همانطور که می دانید استعلام صدور گواهینامه فنی حرفه ای به صورت آنلاین و از طریق سایت سازمان فنی حرفه ای به نشانی portaltvto.com امکان پذیر می باشد. از این رو متقاضیان می توانند به منظور کسب اطلاعات درباره نحوه پیگیری مدرک سازمان فنی حرفه ای با کد ملی، کد استعلام و یا کد شناسایی، می توانند به پورتال رسمی سازمان فنی حرفه ای مراجعه نموده و سپس نسبت به استعلام کارت مهارت فنی و حرفه ای اقدام کنند. اگر شما هم به دنبال استعلام گواهینامه فنی حرفه ای با کد ملی هستید، در ادامه، آموزش کامل استفاده از پورتال فنی حرفه ای استعلام گواهینامه در اختیار شما قرار گرفته است.

اگر برای دریافت مدرک فنی حرفه ای یا استعلام گواهینامه فنی حرفه ای نیاز به یک مشاور با تجربه و خبره در این حوزه دارید، تیم متخصص ما آماده ارائه مشاوره رایگان و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشد. شما می توانید با دریافت راهنمایی های لازم مدرک خود را به راحتی در کوتاه ترین زمان دریافت کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۹۱۹۹۳۳ الی ۸ تماس حاصل بفرمایید و یا درخواست مشاوره خود را به نشانی [email protected] ایمیل کنید.

برای دریافت فوری مدرک همین حالا کلیک کنید

استعلام گواهینامه فنی حرفه ای

همانطور که می دانید گواهینامه های مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای پس از قبولی در آزمون کتبی و سپس آزمون عملی (برای آزمون کتبی کسب نمره حداقل ۵۰ و برای آزمون عملی کسب حداقل نمره ۷۰) به صورت الکترونیکی صادر و به مهارت آموختگان داده می شود.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال دریافت مدرک فنی حرفه ای در سریع ترین زمان هستید، حتما از طریق شماره های موجود در صفحه تماس با ما با تیم پشتیبانی آریا تهران تماس بگیرید.

دریافت گواهینامه مهارت فنی حرفه ای برای شما فواید و مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت که از بین آن ها می توان به اشتغال و یا مهاجرت به کشور های خارجی اشاره کرد.

در حالت کلی اکثر کارهایی که برای کسب مهارت انجام می شود می تواند از طریق سازمان فنی حرفه ای کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد و در صورتی که کارآموز بتواند کلیه مراحل را با موفقیت گذرانده باشد و نمره قبولی را در آزمون فنی حرفه ای کسب کند می تواند موفق به دریافت مدرک فنی حرفه ای (مدرک فنی حرفه ای استعلام) شود.

متقاضیان به منظور دانلود مدرک فنی حرفه ای و مشاهده مدرک فنی و حرفه ای، باید ابتدا هزینه ای را به سازمان فنی حرفه ای پرداخت و سپس از طریق قسمت استعلام گواهینامه های فنی و حرفه ای (فنی و حرفه ای استعلام گواهینامه)، نسبت به پرینت گواهینامه فنی و حرفه ای (پرینت مدرک فنی و حرفه ای) اقدام نمایند.

اما استعلام مدرک فنی و حرفه ای با کد ملی (استعلام مدرک فنی و حرفه‌ای) به چه صورت است؟ به منظور راحتی داوطلبان راهنمای تصویری نحوه استعلام مدرک فنی حرفه‌ای با کد ملی (استعلام فنی حرفه ای با کد ملی) را در زیر ارائه کرده ایم تا متقاضیان پس از اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای بتوانند گواهینامه خود را به راحتی دریافت نمایند.

جهت آشنایی با مراحل استعلام گواهینامه فنی حرفه ای با کد شناسایی و همچنین نحوه استعلام مدرک گواهینامه فنی حرفه ای، ادامه این مطلب را دنبال کنید.

پورتال فنی حرفه ای استعلام گواهینامه

چگونه مدرک فنی حرفه ای خود را از سایت بگیریم؟ پورتال فنی حرفه ای استعلام گواهینامه که به سامانه استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای نیز معروف است، به سامانه ای گفته می شود که از سمت سازمان فنی حرفه ای کشور برای ارائه خدمات غیر حضوری به شرکت کنندگان و متقاضیان برای دوره های مختلف فنی حرفه ای کاربرد دارد.

سایت portaltvto بعنوان سامانه فنی حرفه ای استعلام مدرک (استعلام فنی وحرفه ای)، دارای امکانات و قابلیت های مختلفی می باشد که باعث شده است متقاضیان دوره های فنی حرفه ای، نیازی به مراجعه حضوری به مراکز سازمان فنی حرفه ای نداشته باشند و بتوانند به صورت غیر حضوری بسیاری از امور خود را انجام دهند. در ادامه این بخش راهنمای ورود به سایت فنی حرفه ای portaltvto را برای شما قرار داده ایم.

