همه ما بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ (Cyberpunk 2077) را به یاد داریم. عنوانی که در سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه شد و یکی از بدترین عرضه‌ها را در تاریخ بازی‌های ویدیویی داشت. شرکت سازنده این بازی یعنی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) در این چند سال تلاش بسیاری کرد تا آسیب وارد شده از این عرضه بد را جبران کند و حال بازی سایبرپانک به شرایطی رسیده که جزو یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی موجود است.

چند ماه پیش بود که اولین بسته الحاقی بازی سایبرپانک به نام فنتوم لیبرتی (Phantom Liberty) عرضه شد. این بسته الحاقی توانست نمرات بسیار خوبی بدست بیاورد و باعث شود که فروش بازی سایبرپانک دوباره افزایش داشته باشد. همینطور اینکه این بسته الحاقی جزو بهترین موارد ساخته شده در تاریخ است و در نتیجه ارزش تجربه زیادی دارد.

حال اینطور که به نظر می‌رسد این افزایش فروش باعث شده تا شرکت سی‌دی پراجکت رد نیز سود زیادی بکند. طبق آماری که اخیراً عرضه شده شرکت سی‌دی پراجکت رد هم در زمینه فروش و هم در زمینه سود رشد زیادی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی نسبت به سال گذشته داشته و نشان می‌دهد که بسته الحاقی بازی سایبرپانک به شدت موفق عمل کرده است.

شرکت لهستانی سی‌دی پراجکت رد اعلام کرده که از لحاظ فروش نزدیک به ۳۰ درصد رشد داشته است. به این شکل که این شرکت در سال گذشته ۸۴ میلیون دلار فروش داشته ولی در سال جاری این رقم به ۱۰۹ رسیده است. در نتیجه این شرکت رشد بسیار زیادی نسبت به گذشته داشته و نشان می‌دهد که سی‌دی پراجکت رد روند درستی را در پیش گرفته است.

سود CD Projekt Red

بسته الحاقی فنتوم لیبرتی توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب بکند و در نتیجه باعث شد میزان فروش سایبرپانک نیز افزایش پیدا بکند.

چیزی که در این آمار توجه رسانه را به خود جلب کرده میزان سود خالص شرکت سی‌دی پراجکت رد است. به این شکل که این شرکت نزدیک به ۴۳ میلیون دلار سود خالص داشته که حدود ۸۸.۷ درصد افزایش نسبت به سود ۲۳ میلیون دلاری سال گذشته داشته است. این رشد برای یک شرکت در دنیای گیمینگ به شدت زیاد بوده و عدد چشمگیری است.

چیزی که باعث شده این افزایش سود خالص ایجاد شود، بازی سایبرپانک و بسته الحاقی فنتوم لیبرتی است. در کنار آن بازی ویچر ۳ و بسته‌های الحاقی آن نیز عملکرد خوبی داشتند اما فنتوم لیبرتی باعث شده که سود سی‌دی پراجکت رد افزایش بسیار زیادی داشته باشد. بازی ویچر ۳ با دریافت به روزرسانی نسل نهم نیز رشد خوبی در فروش داشت ولی به اندازه سایبرپانک نبود.

در کنار این آمار شرکت سازنده یک به روزرسانی از وضعیت بازی‌های بعدی خود منتشر کرد. طبق چیزی که گفته شده بازی بعدی مجموعه جدید ویچر به مرحله ساخت رسیده و در حال طراحی‌های زمینه‌ای است. از طرفی بازی بعدی سایبرپانک نیز پایه گذاری شده و قرار است در شعبه بوستون (Boston) شرکت سی‌دی پراجکت رد طراحی و عرضه بشود.

طبق چیزی که شرکت سی‌دی پراجکت رد اعلام کرده، این شرکت از لحاظ سود افزایش زیادی داشته و در نتیجه از لحاظ ذخیره منابع مالی نیز می‌تواند بهتر عمل کند. به این شکل که این شرکت به جای ۲۵ میلیون دلار که سال گذشته برای پروژه‌های جدید سرمایه گذاری کرد، می‌تواند ۳۸ میلیون دلار ذخیره کند و با پول بیشتر، آزادی عمل بیشتری نیز وجود دارد.

منبع: Games Industry

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir