همانطور که می دانید رشته حسابداری یکی از محبوب ترین و پرمتقاضی ترین رشته هایی است که با دریافت مدرک معتبر می توانید به سرعت وارد بازار کار شده و درآمد کسب کنید. اگر شما هم به دنبال دریافت دیپلم حسابداری هستید، اما نمی دانید نحوه گرفتن دیپلم حسابداری چگونه است یا اینکه با دیپلم حسابداری چه کاری میشه کرد، ادامه این مطلب را دنبال کنید.

دیپلم حسابداری چیست
دیپلم حسابداری چیست

دیپلم حسابداری چیست

همانطور که گفته شد، رشته کاردانش حسابداری یکی از محبوب ترین و پردرآمدترین رشته های فنی است که از بازار کار پررونقی برخوردار است. شما زمانی که این مهارت را یاد می گیرید می توانید به عنوان یک حسابدار رزومه خود را در وب سایت های استخدامی دیپلم حسابداری ارسال کرده و در شرکت ها و سازمان های مختلف استخدام شوید و به تمامی امور مالی رسیدگی کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید یادگیری حسابداری را از پایه شروع کنید و به دنبال دوره آموزش حسابداری از صفر تا صد، زیر نظر اساتید متخصص و مجرب حوزه حسابداری و همراه با دریافت مدرک فنی حرفه ای معتبر هستید، پیشنهاد می کنیم از دوره های حسابداری آریا تهران دیدن کنید. آموزشگاه حسابداری آریا تهران بعنوان یکی از معتبرترین آموزشگاه های حسابداری در ایران برگزارکننده انواع دوره های حسابداری متناسب با بازار کار می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

سازمان فنی حرفه ای کشور به وزارت کار و تعاون رفاه اجتماعی وابسته بوده و برگزار کننده انواع دوره های حسابداری در آموزشگاه های مختلف می باشد.

متقاضیان پس از ثبت نام در کلاس های آموزش حسابداری و گذراندن دوره آموزش و کسب مهارت های لازم، توسط اموزشگاه دیپلم حسابداری به سازمان فنی حرفه ای معرفی شده و پس از کسب نمره قبولی در آزمون، می توانند دیپلم فنی حرفه ای حسابداری را کسب نمایند. سازمان فنی حرفه ای کشور جزو معتبرترین سازمان جهت اخذ مدارک مرتبط فنی به شمار می رود که مدرک صادره از این سازمان در ۱۸۵ کشور دنیا مورد تایید می باشد.

یکی از ساده ترین روش ها برای دریافت دیپلم فوری حسابداری که می توانید نمونه ای از عکس مدرک دیپلم حسابداری (عکس دیپلم حسابداری) را در تصویر بالا مشاهده کنید، شرکت در دوره های آموزشی آریا تهران می باشد.

آموزشگاه حسابداری آریا تهران زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور مشغول به فعالیت بوده و به همین جهت قادر است مدرک دیپلم فنی و حرفه ای صادر نماید. بنابراین برای گرفتن دیپلم حسابداری که یکی از پرتقاضاترین و پرکاربرد ترین دیپلم های فنی و حرفه ای محسوب می شود، حتما به ما مراجعه کنید.

آموزشگاه کامپیوتر و حسابداری آریا تهران یکی از بهترین آموزشگاه های فنی و حرفه ای غرب تهران است که همه روزه آماده ارائه بهترین خدمات آموزشی به شما عزیزان می باشد.

پیشنهاد ویژه: اگر صرفا به دنبال دریافت یک دیپلم سریع و آسان هستید، حتما شیوه دریافت دیپلم گردشگری را بررسی کنید.

اگر قصد خرید مدرک فوق دیپلم حسابداری (خرید مدرک حسابداری) را دارید و نمی دانید با دیپلم حسابداری چه رشته هایی میشه خوند حتما تا انتهای این مقاله را بخوانید. در این مقاله علاوه بر اینکه در مورد قیمت خرید دیپلم حسابداری توضیح داده ایم، بلکه کتاب ها و کد دیپلم حسابداری را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید و اگر سوالی در این مورد داشتید در انتهای همین مقاله مطرح کنید.