برای ورود به سایت استعلام گواهینامه فنی حرفه ای (استعلام گواهینامه فنی حرفه‌ای) portaltvto، ابتدا باید گزینه پورتال سازمان فنی و حرفه ای را در سایت گوگل سرچ کرده و یا در مرورگر خود آدرس سایت portaltvto.com را سرچ کنید.

سپس وارد سایت می شوید و می توانید از خدمات ارائه شده در این سایت استفاده کنید. سایت فنی حرفه ای استعلام گواهینامه www.portaltvto.com دارای بخش های مختلفی می باشد که هر یک از این بخش ها امور مربوط به دوره های سازمان فنی حرفه ای را با سرعت و راحتی بیشتری ارائه می دهد.

سایت گواهینامه فنی حرفه ای برای کلیه افرادی که قصد دارند در دوره های فنی حرفه ای شرکت کنند، بسیار مهم است. اگر قصد دارید وارد پورتال استعلام گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای شوید، می توانید از طریق لینک هایی که در ابتدای مقاله برای شما درج شده است استفاده کنید و وارد سایت شوید.

شایان ذکر است که مجموعه آریا تهران با داشتن تیمی حرفه ای و مجرب در زمینه ارائه مدرک فنی حرفه ای آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان می باشد. جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید از طریق پل های ارتباطی این مجموعه با ما در ارتباط باشید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان مدرک خود را دریافت کنید.

مراحل دریافت کد شناسایی برای استعلام گواهینامه فنی حرفه ای

یکی از مهم ترین مراحل قبل از استعلام مهارت فنی و حرفه ای، دریافت کد شناسایی می باشد. کد شناسایی درواقع همان کدی است که هنگام دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای، در زمان پرداخت هزینه صدور گواهی برای داوطلب نمایش داده می شود. شما عزیزان با طی کردن مراحل دریافت کد شناسایی برای استعلام گواهینامه فنی حرفه ای که در ادامه توضیح داده ایم می توانید به مشاهده گواهی فنی حرفه ای و دریافت مدرک فنی و حرفه ای بپردازید.

مراحل دریافت کد شناسایی برای استعلام گواهینامه فنی حرفه ای به شرح زیر می باشد:

  • ابتدا به سایت سازمان فنی و حرفه ای مراجعه کنید.
  • سپس گزینه صدور گواهینامه و دریافت کد شناسایی را انتخاب کنید.
  • حال هزینه معین برای استعلام گواهی نامه را پرداخت نمایید.
  • در انتها گزینه استعلام گواهینامه و دریافت آن با کد شناسایی را انتخاب کنید.

پس از دریافت کد شناسایی، می توانید برای دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای با کد ملی یا استعلام گواهینامه مدرک فنی حرفه ای (استعلام گواهی صلاحیت حرفه ای) اقدام نمایید.

پیشنهاد ویژه: اگر شما به هر دلیلی برای یادگیری کامپیوتر فرصت شرکت در دوره icdl را ندارید، برای دریافت مدرک معتبر ICDL فوری، به صفحه مدرک icdl مراجعه کنید.

مراحل استعلام گواهینامه فنی حرفه ای

ساده ترین راه برای استعلام مدرک دیپلم فنی حرفه ای کلیک بر روی لینک صفحه استعلام گواهینامه در وب سایت سازمان فنی و حرفه ای است. اگر این روش برای شما جواب نداد مراحل زیر را طی کنید.

برای استعلام انواع مدارک فنی حرفه ای (مدارک فنی حرفه ای استعلام) از جمله استعلام گواهینامه فنی حرفه ای جدید و استعلام گواهینامه فنی حرفه ای با کد ملی مراحل زیر را طی کنید:

