آیفون SE جدید به نمایشگر OLED مجهز خواهد شد، تا بدین ترتیب این اقدام، پایانی باشد برای استفاده از پنل LCD در گوشی‌های این سری.

۴۱,۷۲۹,۰۰۰

تومان

۵۰,۴۹۹,۰۰۰

تومان

اپل با تأخیر نسبتاً طولانی به استفاده از نمایشگرهای OLED در آیفون‌های اصلی خود روی آورد، اما آیفون SE همچنان با فناوری ارزان‌تر LCD در بازار در دسترس قرار دارد. این وضعیت، با عرضه آیفون SE جدید که احتمالاً در سال آینده معرفی خواهد شد، تغییر خواهد کرد. البته پیش از این بارها شنیده بودیم که اپل قصد دارد این بار در آیفون SE جدید خود از نمایشگر OLED استفاده کند و آن را با مشخصاتی مشابه آیفون ۱۴ یا آیفون ۱۳ راهی بازار خواهد کرد. اما این بار یک منبع دیگر به این شایعه دامن زده تا بدین ترتیب از این بابت کاملا مطمئن شویم.

بر اساس گزارش جدیدی که از یک منبع آسیایی منتشر شده، آیفون SE بعدی نیز به نمایشگر OLED مجهز خواهد شد. این خبر تأییدکننده شایعات قبلی است که مدت زمان زیادی بود درباره‌ی این گوشی منتشر می‌شد. با این تغییر، اپل دیگر هیچ گوشی هوشمندی با پنل LCD تولید نخواهد کرد. این تصمیم اپل قطعا ضربه‌ی سنگینی به شرکت‌های ژاپن دیسپلی و شارپ وارد خواهد کرد، زیرا این دو شرکت تأمین‌کنندگان اصلی پنل‌های LCD برای آیفون‌های قبلی بودند و هیچ‌کدام از آن‌ها نمایشگرهای OLED برای گوشی‌های هوشمند تولید نمی‌کنند (البته ژاپن دیسپلی پنل‌های OLED کوچک برای اپل واچ عرضه می‌کند).

تولید نمایشگر OLED آیفون SE احتمالا بر عهده‌ی BOE خواهد بود

به نظر می‌رسد اپل برای تولید نمایشگرهای OLED مورد نیاز آیفون SE جدید، سفارش‌هایی را از شرکت‌های BOE چین و LG دریافت کرده است. در حال حاضر، سامسونگ حدود نیمی از پنل‌های OLED مورد نیاز آیفون‌ها را تأمین می‌کند، در حالی که LG سهمی معادل ۳۰ درصد و BOE سهمی حدود ۲۰ درصد از این بازار دارند. انتظار می‌رود دو شرکت کره‌ای، تأمین‌کننده‌ی پنل نمایشگر آیفون‌های گران‌تر و شرکت چینی هم تأمین‌کننده‌ی پنل گوشی‌های ارزان‌تر اپل از جمله همین SE باشد.

طبق گزارش‌های مؤسسه تحقیقاتی Omdia، پیش‌بینی می‌شود که پنل‌های OLED از نظر تعداد ارسال‌ها در سال جاری، از LCDها پیشی بگیرند. تعجب‌آور است که این تغییر تا به حال به تأخیر افتاده بود، اما با ورود آیفون SE جدید، می‌توان گفت دوران نمایشگرهای LCD در گوشی‌های اپل به پایان رسیده است. لازم به ذکر است این پنل همچنان ۶۰ هرتزی خواهد بود و بعید است حالاحالاها اپل تصمیمی مبنی بر تغییر این وضعیت بگیرد. حتی اگر این اتفاق هم رخ دهد، آیفون SE آخرین محصولی خواهد بود که به پنل ۱۲۰ هرتزی مجهز می‌شود.

منبع: GSMArena

source

توسط chehrenet.ir