هر دو قلمروی مرئی و نامرئی وجود داشته باشد. گندالف تأیید کرد که الدار هم این قدرت را دارد. او گفت: «کسانی که وارد قلمروی متبرک می‌شوند، در هر دو قلمروی مرئی و نامرئی رؤیت‌پذیرند و قدرت زیادی دارند.» حلقه‌ی یگانه ممکن است صاحبش را برای اکثر افراد نامرئی کند، اما باعث می‌شود که برخی از قدرتمندترین موجودات جهان ارباب حلقه‌ها، از سائورون گرفته تا نازگول‌ها، بتوانند او را ببینند.

منبع: screenrant

source

توسط chehrenet.ir