تا به حال برایتان پیش آمده است که با دیدن موهایی پرپشت و سالم، از خود بپرسید که راز داشتن چنین موهایی چیست و چطور می‌توان بدون صرف زمان و هزینه‌های هنگفت، موهایی ضخیم، درخشان و خوش حالت داشت؟ اجازه دهید تا بدون تعارف یکی از رازهای پرپشت شدن موها را با شما در میان بگذاریم: روغن تراپی! استفاده از روغن‌های گیاهی و تقویتی، تاثیر شگفت انگیزی در رشد مجدد موها و افزایش ضخامت ساقه‌ها می‌گذارد.
اگر می‌خواهید بدانید که چطور به کمک روغن‌های گیاهی می‌توانید موهایتان را پرپشت‌تر کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.




بهترین روغن برای ریزش مو

ریزش مو یکی از عواملی است که به تدریج باعث خالی شدن و کم پشتی موها می‌شود. مشکلی که ممکن است به دلایل ژنتیکی اتفاق افتاده یا ناشی از رسیدگی اشتباه به موها باشد. با این حال می‌توان به کمک روغن‌های گیاهی، بخشی از این ریزش را متوقف کرده و به رویش مجدد ساقه‌ها کمک کرد.
برخی از بهترین روغن‌ها برای توقف ریزش مو به شرح زیر هستند:

روغن نارگیل؛ بهترین درمان برای ریزش مو

روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب ضروری مانند اسید لوریک و اسید کاپریک، مواد معدنی و کربوهیدرات است و یک درمان ایده‌ال برای ریزش موها به حساب می‌آید. این روغن رشد موها را افزایش می‌دهد، ساقه‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند و ریزش آنها را بهبود می‌بخشد. روغن نارگیل همچنین می‌تواند در درمان بیماری‌های قارچی کف سر نیز موثر باشد.

بهترین روغن برای موهای نازک و کم پشت

روغن آرگان؛ طلای مایع

این روغن از درختان کشور مراکش گرفته شده و خواص معجزه آسایی برای پوست و موها دارد. روغن آرگان با نفوذ در ساقه‌های نازک، زبر و آسیب دیده، شکنندگی آنها را برطرف کرده و باعث ضخامت آنها می‌شود. این روغن همچنین مشکلات شایعی مانند ریزش ساقه‌ها و موخوره را کاهش داده و با استفاده منظم باعث پرپشت‌تر شدن موها می‌شود.

بهتر است بخوانید:

معرفی ۶ محصول از بهترین روغن ترمیم کننده مو

روغن بادام؛ موثر در رشد مو

خواص روغن بادام به قدری زیاد است که اغلب برندهای آرایشی و بهداشتی از آن در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند. روغن بادام پروتئین‌ها، ویتامین E و تمام مواد مغذی مورد نیاز را برای پوست سر و موها فراهم کرده و ریزش موها را به طرز معجزه‌آسایی کاهش می‌دهد.
به کمک اسیدهای چرب امگا ۹ (اولئیک) و امگا ۶ موجود در این روغن، موها پس از استفاده نرم و منعطف شده و حالتی ابریشمی به خود می‌گیرند.

بهترین روغن برای ریزش مو

روغن زیتون؛ تقویت کننده ریشه موها

یکی از ساده‌ترین و به اصطلاح دم دستی‌ترین روغن‌ها برای کاهش ریزش مو، روغن زیتون است. این روغن می‌تواند در چرخه ژنتیکی مو اثر گذاشته و با تقویت فولیکول‌ها، به رشد دوباره موهای ریخته شده کمک کند. روغن زیتون همچنین سرشار از آنتی اکسیدانها و اسیدهای چرب است و با نرم نگه داشته ساقه‌ها، مانع از موخوره و شکنندگی آنها می‌شود.

پرپشت شدن مو آسیب دیده با روغن زیتون

روغن جوجوبا؛ ضخیم کننده ساقه‌ها

روغن جوجوبا ترک خوردگی و منافذ کوتیکول موها را پر کرده و از این طریق از شکنندگی و ریزش ساقه‌ها جلوگیری می‌کند. این روغن همچنین خاصیت پاک کنندگی دارد و با حذف سلول‌های مرده از کف سر، باعث رشد بهتر موها می‌شود. گرچه روغن جوجوبا برای انواع موها مناسب است اما افراد با موهای دارای ریزش، خشک، وز، شکننده و آسیب دیده بیشتر از همه به آن احتیاج دارند.
این روغن همچنین می‌تواند مانع از آسیب وسایل حرارتی مانند سشوار و اتو مو روی ساقه‌‌ها شود.

بهتر است بخوانید:

چه چیزهایی وزی مو‌ را از بین می برد؟

روغن رزماری؛ کمک به رشد مجدد مو

یکی از محبوب‌ترین روغن‌ها برای ریزش مو، روغن رزماری است که گردش خون در ناحیه کف سر را افزایش داده و از این طریق باعث رشد مجدد موها می‌شود. روغن رزماری با داشتن ویتامین‌های A ،B ،D و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، ضد التهابی و آنتی باکتریالی، مشکلاتی مانند شوره و موخوره را بهبود بخشیده و خشکی و شکنندگی ساقه‌ها را برطرف می‌کند.

روغن رزماری برای مو

روغن فندق؛ کاهش دهنده ریزش موها

روغن فندق منبعی غنی از ویتامین E است و با تغذیه فولیکول‌ها، به رشد موهایی سالم و پرپشت کمک می‌کند. این روغن همچنین با مرطوب نگه داشتن پوست کف سر، خشکی و خارش این ناحیه را کاهش داده و مانع از ایجاد شوره و پوسته ریزی می‌شود.
روغن فندق بسیار سبک و فاقد چربی است و می‌تواند برای انواع موها مورد استفاده قرار بگیرد.
بهترین روغن برای پرپشت شدن موهای چرب

روغن سیاه دانه؛ جلوگیری از طاسی

روغن سیاه دانه حاوی یک ترکیب ضد التهابی به نام «تیموکینون» است و با کند کردن روند پیری فولیکول‌ها، ریزش و احتمال طاسی موها را به تعویق می‌اندازد. این روغن همچنین چرخه‌ رشد مو را فعال کرده و باعث رویش مجدد تارهای ریخته شده می‌شود.
روغن سیاهدانه سرشار از مواد مغذی مانند اسیدهای چرب ضروری، اسید اسکوربیک، آهن و کلسیم است و تاثیر چشمگیری در نرمی و لطافت موها می‌گذارد.

بهترین روغن برای پر پشت شدن مو

به جز روغن‌های گیاهی، روغن‌های دیگری هم در بازار وجود دارند که هدفشان پرپشت کردن ساقه‌ها و رفع ریزش موها است. این محصولات با ترکیبی از عصاره‌های گیاهی و ویتامین‌ها تولید شده‌اند و مانند روغن‌های گیاهی اثرات شگفت انگیزی روی موها به جا می‌گذارند.

روغن برای رشد سریع مو در یک هفته

روغن و سرم تقویت کننده و ضد ریزش مـو پرایم مدل AS

اگر از ریزش مو در نواحی شقیقه‌ها رنج می‌برید و یا موهایی نازک و شکننده دارید و به دنبال راهی برای پرپشت‌تر شدن آنها می‌گردید، به شما توصیه می‌کنیم که استفاده از این محصول را در روتین مراقبتی خود قرار دهید. روغن تقویت کننده و ضد ریزش مـو پرایم یک محصول همه کاره است که با داشتن امگا ۶ و ۹، ویتامین D3، روغن دانه بائوباب و بیوتین، از ریزش موها جلوگیری کرده و باعث رویش مجدد ساقه‌ها می‌شود.
این روغن ترشح چربی ناحیه کف سر را کنترل کرده و با آبرسانی به فولیکول‌ها، به رشد موهایی سالم، ضخیم و در عین حال منعطف کمک می‌کند.