  1. برای نحوه استعلام مدرک فنی حرفه ای با کد ملی در ابتدا وارد سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای به آدرس (irantvto.ir) شده و در صفحه اصلی این وب سایت، روی گزینه پورتال کلیک کنید.
  2. در صفحه باز شده در صورتی که هزینه صدور گواهینامه از قبل توسط شما یا آموزشگاه فنی حرفه ای مربوطه پرداخت شده باشد می توانید از گزینه مشاهده گواهینامه ها استفاده کنید. در غیر این صورت ابتدا باید روی گزینه پرداخت هزینه صدور گواهینامه فنی حرفه ای، تمدید و تعویض گواهینامه فنی حرفه ای کلیک کنید.
  3. در ادامه مراحل صدور مدرک فنی حرفه ای با کد ملی، پس از کلیک بر روی گزینه پرداخت هزینه صدور، اطلاعات خواسته شده را تکمیل نموده و سپس کد شناسایی مشخص شده را برای خود یادداشت نمایید.
  4. هزینه دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای را پرداخت کنید.
  5. در این مرحله برای استعلام مدارک فنی حرفه ای، دوباره به صفحه پورتال سایت سازمان فنی و حرفه ای مراجعه کرده و گزینه استعلام گواهینامه فنی وحرفه ای را انتخاب کنید.
  6. بر روی استعلام گواهینامه جدید کلیک کنید تا صفحه زیر به نمایش درآید.
  7. بعد از ثبت اطلاعات و انتخاب گزینه جستجو، گواهینامه داوطلب به صورت زیر قابل دریافت و پرینت می باشد.

جهت دریافت مشاوره رایگان برای استعلام مدرک فنی حرفه ای تهران و مشاهده مدرک فنی حرفه ای با کد ملی (دیدن مدرک فنی حرفه ای) می توانید با ما تماس بگیرید و یا از کارشناسان ما نحوه استعلام کارت فنی حرفه ای با کد ملی (استعلام کارت فنی و حرفه ای) و تاییدیه مدرک فنی حرفه ای را جویا شوید و راهنمایی های لازم را در زمینه پیگیری گواهینامه فنی حرفه ای دریافت کنید.

نکته مهم: در صورتی که آزمون تستی و عملی برای بار اول غیبت و یا زیر نمره کسب قبولی باشید می توانید برای بار دوم در آزمون شرکت کنید که در این صورت فقط هزینه مجدد از کارآموز دریافت می شود و از زمان آزمون تستی نباید ۵ ماه بگذرد در غیراین صورت نمی توانید در آزمون ها برای بار دوم شرکت کنید و باید مجدد ۲۰ درصد شهریه + هزینه آزمون فنی و خرفه ای پرداخت شود و مانند یک کارآموز جدید از ابتدا آزمون دهید و درنهایت برای دریافت مدرک فنی حرفه ای مراحل پیگیری گواهینامه با کد ملی را طی کنید.

در صورتی که پروسه غیبت یا عدم قبولی در آزمون بیش از ۲ بار شود ۲۰ درصد شهریه + هزینه آزمون فنی و حرفه ای مجدد از کارآموز دریافت و دوباره جهت آزمون معرفی خواهند شد.

توجه: کارآموزان آموزشگاه فنی حرفه ای آریا تهران به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه های سازمان فنی حرفه ای در ایران جهت استعلام کارت مهارت فنی حرفه ای با کد ملی یا پرینت کارت مهارت فنی حرفه ای، می توانند از طریق لینک استعلام مدرک استفاده کنند.

جهت آشنایی با مراحل استعلام گواهینامه مهارت فنی حرفه ای با کد ملی (دریافت گواهی فنی حرفه ای با کد ملی) مراحل زیر را دنبال کنید.

استعلام گواهینامه فنی حرفه ای با کد ملی

استعلام مدرک سازمان فنی حرفه ای چگونه است؟ در این قسمت ساده ترین روش استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای با کد ملی برای شما ذکر شده است. مراحل استعلام گواهینامه مهارت فنی حرفه ای براساس کد ملی (استعلام گواهینامه مهارت با کد ملی) به شرح زیر می باشد:

ابتدا به سایت سازمان فنی حرفه ای کشور (سایت مدرک فنی حرفه ای) به نشانی portaltvto.com استعلام گواهینامه مراجعه کنید. سپس گزینه استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای (استعلام فنی حرفه ایی) را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید.

در این مرحله از استعلام فنی و حرفه ای (استعلام گواهی فنی و حرفه ای) روی گزینه استعلام گواهینامه جدید کلیک کنید و به پرداخت هزینه دریافت گواهینامه و دریافت کد شناسایی بپردازید.

برای تکمیل فرم مربوطه و چاپ مدرک فنی حرفه ای (پرینت گواهینامه فنی حرفه ای) دقت داشته باشید در مراحل استعلام کارت مهارت با کد ملی در صورتی که قبلا هزینه ای را بابت هزینه دریافت گواهینامه پرداخت کرده باشید دیگر نیاز به انتخاب گزینه استعلام گواهینامه ادواری جدید نیست و شما می بایست روی گزینه استعلام گواهی فنی حرفه ای کلیک کنید.

لازم به ذکر است که جهت استعلام مدرک تحصیلی فنی و حرفه ای نیز می توانید از همین روش و با مراجعه به سامانه دریافت مدرک فنی حرفه ای اقدام کنید.

پیشنهاد ویژه: یکی از مزایای داشتن مدرک فنی حرفه ای معتبر، دریافت وام می باشد که می تواند در راه اندازی یک کسب و کار به شما کمک بسیاری کند. اگر شما هم می خواهید بدانید برای گرفتن وام فنی حرفه ای به کجا مراجعه کنیم و در این باره نیاز به اطلاعات کاملی دارید، حتما مقاله مذکور را مطالعه کنید.

شیوه دریافت مدرک فنی حرفه ای با کد ملی

برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای برای هر دوره آموزشی یک آزمون تستی و عملی خواهید داشت. شما پس از اتمام دوره ثبت نام کرده و حدود ۲ ماه بعد از ثبت نام منتظر شده تا نوبت آزمون شما شود. سپس آموزشگاه جهت هماهنگی آزمون تستی با شما تماس گرفته و تاریخ آزمون با شما هماهنگ می شود.

۲ الی ۳ روز قبل از روز هماهنگ شده جهت آزمون کارت ورود به جلسه شما صادر شده و آموزشگاه جهت ارسال کارت با شما تماس خواهد گرفت البته کارآموز می تواند شخصا جهت دریافت کارت اقدام کرده و برای دریافت آن مراحل زیر را انجام دهد.

شیوه دریافت مدرک فنی حرفه ای با کد ملی به شرح زیر می باشد:

  • در ابتدا به سایت portaltvto دریافت مدرک مراجعه کنید.
  • حال گزینه پرداخت هزینه صدور، تمدید و تعویض گواهینامه مهارت را انتخاب کنید.
  • در قدم بعد اطلاعات خواسته شده را ثبت کنید.
  • پس از ثبت اطلاعات خواسته شده، هزینه صدور گواهینامه فنی حرفه ای را پرداخت کنید.
  • در ادامه وارد بخش مشاهده یا نمایش مدرک فنی حرفه ای شده و مدرک فنی حرفه ای خود را دانلود کنید.

دریافت مدرک فنی حرفه ای از سایت

پس از شرکت و قبولی در آزمون فنی حرفه ای که از سمت آموزشگاه برگزار می شود، می توانید برای دریافت مدرک فنی حرفه ای از سایت و پرینت گواهی فنی حرفه ای خود مراحل زیر را دنبال کنید.

  • برای صدور و چاپ گواهینامه فنی حرفه ای (چاپ کارت مهارت) ابتدا باید به پورتال فنی حرفه ای استعلام گواهینامه مراجعه کنید.
  • در پایین صفحه بر روی گزینه پرداخت هزینه صدور، تمدید و تعویض گواهینامه مهارت کلیک کنید.
  • در این قسمت برای دریافت مدرک استعلام گواهینامه فنی حرفه ایی، اطلاعات مورد نیاز را به صورت کامل وارد کرده و در انتها روی گزینه جستجو کلیک نمائید.
  • در آخر تیک گزینه آماده پرداخت را زده و روی گزینه پرداخت کلیک کنید. به خاطر داشته باشید که تیک کنار پرداخت از کیف پول خاموش باشد.
استعلام کارت مهارت

استعلام کارت مهارت با کد ملی

استعلام کارت مهارت فنی حرفه ای (استعلام گواهینامه مهارت) چگونه است؟ در حال حاضر گواهینامه های مهارت سازمان فنی حرفه ای به صورت الکترونیکی صادر می شود.

برای استعلام مهارت گواهینامه (دریافت کارت مهارت)، پس از شرکت در آزمون های فنی حرفه ای و کسب نمره قبولی می بایست وارد سایت سازمان فنی حرفه ای کشور شده و پس از پرداخت هزینه دانلود گواهینامه فنی حرفه ای، به استعلام کارت مهارت فنی و حرفه ای (استعلام مهارت فنی حرفه ای) خود بپردازد.

فرض می کنیم شما در رشته دلخواه خود مثلا آموزش تعمیر موبایل، آموزش تعمیر لوازم خانگی و غیره ثبت نام کرده و پس از شرکت در آزمون های فنی حرفه ای و کسب نمره قبولی می خواهید مدرک فنی حرفه ای خود را استعلام گرفته و دریافت کنید.

به منظور استعلام کارت مهارت با کد ملی و دریافت مدرک فنی حرفه ای با کد ملی ابتدا باید وارد سایت سازمان فنی حرفه ای شوید و مراحل زیر را انجام دهید:

جهت استعلام فنی و حرفه ای با کد ملی، ابتدا بر روی گزینه سامانه پرداخت الکترونیکی کلیک کنید. سپس گزینه پرداخت هزینه صدور گواهینامه مهارت را انتخاب کنید.

استعلام کارت مهارت با کد ملی
استعلام کارت مهارت با کد ملی

پس از ورود صفحه ای باز می شود که باید کد ملی و کد امنیتی و آزمون هم آزمون هماهنگ انتخاب می کنید. (داخل شماره شناسایی چیزی لازم نیست نوشته شود.)

استعلام کارت مهارت با کد ملی
استعلام کارت مهارت با کد ملی

در این مرحله باید مشخصات خود مانند کد ملی و… را وارد کرده و روی تایید کلیک کنید.

استعلام کارت مهارت با کد ملی
استعلام کارت مهارت با کد ملی

سپس در این قسمت باید هزینه گواهینامه فنی و حرفه ای را پرداخت کنید.

استعلام کارت مهارت با کد ملی
استعلام کارت مهارت با کد ملی

در آخر برای استعلام مدارک فنی حرفه ای (استعلام فنی و حرفه ای) به صفحه اول سایت سازمان فنی و حرفه ای مراجعه نمایید و گزینه مشاهده گواهینامه ها را انتخاب کنید. درنهایت می توانید نسبت به پرینت کارت مهارت خود اقدام کنید.

مراحل دریافت کارت ورود به جلسه فنی حرفه ای با کد ملی

متقاضیانی که در هر یک از آزمون های تئوری و عملی فنی حرفه ای شرکت می کنند، باید به خاطر داشته باشند که ارائه کد ملی در هنگام گرفتن کارت ورود به جلسه آزمون فنی حرفه ای امری الزامی است. در حقیفت داوطلبان پس از ورود به سامانه استعلام گواهینامه مهارت (سامانه استعلام مدرک فنی و حرفه ایی) به آدرس portaltvto.com و انتخاب گزینه مربوط به کارت ورود به جلسه آزمون می بایست اطلاعات خواسته شده از جمله کد ملی را وارد نمایند.

داوطلبان جهت دریافت کارت ورود به جلسه فنی حرفه ای با کد ملی، پس از ورود به پورتال به صفحه فوق منتقل خواهند شد و پس از تکمیل این فرم ضمن دریافت کارت می توانند نسبت به چاپ و یا پرینت کارت ورود به جلسه فنی حرفه ای خود اقدام نمایند.

جهت دریافت راهنمای جامع و کامل درباره نحوه دریافت کارت ورود به جلسه فنی حرفه ای با کد ملی، می توانید از کارشناسان متخصص مجموعه آریا تهران کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

نحوه مشاهده نتایج آزمون های فنی و حرفه ای ۱۴۰۳

استعلام ازمون فنی حرفه ای یا نتایج آزمون فنی حرفه ای به چه صورت است؟ جهت مشاهده نتایج آزمون کتبی یا استعلام نمرات فنی حرفه ای (استعلام امتحان فنی حرفه ای) می بایست ابتدا به پورتال سازمان فنی و حرفه ای کشور مراجعه کنید تا بتوانید لیست انواع آزمون ها و مراحل مختلف برگزاری آن ها را مشاهده کنید.

حال می بایست آزمونی را که در آن شرکت داشتید را بیابید و با کلیک بر روی مشاهده نتایج، جواب آن را مشاهده نمایید. پس از استعلام نمره فنی حرفه ای (استعلام نمره فنی و حرفه ای)، می توانید برای استعلام گواهی نامه فنی و حرفه ای خود اقدام نمایید.

به این منظور، به سامانه سازمان آموزش فنی و حرفه ای به نشانی portaltvto.com (سامانه استعلام فنی و حرفه ای) مراجعه کرده و گزینه نتایج آزمون ها را انتخاب نمایید.

سپس آزمونی را که در آن شرکت کرده بودید را پیدا کرده و بر روی گزینه مشاهده کلیک کنید.

در این مرحله برای استعلام قبولی فنی حرفه ای، مشخصات خواسته شده را وارد نموده و بر روی گزینه نمایش نتیجه کلیک کنید تا صفحه جواب آزمون برای شما نشان داده شود.

کارشناسان مجموعه آریا تهران آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای با کد ملی را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق مشاوره رایگان راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی آریا تهران می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.

مدت زمان اعتبار مدرک فنی حرفه‌ای چقدر است

در پاسخ به سوال مدت زمان اعتبار مدرک فنی حرفه‌ای چقدر است، باید بگوییم از آنجایی که مدرک فنی حرفه ای بعنوان یک مدرک مهارت محور شناخته شده است، اعتبار آن به مدت ۵ سال می باشد. پس از پایان رسیدن این مدت زمان، افراد می بایست به منظور استفاده از مزایای این مدرک، نسبت به تمدید آن اقدام نمایند که در ادامه به طور کامل توضیح داده ایم.

نحوه تمدید گواهینامه مدرک فنی و حرفه ای

نحوه تمدید گواهینامه مهارت فنی حرفه ای

در مطالب قبل به چگونگی استعلام دیپلم فنی حرفه ای از طریق سامانه portaltvto استعلام گواهینامه پرداخته شد. حال شاید این سوال برایتان ایجاد شود که استعلام تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای چگونه است؟ سازمان فنی حرفه ای کشور به عنوان فقط سازمان عضو در سازمان بین المللی کار ILO ، مدارک و گواهینامه های رسمی را به مهارت آموزان و هنرجویان ارائه می کند.

با مدرک رسمی سازمان فنی حرفه ای، فرصت اشتغال در داخل و خارج از کشور وجود دارد ولی مدت اعتبار مدرک همانطور که گفته شد، حداکثر ۵ سال است و پس از این مدت لازم است که گواهینامه تمدید شود تا ارزش استخدامی داشته باشد.

افراد متقاضی تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای، باید به همراه مدارک لازم به یکی از مراکز زیر نظر سازمان فنی حرفه ای مراجعه و با ارائه مدارک و تکمیل فرم مربوطه، درخواست تمدید گواهینامه خود را داشته باشند.

مدارک لازم برای تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای

مدارک لازم برای تمدید اعتبار عبارتند از:

  • گواهینامه مهارت قبلی
  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • کپی مدرک تحصیلی
  • کپی پایان خدمت یا معافیت خدمت
  • کپی مدرک پیش نیاز
  • یک قطعه عکس ۴*۳

پیشنهاد ویژه: برای آشنایی با پردرآمدترین رشته فنی حرفه ای، پیشنهاد می شود مقاله رشته های فنی حرفه ای را مطالعه کنید.

مدارک گفته شده را به مسئول مربوطه ارائه دهید تا
فرم درخواست تمدید اعتبار به شما تحویل داده شود. فرم را نیز با اطلاعات خواسته شده
تکمیل کنید و به مسئول تحویل دهید. به منظور تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای لازم
است هزینه ای نیز پرداخت شود که میزان هزینه در رشته های خدماتی ۲۸ هزار تومان
و در رشته های صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر ۴۲ هزار تومان است.

پیشنهاد ویژه: مدرک فنی حرفه ای یا مدرک جهاد دانشگاهی؟ اگر می خواهید بدانید مدرک جهاد دانشگاهی چیست و چه فرقی با مدرک فنی حرفه ای دارد، مقاله مدرک جهاد دانشگاهی را مطالعه کنید.

استعلام آموزشگاه فنی حرفه ای

در مطالب قبل با مراحل استعلام گواهینامه های مهارتی (مدارک فنی و حرفه ای استعلام) آشنا شدید. حال در این قسمت قصد دارید نحوه استعلام آموزشگاه فنی حرفه ای را به شما عزیزان توضیح دهیم. برای استعلام آموزشگاه فنی حرفه ای، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا وارد وب‌ سایت سازمان فنی حرفه‌ ای (فنی حرفه ای گواهینامه) به آدرس portaltvto.com شوید. در صورتی که سایت دارای ناوبری بالایی برای دسترسی به بخش‌ های مختلف می باشد، به بخشی مرتبط با آموزشگاه‌ ها به آدرس portaltvto.com/subdomain/sub_domain/azad/51/0/0 بروید.

در ادامه می توانید معیارهای مختلفی مانند استان، نام آموزشگاه، رشته تحصیلی و… را برای جستجو تعیین کنید. پس از انتخاب معیارهای مورد نظر، بر روی کلمه جستجو کلیک کنید تا سایت لیستی از آموزشگاه‌ ها مطابق با معیارهای شما نمایش داده شود.

پس از جستجو، شما می‌ توانید اطلاعات کاملی از آموزشگاه‌ های مختلف را مشاهده کنید. این اطلاعات شامل نام آموزشگاه، آدرس، شماره تماس، نوع آموزشگاه، برنامه‌ های آموزشی، شرایط پذیرش و… می باشد.

استعلام مدرک فنی حرفه ای قدیمی

اگر زمان زیادی از اتمام پایان دوره های مهارت آموزی فنی حرفه ای گذشته باشد اما متقاضیان به هر دلیلی موفق به دریافت گواهینامه مهارت آموزی حود نشده باشند، می توانند به پورتال سازمان فنی حرفه ای مراجعه کنند و مدرک مختص به دوره خود را پیگیری نمایند.

از این رو برای استعلام مدرک فنی حرفه ای قدیمی با کد ملی، می توانند از طریق سایت portaltvto.com مدرک خود را دریافت کنند. برای این کار کافیست پس از مراجعه به این سامانه، وارد صفحه اصلی شوید و گزینه مشاهده گواهینامه فنی حرفه ای با کد ملی را انتخاب نمایید. شما با وارد کردن کد ملی و شماره شناسنامه و همچنین کلیک بر روی عبارت جستجو، می توانید کلیه مدارک صادر شده را با توجه به نوع آزمون تعیین شده مشاهده کنید.

جهت دریافت مدارک قدیمی فنی حرفه ای، می توانید از دو طریق نسبت به استعلام مدرک فنی حرفه ای قدیمی اقدام کنید. بدین صورت که متقاضیان می توانند نوع کیفیت چاپ گواهینامه فنی حرفه ای (متوسط و عالی) را برای دریافت فایل pdf گواهینامه فنی حرفه ای انتخاب نمایند.

آزمون های فنی حرفه ای در دو مرحله کتبی و عملی برگزار می شوند و پس از تعیین نمره نهایی قبولی هر دو مرحله در گواهینامه فنی حرفه ای درج می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نمره قبولی لازم جهت دریافت مدرک فنی حرفه ای می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

استعلام مدرک فنی حرفه ای سربازی

استعلام مدرک فنی حرفه ای سربازی با کد ملی به چه صورت است؟ جهت ثبت نام آزمون دوره های فنی حرفه ای شرایط خاصی لحاظ شده است. از این رو تمامی متقاضیان شرکت در آزمون های مهارتی این سازمان می توانند در صورت صلاحیت، مراحل ثبت نام خود را طی کنند.

یکی از شرایط لازم برای ثبت نام در آزمون دوره های فنی حرفه ای، داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت از آن می باشد. به همین خاطر برای گذراندن دوره های آموزشی و مهارتی فنی حرفه ای، داوطلبان مرد نیز می بایست مشمول مقررات نظام وظیفه بوده و مدت زمان سربازی خود را در صورت عدم معافیت به پایان رسانده باشند.

از آنجایی که برای دریافت گواهینامه فنی حرفه ای و همچنین استعلام گواهی فنی حرفه ای (استعلام گواهی فنی وحرفه ای)، نیاز به گذراندن دوره های آموزشی و شرکت در آزمون های کتبی و عملی سازمان فنی حرفه ای می باشد، می توان کفت که جهت استعلام گواهینامه مهارت آموزی سربازی، متقاضیان مرد می بایست دوره سربازی خود را طی کرده باشند تا بتوانند پس از شرکت در دوره های فنی حرفه ای، بتوانند نسبت به دریافت و استعلام مدرک مهارت آموزی سربازی اقدام کنند.

استعلام کارت مهارت کارگران ساختمانی با کد ملی

استعلام کارت مهارت فنی حرفه ای کارگران ساختمانی به چه صورت است؟ برای استعلام کارت مهارت کارگران ساختمانی با کد ملی و دریافت مدرک فنی و حرفه‌ ای می بایست ابتدا وارد پورتال سازمان شوید و مراحل زیر را به‌ ترتیب دنبال کنید:

  • روی گزینه سامانه پرداخت الکترونیکی (سامانه استعلام گواهینامه فنی حرفه ای) کلیک کنید.
  • وارد بخش پرداخت هزینه صدور گواهینامه شوید و کد شناسایی را دریافت کنید.
  • مجددا به صفحه اصلی سایت بازگردید و گزینه استعلام گواهینامه را انتخاب نمایید.
  • حال روی گزینه استعلام گواهینامه جدید کلیک کنید.
  • اطلاعات را تکمیل و گواهینامه خود را دریافت نمایید.

در مراحل استعلام مدارک فنی حرفه ای با کد ملی (استعلام نمرات فنی حرفه ای)، در صورتی که هزینه گواهینامه خود را پرداخت نکرده باشید، پس از وارد کردن مشخصات، مدرکی به شما نشان داده نمی‌ شود.

لازم به ذکر است که جهت استعلام تمدید کارت مهارت کارگران ساختمانی، می توانید از مراحل تمدید گواهینامه فنی حرفه ای که مراحل آن را به صورت کامل و جامع توضیح داده ایم استفاده کنید.

استعلام مدرک icdl فنی حرفه ای

استعلام مدرک icdl فنی حرفه ای چگونه است؟ برای استعلام مدرک icdl با کد ملی، ابتدا باید وارد وب سایت پورتال فنی و حرفه‌ ای شوید. سپس از منوی خدمات، گزینه‌ استعلام گواهینامه را انتخاب کنید.

