در دنیای امروز که علم پزشکی بسیار پیشرفت کرده است، یکی از بهترین روش ها برای از بین برد موهای زائد بدن، استفاده از لیزر است. اما نکته مهم در مورد لیزر این است که این روش ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد. در واقع لیزر برای برخی از افراد با شرایط خاص، منع مصرف دارد. در نتیجه افراد باید قبل از شروع لیزر موهای زائد، با پزشک خود مشورت کنند و بررسی کنند آیا لیزر برای آن ها مناسب است یا خیر.

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی در زمینه موارد منع لیزر موهای زائد در اختیار شما قرار دهیم و به این سوال پر تکرار پاسخ دهیم که لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

کدام بیماری ها مانع انجام لیزر موهای زائد می شوند؟

افراد مبتلا به برخی از بیماری ها، کاندیدای مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد نیستند و این بیماری ها می تواند مانع انجام لیزر موهای زائد برای افراد باشد. اما دلیل این امر چیست؟ در قدم اول، بسیاری از این بیماری ها سبب می شوند که افراد نتیجه مطلوبی از لیزر خود کسب نکنند و حتی با تکرار جلسات به تعداد زیاد هم، رشد این مو ها متوقف نشود. همچنین لیزر برای برخی افراد ممکن است عوارض جانبی خطرناکی به وجود آورد و فرایند بهبود بیماری را به تعویق بیندازد.

در ادامه قصد داریم به برخی از مهم ترین بیماری هایی که مانع انجام لیزر موهای زائد افراد می شود اشاره کنیم:

  • بیماری های آلرژیکی
  • بیماری هیرسوتیسم
  • درماتوز پولتیک
  • بیماری های عفونی و قارچی
  • تبخال ها و زگیل های تناسلی فعال
  • بیماری های کهیر پوستی
  • اختلال هورمونی
  • بیماری های خود ایمنی

 در صورتی که شما عزیزان به این بیماری ها مبتلا هستید، حتما با پزشک خود در مورد شروع لیزر مشورت کنید.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ممنوع است؟

تا این قسمت از مقاله به برخی از مهم ترین بیماری هایی که مانع لیزر می شود، اشاره کردیم. اما برخی از ممنوعیت ها به شرایط سن و وضعیت پوستی فرد بستگی دارد. در این قسمت به مهم ترین شرایطی که مانع انجام لیزر برای افراد می شود اشاره خواهیم کرد:

  • افراد قبل از سن بلوغ ( یعنی قبل از ۱۸ سالگی ). زیرا افراد در این سن هنوز به تعادل هورمونی نرسیده اند و ممکن است لیزر برای آن ها نتیجه نداشته باشد.
  • افراد با سنین بالای ۷۰ الی ۸۰ سال
  • افرادی که اخیراً پوست خود را برنزه کرده و یا دچار آفتاب سوختگی شده اند
  • افراد با تاتو های بزرگ و زیاد
  • افراد حین مصرف دارو های خاصی مثل آنتی بیوتیک ها و یا ایزوترتینوئین
  • مشکلات هورمونی
  • و…

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

لیزر در افراد با چه شرایطی گزینه مناسبی نخواهد بود؟

افرادی که تا ۱۴ روز قبل از لیزر از اسپری های برنزه و یا سولار استفاده کرده باشند، برای لیزر کاندیدای خوبی نیستند. زیرا این افراد در معرض خطر سوختگی شدید قرار دارند. در این افراد ملانین در سطح پوست افزایش خواهد یافت و حتی ریشه های مو های زائد با لیزر نیز از بین نخواهد رفت.

در صورتی که افراد به طور مکرر از ویتامین آ استفاده می کنند، لیزر ممکن است برایشان مضر باشد.

لیزر برای افراد با پوست های حساس مضر خواهد بود. زیرا بعد از لیزر ممکن است دچار افزایش حساسیت های پوستی شوند.

لیزر در افرادی که پوست های تیره و مو های روشن دارند، ممکن است اثرات زیادی نگذارد و حتی موجب بروز آسیب به پوست و یا رنگدانه های آن ها شود.

آیا لیزر مو های زائد در حین بارداری خطرناک است؟

تحقیقات دانشمندان تاکنون نتوانسته تاثیر لیزر موهای زائد را در دوران بارداری اثبات کند. اما متخصصان توصیه می کنند افراد باردار و یا کسانی که قصد بارداری دارند، از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنند. در بارداری بدن فرد دچار تغییرات هورمونی خواهد شد و این موضوع می تواند سبب افزایش رشد مو در قسمت های مختلف بدن شود. به همین دلیل است که توصیه می شود تا چند هفته پس از بارداری و زایمان صبر کنند.

همچنین بهتر است در دوران شیردهی نیز از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنید. زیرا ممکن است روی شما و فرزندتان تاثیرات نامطلوبی باقی بگذارد.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

نتیجه گیری

همان طور که در مقاله مطالعه کردید، به طور کلی لیزر روشی کم خطر برای از بین بردن موهای زائد بدن است، اما در شرایطی این اقدام توصیه نمی شود. اگر به بیماری های عفونی، پوستی، قارچی و… مبتلا هستید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. همچنین اگر از داروهای به خصوصی مثل آنتی بیوتیک و… استفاده می کنید، به اطلاع پزشک خود برسانید.

source

توسط chehrenet.ir