بازی بلک میث ووکانگ (Black Myth Wukong) به تازگی عرضه شد و توانست سر و صدای زیادی به پا کند. این بازی در روز اول به بیشترین تعداد کاربر همزمان در استیم رسید و آمار فروش فوق العاده‌ای را ثبت کرد. منطقی است که با این استقبال گسترده افراد زیادی به دنبال تجربه این بازی باشند و تجربه بلک میث هم آنطور که فکر می‌کنید راحت نیست.

بازی بلک میث ووکانگ یک تجربه پر از اکشن را به شما ارائه می‌دهد. این بازی بر اساس رمان سفر به غرب (Journey to the West) ساخته شده و جذابیت بسیار زیادی دارد. حال بحث اصلی اینجاست که هرچقدر هم شما با داستان بلک میث آشنایی داشته باشید، خود بازی برای شما چالش برانگیز خواهد بود. شرکت سازنده تلاش کرده تا مکانیک‌های مختلفی در آن قرار دهد تا کاربران بتوانند بهترین و متنوع‌ترین تجربه را در این بازی داشته باشند به همین دلیل مکانیک‌های این بازی به شدت گسترده است.

اگر شما بخواهید یک تجربه روان و خوب در بازی بلک میث ووکانگ داشته باشید و تبدیل به شاه میمون بشوید، باید به مکانیک‌های بازی آشنا باشید. از طرفی در آن‌ها مهارت پیدا کرده و تلاش کنید از تمامی آن‌ها در مبارزات مختلف استفاده کنید. حال در این متن ما قصد داریم تا بهترین راهنمای اولیه بازی بلک میث را به شما ارائه بدهیم. با این راهنما شروع بازی برای شما آسان‌تر خواهد شد و راحت‌تر در بازی پیش خواهید رفت.

موارد پایه مبارزه

بازی بلک میث تمرکز زیادی روی مبارزه دارد و در نتیجه دانستن موارد پایه مبارزات در این بازی الزامی است. شتاب گرفتن، حمله کردن و جای خالی دادن همگی باعث می‌شوند تا استمینا (Stamina) کرکتر شما کمتر بشود. استمینا با رنگ زرد زیر جان کرکتر اصلی نشان داده شده و هر دو مورد هم در سمت چپ پایین صفحه نمایش قرار دارند. نکته جالب اینجاست که استمینای کرکتر در بازی بلک میث عمر زیادی دارد و در نتیجه تا مدت زیادی باقی خواهد ماند. با این حال اگر تمام بشود حرکات شخصیت اصلی بازی به شدت آرام شده و به نوعی توان خود را از دست می‌دهد. در نتیجه شما باید حتماً به این مورد توجه بکنید.

مبارزات در بازی بلک میث یک روان بودن خاصی دارند که باعث می‌شود ضربات حس و حال خوبی داشته باشند. نکته اینجاست که شما باید در زمان بندی دقت کرده و در مواقع نیاز حمله کرده یا جای خالی بدهید. جای خالی کرکتر اصلی شما به حدی است که فضای لازم برای حرکت بعدی در آن وجود داشته و از طرفی ضربات هوایی نیز یکی از بهترین راه‌ها برای حمله از فاصله زیاد است. از طرفی به هنگام جای خالی دادن هم می‌توان از ضربات هوایی استفاده کرد که یک نکته به شدت مثبت است.

نکات بازی Black Myth Wukong

طراحی بازی بلک میث بسیار خاص است و همین موضوع باعث جذابیت بسیار زیاد آن شده است.

چگونه ضربات سنگین بزنیم

وقتی بحث از ضربه زدن در بازی بلک میث می‌شود، ضربات سنگین جایگاه خاص خود را دارند. نکته اینجاست که ضربات سنگین به طور کامل عملکرد متفاوتی در این بازی داشته و با چیزی که انتظار دارید تفاوت دارد. به این معنا که ضربه سنگین در بلک میث تنها یک تفاوت کوچک در زمان قدرت با ضربات سبک نداشته و یک مکانسیم متفاوت است.

با داشتن ضربات موفق یا جای خالی مناسب شما یک امتیاز دریافت می‌کنید. این امتیاز فوکس پوینت (Focus Point) ام داشته و از آن می‌توان برای پیاده کردن یک ضربه سنگین استفاده کرد. حال شما می‌توانید از این ضربه در میان حرکات ترکیبی (Combo) استفاده کرده یا اینکه به صورت جداگانه آن را پیاده کنید. نکته اینجاست که اگر نخواهید در میان حرکات ترکیبی از آن استفاده کنید باید کمی صبر کرده و سپس ضربه را بزنید و اگر زمان این کار را دارید حتماً انجام دهید. به دلیل اینکه ضربات سنگین اکثراً دشمن را گیج کرده و از توان آن کم می‌کند. همینطور اینکه آسیب بیشتری به دشمن وارد می‌کند.