سایر مزایا
مناسب برای خانم‌ها و آقایان
محرک رشد مو و جلوگیری از ریزش ساقه‌ها
افزایش الاستیسیته و ضخامت موها
آنتی اکسیدان
جذب سریع، بدون ایجاد حس چربی و سنگینی
تنظیم ترشح چربی پوست سر
ترمیم موهای آسیب دیده

روغن آرگان ویتامول

از دیگر محصولات موثر برای توقف ریزش موها، روغن آرگان ویتامول است که با افزایش گردش خون در ناحیه کف سر، باعث تحریک فولیکول‌ها شده و رشد ساقه‌ها را افزایش میدهد. این محصول همچنین ساقه‌های نازک و ضعیف را بازسازی و ترمیم می‌کند و ظاهری پرپشت، سالم و باطراوت به موها می‌بخشد.
به کمک این روغن، وز و الکتریسیته ساکن موها کاهش یافته و احتمال بروز موخوره و دو شاخه شدن ساقه‌ها به حداقل می‎رسد.




سایر مزایا
بازسازی و تقویت کننده بافت درونی مو
مرطوب کننده، آبرسان
شفاف، براق و درخشان کننده موها
صد درصد ارگانیک
کاهش ریزش و شکنندگی موها
ترمیم کننده موخوره و جلوگیری از بروز مجدد آن

روغن و سرم ضد ریزش و تقویت کننده مو درموبای

این روغن از ترکیبات غنی مانند کراتین، جنسینگ و ویتامینهای B5 و B6 تشکیل شده است و با انتقال مواد مغذی به ریشه‌ موها، به کاهش ریزش آنها کمک می‌کند. روغن ضد ریزش درموبای همچنین خاصیت ترمیم کنندگی دارد و با کاهش وز و زبری ساقه‌ها، باعث حجیم‌تر و پرپشت شدن موها می‌شود.




سایر مزایا
بافت غیر چرب و سبک
تقویت فولیکول‌های مو
کنترل و درمان ریزش مو
حجم دهنده موها
درخشان و نرم کننده مو
ضد موخوره
بدون نیاز به آبکشی

روغن و سرم احیا کننده مو سینره مدل آرگان

به کمک روغن آرگان طبیعی، امگا ۶ و ویتامین E موجود در این محصول، پیازه‌های آسیب دیده مو ترمیم و احیا شده و موها با سرعت بیشتری رشد می‌کنند. این روغن همچنین با آبرسانی عمقی ساقه‌ها، شکنندگی و آسیب دیدگی آنها را برطرف کرده و ظاهری نرم و ابریشمی به موها می‌بخشد.
روغن و سرم احیا کننده مو سینره ساختار و بافت بسیار سبکی دارد و بدون ایجاد حس چربی، موها را خوش حالت و سالم می‌کند.




سایر مزایا
آبرسان، ترمیم کننده
براق کننده و حالت دهنده ساقه‌های خشک و آسیب دیده
نرم کننده و ضد وز
محافظت از مو در برابر حرارت سشوار و اتو مو
ویتامینه
جذب سریع
فاقد تست حیوانی
بدون نیاز به آبکشی

روغن مراقبت از مو مورینگا امو مخصوص انواع مو

برند مورینگا امو در تولید این محصول از یک ترکیب معجزه آسا به نام لافا اویل استفاده کرده است. لافا اویل ترکیبی از ویتامین‌ها و روغن‌های گیاهی است که تاثیر چشمگیری در سلامت و احیا موهای آسیب دیده و در حال ریزش می‌گذارد. این روغن همچنین موها را به طور عمقی آبرسانی کرده و باعث درخشش و افزایش ضخامت آنها می‌شود.