پیشنهاد می کنیم اگر در مورد حسابداری چیزی نمی دانید، قبل از ادامه این مقاله، حتما مقاله حسابداری چیست و همچنین مقاله اصول حسابداری را مطالعه کنید.

انواع دیپلم حسابداری در سازمان فنی حرفه ای
انواع دیپلم حسابداری در سازمان فنی حرفه ای

انواع دیپلم حسابداری در سازمان فنی حرفه ای

دیپلم کار و دانش حسابداری بعنوان یکی از رشته های پرطرفدار سازمان فنی حرفه ای بوده که شامل دو نوع دیپلم حسابداری مالی و اداری می باشد. این دو نوع دیپلم هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و تنها تفاوت آن ها در هنگام شاغل شدن می باشد. این رشته از بازار کار پر رونقی برخوردار بوده و از همین رو متقاضیان بسیاری را به خود اختصاص داده است.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال یادگیری صفر تا صد زبان تخصصی حسابداری هستید تا بتوانید بعنوان یک حسابدار حرفه ای و متخصص مشغول به کار شوید، حتما از دوره آموزش زبان تخصصی حسابداری دیدن کنید.

به طور کلی دو نمونه دیپلم حسابداری آموزش و پرورش توسط سازمان فنی حرفه ای ارائه می شود. افراد با ثبت نام در دوره های حسابداری زیر نظر آموزشگاه های معتبر، می توانند مهارت های لازم را کسب کرده و پس از قبولی در آزمون، موفق به دیپلم گرفتن حسابداری مالی و اداری فنی حرفه ای شوند.

یکی از مزایای شرکت در این دوره ها، صرفه جویی در وقت و هزینه بوده و افراد با پرداخت هزینه ای ناچیز در کمترین زمان، می توانند دیپلم حسابداری بزرگسالان دریافت کنند.

پیشنهاد ویژه: جهت آشنایی با پرکاربردترین اصطلاحات حسابداری به انگلیسی بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه دریافت دیپلم حسابداری
نحوه دریافت دیپلم حسابداری

نحوه دریافت دیپلم حسابداری

چگونه دیپلم حسابداری بگیریم؟ در ابتدا باید بدانید که دیپلم حسابداری بین المللی یکی از دیپلم های زیر مجموعه کاردانش است و به دلیل تعداد دروس تخصصی زیاد و نسبتا مشکل در بخش دیپلم های خیلی آسان قرار نمی گیرد. با پیش زمینه بالا، برای دریافت مدرک دیپلم حسابداری فنی و حرفه ای در ابتدا می بایست، به یکی از آموزشگاه های آزاد فنی حرفه ای مانند مجتمع فنی آریا تهران مراجعه کرده و سوابق تحصیلی خود را ارائه کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال یک دوره کامل و جامع جهت کسب مهارت های تخصصی در زمینه icdl هستید، پیشنهاد می کنیم فرصت شرکت در دوره ICDL آریا تهران را از دست ندهید.

پس از بررسی سوابق تحصیلی شما توسط مسئول مربوطه، میزان واحدهای تطبیقی و واحدهای مورد نیاز شما برای گرفتن دیپلم حسابداری فنی حرفه ای مشخص خواهد شد.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید بدانید شرایط ثبت نام کنکور حسابداری به چه صورت است، حتما مقاله کنکور حسابداری را مطالعه کنید.

مدت زمان صدور مدرک دیپلم

داوطلبان پس از بررسی مدارک تحصیلی، می توانند مدرک دیپلم و مدرک حسابداری فنی حرفه ای را طی مدت زمان تقریبی ۹ الی ۱۲ ماه کاری آموزش دیده و اخذ کنند.

لازم به ذکر است که افرادی که قرار است مدرک فنی حرفه ای دریافت کنند می بایست در آزمون های مهارتی سازمان فنی حرفه ای استان تهران شرکت نمایند. آموزشگاه حسابداری آریا تهران به عنوان یکی از بهترین واحد های آموزش های فنی حرفه ای استان تهران تمام دوره های حسابداری لازم برای دریافت دیپلم حسابداری را به صورت جامع برگزار کرده و کارآموزان می توانند به راحتی نمره قبلی آزمون ها را دریافت نمایند.

اگر می خواهید بدانید نحوه گرفتن دیپلم حسابداری نی نی سایت به چه صورت است، در ادامه شرایط گرفتن دیپلم حسابداری را به طور کامل معرفی خواهیم کرد.

پیشنهاد ویژه: برای محک زدن دانش خود در حسابداری، حتما از آزمون آنلاین حسابداری رایگان آریا تهران استفاده کنید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های آموزشگاه تماس بگیرد. ۰۲۱۶۶۹۱۹۶۳۴ الی ۶

شرایط گرفتن دیپلم حسابداری کاردانش
شرایط گرفتن دیپلم حسابداری کاردانش

شرایط گرفتن دیپلم حسابداری کاردانش

پس از این که داوطلبان در رشته حسابداری مورد نظر ثبت نام کردند، کلاس های دوره حسابداری طبق زمان بندی اعلام شده توسط آموزشگاه برگزار و پس از اتمام آموزش، کارآموز برای هر مهارت، به صورت جداگانه به سازمان فنی و حرفه ای معرفی می شود.

کارآموزان پس از معرفی شدن به سازمان فنی و حرفه ای، در دو نوبت امتحان خواهند داشت، ابتدا آزمون کتبی و سپس آزمون عملی. توجه داشته باشید که شرط شرکت در آزمون حسابداری عملی قبولی در آزمون کتبی اول است. همچنین متقاضیان مدرک دیپلم حسابداری در تهران به دو شیوه حضوری و غیر حضوری می توانند دیپلم دریافت کنند.

دیپلم حضوری

برای دریافت دیپلم حضوری حسابداری کاردانش، کارآموز پس از ثبت نام در دوره حسابداری مجتمع فنی آریا تهران، مطابق با زمان بندی اعلام شده در کلاس ها حاضر شده و مهارت های تخصصی شغل حسابداری را فرامی گیرد و پس از آن جهت آزمون به سازمان فنی و حرفه ای معرفی خواهد شد.

کارآموزان و داوطلبان دیپلم حسابداری حضوری به هیچ وجه نگران دریافت مدرک حسابداری نباشند. چرا که آموزشگاه آریا تهران تمام جزوات، فیلم های آموزشی، نمونه سوالات حسابداری که شامل مسئله حسابداری با جواب و… است را به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار خواهد داد.

دیپلم غیر حضوری

درصورتی که امکان حضور در دوره های حسابداری حضوری ما را ندارید می توانید از دوره های آنلاین و فیلم های آموزش حسابداری مجتمع فنی آریا تهران استفاده کنید و دیپلم غیر حضوری رشته حسابداری را دریافت نمایید. کارآموزان و داوطلبان دیپلم حسابداری غیر حضوری نیز به هیچ وجه نگران دریافت مدرک حسابداری نباشند چرا که آموزشگاه آریا تهران به عنوان بهترین سایت حسابداری ایران تمام جزوات، فیلم های آموزشی، نمونه سوالات حسابداری و… را به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار خواهد داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان دوره های آنلاین حسابداری و شیوه استفاده از فیلم های آموزش حسابداری با شماره ۰۲۱۶۶۹۱۹۶۳۴ الی ۷ تماس بگیرید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال استخدام دیپلم حسابداری در تهران هستید یا می خواهید بعنوان یک کمک حسابدار فعالیت خود را شروع کنید، حتما صفحه استخدام کمک حسابدار را بررسی کنید. همچنین اگر می خواهید بعنوان یک مدرس حسابداری مشغول به کار شوید، به صفحه استخدام مدرس حسابداری مراجعه نمایید.