نکته قابل توجه این است که نوع ضربه سنگین با توجه به وضعیتی (Stance) که کرکتر در آن قرار دارد متفاوت خواهد بود. کرکتر اصلی شما سه وضعیت مختلف دارد که مهم‌ترین آن Smash Stance است که ضربه بسیار سنگینی به دشمن وارد می‌کند. شما می‌توانید به هنگام حرکت وضعیت کرکتر اصلی را تغییر داده و نوع ضربات را نیز عوض کنید.

همانطور که گفتیم Smash Stance آسیب زیادی به دشمن وارد کرده ولی از طرفی کمترین محوطه را برای آسیب زدن دارد. وضعیت دیگری که می‌توان از آن استفاده کرد حالت Pillar است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ضربات به نسبت سنگینی وارد کنند. همینطور اینکه محدوده ضربه آن نیز بیشتر است ولی نکته اینجاست که سرعت کمی دارد. البته این سرعت کم در برابر تعداد دشمنان زیاد نکته مثبت بوده چون آسیب زیادی به آن‌ها وارد می‌کند. در انتها هم یک وضعیت به نام Thrust Stance وجود دارد که برای ضربه سهمگین به یک دشمن بسیار مناسب است. نکته اینجاست که دشمنان به راحتی می‌توانند با آن مقابله کرده و نگذارند که ضربه نهایی بشود.

برای باز کردن وضعیت‌های مختلف شما باید امتیاز کسب کنید. به همین دلیل شما باید تلاش کنید تا دشمنان را به بهترین و هوشمندانه‌ترین روش از بین برده تا امتیاز بیشتری بدست بیاورید و راحت‌تر حالت‌های مختلف و توانایی‌های متفاوت را باز کنید. دقت کنید که در زمینه انتخاب توانایی و وضعیت هم هوشمندانه عمل کنید و با توجه به سبک بازی خود آن‌ها را باز بکنید.

نکات بازی Black Myth Wukong

بازی بلک میث تنوع بسیار زیادی در گیم‌پلی و دنیای خود دارد که باعث می‌شود تجربه آن بسیار جذاب شده و قابلیت تکرار پذیری زیادی هم داشته باشد.

استفاده از جادو

بازی بلک میث ووکانگ فقط روی مبارزات تن به تن تمرکز نداشته و میمون دوست داشتنی ما توانایی استفاده از جادو را هم دارد. شما می‌توانید در طول بازی جادوهای مختلفی را باز کرده و از آن‌ها استفاده کنید. نکته اینجاست که تنوع در جادوها بسیار زیاد است. در نتیجه تلاش کنید تا همه را باز کرده و امتحان کنید تا با این کار بهترین مورد را بر اساس سبک بازی خود انتخاب کرده و تا انتهای بلک میث با آن ادامه دهید.

جادوهای بازی بلک میث هم بسیار کاربردی هستند. برای مثال جادوی ثابت کردن (Immobilize) دشمنان را در جای خود نگه داشته و به شما اجازه می‌دهد تا چند ضربه بزنید. این جادو زمانی بسیار کاربردی است که در کنار آن از ضربه سنگین هم استفاده کرده و آسیب زیادی به دشمنان وارد بکنید. حتی با استفاده از این جادو می‌توانید دشمنان را گیج کرده و ضربات بیشتری به آن‌ها وارد کنید و به همین دلیل این جادو به شدت کاربردی است.

جادوها در بازی بلک میث قابل ارتقاء هستند. به این شکل که اگر شما یک جادو را به خوبی استفاده کرده و آن را به یکی از موارد اصلی خود در روند بازی تبدیل کرده‌اید، با استفاده از امتیازهای بدست آمده آن را ارتقاء داده و قدرت آن را بیشتر می‌کنید. برای مثال ارتقاء دادن جادوی ثابت کردن زمان آن را بیشتر کرده و در نتیجه شما می‌توانید بیشتر به دشمنان آسیب وارد بکنید.

