اگر تمام دندان‌های خود را ازدست‌داده باشید، احتمالاً نام ایمپلنت کامل را برای جایگزین‌کردن دندان‌هایتان شنیده‌اید. ازآنجایی‌که ازدست‌دادن تمام دندان‌ها از جنبه‌های مختلفی روی کیفیت زندگی تأثیر می‌گذارد، طبیعی است که بخواهید هرچه سریع‌تر دندان‌های از دست رفته‌ی خود را جایگزین کنید. در این حالت، ایمپلنت کامل یک راه‌حل عالی برای شما محسوب می‌شود و شما با دانستن قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین می‌توانید به‌خوبی برای آن برنامه‌ریزی کنید. کلینیک دندانپزشکی دکتر حمیدرضا افضلی یکی از کلینیک‌های معتبر شهر تهران است که خدمات کاشت ایمپلنت را با قیمت مناسبی ارائه می‌دهد.

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

قبل از انجام این روش درمانی، دندانپزشک ابتدا باید سلامت دهان و دندان شما را بررسی کند تا تشخیص بدهد ایمپلنت کامل برای شما درمان مناسبی است. به طور مثال اگر شما چند دندان را به‌صورت پراکنده ازدست‌داده باشید یا چند دندان جلو را ازدست‌داده باشید، باید به دنبال روش درمان مناسب برای آن شرایط باشید. در این حالت هزینه‌ها اهمیت زیادی پیدا می‌کند. هزینه کاشت دندان جلو دکتر حمیدرضا افضلی بسیار مقرون به صرفه بود و با استفاده از بهترین مواد و کیفیت، مناسب ترین قیمت را برای مراجعه کنندگان ارائه می کند.

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین یا ایمپلنت فول موس یکی از درمان‌های دندانپزشکی است که در آن تعداد مشخصی پایه ایمپلنت داخل استخوان فک بالا یا پایین کاشته می‌شود، سپس یک پروتز مخصوص، شامل روکش‌هایی برای جایگزین‌کردن تمام دندان‌های یک فک، روی پایه‌ها نصب می‌شود. قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین بر اساس عوامل مختلفی مثل برند ایمپلنت و نوع ایمپلنت فول موس تعیین می‌شوند. به همین دلیل در ادامه عوامل مؤثر بر قیمت آن را بررسی می‌کنیم.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ایمپلنت

عوامل مختلفی بر قیمت ایمپلنت دندان تأثیر می‌گذارد به همین دلیل معمولاً برای این روش درمانی یک رنج قیمت در نظر گرفته می‌شود و بدون معاینه بیمار هزینه دقیقی برای آن اعلام نمی‌شود. این عوامل عبارت‌اند از:

  • برند پایه ایمپلنت
  • نوع ایمپلنت فول موس
  • نوع روکش مورداستفاده برای ایمپلنت کامل
  • دستمزد دندانپزشک و جراح
  • پیوند استخوان
  • روش جراحی ایمپلنت

مقایسه برندهای مختلف ایمپلنت

برندهای مختلف ایمپلنت بر اساس کیفیت و تکنولوژی ساخت قیمت‌های متفاوتی دارند.

ایمپلنت‌های سوئیسی و آمریکایی

ایمپلنت‌های سوئیسی و آمریکایی جز باکیفیت‌ترین و بادوام‌ترین ایمپلنت‌ها هستند. ایمپلنت‌های Straumann، Neodent و IRES جز بهترین ایمپلنت‌های سوئیسی و ایمپلنت Zimmer و Biomet از بهترین ایمپلنت‌های آمریکایی هستند. این ایمپلنت‌ها به دلیل داشتن کیفیت فوق‌العاده و تکنولوژی بالای ساخت‌ قیمت بالایی هم دارند و باعث افزایش هزینه ایمپلنت کامل فک بالا و پایین می‌شوند.

ایمپلنت‌های کره‌ای و چینی

ایمپلنت‌های کره‌ای جز محبوب‌ترین ایمپلنت‌ها در ایران هستند. برخی از برندهای ایمپلنت کره‌ای کیفیت بی‌نظیری دارند و قیمت مناسب و دسترسی راحت‌تر به آن‌ها باعث شده است که محبوبیت زیادی داشته باشند. ایمپلنت OSSTEM بهترین ایمپلنت کره‌ای و ایمپلنت CMI ارزان‌ترین ایمپلنت کره‌ای محسوب می‌شود.

ایمپلنت‌های چینی تقریباً ارزان‌ترین نوع ایمپلنت هستند. این ایمپلنت‌ها باعث ارزان‌تر شدن ایمپلنت فول موس می‌شوند؛ اما کیفیت و دوام کمتری نسبت به ایمپلنت‌های سوئیسی و آمریکایی فراهم می‌کنند و دندانپزشکان از آن را توصیه نمی‌کنند.

نوع ایمپلنت دندان فول موس

ایمپلنت All on 4: در این تکنیک، چهار پایه ایمپلنت در استخوان فک بالا یا پایین کاشته می‌شود و سپس یک پروتز کامل به‌صورت دائمی به پایه‌ها وصل می‌شود. این تکنیک، مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته با پروتز ثابت است و برای افرادی که تحلیل استخوانی متوسط دارند مناسب است.

ایمپلنت All on 6: در روش All on 6 پروتز کامل دندان هر فک روی ۶ پایه ایمپلنت وصل می‌شود. این تکنیک برای افرادی که تحلیل استخوانی نسبتا زیادی دارند مناسب است. این روش پایداری و هزینه بیشتری نسبت به روش All on 4 دارد و راحتی بیشتری برای بیمار به ارمغان می‌آورد.

