تیم سوئینی (Tim Sweeney)، رئیس اپیک گیمز، اعتراف کرده است که در حالی که بازی‌های رایگان آن روی رشد فروشگاهش تاثیرگذار بوده‌اند، بسیاری از معاملات انحصاری آن سرمایه‌گذاری خوبی نبوده‌اند.

در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی، سوینی، صراحتا در مورد روش‌های جذب کاربر فروشگاه اپیک گیمز صحبت کرد، اما اذعان داشت که در حالی که تعدادی از بازی‌های انحصاری آن بسیار خوب کار کرده، بسیاری از آن‌ها سرمایه‌گذاری خوبی نبوده‌اند. در مقابل، سوئینی همچنین گفت که بازی‌های رایگانش جادویی و بسیار مقرون‌ به‌ صرفه عمل کرده‌اند. سوئینی گفت:

ارائه‌ی بازی‌های رایگان به عنوان یک استراتژی غیرمنطقی به نظر می‌رسد، اما شرکت‌ها برای جذب کاربران به بازی‌ها پول خرج می‌کنند. با حدود یک چهارم هزینه‌ای که برای جذب کاربران از طریق تبلیغات فیس بوک یا تبلیغات از طریق گوگل هزینه می‌شود، می‌توانیم به یک توسعه‌دهنده بازی پول زیادی برای ارائه‌ی بازی آن‌ها به کاربران خود بپردازیم و کاربران جدیدی به روشی بسیار مقرون به صرفه جذب کنیم.

فروشگاه اپیک

او در ادامه افزود:

ممکن است فکر کنید که این امر به فروش بازی‌ها در فروشگاه آسیب می‌زند، اما توسعه‌دهندگانی که بازی‌های رایگان ارائه می‌کنند، در واقع شاهد افزایش فروش بازی‌های پولی خود در فروشگاه هستند، فقط به این دلیل که بازی رایگان آن‌ها باعث شده که بیشتر شناخته شوند.

زیاد پیش آمده که توسعه‌دهندگان، زمانی که می‌خواهند یک بازی جدید را عرضه کنند، با ما صحبت کرده و می‌خواهند روی انتشار زمان‌بندی شده‌ی یک بازی رایگان کار کنند تا کاربران را نسبت به بازی بعدی خود آگاه سازند. این مقرون به صرفه‌ترین جنبه‌ی فروشگاه بوده است

در نهایت گفتنی است که شرکت سازنده‌ی فورتنایت اعلام کرده که به لطف قانون اخیر بازار‌های دیجیتال که اپل را ملزم می‌کند تا فروشگاه‌های مستقل را در اکوسیستم تلفن همراه خود فعال کند، بازار بازی‌های خود را در سراسر جهان به اندروید و iOS در اتحادیه‌ی اروپا خواهد آورد.

منبع: Gameindustry.biz

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir