یکی از چالش‌های مهم در خریدهای آنلاین، انتخاب روش مناسب برای ارسال کالا است آن هم وقتی روش‌های مختلفی برای ارسال کالا وجود داشته باشد. قاعدتا هر مشتری، بسته به نیازها و شرایط خود، به دنبال روشی سریع، مطمئن و مقرون‌به‌صرفه است. دیجی‌کالا با درک این نیازها، مجموعه‌ای از روش‌های ارسال مختلف را برای مشتریان خود فراهم کرده تا تجربه خرید را هرچه بهتر و راحت‌تر کند. از ارسال فوری برای دریافت سریع کالا تا ارسال پستی برای مناطق دوردست، هر روش مزایا و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارد. در این مطلب، با بررسی انواع روش‌های ارسال دیجی‌کالا و تفاوت‌های هر یک، به شما کمک می‌کنیم تا بهترین گزینه را برای خرید بعدی خود انتخاب کنید.

تفاوت ارسال توسط فروشنده و ارسال از دیجی‌کالا

ارسال توسط فروشنده در خرید از دیجی‌کالا، دو روش اصلی برای ارسال کالا وجود دارد: ارسال توسط دیجی‌کالا و ارسال توسط فروشنده. احتمالا شما هم با علامت ارسال فروشنده در کنار بعضی از کالاها روبه‌رو شده‌اید ولی هیچ وقت تفاوت دقیق ارسال فروشنده و ارسال را از دیجی‌کالا را به‌خوبی متوجه نشده باشید.

ارسال توسط دیجی‌کالا به این معناست که کالا از انبار دیجی‌کالا برای خریدار ارسال می‌شود. در این روش، دیجی‌کالا مسئولیت کامل ارسال، پیگیری و تحویل کالا را بر عهده دارد. یکی از مزایای اصلی این روش اطمینان از صحت و سلامت کالا هنگام ارسال است. دیجی‌کالا همچنین با استفاده از ناوگان خود، ارسال را به سرعت و با کمترین خطا انجام می‌دهد. معمولاً ارسال توسط دیجی‌کالا برای کالاهای حساس و دارای گارانتی توصیه می‌شود.
از سوی دیگر، در ارسال توسط فروشنده، کالا مستقیماً از محل فروشنده به دست مشتری می‌رسد. یعنی در این روش فروشنده‌ها کالاهای خود را بدون ارسال به مرکز پردازش دیجی‌کالا برای خریداران می‌فرستند. این روش معمولاً برای کالاهایی استفاده می‌شود که در انبار دیجی‌کالا موجود نیستند یا توسط فروشندگان دیگر به فروش می‌رسند. کالاهایی که به علت محدودیت انبارهای دیجی‌کالا، امکان فروش ندارند مثل کالاهای سایز بزرگ و حجیم مثل تردمیل، پیانو، گاو صندوق، مبلمان معمولا توسط فروشنده ارسال می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اگر بسته دیجی‌کالا را تحویل نگیریم، چه می‌شود؟

ارسال توسط فروشنده می‌تواند مزایای خاص خود را داشته باشد، مثلاً در برخی موارد، فروشنده ممکن است در محل جغرافیایی نزدیک‌تری به خریدار قرار داشته باشد و ارسال سریع‌تری انجام دهد و به این ترتیب هزینه هم کمتر می‌شود. جدا از این در این روش، به دلیل دخیل نبودن یک واسط در بخش انبار و پردازش دیجی‌کالا، سفارش‌ها در مدت زمان کوتاه‌تری به دست شما می‌رسد.
با این حال، ارسال توسط فروشنده ممکن است با ریسک‌هایی همراه باشد. به عنوان مثال، پیگیری و نظارت بر ارسال ممکن است به آسانی ارسال توسط دیجی‌کالا نباشد و برخی از مشتریان ممکن است در موارد نادر با مشکلاتی در خصوص تاخیر یا کیفیت کالا مواجه شوند. علاوه بر این بعضی از فروشنده‌ها کالا را فقط به شهرهایی ارسال می‌کنند.
چطوری ارسال توسط فروشنده را انتخاب کنیم؟
قبل از انتخاب ارسال توسط فروشنده و اضافه کردن محصول به سبد خرید خود، در کادر قیمت در صفحه محصول انتخابی، روش‌های ممکن برای ارسال آن کالا ثبت شده است:
روش‌های ارسال قابل انتخاب در دیجی‌کالا
بعد از اضافه کردن به سبد خرید و بعد از زدن دکمه تایید و تکمیل خرید، در مرحله انتخاب زمان و آدرس ارسال، در پایین صفحه امکان تغییر روش ارسال از حالت پیش‌فرض به حالت ارسال توسط فروشنده وجود دارد که در تصویر زیر نمایش داده شده است.

نحوه ارسال توسط فروشنده دیجیکالا

تفاوت ارسال عادی و پستی

ارسال سریعارسال پستی دیجی‌کالا به‌طور ویژه برای شهرهایی که دور از مراکز استان هستند یا در مناطقی قرار دارند که ناوگان دیجی‌کالا به‌طور مستقیم به آن‌ها دسترسی ندارد، مناسب است. این روش ارسال با هزینه‌ای معقول انجام می‌شود، اما محدودیت‌هایی نیز دارد؛ مثلاً برای کالاهای سنگین، فوق‌سنگین یا محصولات سوپرمارکتی قابل استفاده نیست. در این روش از پست پیشتاز استفاده می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از کدپستی، مرسوله خود را از طریق وبسایت شرکت پست پیگیری و در هر لحظه از موقعیت بسته خود مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: نحوه پیگیری سفارش از دیجی‌کالا

ارسال عادیاگر شما عضو دیجی‌پلاس باشید، از مزیت ارسال رایگان بهره‌مند خواهید شد و نیازی به پرداخت هزینه ارسال نخواهید داشت. به‌طور میانگین، مرسوله‌های پستی در حدود ۵ روز به مقصد می‌رسند. البته باید توجه داشته باشید که در این روش امکان انتخاب ارسال فوری وجود ندارد، چرا که ارسال پستی بیشتر مناسب سفارش‌های عادی است.
در ارسال عادی، بسته معمولاً ظرف ۲ تا ۵ روز کاری به شما تحویل داده می‌شود. این روش برای مشتریانی که در شهرهای بزرگ یا مناطقی با پوشش مناسب دیجی‌کالا زندگی می‌کنند، گزینه مناسبی است. هزینه این روش بر اساس نوع کالا و مسافت متفاوت است و می‌تواند بسته به شرایط و تخفیف‌های دیجی‌کالا، متغیر باشد. پیگیری این سفارش‌ها در دیجی‌کالا از طریق سایت و اپلیکیشن به سادگی امکان‌پذیر است. برای کار فقط کافی است وارد سایت دیجی‌کالا شوید. روی گزینه سفارش‌های من کلیک کنید. در این قسمت با کلیک روی جزییات می‌توانید سفارش خود را ببینید.

ارسال پستی یا عادی؟

تفاوت ارسال فوری با عادی دیجی‌کالا

ارسال با پستیکی از امکانات مهم و کارآمد دیجی‌کالا، انتخاب میان ارسال امروز یا فوری و ارسال عادی است. ارسال فوری همان‌طور که از نامش پیداست، به معنای دریافت کالا در کمترین زمان ممکن است. این روش برای افرادی که به کالاهای خود در مدت زمانی بسیار کوتاه نیاز دارند، بسیار مناسب است. ارسال فوری دیجی‌کالا معمولاً در همان روز یا نهایتاً ۲۴ ساعت پس از ثبت سفارش انجام می‌شود، به شرطی که کالا از انبارهای اصلی دیجی‌کالا تامین شود و مشتری در مناطق شهری بزرگ مانند تهران و برخی شهرهای دیگر ساکن باشد.
در مقابل، ارسال عادی زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد و معمولاً بین ۲ تا ۵ روز طول می‌کشد. این روش ارسال معمولاً برای کالاهایی که فوریت کمتری دارند یا مشتریان به آن‌ها عجله‌ای ندارند، استفاده می‌شود. یکی از مزایای ارسال عادی، هزینه کمتر آن نسبت به ارسال فوری است.
ارسال عادیهرچند ارسال فوری برای مواقعی که زمان اولویت دارد مناسب است، ارسال عادی همچنان گزینه محبوبی برای بیشتر مشتریان دیجی‌کالا محسوب می‌شود، زیرا می‌توانند بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی، کالاهای خود را با اطمینان در بازه زمانی معقول دریافت کنند. بنابراین، اگر شما به کالایی نیاز فوری دارید و هزینه ارسال برایتان مهم نیست، ارسال فوری بهترین انتخاب است، اما برای خریدهای معمولی و بدون عجله، ارسال عادی مقرون به صرفه‌تر است.

 

بیشتر بخوانید: شیوه‌های ارسال محصول در دیجی‌کالا

source

توسط chehrenet.ir