خالق سری بازیهای رزیدنت اویل (Resident Evil) و داینو کرایسیس (Dino Crisis)، یعنی شینجی میکامی (Shinji Mikami)، اخیرا بیان کرده که انتظار و هیجانی که طرفداران برای نسخهی جدید داینو کرایسیس دارند را به طور کامل درک نمیکند و به این نکته اشاره کرده است که در حال حاضر گزینههای مشابهی بسیار خوبی برای لذت بردن وجود دارد.
آخرین بازی سری داینو کرایسیس در سال ۲۰۰۳ منتشر شد، اما در چند سال اخیر، برخی از بازیکنان به کمک هم آمدهاند تا یک بازسازی از آن بسازند. این در حالی است که کپکام نیز با وجود درخواستهای فراوان طرفداران، فعلا برنامهای برای ساخت یک نسخهی جدید یا بازسازی بازیها ندارد. میکامی در مصاحبهی اخیر خود با رسانهی یوروگیمر بیان کرد که از نظر عناصری که مرتبط به دایناسورها و درگیری با آنها است، سری مانستر هانتر (Monster Hunter) در سالهای اخیر عملکرد خوبی داشته است:
حتی اگر بتوانم یک نسخهی بازسازی شده یا بازی جدیدی از داینو کرایسیس بسازم، واقعا فکر نمیکنم که در حال حاضر فضای زیادی برای این نوع بازی وجود داشته باشد، به خصوص وقتی که مانستر هانتر چنین پیشرفتی داشته است.
در واکنش به گفتههای میکامی میتوان گفت که چیزی که طرفداران به دنبال آن هستند صرفا دایناسورها و هیولاهایی عظیم نیستند چرا که ما در بسیاری از بازیها شاهد آنها هستیم بلکه آنها به دنبال دایناسورهای ترسناک هستند. در واقع داینو کرایسیس یک سری ترس و بقا است و کاملا متفاوت از مانستر هانتر است.
همچنین در حالی که همیشه فضای کافی برای یک بازی دایناسور محور وجود دارد، میکامی در مورد موفقیت مانستر هانتر درست میگوید. این سری در طول سالهای اخیر پیشرفت زیادی داشته است و انتظارات و هیجان زیادی اطراف جدیدترین نسخه از آن یعنی مانستر هانتر وایلدز نیز وجود دارد. البته تلاش قابل توجهی برای تبلیغات آنلاین برای بازی نیز انجام شده است.
منبع: PCGAMER
source