ایمپلنت All on 8: در این مدل ایمپلنت دندان فول موس، از ۸ پایه ایمپلنت برای نصب پروتز ثابت یا پروتز متحرک (اوردنچر) استفاده می‌شود. این روش معمولاً برای افرادی استفاده می‌شود که مدت زیادی است که دندان‌های خود را ازدست‌داده‌اند. ایمپلنت All on 8 بهترین توزیع فشار، بیشترین دوام و راحتی را برای بیمار فراهم می‌کند؛ اما بیشترین هزینه را دارد.

اوردنچرهای تحت پشتیبانی ایمپلنت: این مدل اوردنچرها نوعی پروتز متحرک دندان هستند که به ۲، ۴ یا تعداد بیشتری پایه ایمپلنت کوچک متصل می‌شوند. این اوردنچرها را می‌توان در صورت لزوم درآورد و سپس سر جای خود قرارداد. این روش راحتی بیشتری نسبت به دندان مصنوعی دارد و نسبت به روش‌های دیگر ایمپلنت کامل فک بالا و پایین مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

ایمپلنت کامل دندان با روکش و بریج: در این روش تعداد مشخصی پایه ایمپلنت (۶ تا ۸) داخل استخوان فک کاشته می‌شود. سپس دندان‌ها به جای پروتز کامل با چند بریج جایگزین می‌شوند.

ایمپلنت زیگوماتیک: ایمپلنت زیگوماتیک ارتفاع بیشتری نسبت به ایمپلنت‌های معمولی دارد و برای ثابت‌کردن پروتز کامل برای افرادی که در فک بالا تحلیل استخوانی شدید دارند استفاده می‌شود.

ایمپلنت فک بالا

مزایا و معایب ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

ایمپلنت فول موس نیز مانند هر یک از روش‌های درمانی دندانپزشکی مزایا و معایبی دارد.

مزایای ایمپلنت کامل

ایمپلنت کامل دندان یک راه‌حل دائمی برای جایگزین‌کردن دندان‌های ازدست‌رفته است. مزایای این روش درمانی عبارت‌اند از:

  • جلوگیری از تحلیل استخوان فک و حفظ زیبایی صورت
  • ماندگاری و دوام بالا
  • احساس راحتی به دلیل ثابت‌بودن
  • بازیابی عملکرد دندان‌ها و جویدن راحت‌تر غذا
  • بهبود گفتار
  • زیبایی لبخند
  • افزایش اعتمادبه‌نفس و کیفیت زندگی

معایب و مشکلات احتمالی

مانند هر روش درمانی دیگر، ایمپلنت فول موس نیز معایبی دارد که عبارت‌اند از:

  • هزینه بالا: ایمپلنت کامل فک بالا و پایین نسبت به دیگر روش‌های جایگزین‌کردن دندان مثل استفاده از دندان‌مصنوعی هزینه بالاتری دارد.
  • جراحی تهاجمی: جراحی کاشت ایمپلنت، یک عمل تهاجمی محسوب می‌شود.
  • روند درمان طولانی: مراحل کشیدن دندان‌های باقی‌مانده، لیفت سینوس، ساخت پروتز و کاشت ایمپلنت به زمان زیادی نیاز دارد و دوران نقاهت آن نیز کمی طولانی است.
  • خونریزی و عفونت: خونریزی و عفونت از عوارض رایج کاشت ایمپلنت هستند.
  • مناسب نبودن: این روش درمانی ممکن است برای همه بیماران مناسب نباشد.

سوالات متداول درباره ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

در این قسمت از مقاله شما را با مهمترین سوالات متداول درباره ایمپلنت کامل فک بالا و پایین می پردازیم..

آیا قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین با هزینه لیفت سینوس یا پیوند استخوان محاسبه می‌شود؟

خیر. هزینه درمان‌ها و اقدامات جانبی مثل کشیدن دندان یا عکس پانورامیک دندان برای کاشت ایمپلنت، به‌صورت جداگانه محاسبه می‌شود.

آیا امکان پرداخت اقساطی هزینه ایمپلنت کامل فک بالا و پایین وجود دارد؟

برخی از کلینیک‌های دندانپزشکی برای پرداخت هزینه ایمپلنت کامل فک پایین، بالا یا هر دو شرایط اقساطی در نظر می‌گیرند.

هزینه ایمپلنت کامل دندان را چگونه می‌توانیم کاهش دهیم؟

استفاده از ایمپلنت کره‌ای بجای ایمپلنت‌های سوئیسی یا آمریکایی و استفاده از اوردنچرهای تحت پشتیبانی ایمپلنت به‌جای ایمپلنت All on 6 یا ایمپلنت All on 8 باعث کاهش هزینه درمان می‌شود.

جمع بندی

ایمپلنت فول موس یک راه‌حل دائمی و عالی برای جایگزین‌کردن دندان‌هایی است که به دلایل مختلف از دست رفته‌اند. برای این درمان، بیمار باید از شرایط مناسبی مثل سلامت دهان و دندان و تراکم استخوان کافی برخوردار باشد. قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین نیز یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عوامل در انتخاب این روش درمانی است. دکتر حمیدرضا افضلی یکی از دندانپزشکان مجرب و حاذق است که خدمات کاشت ایمپلنت در کلینیک ایشان با قیمت منصفانه و مقرون به صرفه‌ای ارائه می‌شود.

source

توسط chehrenet.ir