در ادامه مراحل استعلام مدرک ای سی دی ال، در صفحه‌ باز شده، کد ملی و کد استعلام مدرک را وارد نمایید. حال روی دکمه‌ جست‌ و جو کلیک کنید تا گواهی مدرک فنی حرفه ای مورد نظر به شما نشان داده شود. شما می‌ توانید فایل مدرک را ذخیره کرده و یا از آن پرینت تهیه کنید.

استعلام مدرک خیاطی فنی حرفه ای

استعلام مدرک خیاطی با کد ملی چگونه انجام می شود؟ افراد علاقه مند به رشته خیاطی می توانند دوره های آموزش خیاطی فنی حرفه ای را با موفیت بگذرانند و پس از شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی در آزمون، مدرک فنی حرفه ای کسب نمایند و نسبت به استعلام مدرک فنی حرفهای اقدامات لازم را انجام دهند.

استعلام مدرک خیاطی فنی حرفه ای (استعلام گواهینامه خیاطی فنی حرفه ای) بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. برای استعلام مدرک فنی حرفه ای خیاطی با کد ملی کافیست مراحل استعلام مدرک فنی وحرفه ای که در مطالب بالا ذکر کرده ایم را به ترتیب انجام دهید و نسبت به استعلام گواهی نامه فنی حرفه ای (استعلام گواهی‌نامه فنی حرفه‌ای با کد ملی) خود اقدام نمایید.

استعلام مدرک آرایشگری فنی حرفه ای

روش دانلود مدرک فنی حرفه ای آرایشگری به چه صورت است؟ متقاضیان استعلام مدرک آرایشگری فنی حرفه ای نیز می توانند ابتدا وارد سایت آموزش فنی و حرفه ای شوند و سپس مراحل استعلام مدرک فنی حرفه ای آرایشگری زنانه را مطابق دستوری که گفته شده انجام دهند.

علاوه بر رشته خیاطی و آرایشگری شما می توانید جهت استعلام مدرک فنی حرفه ایی با کد ملی در رشته های مختلفی مانند استعلام کارت مربیگری فنی حرفه ای، استعلام مدرک فنی حرفه ای کاشت ناخن، استعلام مدرک قالی بافی فنی حرفه ای، استعلام مدرک فنی حرفه ای پاکسازی پوست، استعلام مدرک فنی حرفه ای آرایش دائم و… را نیز طبق مراحل ذکر شده انجام دهید.

جمع بندی

در این مقاله درباره استعلام مدرک فنی حرفه ای قدیمی، استعلام گواهینامه جدید فنی حرفه ای، پرینت مدرک فنی حرفه ای، معرفی سایت استعلام مدرک فنی حرفه ای با کد ملی و… صحبت کرده ایم. اگر هرگونه سوال درباره نحوه پیگیری مدرک فنی حرفه ای (پیگیری مدرک فنی و حرفه ای)، استعلام سازمان فنی حرفه ای و استعلام انواع مدارک فنی حرفه ای دارید، می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید یا همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آموزشگاه آریا تهران، می تواند به شما در دریافت مدرک فنی و حرفه ای با کد ملی و همچنین استعلام گواهی مهارت فنی حرفه ای کمک کند. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید از طریق پل های ارتباطی این مجموعه با ما در تماس باشید.

سوالات متداول
استعلام مدرک فنی حرفه ای با کد ملی چگونه است؟

برای استعلام گواهی فنی حرفه ای با کد ملی ابتدا باید به سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای مراجعه کرده و بر روی گزینه پرداخت الکترونیکی جهت دریافت کد شناسایی کلیک نمایید و سپس مراحلی که در قسمت استعلام مدارک فنی و حرفه ای توضیح داده شده است را طی کنید.

نحوه استعلام گواهی مدرک فنی حرفه ای چگونه است؟

جهت استعلام مدرک فنی حرفه ای می بایست ابتدا به سایت سازمان فنی حرفه ای کشور به نشانی portaltvto.com مراجعه کرده و روی گزینه استعلام گواهینامه فنی حرفه ای جدید کلیک کنید و در ادامه طبق مراحلی که در مقاله توضیح داده است پیش بروید.

پورتال فنی حرفه ای استعلام گواهینامه چیست؟

پورتال فنی حرفه ای استعلام گواهینامه به سامانه ای گفته می شود که از سمت سازمان فنی حرفه ای کشور برای ارائه خدمات غیر حضوری به شرکت کنندگان و متقاضیان برای دوره های مختلف فنی حرفه ای کاربرد دارد و لینک آن جهت مشاهده مدارک فنی حرفه ای در ابتدای مقاله درج شده است.

source

توسط chehrenet.ir