دنیای این روزهای اینستاگرم و فضای مجازی، دنیای اینفلوئنسرهای زیبایی و آرایشگران مطرح جهان است. آرایشگرانی که نه تنها به واسطه فضای مجازی، بله به دلیل هنر منحصر به فردشان در تمام دنیا محبوب و شناخته شده هستند. ما در این مطلب لیستی از ۱۰ آرایشگر برتر جهان در سال ۲۰۲۴ را تهیه کرده و به اختصار فعالیت هر یک را توضیح می‌دهیم:

میکاپ آرتیست های معروف دنیا

در دنیا آرایشگران بسیار معروفی وجود دارند، که هر کدام در حرفه و تخصص خود از بهترین‌ها هستند. این میکاپ آرتیست های معروف دنیا با استفاده‌ی تخصصی از محصولات آرایشی اصل و بهرمندی از بروزترین تکنیک‌های جهان خدمات قابل قبول را ارائه می‌دهند. همین امر سبب می‌شود که در لیست بهترین‌های دنیا حضور داشته باشند.




ماریو ددیوانوویچ Mario Dedivanovic

اجازه دهید تا شما را با خالق کانتور و هایلایتر، دو وسیله کاربردی این روزهای دنیای آرایش آشنا کنیم! ماریو ددیوانوویچ، میکاپ آرتیست ۴۰ ساله آمریکایی که بدون شک لقب بهترین آرایشگر سال ۲۰۲۴ را از آنِ خود می‌کند. ماریو ددیووانوویچ، برای نخستین بار کار در دنیای زیبایی را با فعالیت در یکی از شعبات برند آرایشی سفورا آغاز کرد. کار او در ابتدا فروختن عطر و محصولات خوشبو کننده بدن بود. با این حال بعد از آرایش کردن برای یکی از مشتریان شعبه، متوجه استعداد و علاقه‌اش در زمینه آرایش شد.

وی شروع در کلاس‌های آرایشی را با جدیت آغاز کرد و به دلیل پیشرفت و عملکرد فوق العاده‌اش در این رشته، به استخدام گریمور و آرایشگر حرفه‌ای شبکه معروف فاکس نیوز درآمد. پس از آن ماریو به تدریج به عرصه بازیگران هالیوود وارد شد و گریم و آرایش هنرپیشگان و افراد معروف آمریکا مانند خواهران کارداشیان را برعهده گرفت. وی از طریق بازی در سریال تلویزیونی Glam Masters که زندگی کیم کارداشیان و خواهرانش را به نمایش می‌گذاشت، در سراسر آمریکا و دنیا به شهرت رسید.

از آن پس کار او به عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای برای افراد خاص هالیوود آغاز شد. از جمله سلبریتی‌هایی که ماریو با آنها فرصت همکاری داشته‌ است می‌توان به راتایکوفسکی، آریانا گرانده، کیت باسورث و سلنا گومز اشاره کرد. ماریو ددیوانوویچ پس از دست یافتن به شهرت جهانی، برند محصولات آرایشی خود را راه اندازی نمود و نام آن را Makeup by Mario گذاشت. در حال حاضر برند آرایشی این میکاپ آرتیست آمریکایی به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین برندهای زیبایی در دنیا شناخته می‌شود.

ماریو-ددیوانوویچ-Mario-Dedivanovic 

بیلی ب Billy B ، بهترین آرایشگر جهان

بیلی بی خلاقیت و استعداد فراوانی در زمینه میکاپ و آرایش‌های مرتبط با صنعت مد و زیبایی دارد و به همین دلیل در لیست ۱۰ آرایشگر برتر جهان در سال ۲۰۲۴ قرار می‌گیرد. این آرایشگر آمریکایی بیشتر از هر چیز به دلیل دقت و وسواس بیش از اندزاه‌اش در آرایش به شهرت و محبوبیت رسیده است. وی با توجه به فرم اعضای صورت و نوع چهره فرد، رنگ و حتی جنس لوازم آرایشی خود را انتخاب می‌کند. همین موضوع باعث شده است که بیلی بی در میان دیگر آرایشگران تمایز ویژه‌ای داشته باشد.

در حال حاضر این میکاپ آرتیست در کمپانی لورال پاریس مشغول به کار است و با مجله‌های بین المللی مد و زیبایی مانند ونیتی فیر، ال و مارکت هارپرز فعالیت می‌کند.

بهترین میکاپ آرتیست های دنیا

پت مک گرث Pat McGrath

پت مک گراث یکی دیگر از تاثیرگذارترین و محبوب‌ترین آرایشگران برتر جهان در سال ۲۰۲۴ به حساب می‌آید. این میکاپ آرتیست ۵۹ ساله انگلیسی، با آرایش‌های خلاقانه و منحصر به فرد خود، مسیری متفاوت و جدید را در دنیای آرایش باز کرده است. سبک آرایشی این میکاپ آرتیست بیشتر شامل آرایش‌های آوانگارد است که اغلب با رنگهای تند، اکلیل‌های براق و ظاهری اغراق آمیز به چشم می‌آیند. همین موضوع باعث شده است تا اغلب برندهای مد و فشن از این آرایشگر در فشن شوهای خود کمک بگیرند. 

پت مک گراث در طول فعالیت درخشان خود، برخی از معتبرترین جوایز و افتخارات جهانی را از آنِ خود کرده است. از جمله جایزه CFDA که از سمت شورای طراحان مد آمریکا به عنوان اولین آرایشگر پرافتخار بریتانیایی به وی اهدا شد. مک گرث همچنین از سوی ملکه بریتانیا جایزه بانوی امپراتوری انگلستان «Dame of the British Empire» را دریافت کرد.

پت مک گرث در سال ۲۰۱۵ نخستین محصول از برند خود را که یک هایلایتر طلایی بود، به بازار عرضه نمود. موجودی این محصول در یک چشم بر هم زدن به اتمام رسید و از آن پس این میکاپ آرتیست انگلیسی بخشی از فعالیت خود را در تولید محصولات متنوع آرایشی قرار داد. مک گرث همچنین از سال ۲۰۱۷ به عنوان سردبیر زیبایی مجله ووگ بریتانیا فعالیت می‌کند. 

یکی از محبوب‌ترین کارهای این هنرمند، گریم بازیگران فیلم جنگ ستارگان است که اولین بار توسط وی صورت گرفت.

بهترین آرایشگر دنیا

چارلی گرین Charlie Green

چارلی گرین بدون شک یکی از خلاق‌ترین آرایشگران جهان است که به دلیل خلق آرایش‌های زنانه و ظریف، محبوبیت فراوانی در میان اهالی هالیوود دارد. این آرایشگر مشهور تا امروز با هنرپیشگان سرشناسی همچون آنجلینا جولی و ریچل مک آدامز و شخصیت‌های برجسته رسانه‌ای کار کرده و توانسته است نام خود را به خوبی در میان ۱۰ آرایشگر برتر جهان در سال ۲۰۲۴ حفظ کند.

بخشی از محبوبیت و شهرت کار چارلی گرین به استفاده از رنگ‌های متنوع در آرایش‌های و یبرمی‌گردد. گرچه اغلب آرایش‌های چارلی گرین تا حدودی سنگین و طولانی هستند اما ظاهر نهایی آنها هیچ نشانی از یک آرایش غلیظ ندارند! شاید به همین دلیل است که بسیاری این آرایشگر را یک پدیده منحصر به فرد در دنیای زیبایی معرفی می‌کنند.

بهترین میکاپ آرتیست های دنیا

بابی براون Bobby brown

ابی براون دیگر میکاپ آرتیست مطرح آمریکایی است که بیشتر از هر چیز به دلیل سبک آرایشی فوق العاده طبیعی و به اصطلاح نچرال شناخته می‌شود. وی در دوران جوانی، برای گرفتن مدرک گریم و عکاسی راهی کالج امرسون در بوستون شد. پس از اتمام تحصیلات، راهی نیویورک شد تا به عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای کار خود را آغاز کند.

سبک آرایشی او که شامل رنگهای خنثی، مات، سبک و طبیعی بود، وی را از دیگر آرایشگرانِ آن زمان که اغلب از رنگهای تند استفاده می‌کردند، متمایز کرد. او سپس به مطرح‌ترین شرکت‌های آرایشی دنیا مانند استی لادر پیوست و از این طریق کار خود را به شکل حرفه‌ای‌تر ادامه داد. وی مانند دیگر آرایشگران حرفه‌ای جهان، برند آرایشی خود راه اندازی و محصولات خود را که اغلب شامل کرم پودر و رژگونه میشدند، در خرده فروشی‌های کوچک عرضه نمود.

بابی براون در اواخر اکتبر ۲۰۲۰، دومین برند زیبایی خود را به نام Jones Road راه اندازی کرد و در آن کاربردی‌ترین محصولات آرایشی خود را که شامل بالم لب، کرم مرطوب کننده، ریمل، برق لب، شوینده، سایه چشم و مداد چشم میشدند، به عرضه گذاشت. وی در حال حاضر فعالیت‌های خود را در برگزاری مسترکلاس‌های آرایشی و آرایش هنرپیشگان و افراد سرشناس خلاصه کرده است.

بابی-براون-Bobbi-Brown

ماری فیلیپس mary phillips 

هرجا که نام فرش قرمز هالیوود باشد، بدون شک نام ماری فیلیپس در آن می‌درخشد. این میکاپ آرتیست آمریکایی با داشتن بیش از ۲٫۵ میلیون دنبال کننده در تیک تاک و اینستاگرام، یکی از محبوب‌ترین آرایشگران دنیا شناخته می‌شود. وی همچنین لقب پرکارترین آرایشگر هالیوود را به خود اختصاص داده و تا امروز با افراد مشهوری همچون هیلی بیبر، کایلی و کندال جنر، جنیفر لوپز و دوآ لیپا کار کرده است.

ماری فیلیپس در ویدیوهای اینستاگرام خود معمولا از تکنیک‌های جذاب و جدید استفاده می‌کند. یکی از جذاب‌ترین این ویدیوها، استفاده از کانسیلر و کانتور پیش از زدن کرم پودر است که به دلیل تفاوتش با مراحل عادی آرایش، میلیون‌ها بار دیده شده است. با توجه به مشتریان بیشمار هالیوودی این آرایشگر آمریکایی، بسیاری فیلیپس را «ملکه فرش‌های قرمز» می‌دانند. 

ماری-فیلیپس-mary-phillips

گوچی وست‌من Gucci Westman 

گوچی وستمن یک میکاپ آرتیست آمریکایی، طراح لوازم آرایشی و بنیانگذار خط تولید محصولات آرایشی وستمن آتلیه است. او بیشتر از هر چیز به دلیل آرایش‌های طبیعی، مینیمال و شیک شناخته می‌شود. وستمن همچنین مهارت بالایی در قرینه سازی صورت و تغییرات حساب شده صورت به کمک آرایش دارد.

این میکاپ آرتیست آمریکایی در سال ۲۰۰۳ به عنوان مدیر هنری بین المللی برند لانکوم استخدام شد. وی در لانکوم به انجام فعالیت‌هایی مانند استایل‌سازی برای عکس‌های تبلیغاتی و طراحی مجموعه‌ رنگ‌های محصولات آرایشی مشغول بود. وستمن در سال ۲۰۰۸ به سمت مدیر هنری جهانی برند Revlon درآمد و از این طریق این برند با بازیگران مشهوری مانند درو بریمور، ناتالی پورتمن، گوئینت پالترو، کامرون دیاز، هالی بری، جسیکا آلبا، جنیفر کانلی و جسیکا بیل کار کرد.

مانند دیگر آرایشگران بزرگ و شناخته شده دنیا، وستمن خط تولید لوازم آرایشی خود را با نام آتلیه وستمن در بهار ۲۰۱۸ راه اندازی نمود و از آن پس تا امروز ضمن گریم و آرایش حرفه‌ای بازیگران هالیوود، در زمینه خلق جلدهای خاطره‌انگیز برای مجلات مطرح جهانی فعالیت می‌کند. 

گوچی-وست‌من-Gucci-Westman

لورا مرسیه Laura Mercier 

این میکاپ آرتیست فرانسوی در سال ۱۹۸۵ از پاریس به شهر نیویورک نقل مکان کرد تا به عنوان یک آرایشگر در نسخه آمریکایی مجله Elle کار کند. مرسیه سپس به ‌عنوان آرایشگر شخصی مدونا استخدام شد و پس از یک عکس‌برداری با حضور این خواننده آمریکایی، کار در مجله ووگ را آغاز نمود. مرسیه همچنین برای کمپین‌های مجلات محبوب شنل و گپ، حضوری فعال داشت و به عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای در این دو نشریه فعالیت می‌کرد.

مرسیه آرایش افراد محبوب سرشناس آن زمان همچون جولیا رابرتز، ماریا کری و سارا جسیکا پارکر را برعهده گرفت و از این طریق حضور حرفه‌ای خود را در دنیای گریم و آرایش هالیوود سر گرفت. در سال ۱۹۹۶، برند آرایشی بهداشتی لورا مرسیه راه اندازی شد و این آرایشگر حرفه‌ای توانست با توجه به سلیقه خود، محصولات متنوع آرایشی را روانه بازار کند.

سبک آرایشی لورا مرسیه از روزهای نخستین تا امروز، بر اصل طبیعی بودن چهره تاکید می‌کند. اغلب محصولات آرایشی این میکاپ آرتیست نیز بافت و ساختار ملایمی دارند و برای آرایش‌های روزانه و سبک طراحی شده‌اند. یکی از محبوب‌ترین لوازم آرایشی لورا مرسیه، پودر بیک این برند بوده که به دلیل بافت نرم و ابریشمی، به یکی از پرفروش‌ترین محصولات در سراسر دنیا تبدیل شده است.