اگر شما از افرادی هستید که به مبارزات بی سر و صدا علاقه دارند، می‌توانید روی جادوی قدم‌های ابری (Cloud Steps) سرمایه گذاری کنید. این جادو به شما اجازه می‌دهد تا به مدت زمان کوتاهی نامرئی شده و سپس ظاهر شوید. با استفاده از آن شما می‌توانید به دشمنان ضربات سهمگینی به صورت ناگهانی وارد کرده و اگر قصد حمله به یک تیم گسترده از دشمنان را دارید، این قابلیت می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

نکات بازی Black Myth Wukong

بازی بلک میث ووکانگ سیستم مبارزه بسیار خوبی دارد که باعث می‌شود شما از تجربه این بازی خسته نشوید.

حمله یا فرار از غولآخرها

با وجود اینکه کرکتر اصلی شما قابلیت‌های زیادی در بازی بلک میث دارد، باز هم در مبارزه با غولآخرها با چالش روبرو خواهد شد. خبر خوب اینجاست که لزومی ندارد شما با تمام این موجودات مبارزه کنید و می‌توانید از دست تعدادی از آن‌ها فرار کنید. نکته اینجاست که مانند بسیاری از بازی‌های دیگر تعدادی غولآخر اجباری در بازی وجود دارد ولی موارد اختیاری هم بسیار زیاد هستند. برای مثال در قسمت اول بازی Wandering Wight یکی از غولآخرهای اختیاری است که کاربران می‌توانند از دست آن فرار کرده و مبارزه نکنند.

چیزی که در بازی بلک میث اهمیت دارد هوشمند بودن شما است. اینکه شما وقتی جان زیادی ندارید و توانایی مبارزه در کرکتر اصلی یا حتی خود شما وجود ندارد، مبارزه نکنید و فرار کنید لزوماً نشانه بی جربزه بودن شما نیست. بلکه اینکه شما هوشمند بودن و بعد با توانایی بیشتر به مبارزه بپردازید نشان دهنده قدرت شما است.

درخت توانایی و جرقه

وقتی بحث ارتقاء و پیشرفت کرکتر در بازی بلک میث ووکانگ می‌شود، این بازی رویکرد بسیار ساده‌ای دارد. به این شکل که شما در منوی اصلی قسمت Self Advance رو انتخاب کرده و با یک درخت توانایی (Skill Tree) روبرو می‌شوید. در این درخت توانایی شما با قابلیت‌های بسیار و متنوعی روبرو هستید که موارد مختلفی را از کرکتر اصلی بازی ارتقاء می‌دهند. برای مثال شما می‌توانید جان و استمینای کرکتر را بیشتر کرده و حتی جادوها را نیز ارتقاء دهید.

برای ارتقاء هر کدام شما نیاز به یک جرقه (Spark) دارید. جرقه همان امتیاز توانایی بوده که با شکست دادن دشمنان و غولآخرهای مختلف بدست می‌آید. سیستم ارتقاء در این بازی بسیار ساده و مستقیم است در نتیجه نیاز به فکر زیاد ندارد و تنها شما باید مورد مناسب برای ارتقاء را انتخاب کنید. همینطور اینکه برای بدست آوردن جرقه در کنار مبارزه می‌توانید از کارهای مختلف دیگر هم استفاده کرده و توانایی‌های متفاوت را بدست بیاورید. این مورد را در ذهن داشته باشید که برخی شاخه‌های درخت توانایی وابسته به یک قابلیت خاص هستند و در نتیجه تلاش کنید تا این موارد را باز کرده و بعد به ارتقاء شاخه‌ها بپردازید.

نکات بازی Black Myth Wukong

حرم‌های نگهبان

مانند بازی‌های دیگر سبک سولز لایک، بازی بلک میث ووکانگ هم تا حدی در این سبک است، بازی بلک میث هم دارای محل‌هایی برای استراحت، ذخیره بازی و بازیابی موارد از دست رفته است. نام این مناطق حرم‌های نگهبان (Keeper’s Shrine) است و استراحت در این مناطق نه تنها باعث می‌شود شما جان خود را بازیابی کنید بلکه بیشتر دشمنان را هم دوباره زنده می‌کند.

حرم‌های نگهبان عملکرد زیادی داشته و محدود نیستند. برای مثال شما از این مناطق برای سفر سریع (Fast Travel) استفاده کرده و حتی در آن موارد مختلف را خریداری بکنید. نکته اینجاست که شما در بازی بلک میث ووکانگ با ارز خاصی روبرو هستید که می‌توانید از آن برای خرید موارد مختلف استفاده کنید. حال خریدن موارد مختلف از طریق حرم‌های نگهبان ممکن بوده و در نتیجه یافتن آن‌ها برای پیشرفت در بازی الزامی است.

حرم‌های نگهبان محل ساخت و ارتقاء سلاح‌ها هم هستند. به این شکل که شما در این مناطق می‌توانید زره و سلاح‌ خود را بهتر کرده و با پیشرفت در بازی شما با مجموعه زره و سلاح بیشتری هم روبرو می‌شوید. در نتیجه تلاش کنید تا این منو را به طور دائم چک کنید تا سریع‌تر موارد مختلف را ارتقاء بدهید. نکته اینجاست که ارتقاء سلاح و زره در بازی بلک میث ووکانگ اهمیت زیادی دارد و تأثیر زیادی هم در گیم‌پلی بازی دارد. در نتیجه تلاش کنید حتماً این کار را انجام داده و آن را در اولویت قرار بدهید.

جمع آوری و ساختن

بگذارید تا بیشتر در مورد این بخش توضیح دهیم. جمع آوری منابع در بازی بلک میث مثل عناوین دیگر سبک بقا نیست. به این شکل که شما به دنبال بدست آوردن منابع مختلف از درخت یا موارد دیگر نیستید و باید به دنبال آن‌ها در بازی بگردید. یعنی منابع مشخص شده و شما می‌توانید آن را بردارید. نکته اینجاست که ظرفیت حمل بار شما در بازی بلک میث بسیار زیاد است و در نتیجه ارزش آن را دارد که شما تمام مواردی که پیدا می‌کنید را بردارید.

حال زمانی که شما به یک حرم نگهبان رسیدید از این منابع که یافتید استفاده کنید و در نتیجه همیشه کرکتر شما قدرتمند و در سطح بالایی می‌ماند. شما می‌توانید از مواردی که پیدا کردید برای ارتقاء زره یا سلاح خود استفاده کنید ولی نکته اینجاست که باید به این سیستم‌های ارتقاء توجه بکنید. در اصل موردی را انتخاب کنید که با سبک بازی شما سازگار است و برای آن ساخته شده است. به این شکل شما بهترین تجربه را داشته و از طرفی در بازی بسیار قدرتمند خواهید شد. در نتیجه بهتر است شما همیشه به اطراف توجه کنید و هر چیزی که قابل برداشت است را با خود حمل بکنید.

نکات بازی Black Myth Wukong

در بازی بلک میث ووکانگ شما توانایی ارتقاء موارد مختلفی را دارید و در نتیجه باید تلاش کنید که این کار را انجام دهید و در بازی قوی‌تر بشوید.

آیتم‌های با اثر موقت

خوب است که شما با خود تعدادی پادزهر یا مواردی از این دسته داشته باشید. به دلیل اینکه بسیاری از دشمنان به شما شرایط بدی را القا می‌کنند. برای مثال بسیاری از دشمنان سمی هستند یا امکان دارد که به شما حالت سوختگی بدهند که بهتر است پادزهر و درمان این موارد را با خود داشته باشید. بسیاری از گیمرها با این شرایط آشنا هستند و داشتن این موارد باعث می‌شود که جان شما به مرور زمان کمتر بشود. در نتیجه تلاش کنید تا چیزی برای مقابله با آن‌ها داشته باشید.

در کنار آن در بازی بلک میث ووکانگ موارد زیادی وجود دارند که شما را قدرتمندتر می‌کنند. این موارد اثر موقتی داشته ولی تأثیر زیادی در تجربه بازی شما خواهند داشت. برای مثال شما می‌توانید مقاومت خود را به سوختگی و سمیت بیشتر بکنید و حتی برای یک بازه زمانی کوتاه ضربات خود را نیز قوی‌تر بکنید.

این موارد در مبارزه با غولآخرها بیشتر مؤثر هستند. با انتخاب مورد درست شما می‌توانید به راحتی با غولآخر مبارزه کرده و نگران شکست خوردن یا آسیب بیش از حد نباشید. برای داشتن و ساختن این موارد شما باید به حرم‌های نگهبان رفته و در آنجا چیزی که می‌خواهید از آن استفاده کنید را انتخاب کنید. سپس آن را در کوله خود گذاشته و در مسیر حمل خواهید کرد تا در مبارزه از آن استفاده کنید. هر منطقه نیز محتوای خاص خود را دارد. در نتیجه اگر حس کردید چیزی را فراموش کردید، به سرعت به منطقه مورد نظر باز گشته و از آنجا چیزی که می‌خواهید را بردارید یا بخرید.

احضار ارواح

اگر شما فکر کردید که ماجرای مبارزه در بازی بلک میث به اتمام رسیده سخت در اشتباه هستید. این بازی روش‌های بسیاری برای مبارزه دارد و شرکت سازنده تلاش خود را کرده تا تنوع در بازی بلک میث بسیار زیاد باشد. نکته اینجاست که روند مبارزات در بازی بلک میث به شکلی است که شما باید از هرچه که دارید استفاده کنید و تلاش کنید به بهترین نحو مبارزه کنید.

