انواع مدل رنگ مو به‌قدری متنوع و خاص هستند که بسیاری از آدم ها را در انتخاب، دچار تردید می‌کنند. در واقع طیف و مدل رنگ ها بسیار متفاوت و متنوع است و هر کدام جذابیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند، به‌همین‌دلیل بسیاری از افراد دقیقاً نمی‌دانند که کدام یک، بهترین گزینه برایشان است.

شما برای اینکه رنگ مویی کاملاً متناسب با ویژگی‌های ظاهری خود داشته باشید، ابتدا باید انواع مدل رنگ مو را بشناسید و بعد از شناخت کافی به‌سراغ یک آرایشگر حرفه‌ای بروید و از او بخواهید که با تکیه بر دانش و تجربه خود مدل موردنظر را روی مو‌هایتان پیاده‌سازی کند.

ما در این مطلب به‌عنوان راهنما در کنارتان هستند تا با بررسی این مدل‌ها و بیان نکته‌هایی درباره آنها کمکتان کنیم تا جذاب ترین و زیباترین رنگ مو را داشته باشید و با استفاده از آن در هر جمع و موقعیتی بدرخشید.

معرفی انواع مدل رنگ مو

در ادامه، لیستی از انواع مدل های رنگ مو را می‌آوریم و درباره آنها توضیح می‌دهیم:

هایلایت (Highlights)

هایلایت

هایلایت، جزء پرطرفدارترین مدل‌ها شناخته می‌شود که اغلب خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از این تکنیک می‌توانید رگه‌های روشن را در بین مو‌های تیره خود به‌وجود‌آورید که جذابیت تان را تا چندین‌برابر افزایش می‌دهد.

آرایشگر‌ها در این روش از کلاه یا فویل‌های مخصوص استفاده می‌کنند و سپس مو‌ها را در دسته‌بندی‌های کاملاً منظم و مرتبی قرار داده و با موادزدن به مو‌ها از ریشه تا نوک، رنگی روشن را در آنها به‌وجود می‌آورند.

روش‌های هایلایت با کلاه و هایلایت با فویل تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که در ادامه درباره آنها بیشتر صحبت می‌کنیم:

• هایلایت با کلاه: در این روش کلاهی را بر سر مشتری قرار داده و سپس مو‌ها را به‌صورت نامنظم از آن خارج می‌کنند. در این مرحله آرایشگر با تجربه و مهارت خود اقدام به رنگ‌کردن مو‌ها می‌کند.

هایلایت با کلاه

• هایلایت با فویل: در این روش آرایشگر ابتدا دسته‌های بزرگی از مو‌ها را جدا کرده و آنها را داخل فویل‌هایی بزرگ تر از قد مو قرار می‌دهد.

هایلایت با فویل

حالا او با رنگ‌زدن مو‌ها، فویل‌ها را می‌بندد و بعد از گذشت مدتی آثار هایلایت روی مو‌های مشتری پدیدار می‌شود.

بیبی لایت (Babylights)

بیبی لایت

بیبی‌لایت نیز یکی دیگر از انواع مدل رنگ مو به‌شمار می‌آید که چهره‌تان را جوان تر نشان می‌دهد. در واقع این روش بسیار زمانبر بوده و طی بازه زمانی طولانی آرایشگر دسته‌های بسیار کوچکی از مو‌ها را جدا کرده و رنگ را روی آنها اعمال می‌کند. بیبی‌لایت، رنگی نامحسوس و طبیعی‌تر نسبت به هایلایت دارد، به‌همین‌دلیل بسیاری از خانم‌های جوان به استفاده از آن تمایل دارند.

لولایت (Lowlights)

لولایت

لولایت، مخصوص آن دسته از افرادی است که رنگ مویی روشن دارند و می‌خواهند رگه‌های تیره‌ای را بین آنها به‌وجود آورند. روش لولایت را دقیقاً می‌توان برعکس هایلایت دانست، البته شیوه انجام آنها مشابه است و در لولایت نیز آرایشگر باید دسته‌هایی از موی مشتری را جدا کرده و رنگی 2 تا 3 درجه تیره‌تر از مو‌های او را از ریشه تا نوک، اعمال کند.

لولایت را می‌توانید با استفاده از کلاه یا فویل انجام دهید، اما نکته مهم استفاده از رنگ‌هایی چندین درجه تیره‌تر از مو‌هایتان است که به‌خوبی روی مو جلوه کنند و جذابیت خاصی را برایتان به‌ارمغان بیاورند. شما با انجام این کار می‌توانید حجم و ضخامت مو‌هایتان را بیشتر جلوه دهید و به آنها بُعد و عمق ببخشید. این روش برای آقایان نیز توصیه می‌شود، چون می‌تواند برای آنها چهره‌ای جوان و جذاب به‌وجود آورد.