دروس دیپلم حسابداری
دروس دیپلم حسابداری

دروس دیپلم حسابداری

در ادامه به معرفی دروس دیپلم حسابداری کاردانش پرداخته شده است. اگر می خواهید موفق به کسب مدرک دیپلم حسابداری شوید، می بایست مهارت های زیر را به خوبی کسب کنید.

حسابداری عمومی مقدماتی

مباحث مربوط به حسابداری عمومی مقدماتی کد استاندارد ۱۰-۱/۱۵/۲/۵، شامل مستند سازی و بایگانی اطلاعات حسابداری و پرونده های مالی، تهیه و تنظیم گزارش ها و صورت های مالی اساسی موسسات خدماتی و اصلاحات و بستن حساب های دائم و موقت، ثبت رویدادهای مالی، ثبت اطلاعات در دفاتر حسابداری، حسابداری در موسسات بازرگانی، کارپردازی در موسسات، بکارگیری مفاهیم حسابداری حقوق و دستمزد مربوطه، تهیه و تنظیم پیش نویس لیست حقوق و مستندات مربوطه، بکارگیری نرم افزار اکسل در حسابداری و… می باشد.

حسابداری عمومی تکمیلی

از سرفصل های حسابداری عمومی تکمیلی کد استاندارد ۱۰-۱/۱۵/۱/۳/۱ نیز می توان به انجام عملیات مربوط به وجوه نقد، صندوق، محاسبه مالیات بر درآمد واردهای تجاری، بکارگیری استانداردهای حسابداری در ایران. تنخواه گردان، بانک و صورت مغایرت بانکی، انجام عملیات مربوط به بدهی ها و تعهدات، انجام عملیات مربوط به مطالبات، انجام عملیات مربوط به موجودی ها، ارزیابی موجودی ها. انجام عملیات مربوط به دارایی های غیرجاری (رابت)، محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و اظهارنامه مالیاتی. تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی، تهیه گزارش های مالی (ترازنامه، سود و زیان و سرمایه). بکارگیری نرم افزار اکسل در حسابداری و… اشاره کرد.

رایانه کار حسابداری مالی

سرفصل های رایانه کار حسابداری مالی مربوط به بکارگیری نرم افزار واژه پرداز Word در حسابداری، گزارش گیری مالی با نرم افزار Power point، کاربر نرم افزار مالی از مشاغل حوزه امور مالی و بازرگانی است که شامل شایستگی های بکارگیری سیستم عامل، ثبت داده های مالی در نرم افزار Access، بکارگیری اینترنت، بکارگیری صفحه گسترده Excel، بایگانی اسناد و مدارک مالی در نرم افزار One note، ایجاد دوره مالی با استفاده از نرم افزار حاسابداری، انجام عملیات مربوط به دریافتی و پرداختی، کدینگ حساب های مناسب با فعالیت شرکت، طبقه بندی حساب های تفصیلی در نرم افزار، انجام عملیات خرید و فروش محصولات و خدمات شرکت می باشد.

حسابدار حقوق و دستمزد

پس از سپری کردن دوره حسابداری حقوق دستمزد کد استاندارد ۳۹-۳/۳۴/۱/۴، یک حسابدار حقوق و دستمزد باید توانایی لازم در محاسبه حقوق و دستمزد و تنظیم گزارشات لازم را با توجه به اصول و مفاهیم حسابداری کسب کند. همچنین باید درباره پیرامون قوانین جاری و اطلاعات فردی کارکنان نیز اطلاعات کافی داشته باشد.

حسابدار صنعتی درجه ۲

سرفصل های مربوط به حسابداری صنعتی درجه ۲ کد استاندارد ۱۰-۱/۱۲/۲/۳، شامل محاسبه حقوق و دستمزد کارگران بخش غیردولتی (تامین اجتماعی)، ثبت و کنترل هزینه مواد، هزینه یابی در موسسات تولیدی، طبقه بندی هزینه ها و گزارشات، هزینه یابی سربار در موسسات تولیدی، ثبت، تنظیم یا محاسبه حقوق و دستمزد در واحدهای تولیدی (بهای تمام شده)، انجام محاسبات بهای تمام شده و تهیه جداول و گزارشات مربوطه با استفاده از نرم افزار اکسل می باشد.

مسئول سفارشات

مباحث مربوط به مسئول سفارشات شامل اولویت بندی در سفارشات، درخواست خریدکالا پس از کنترل موجودی، اخذ گزارش از موجودی انبار، انجام سفارش به روش های نوین و الکترونیکی است و با مشاغل انباردار، مسئول سفارشات خارجی و کارپرداز می باشد.

کاربر امور بانکی

از مهم ترین سرفصل های دوره آموزش گام به گام کاربر امور بانکی، می توان به پیاده سازی اصول حقوقی حاکم بر معاملات، ارایه تسهیلات بانکی، سفته و برات، گشایش اعتبارات اسنادی، ثبت عملیات انواع چک، به کارگیری اصول و مفاهیم بانکداری، افتتاح، انسداد و محاسبه سود سپرده ها، ارائه سهیلات اعطایی، انجام امور تحویل داری در صندوق، برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان اشاره کرد.

سرپرست ترخیص محصول

سرپرست ترخیص محصول به شخصی گفته می شود که قادر به کنترل و محاسبه برگ های کالاهای خریداری شده، تقسیم کار، نظارت بر بارگیری و کنترل نهایی و تهیه گزارشات باشد.

قیمت دیپلم حسابداری

قیمت دیپلم حسابداری

هزینه دیپلم حسابداری چقدر است؟ قیمت دیپلم حسابداری کاردانش (قیمت دیپلم فنی حرفه ای) در آموزشگاه فنی حرفه ای آریا تهران مطابق با چارت تعریف شده سازمان فنی و حرفه ای است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام شهریه دیپلم حسابداری کار و دانش با شماره های آموزشگاه آریا تهران تماس بگیرید. هم چنین همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۸با مشاوره حضوری رایگان دیپلم ها در خدمت شما هستیم.

نمونه سوالات آزمون دیپلم حسابداری

مجتمع فنی حرفه ای آریا تهران با هدف کسب افزایش یادگیری و تسلط کافی برای مطالی آموزشی دوره های آموزشی فنی حرفه ای اقدام به تهیه و تدوین نمونه سوالات آزمون حسابداری کرده است. برای دریافت این نمونه سوالات می توانید با مراجعه به صفحه نمونه سوالات، علاوه بر دریافت این پکیج از آزمون های مشابه سازمان فنی حرفه ای نیز استفاده نمایید.

با دیپلم حسابداری چه رشته هایی میشه خوند

در پاسخ به سوال با دیپلم حسابداری چه رشته هایی میشه خوند یا با دیپلم حسابداری چه کاری میشه کرد، می توان گفت که دارندگان دیپلم و مدرک حسابداری فنی حرفه ای در صورت علاقه به ادامه تحصیل به شیوه های زیر می توانند در سطوح بالاتر مثل فوق دیپلم حسابداری ادامه تحصیل دهند.

۱- پس از دریافت دیپلم حسابداری، بدون گذراندن دوره پیش دانشگاهی در آزمون سراسری دوره کاردانی پیوسته شرکت کرده و پس از کسب نمره های قبولی در یکی از آموزشکده های فنی و حرفه ای سراسر کشور به تحصیل خود ادامه داده و مدرک فوق دیپلم یا همان کاردانی را دریافت کند.

۲- پس از دریافت دیپلم، بدون گذراندن دوره پیش دانشگاهی در آزمون ورودی آموزشکده های وابسته با دانشگاه علمی کاربردی شرکت کرده و درصورت قبولی در همان دانشگاه ادامه تحصیل داده و موفق به اخذ مدرک مثلا فوق دیپلم حسابداری شود.

۳- افراد می توانند پس از دریافت دیپلم رشته حسابداری، بدون گذراندن دوره پیش دانشگاهی در آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده و در صورت قبولی در دوره کاردانی پیوسته ادامه تحصل دهند.

در حال فعلی می دانید که با دیپلم کاردانش می‌ توانید در دانشگاه‌های آزاد، علمی کاربردی، فنی حرفه‌ ای و غیرانتفاعی ثبت‌ نام کنید. توجه داشته باشید که فارغ التحصیلان کاردانش که قصد ورود به دانشگاه‌ های آزاد، فنی حرفه‌ ای و غیرانتفاعی را دارند فقط می‌ توانند در رشته های هم‌ جنس رشته خودشان ثبت‌ نام کنند.

اما در دانشگاه علمی کاربردی هم‌ جنس بودن رشته‌ ها فقط در پذیرش داوطلبان اولویت دارد و الزامی نیست. یعنی اگر کسی که دیپلم رسمی حسابداری دارد می تواند در رشته معماری یا کامپیوتر یا هر رشته دیگری ادامه تحصیل دهد.

آینده شغلی حسابداری

فارغ التحصیلان و دارندگان مدرک دیپلم حسابداری می توانند، تحت عنوان کمک حسابدار مالی حقوق و دستمزد زیر نظر حسابدار ارشد مشغول به کار شوند.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید اطلاعات کامل و جامعی درباره مشکلات شغل حسابداری بدست آورید، مقاله مذکور را مطالعه کنید. همچنین شما با مطالعه مقاله معدل لازم برای رشته حسابداری نیز می توانید در این باره راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

اما به طور کلی فارغ‌ التحصیلان حسابداری می‌ توانند در کلیه شرکت های کوچک و بزرگ، اعم از دولتی یا خصوصی به عنوان حسابدار در شاخه‌ های ذکر شده مشغول کار شوند.

مثلا دارندگان دیپلم حسابداری مالی در کلیه شرکت ها و موسسات تجاری و غیرانتفاعی و دارندگان مدرک حسابداری صنعتی در کلیه واحدهای صنعتی و شرکت های تولیدی می توانند مشغول به کار باشند.

در حال حاضر دانش آموزان پس از اخذ مدرک در صورت تمایل به ادامه تحصیل می‌ توانند از طریق دانشگاه‌ های دولتی، آزاد و دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کاردانی ادامه تحصیل داده، که این ادامه تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد بلامانع است.

کتابهای دیپلم حسابداری

کتابهای دیپلم حسابداری در هنرستان به شرح زیر می باشد:

  • حسابداری حقوق و دستمزد
  • همراه هنرجو حسابداری
  • مدیریت تولید
  • دانش فنی تخصصی حسابداری
  • حسابداری تهیه تنظیم
  • حسابداری بهای تمام شده و مالیاتی
  • حسابداری اموال و انبار
  • حسابداری وجوه نقد و تحریر دفاتر قانونی
  • حسابداری خرید و فروش
  • حسابداری تهیه و تنظیم صورت های مالی

فوق دیپلم حسابداری چند ترم است

برای فوق دیپلم حسابداری چند سال باید درس خواند؟ یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما نیز ایجاد شود این است که فوق دیپلم حسابداری چند ترم است؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که کاردانی یا فوق دیپلم حسابداری، در دانشگاه های آزاد، علمی کاربردی و غیرانتفاعی ارائه می شود که مدت زمان آن دو سال است.

شما پس از گذراندن ترم های آموزشی پس از دو سال می توانید مدرک فوق دیپلم خود را دریافت کنید و در صورت تمایل به ادامه تحصیل، در مقطع کارشناسی ناپیوسته جهت دریافت مدرک لیسانس ثبت نام کنید.

عکس مدرک فوق دیپلم حسابداری

در تصویر بالا می توانید نمونه ای از عکس مدرک فوق دیپلم حسابداری را مشاهده نمایید.

فوق دیپلم حسابداری چند واحد است

در پاسخ به سوالاتی از قبیل برای فوق دیپلم حسابداری چند واحد باید پاس کرد یا فوق دیپلم حسابداری چند واحد است، می توان گفت که برای دریافت فوق دیپلم حسابداری، با مجموع دروس عمومی و تخصصی، باید ۷۴ واحد را پشت سر بگذرانید. لازم به ذکر است که واحدهای کاربینی و کارآموزی نیز در همین ۷۴ واحد می باشند به این صورت که کاربینی ۲ واحد و کارآموزی ۳ واحد است.

با دیپلم حسابداری میشه روانشناسی خوند

با دیپلم حسابداری میشه روانشناسی خوند؟ رشته روانشناسی یکی از رشته هایی است که هم با کنکور و هم بدون کنکور در بسیاری از دانشگاه ها ارائه می شود و متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم فنی حسابداری هستند نیز می توانند در این رشته تخصیل کنند ولی از آنجایی که مدرک دیپلم فنی آن ها نظام قدیم و نظام جدید باشد، مجاز به انتخاب این رشته در تمام دانشگاه های ارائه دهنده نخواهند بود.

با دیپلم حسابداری میشه معلم شد

یکی دیگر از سوالاتی که توسط بسیاری از کاربران پرسیده می شود این است که چگونه با دیپلم حسابداری معلم شویم؟ یا اینکه آیا با دیپلم حسابداری میشه معلم شد؟ بله یکی از فرصت های شغلی برای افراد دارنده دیپلم فنی حرفه ای، معلمی می باشد. به طور مثال شما با دریافت مدرک فنی حرفه ای حسابداری می توانید به تدریس حسابداری در مجموعه های معتیر مشغول شوید.

با دیپلم حسابداری میشه کنکور انسانی داد

در پاسخ به سوالاتی قبیل با دیپلم حسابداری میشه کنکور انسانی داد یا با دیپلم حسابداری میشه کنکور تجربی داد یا خیر، باید گفت که حضور در کنکور انسانی با دیپلم فنی نظام قدیم بدون پیش دانشگاهی، امکان پذیر نیست اما داوطلبان نظام جدید که دارای دیپلم ۱۲ ساله می باشند، می توانند در هرکدام از کنکور های نظری شرکت کنند. البته افرادی که دارای مدرک کاردانی هستند می توانند در کنکور نیز شرکت کنند.

بدین منظور داوطلبان می بایست شرایط شرکت در کنکور انسانی با دیپلم فنی را به دقت بررسی کرده و نسبت به شرایط مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند. این امر درباره رشته حسابداری با دیپلم تجربی نیز صدق می کند. جهت اطلاع از این امر که آیا با دیپلم حسابداری میشه کنکور فرهنگیان داد یا خیر نیز می توانید با مراجعه به وب سایت های معتبر، شرایط لازم در این باره را مورد ارزیابی قرار دهید.

با دیپلم حسابداری کجا میشه استخدام شد

شاید برای شما هم این سوال ایجاد شود که با دیپلم حسابداری کجا میشه استخدام شد؟ برای پاسخ به این سوال ما در ادامه لیستی از عناوین شغلی که می توانید بواسطه دیپلم حسابداری فنی حرفه ای مشغول به کار شوید را در اختیار شما قرار داده ایم.

  • کمک حسابدار
  • حسابدار
  • کمک حسابرس
  • حسابرسی
  • حسابدار بانک
  • حسابداری دولتی
  • حسابدار مالی
  • حسابداری مالیاتی
  • حسابداری بیمه
  • حسابداری صنعتی

اگر همچنان سوال یا ابهامی درباره موضوعاتی مانند اینکه با فوق دیپلم حسابداری چه رشته هایی میشه خوند دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

شرایط استخدام آموزش و پرورش با مدرک فوق دیپلم حسابداری

افرادی که دارای مدرک فوق‌ دیپلم می باشند، می توانند در آموزش و پرورش استخدام شوند. شرایط استخدام آموزش و پرورش با مدرک فوق دیپلم حسابداری به این صورت می باشد که در آن تنها افراد خاصی می‌ توانند در این وزارت مشغول به کار شوند.

افرادی که قصد دارند با مدرک فوق‌ دیپلم در وزارت آموزش و پرورش به عنوان معلم یا دبیر فعالیت کنند، می بایست ضمن داشتن شرایط استخدام، در آزمون کتبی نمره قبولی را کسب نمایند و پس از آن در مصاحبه علمی شرکت کنند. در واقع لازم است این افراد اطلاعات کاملی در مورد کلیه مراحل استخدامی آموزش و پرورش با مدرک فوق‌ دیپلم را داشته باشند تا بتوانند در آن شرکت کنند.

کد دیپلم رشته حسابداری

کد دیپلم رشته حسابداری یک نوع کد است که بیانگر گروه آزمایشی می باشد که فرد از آن گروه دیپلم خود را دریافت کرده و فارغ التحصیل شده است. از این رو کد رایانه ای دیپلم حسابداری فنی و حرفه ای در هر یک از رشته ها و گروه های آزمایشی متفاوت بوده و لازم است که دانش آموزان حتما کد عنوان دیپلم خودشان را در فرم ثبت نام کنکور وارد کنند.

تمامی کدهای مربوط به دیپلم نظری و فنی و کاردانش در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری سازمان سنجش منتشر می شوند و دانش آموزان برای دریافت این کد می توانند دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور خود را دانلود کنند.

به طور کلی کد رایانه ای دیپلم حسابداری که جزو رشته های فنی حرفه ای (نظام آموزشی جدید) می باشد ۲۱ است و کد کاردانش (نظام آموزشی جدید) ۲۲ می باشد. کد دیپلم حسابداری بازرگانی (کد رشته دیپلم حسابداری بازرگانی) و کد دیپلم حسابداری مالی نیز که جزو رشته فنی حرفه ای به حساب می آید، به همین صورت می باشد.

جمع بندی

سوالات متدوال
دیپلم حسابداری برای چه کسانی مناسب است؟

دیپلم حسابداری برای تمام افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته حسابداری دارند مناسب است. همچنین برای دانش آموزانی که مدرک دیپلم ندارند و یا تغییر رشته داده اند، نیز می تواند مناسب باشد. آن ها می توانند در رشته حسابداری ثبت نام کرده و با تطبیق دروس عمومی گذرانده شده دروس تخصصی را در موسسه آموزشی آریا تهران ادامه داده و پس از قبولی در آزمون نهایی مدرک دیپلم فنی حرفه ای دریافت نمایند.

چرا یاید دیپلم حسابداری را از آموزشگاه آریا تهران بگیرید؟

اول، اعطای مدرک معتبر و بین المللی سازمان فنی حرفه ای از سوی آموزشگاه قابل ترجمه و مورد تایید بیش از ۱۸۰ کشور جهان است.
دوم، برگزاری دوره تحت نظر بهترین اساتیدی فنی حرفه ای که خود به طور مستقیم و حرفه ای در بازار کار فعال هستند.
سوم. امکان دریافت مدارک داخلی مهارت که برای شرکت های دولتی و خوصوصی داخلی معتبر است.
چهارم. امکان دریافت فیلم های آموزشی رایگان، جزوات و کتاب ها و…. به صورت رایگان برای شما فراهم است.

بعد از گرفتن دیپلم برای ادامه تحصیل چه باید بکنیم؟

از آنجا که آموزشگاه حسابداری آرای تهران مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای و وزارت آموزش و پرورش است مدرک صادره از طرف این مجموعه نیز مورد تایید ارگان های مختلف است؛ بنابراین به راحتی می توانید با ارائه مدرک خود به هر ارگان از جمله سازمان سنجش نسبت به ادامه تحصیل در رشته دلخواه اقدام نمایید.

با دیپلم فنی حرفه ای چه رشته هایی را می توان انتخاب کرد ؟

داوطلبان بسته به شرایط، مدارک تحصیلی و زمان فارغ التحصیلی، رشته های مختلفی را می توانند انتخاب کنند که به صورت کامل در این مقاله توضیح داده شده است.

source

توسط chehrenet.ir