لورا-مرسیه-Laura-Mercier

همچنین بخوانید: آرایش مناسب برای محل کار

شارلوت تیلبری  Charlotte Tilbury 

شارلوت تیلبری میکاپ آرتیست انگلیسی است که از او به عنوان یک کارآفرین بسیار موفق نیز یاد می‌کنند. این هنرمند بریتانیایی کار خود را از نخستین سالهای جوانی و در کلاس‌های گریم و آرایش سر گرفت.

وی در سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای در یوتیوب آغاز کرد و با انجام آرایش‌هایی ملایم، سبک و طبیعی، به شهرت قابل توجهی دست یافت. یک سال بعد، برند آرایشی شارلوت تیلبری به صورت رسمی راه اندازی شد و این آرایشگر محبوب، بخش عمده محصولات خود را در فرآورده‌های مراقبتی پوست مانند مرطوب کننده، کرم دور چشم و پرایمر قرار داد. 

به دلیل کیفیت بسیار بالای محصولات شارلوت تیلبری، لوازم آرایشی این میکاپ آرتیست در سطح جهان به فروش چشمگیری دست یافت. پس از آن وی آرایش برای مدل‌های مجلات ووگ و ونیتی فیر و افراد مشهوری همچون کیت ماس، کیم کارداشیان، ژیزل بوندشن و امل کلونی را برعهده گرفت.

تیلبری همچنین به صورت رسمی برای هفته مد در نیویورک، میلان، پاریس و لندن کار کرده و به عنوان مدیر آرایش برندهایی مانند پرادا، مک کوئین، کاوالی، لانوین و کلوئه فعالیت می‌کند.

شارلوت-تیلبری--Charlotte-Tilbury

هانگ وانگو Hung Vanngo

اغلب افراد این میکاپ آرتیست کانادایی ویتنامی تبار را بیشتر از هر چیز با آرایش‌های ساختارشکنانه مانند چشمهای اسموکی و دراماتیک، سایه‌های دودی و گونه‌های برجسته می‌شناسند. علاقه هانگ به نقاشی و هنر در نوجوانی، به وی این امکان را داد تا به خوبی دنیای رنگها و ترکیب آنها را بشناسد و بعدها در صنعت آرایش از آنها استفاده کند.

هانگ مدت کوتاهی پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، شروع به پیگیری جدی حرفه خود در زمینه آرایش نمود. او در سال ۲۰۰۳ به تورنتو و در سال ۲۰۰۶ به نیویورک نقل مکان کرد تا به حرفه خود ادامه دهد. با ورود هانگ به شهر نیویورک، هنر منحصر به فرد آرایش وی توجه بسیاری از عکاسان برتر مد را به خود جلب نمود.

نمونه‌های آرایشی او در صفحات مجلات معتبری همچون هارپر بازار، ال، آلور، ووگ و گلمور به چاپ رسید و هنرش مورد توجه بسیاری از طراحان و برندهای مد مانند مارک جاکوبز، لانکوم، لورآل، استی لادر، کاور گرل و کلوین کلاین قرار گرفت.

هانگ علاوه بر موفقیت در دنیای مد، توجه سرشناسان هالیوود را به خود جلب کرد و میکاپ چهره‌هایی از جمله سلنا گومز، جنیفر لارنس، جنیفر لوپز، جولیان مور، کیتی پری، گوئینت پالترو و امی آدامز را در کارنامه خود ثبت نمود. این هنرمند ۳۸ ساله در حال حاضر فعالیت‌ خود را در میکاپ و آرایش‌های آوانگارد برای برندهای مد و فشن متمرکز کرده است.

هانگ-وانگو-Hung-Vanngo

سوالات متداول درباره بهترین میکاپ آرتیست های دنیا

در دنیای امروز که آرایش و آرایشگری بسیار پرطرفدار شده و اشخاص زیادی به سمت یاد گرفتن این حرفه‌ها می‌روند، طبیعتا سوالات بسیاری نیز درباره بهترین آرایشگران دنیا مطرح می‌شود. در این قسمت به برخی از سوالات پاسخ داده‌ایم.

محبوب‌ترین لوازم آرایشی برند لورا مرسیه چیست؟

یکی از محبوب‌ترین لوازم آرایشی لورا مرسیه، پودر بیک این برند بوده که به دلیل بافت نرم و ابریشمی، به یکی از پرفروش‌ترین محصولات در سراسر دنیا تبدیل شده است.

معروفترین آرایشگرهای دنیا چه کسانی هستند؟

ماریو ددیوانوویچ، گوچی وست‌من، پت مک گرث و شارلوت تیلبری برخی از معروف‌ترین آرایشگران دنیا به حساب می‌آیند.

source

توسط chehrenet.ir