بالیاژ (Balayage)

بالیاژ

تکنیک بالیاژ، مشابه هایلایت است، با این تفاوت که در این تکنیک از فویل استفاده نمی‌شود. در روش بالیاژ، آرایشگر سعی می‌کند تا رنگ‌ها را با فاصله زیاد از ریشه روی مو‌ها اعمال کند. در این تکنیک هرچه به‌سمت نوک مو‌ها نزدیک تر می‌شویم، رنگ آنها روشن تر شده و بیشتر به‌چشم می‌آید.

تکنیک بالیاژ هیچ محدودیت سنتی ندارد و تمام خانم‌ها امکان استفاده از آن را دارند. بلندی یا کوتاهی مو‌های شما نیز در این تکنیک مهم نیست و هر فردی با هر اندازه مویی می‌تواند از بالیاژ استفاده کند. حتی اگر مو‌هایی سفید دارید نیز این تکنیک برای پوشاندن آنها ایده‌ای عالی است، چون امکان اعمال‌کردن هایلایت‌ها تا نزدیکی ریشه‌ها وجود دارد که با انجام این کار دکلره و سفیدی‌ها با یکدیگر ترکیب می‌شوند و جلوه‌ای زیبا روی مو به‌وجود می‌آورند.

در بالیاژ، تکنیکی به نام Reverse Balayage یا بالیاژ برعکس نیز وجود دارد که در آن هرچه به سمت نوک مو‌ها نزدیک تر می‌شویم، رنگ آنها تیره‌تر می‌شود. در واقع در بالیاژ برعکس، ریشه‌ها روشن‌ها و قسمت نوک و سر موها، تیره‌تر هستند.

آمبره (Ombré)

آمبره

آمبره یکی از انواع مدل رنگ مو است که بسیاری از افراد آن را کاملاً مشابه تکنیک بالیاژ می‌دانند، درصورتی‌که این روش‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و نباید در یک دسته‌بندی قرار بگیرند. در این روش ریشه‌ها تیره بوده و هرچه به‌سمت نوک نزدیکتر می‌شویم، رنگ روشنتر خواهد بود. در روش آمبره ابتدا قسمت پایین مو‌ها دکلره‌شده و سپس رنگ اعمال می‌شود، درصورتی‌که در بالیاژ هیچ نیازی به دکلره نیست و فقط سایه‌ای ملایم و روشن بر روی مو ایجاد خواهد شد.

تکنیکی به نام آمبره معکوس نیز وجود دارد که در این روش مانند بالیاژ، ریشه‌ها روشن تر و قسمت سر مو‌ها تیره هستند. در این تکنیک آرایشگر‌ها پیشنهاد می‌دهند که فقط رنگ‌هایی با حداکثر 2 درجه تیرگی بیشتر نسبت به رنگ مو‌های خود را انتخاب کنید تا جلوه‌ای طبیعی و بسیار زیبا به‌وجود آورند. آرایشگر‌ها به‌طور معمول این روش را از زیر خط فک شروع می‌کنند، چون اعتقاد دارند هرچه رنگ از ریشه دورتر باشد، جلوه‌ای طبیعی‌تر به‌وجود می‌آید.

شما می‌توانید در تکنیک آمبره مطابق با فصل‌های سال پیش بروید، یعنی در روز‌های گرم مدل‌های روشن و در روز‌های سرد مدل‌های تیره بزنید و استایل‌هایی شیک و فوق‌العاده جذاب داشته باشید.

سامبره (Sombre)

سامبره

سامبره نیز به‌عنوان یکی از انواع مدل‌های رنگ مو طرفدار‌های مخصوص به‌خود را دارد و از آن به‌عنوان ورژن قدیمی آمبره یاد می‌کنند. در واقع در این روش سایه‌های روشن با کنتراست کمتر روی مو‌ها اعمال می‌شود.

در سامبره نوک مو‌ها فقط یک درجه روشن‌تر می‌شوند و جلوه‌ای بسیار طبیعی‌تر نسبت به آمبره دارد. در این تکنیک نیز آرایشگر سعی می‌کند از قسمت ریشه به سمت نوک، مو‌ها را روشن تر کند؛ یعنی هرچه به قسمت نوک مو‌ها نزدیک تر می‌شوید، رنگ آنها روشن تر خواهد شد.

در روش سامبره حتی با بلندتر‌شدن ریشه، مو‌ها همچنان جذابیت ظاهری خود را حفظ خواهند کرد. البته در نظر داشته باشید که این روش فقط تا حدودی مو‌هایتان را روشن خواهد کرد و هیچگاه رنگ آنها را به سمت بلوند نمی‌برد.