سایر مزایا
مناسب برای انواع مو به ویژه موهای آسیب دیده و در حال ریزش
مغذی و کمک به افزایش لطافت موهای خشک و شکننده
جلوگیری از ایجاد موخوره و وز
فاقد مواد نگهدارنده
افزایش ضخامت تارهای مو و جلوگیری از ریزش آنها
ترمیم آسیب ناشی از حالت دهنده‌های حرارتی مو
محافظت از موها در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید و آلودگی‌های محیطی

روغن و سرم تقویت کننده مو ژاک آندرل حاوی بیوتین و کلاژن

این روغن یک محصول ایده‌ال برای افرادی است که موهای ضعیف، نازک و خشکی دارند یا پس از استحمام با ریزش شدید موها مواجه می‌شوند. روغن و سرم تقویت کننده ژاک آندرل با آبرسانی کف سر و افزایش گردش خون در این ناحیه، رشد سلولی موها را بهبود بخشیده و باعث کاهش ریزش آنها می‌شود.
این محصول با انتقال اسید فولیک، بیوتین و کلاژن به بافت داخلی موها، خشکی و شکنندگی آنها را برطرف کرده و ضخامت و رشد آنها را بهبود می‌بخشد. این روغن همچنین ترشح چربی کف سر را کنترل می‌کند و از این طریق احتمال ایجاد شوره و پوسته ریزی در این ناحیه را به حداقل می‌رساند.




سایر مزایا
آبرسان و رطوبت رسان
تنظیم ترشح چربی پوست سر
افزایش خون رسانی به پوست کف سر
افزایش استحکام فولیکول‌های مو
بهبود ضخامت و پرپشت شدن تار موها
جلوگیری از شکنندگی، دو شاخه شدن، خشکی، ریزش و سفیدی مو
ضد التهاب پوست سر

روغن ماکادمیا ویتامول

روغن ماکادمیا ویتامول از جمله محصولات پرطرفدار این برند است که مقاومت و استحکام ساقه‌ها را در برابر خشکی و آسیب دیدگی افزایش می‌دهد و مانع از ریزش و شکنندگی آنها می‌شود. این روغن همچنین به تغذیه و آبرسانی ریشه موها کمک کرده و رویش دوباره ساقه‌ها را سرعت می‌بخشد.
استفاده از این روغن ساقه‌ها را در برابر حرارت و گرد و غبار ایمن نگه داشته و موهایی درخشان و خوش حالت را به ارمغان می‌آورد.




سایر مزایا
جلوگیری از خشکی و شکنندگی مو
تغذیه ریشه مو
کمک به رشد مجدد موها
کمک به تثبیت رنگ مو
محافظت از ساقه‌ها در برابر حرارت و گرد و غبار

روش استفاده از روغن برای پر پشت شدن مو

روش استفاده از روغن‌های مو کاملا به ترکیبات تشکیل دهنده آنها بستگی دارد. با این حال اغلب روغن‌های مو برای جذب و اثرگذاری بهتر، باید پس از استحمام و روی کف سر کاملا تمیز به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ داده شوند. فراموش نکنید که ماساژ پوست سر با روغن‌های تقویتی باعث تحریک جریان خون در فولیکول‌ها شده و به جذب بهتر محصول در ریشه موها کمک می‌کند.
تهیه بهترین روغن‌های مو با خرید از الانزا
وبسایت الانزا سابقه‌ای خوشنام در عرضه محصولات مراقبت از مو دارد و در راستای سلامت و بهداشت فردی، محصولات متنوعی را برای کاهش و رفع مشکلات مو عرضه می‌کند. شما می‌توانید با ثبت سفارش و خرید انواع روغن‌های تقویتی مو از سایت الانزا، در کمترین زمان و با بهترین قیمت کالای مورد نظر خود را در درب منزل تحویل گرفته و به ریزش موهای خود پایان دهید.

سوالات متداول معرفی بهترین روغن برای پرپشت شدن مو

بهترین روغن برای رشد سریع موها چیست؟

روغن احیا کننده مو سینره مدل آرگان، روغن و سرم تقویت کننده و ضد ریزش مـو پرایم مدل AS و روغن ماکادمیا ویتامول از جمله بهترین روغن‌ها برای رشد سریع‌تر موها به حساب می‌آیند.

کدام روغن گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو مناسب است؟

روغن‌های رزماری، سیاه دانه، آرگان، فندق، بادام و جوجوبا برخی از روغن‌های طبیعی جهت جلوگیری از ریزش موها هستند.

source

توسط chehrenet.ir