در دنیای پرشتاب زیبایی، جراحی‌های پلاستیک به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی بسیاری تبدیل شده‌اند. اما آیا تا به حال نام جراحی خطوط کف دست را شنیده‌اید؟ این جراحی عجیب و غریب که ریشه در باورهای خرافی دارد، مدتی است در برخی از کشورها به ویژه در شرق آسیا رواج یافته است و بعید نیست که به زودی، خبر رواج این جراحی عجیب را در ایران هم بشنویم!

دلایل جراحی خطوط کف دست

باورهای خرافی: اصلی‌ترین دلیل انجام این جراحی، اعتقاد به تغییر سرنوشت از طریق تغییر خطوط کف دست است. شاید باورش برای شما سخت باشد، ولی در فرهنگ و باورهای بسیاری از کشورها بر این باورند که با تغییر خطوط کف دست می‌توانند ثروت، موفقیت، ازدواج و طول عمر خود را افزایش دهند.
کمال‌گرایی افراطی و وسواس فکری: برخی افراد به دنبال کمال مطلق در ظاهر خود هستند و تغییر خطوط کف دست را راهی برای دستیابی به این کمال می‌دانند.! ولی سوال مهم این است که واقعا چه کسی می تواند متوجه تفاوت خطوط کف دست دیگران شود؟!

مزایا و معایب جراحی خط کف دست

هیچ مزیت علمی و پزشکی برای جراحی خطوط کف دست وجود ندارد. تنها مزیت آن، ایجاد آرامش خاطر در افرادی است که به شدت به باورهای خرافی خود معتقدند!

از معایب این جراجی عجیب می توان به گران قیمت بودن، خطراتی از قبیل عفونت، خونریزی، ایجاد اسکار و از دست دادن حس و مشکل اعصاب کف دست اشاره کرد.
جالب است بدانید که نتایج این عمل، دائمی نیست؛ خطوط کف دست به مرور زمان تغییر می‌کنند و حتی پس از جراحی نیز ممکن است تغییراتی در آن‌ها ایجاد شود.
این جراحی می‌تواند بر سلامت روان فرد تأثیر منفی بگذارد و باعث ایجاد وابستگی به جراحی‌های زیبایی شود.

چگونگی انجام جراحی خط کف دست

جراحی خطوط کف دست، با لیزر یا روش‌های جراحی سنتی انجام می‌شود. در این روش، خطوط کف دست برداشته شده و یا تغییر شکل داده می‌شوند.

در این عمل جراحی از یک چاقوی جراحی کوچک الکتریکی برای برش دادن و طولانی تر کردن خطوط کف دست استفاده می شود. ایجاد خط در کف دست با لیزر بسیار دردناک است و معمولا هم نتیجه دلخواه را ایجاد نمی کند، اما چاقوی الکتریکی، بدون سوزاندن پوست می تواند برش هایی مشابه خطوط کف دست ایجاد کند.

مدت این عمل 15 دقیقه است و معمولا بین 5 تا 10 خط در کف دست، دستکاری و طولانی می شوند و زخم ناشی از این عمل هم معمولا پس از یک ماه، بهبود پیدا می کند.

متقاضیان عمل جراحی خط کف دست چه کسانی هستند؟

متقاضیان این جراحی را هر دو گروه مردان و زنان تشکیل می دهند. مردان، خواهان طولانی تر کردن خطوط مربوط به موفقیت شغلی و وضعیت مالی و زنان خواهان طولانی تر کردن خط ازدواج و عشق هستند!

ژاپن و کره جنوبی از جمله کشورهایی هستند که بیشترین تقاضا برای جراحی خطوط کف دست را دارند. در این کشورها، باور به تغییر سرنوشت از طریق تغییر خطوط کف دست بسیار رایج است.

نتیجه‌گیری

جراحی خطوط کف دست، یک عمل زیبایی غیرضروری و مبتنی بر باورهای خرافی است. این جراحی نه تنها هیچ مزیت علمی و پزشکی ندارد، بلکه با خطرات و عوارض جانبی زیادی نیز همراه است. قبل از تصمیم‌گیری برای انجام هرگونه جراحی زیبایی، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کرده و از خطرات و عوارض آن آگاه شوید.

ضمنا اگر به دنبال تغییر ظاهرتان هستید، بهتر است در درجه اول، به جای جراحی‌های زیبایی، به دنبال راهکارهای سالم‌تری مانند ورزش، تغذیه سالم و مشاوره روانشناسی باشید.

source

توسط chehrenet.ir