فراستینگ (Frosting)

فراستینگ موها

فراستینگ، یکی از انواع تکنیک‌های جذاب رنگ برای مو‌های کوتاه است که در آن قسمت نوک موها با استفاده از دکلره روشن می‌شود. اگر مدل مو‌های بسیار کوتاه، کوپ یا پیکسی دارید، این تکنیک می‌تواند جذابیت شما را تا چندین‌برابر افزایش دهد، بنابراین حتماً آن را امتحان کنید. این تکنیک، یکی از روش های رنگ موی محبوب در میان آقایان جوان است.

کالر ملتینگ (Color Melting)

کالرملتینگ موها

بسیاری از آرایشگران تکنیک کالرملتینگ را به جوانان و نوجوانان معرفی می‌کنند که به معنی ذوب‌شدن رنگ‌ها است و جلوه‌ای بسیار زیبا بر روی مو‌هایتان به‌وجود می‌آورد. تکنیک کالرملتینگ شباهت زیادی به آمبره و سامبره دارد، با این تفاوت که آرایشگر در آن از چندین رنگ مختلف استفاده می‌کند.

در واقع در تکنیک آمبره و سامبره از رنگ تیره به‌سمت روشن یا برعکس پیش می‌رفتیم، اما در کالرملتینگ رنگ ریشه و نوک مو‌ها سلیقه‌ای است و مشتری می‌تواند برای هر کدام از آنها رنگ‌های کاملاً متفاوتی را در نظر بگیرد. اگر می‌خواهید رنگ مو‌هایتان کاملاً سلیقه‌ای باشد، Color Melting بهترین گزینه برایتان خواهد بود.

لایت پیکسلیشن (Pixelated Hair)

لایت پیکسلیشن موها

یکی از انواع رنگ مو‌های فانتزی، لایت‌پیکسلیشن است که در دسته انواع رنگ مو‌های فانتزی قرار می‌گیرد و به‌عنوان زیر مجموعه‌ای از هایلایت‌ها شناخته می‌شود. در این روش آرایشگر سعی می‌کند انواع لایت‌های رنگی را در طرح‌های متنوعی بر روی موها اجرا کند و جلوه‌ای فانتزی و بسیار زیبا به‌وجود بیاورد.

مش (Meche Highlights)

موهای مش

تکنیک مش تقریباً شبیه هایلایت است، با این تفاوت که در مش باید حتماً از دکلره استفاده کنید، اما در هایلایت امکان استفاده از رنگ‌های روشن به‌جای دکلره نیز وجود دارد. در این روش آرایشگر سعی می‌کند رنگ مو‌ها را بسیار روشن در نظر بگیرد و گاهی تا 7 درجه نیز مو را روشن تر خواهد کرد تا تکنیک مش را کاملاً مطابق با سلیقه مشتری روی مو‌های او پیاده‌سازی کند.

مش انواع مختلفی دارد که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم:

• مشن لولایت

در این روش زمینه مو‌ها روشن است.

• مش هایلایت

در این تکنیک مو‌ها به‌دسته‌هایی با دکلره روشن تقسیم می‌شوند.

• مش سان لایت

در سان‌لایت، ریشه‌ها یا بخش رویی مو‌ها رنگ شده و ساقه‌ها به‌حالت قبلی باقی می‌مانند.

• مش مون لایت

در این روش ساقه‌ها و نوک مو‌ها روشن و قسمت ریشه و روی مو‌ها تیره است.

• مش سوزنی

در این تکنیک از کلاه استفاده می‌شود و آرایشگر تکه‌های مو‌های باریک و نازک را از کلاه خارج کرده و آنها را دکلره می‌کند.

• مش شانه‌ای

در این تکنیک شانه‌ای باریک را به مواد دکلره آغشته کرده و آن را بر روی مو‌های خشک می‌کشند. در مش شانه‌ای مو‌ها به لایه‌های ضخیم تقسیم می‌شوند.

جمع بندی

در این مطلب، به انواع مدل ها و تکنیک های رنگ کردن مو و شباهت ها و تفاوت هایشان پرداختیم. انواع مدل رنگ مو انتخاب را برایتان سخت می‌کنند، چون هر کدام ویژگی‌های مثبتی دارند که به چهره‌تان جذابیت می‌بخشند. شما می‌توانید با صحبت با آرایشگر و مشاهده طرح‌ها و مدل‌های مختلف، یکی از آنها را به دلخواه انتخاب کرده و روی مو‌هایتان پیاده‌سازی کنید. پیشنهاد می‌دهیم که برای اجرای هر یک از‌ این‌ روش‌ها حتماً به‌سراغ آرایشگر‌های حرفه‌ای و ماهر بروید تا مبادا در جریان رنگ‌کردن مو‌ها به آنها آسیبی برسد یا زیبایی ظاهری‌شان به‌دلیل اشتباهات غیرحرفه ای از بین برود.

source

توسط chehrenet.ir