لیست ناهار سریع برای افراد شاغل

زندگی کارمندی یعنی باید در کمترین زمان ممکن غذاهایی آماده کنید که هم سالم باشند و هم به شما انرژی ببخشند. برای آماده کردن این غذاها نیز می‌توانید خودتان دست به کار شوید و آشپزی کنید. این کار نیاز به یک فهرست راهنما دارد. در این مقاله، لیست بهترین غذاهای کارمندی که سریع حاضر می‌شوند را می‌خوانید.

لیست غذاهای سریع ایرانی برای ناهار

برای طبخ یک غذای سریع کارمندی می‌توانید انواع غذاهای ایرانی که در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شوند را امتحان کنید. در ادامه، با مهم‌ترین این غذاها آشنا می‌شوید.

کشک و بادمجان

تعداد غذاهای ایرانی ساده و سریع کم نیست اما در میان آنها یکی از محبوب‌ترین و ساده‌ترین غذاها کشک و بادمجان است. این غذای ساده سریع به بادمجان، مغز گردوی خرد شده، کشک، پیاز داغ و نعنا داغ نیاز دارد. اگر بادمجان‌های سرخ‌کرده یا کبابی را از قبل آماده و فریزری کرده باشید، مدت زمان پخت کشک و بادمجان حدود ۲۰ دقیقه خواهد بود اما در صورتی که بخواهید بادمجان‌ها را سرخ یا کباب کنید، به تقریبا یک ساعت زمان نیاز دارید.

انواع کتلت

انواع کتلت و شامی از گذشته تاکنون جزو پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بوده که در مدت زمان نسبتا کوتاهی آماده می‌شوند. برای درست کردن کتلت گوشت، مرغ یا سیب‌زمینی به مواد اولیه‌ای مانند سیب‌زمینی، گوشت چرخ‌کرده مرغ یا گوسفندی، پیاز، سبزیجات معطر و ادویه‌های مختلف نیاز دارید. معمولا آماده کردن مایه انواع کتلت حدود نیم ساعت زمان می‌برد و برای سرخ کردن آنها نیز باید به همین اندازه وقت بگذارید.

عدسی

عدسی یکی از انواع غذاهای ایرانی ساده و سریع است که می‌توانید آن را در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام نوش جان کنید. یک عدسی لعاب‌دار و خوشمزه از ترکیب پیاز داغ، مقداری سیب‌زمینی و عدس درست می‌شود. بعضی از سرآشپزها برای بیشتر کردن لعاب این خوراک به آن اندکی آرد و کره تفت داده شده هم اضافه می‌کنند. برای اینکه عدسی کاملا جا بیفتد به حدود یک ساعت زمان نیاز دارید.

استانبولی پلو

ممکن است خسته از محل کار به خانه بازگشته باشید و به تهیه یک پلومخلوط سریع و خوشمزه فکر کنید. در این صورت، بهترین انتخاب شما استانبولی پلو خواهد بود. این غذا که از ترکیب پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی و برنج درست می‌شود می‌تواند جایگزین غذاهایی مانند لوبیا پلو که درست کردن آنها کمی بیشتر طول می‌کشد، شوند. برای درست کردن یک استانبولی پلوی خوشمزه به حدود ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارید.

کباب تابه‌ای

شاید هوس یک کباب خوشمزه کرده باشید اما فرصت خواباندن گوشت در پیاز و مخلفات مختلف را نداشته باشید. در چنین شرایطی، کباب تابه‌ای می‌تواند به غذای ایرانی سریع و دلخواه شما تبدیل شود. کافیست آب پیاز رنده شده را بگیرید و آن را با گوشت چرخ‌کرده، نمک و ادویه‌ها ترکیب کنید. برای پخته شدن مایه کباب تابه‌ای که به این ترتیب آماده و کف تابه پهن کرده‌اید، به کمتر از یک ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

انواع کوکو

از کوکو سیب‌زمینی گرفته تا کوکو سبزی و کوکو لوبیا سبز، این غذاهای درست شده از تخم‌مرغ همیشه طرفداران خاص خود را دارند. برای آماده کردن انواع کوکوهای ایرانی به مواد اولیه‌ای مانند تخم‌مرغ، سبزی کوکو و سیب‌زمینی نیاز دارید. انواع کوکوهای ایرانی در مدت زمانی حدود یک ساعت آماده می‌شوند.

لیست غذاهای فست فود برای ناهار

گاهی اوقات و برای تنوع می‌توان غذاهای فست فود را هم به برنامه غذایی هفتگی اضافه کرد. پخت غذاهای فست فود معمولا به زمانی حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت نیاز دارد و نتیجه این آشپزی می‌تواند روزهای خاکستری کارمندی را رنگین و هیجان‌انگیز کند. در ادامه، با برخی از غذاهای فست فود که می‌توانید به عنوان ناهار کارمندی نوش جان کنید، آشنا می‌شوید.

خوراک بندری

کمتر کسی می‌تواند از خیر یک خوراک بندری پیچیده شده لابه‌لای نان ساندویچی تازه بگذرد. این خوراک فوری ایرانی در کمتر از نیم ساعت آماده می‌شود و برای طبخ آن به سوسیس تازه، پیاز، رب گوجه‌فرنگی و ادویه‌های تند و معطر نیاز دارید. البته، بعضی از سرآشپزها به این غذا سیب‌زمینی نیز اضافه می‌کنند و شما هم می‌توانید برای افزایش میزان کالری این خوراک به آن سیب‌زمینی اضافه کنید.

مرغ سوخاری

مرغ سوخاری یک غذای فست فود نسبتا سالم است، البته، به شرطی که در تهیه آن از روغن سالم استفاده کنید. اگر می‌خواهید یک مرغ سوخاری ترد و خوشمزه داشته باشید، باید آن را با ماست چکیده، پیاز، سبزیجات معطر، زعفران دم‌کرده، پودر سیر، پودر پیاز، نمک و فلفل سیاه خوب مزه‌دار کنید و بعد از حدود یک ساعت به آرد سوخاری آغشته و سرخ کنید. در صورتی که مرغ را از قبل مزه‌دار کرده باشید، برای سرخ کردن آن به حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارید.

ناگت مرغ

ناگت مرغ زودتر از مرغ سوخاری آماده می‌شود. برای تهیه این غذا کافیست فیله مرغ را در تخم‌مرغ، آرد سفید و آرد سوخاری به ترتیب بغلتانید و سرخ کنید. ناگت مرغ معمولا در کمتر از یک ساعت آماده می‌شود.

فلافل

برای درست کردن مایه فلافل باید نخود را از قبل بخیسانید و با گشنیز تازه، تخم گشنیز و پیاز چرخ کنید و به آن تخم‌مرغ و ادویه‌های معطر و تند بیفزایید. پس از آن هم با قالب مخصوص فلافل آن را سرخ کنید. اگر مایه فلافل را در یک روز تعطیل آماده و فریزری کرده باشید، برای سرخ کردن آن به حدود ۲۰ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

ساندویچ تن ماهی

اگر حدود نیم ساعت فرصت دارید، این ساندویچ فوق‌العاده خوشمزه را آماده کنید. برای آماده کردن ساندویچ تن ماهی باید تن ماهی، ساقه کرفس خرد شده، شوید و جعفری خرد شده، پیازچه خرد شده، پنیر چدار، سس مایونز، سس خردل، آبلیمو، نمک و فلفل را با هم کاملا ترکیب کنید و لابه‌لای نان ساندویچی بریزید.

پاستا پنه آلفردو

ممکن است بعد از بازگشت به خانه هوس یک پاستای خوشمزه و فوری کرده باشید. در این صورت، آب را بجوشانید و پاستای پنه را درون آن بریزید تا نرم شود. سپس، مقداری مرغ را با سیر تازه له شده و کره تفت دهید و به آن قارچ خرد شده اضافه کنید. در ظرفی دیگر هم کره و آرد را تفت دهید و به آن شیر و پنیر پارمزان بیفزایید. حالا پاستای آبکشی شده را با محتویات این دو ظرف ترکیب کنید و اجازه بدهید تا سس پاستا با حرارت ملایم کمی غلیظ شود. 

خدمات مامان پز

برای آماده کردن یک غذای ساده و سریع کارمندی هم می‌توانید خودتان آشپزی کنید و هم می‌توانید از خدمات مامان‌پز استفاده کنید. منوی غذای کارمندی مامان‌پز از غذاهای ایرانی متنوع، غذاهای فست فود سالم و غذاهای رستورانی تشکیل شده است. بنابراین، می‌توانید برای تهیه انواع غذاهای شرکتی از غذاهای سریعی که در مدت زمان کمتری خورده می‌شوند تا غذاهای اصیل ایرانی روی مامان‌پز حساب کنید. 

برای تهیه غذای شرکتی مامان‌پز، باید به بخش سفارش غذای سازمانی یا شرکتی سایت مامان‌پز بروید، فرم آنلاین این قسمت را پر کنید و منتظر بمانید تا کارشناسان پشتیبانی مامان‌پز برای انجام مراحل بعدی سفارش با شما تماس بگیرند. به همین سادگی، خوشمزه‌ترین و سریع‌ترین غذاهای کارمندی را به دست کارکنان شرکت یا سازمان خود می‌رسانید.

تلفن:۰۹۱۰۰۰۱۶۰۲۸

آدرس:خیابان قندی، خیابان عربعلی، کوچه ابراهیمی، پلاک ۱۰

سایت:https://mamanpaz.ir

source

توسط chehrenet.ir