ارواح مواردی هستند که در روند بازی به شما کمک خواهند کرد. شما می‌توانید این موارد را احضار کرده و سپس حرکات دشمنان را تقلید بکنید. هر کدام نیز یک قابلیت خاص به شما می‌دهند که باعث می‌شود شما شانس بیشتری در ضربات موفق یا سیستم دفاعی قوی‌تر داشته باشید.

نکته جالب اینجاست که اگر شما از ارواح به درستی استفاده کنید، فقط محدود به یک حرکت نخواهید بود. بلکه می‌توانید برای یک بازه زمانی کوتاه تبدیل به یک موجود دیگر شده و از قابلیت‌های آن در مبارزه استفاده کنید. این تغییر وضعیت باعث می‌شود که شما به طور کامل از شرایط کرکتر خود جدا شده و به یک شخصیت کاملاً جدید در بازی تبدیل بشوید.

برای برگشتن به حالت عادی نیز شما باید صبر کنید تا مدت زمان یا جان کرکتری که به آن تبدیل شدید تمام بشود. پس از آن شما دوباره به حالتی عادی خود باز گشته و می‌توانید بازی را ادامه دهید. نکته اینجاست که این حالت جدید نه تنها یک جان دوباره به شما می‌دهد بلکه تنوع خوبی در بازی ایجاد کرده و آن را از حالت یکنواخت خارج می‌کند.

نکات بازی Black Myth Wukong

تبدیل شدن به یک موجود جدید در بازی بلک میث باعث می‌شود که شما حس یکنواختی در این بازی نداشته باشید و بتوانید به راحتی از تنوع در آن لذت ببرید.

گورد بدست بیاورید

نکته آخری که باید به آن اشاره کنیم بحث گورد (Gourd) است. استفاده از آن‌ها در زمین بازی به شما اجازه می‌دهد که جان خود را بازیابی کرده و دوباره به مبارزه باز گردید. چیزی که در تمامی بازی‌های این سبک وجود دارد. نکته اینجاست که توانایی و تعداد گوردهای شما محدود است. به همین دلیل شما باید بسیار دقیق عمل کنید و تمامی آن‌ها را مدیریت کنید.

اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که تعداد باقی‌مانده گوردهای شما به عدد نمایان نمی‌شود. بلکه شما باید به آیکن آن در بازی عادت کرده و تخمین بزنید که چند بار دیگر می‌توانید از گورد خود استفاده کنید. گوردها نیز قابل ارتقاء هستند. به این شکل که شما می‌توانید میزان استفاده از آن‌ها را بیشتر کرده یا اینکه قدرت آن‌ها را بیشتر کنید که به شدت کاربردی است.

نکته جالب اینجاست که حتی قابلیت تعویض گورد هم در بازی بلک میث ووکانگ وجود دارد. هر کدام از این موارد قابلیت خاصی به کرکتر اصلی داده و در کنار این شخصیت را نیز احیا می‌کنند.  تقریباً می‌توان گفت که این گوردهای بازی بلک میث مثل Flasks of Mixed Physique در بازی الدن رینگ است و در نتیجه همان حالت را دارد.

در اینجا متن راهنمای شروع بازی بلک میث ووکانگ به اتمام می‌رسد. بازی بلک میث ووکانگ با قابلیت‌های خاص و طراحی بسیار خوبی که دارد توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب بکند. در نتیجه ارزش تجربه را دارد. همینطور اینکه شرکت سازنده تمام تلاش خود را کرده تا این بازی تنوع بسیار زیادی داشته باشد و در نتیجه شما با یک حالت ترکیبی از بازی‌های مختلف در بلک میث روبرو هستید.

به یاد داشته باشید که این نکات اولیه برای تجربه بازی لازم هستند در نتیجه تلاش کنید از آن‌ها استفاده کرده تا بهترین تجربه را در دنیای این بازی داشته باشید. بازی بلک میث از لحاظ داستانی هم قوی است اما چیزی که آن را درخشان می‌کند گیم‌پلی آن است. در نتیجه از تمامی شاخصه‌های آن استفاده کنید تا بتوانید به طور کامل این بازی را تجربه کنید. همینطور اینکه تبدیل شدن به یک میمون چیزی نیست که در هر بازی وجود داشته باشد پس تا جایی که می‌توانید از این فرصت استفاده کنید!

منبع: IGN

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir