روند پیری در اندام‌های مختلف امری اجتناب‌ناپذیر است و به‌تدریج با افزایش سن، آثار پیری را می‌توان در بخش‌های مختلف، خصوصا صورت و پوست بدن مشاهده کرد. اکثر افراد برای مقابله با این آثار پیری و رفع چین‌ و چروک‌ها، گزینه‌های مختلف زیبایی و جوان‌سازی پوست را انتخاب می‌کنند. یکی از اندام‌هایی که روند پیری در آن مشهود است، دست‌ها هستند. با افزایش سن پوست شما نازک می‌شود و سیاهرگ‌ها، تاندون‌ها و استخوان‌ها به میزان بیشتری در معرض دید قرار می‌گیرند. درمان چین‌ و چروک دست‌ها نیز دشوار است و با ساختار پیچیده و تعداد استخوان‌ها، تاندون‌ها و ماهیچه‌های متعدد دست‌ها، درمان نیاز به متخصص باتجربه دارد. روش‌های مختلفی برای جوان‌سازی دست‌ها وجود دارد از جمله تزریق چربی به دست که علاوه بر فیلرهای موقتی و لایه‌بردارهای پوستی، از جمله یکی از درمان‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. اما اگر علاقمند به انجام این روش زیبایی شده‌اید بهتر است با متخصص پوست یا جراح پلاستیک در این باره مشورت کنید. شما می‌توانید از خدمات نوبت‌دهی و آنلاین دکترتو بدین منظور استفاده کنید.

تزریق چربی به دست چیست؟

به صورت کلی تزریق چربی، شامل انتقال چربی‌های فراوری شده بدن خود فرد برای کانتور کردن بخش‌های مختلف بدن از جمله دست‌هاست. این روش همچنین به عنوان میکرولیپواینژکتور یا پیوند چربی اتولوگ نیز شناخته می‌شود و به عنوان روشی برای جوان‌سازی دست‌ها از طریق انتقال چربی در نظر گرفته می‌شود. جوان‌سازی دست از طریق انتقال چربی یک روش جراحی است که از چربی قسمت دیگری از بدن بیمار برای بازگرداندن حجم و ظاهری جوان‌تر به دست‌ها استفاده می کند. در طی جراحی، چربی از یک ناحیه ناخواسته مانند پهلوها یا ران‌ها گرفته می‌شود و به پشت دست ها تزریق می‌شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

تزریق چربی شکم به دست

یکی از قسمت‌هایی که برای تزریق چربی به دست ها از آن جا چربی برداشته می‌شود، شکم و اطراف ناف است. پزشک با استفاده از یک سوزن کوچک متصل به سرنگ، مقداری از سلول‌های چربی را از ناحیه شکم برداشته و بعد از تمیز کردن و پردازش آنها، سلول‌های چربی تمیز با استفاده از سوزن و سرنگ مخصوص به ناحیه چروکیده در دست‌ها تزریق می‌شود.

کاربردهای تزریق چربی به دست

در کل تزریق چربی به دست ها با هدف جوان سازی پوست دست و بازگرداندن ظاهر صاف و پرتر دست‌ها انجام می‌شود. این روش برای از بین بردن چین و چروک‌های پوست دست، ایجاد یک ظاهر صاف و یکدست، از بین بردن مشکلات ظاهری پوست دست، پر کردن انگشتان و دست‌های لاغر و رفع شلی بازو کاربرد دارد. این روش می‌تواند رگ‌های برجسته و بیرون‌زده پشت دست را بپوشاند و ظاهر لاغر و فرورفته دست‌ها را پرتر و شاداب‌تر نشان دهد. تزریق چربی به دست ها می‌تواند با توجه به نیاز و شرایط هر فرد، به قسمت‌های مختلف دست‌ها تزریق شود.

مزایای تزریق چربی به دست چیست؟
از تزریق چربی به دست برای جوانسازی دست‌ها و کاهش چین و چروک استفاده می‌شود.

۱. تزریق چربی به مچ دست

در صورتی که مچ دست‌ها بسیار لاغر و باریک شوند و ظاهری بسیار ضعیف داشته باشند، همچنین در صورتی که پوست مچ دست شل شده و افتاده باشد، می‌توان با تزریق چربی به مچ دست ها، ظاهر این ناحیه را پرتر و جوان‌تر کرد. این روش را می‌توان به گزینه‌ای موثر برای زیبایی انگشتان دست‌ها در نظر گرفت.

۲. تزریق چربی به انگشتان دست

یکی از بخش‌های رایجی که در دست‌ها از تزریق چربی برای بهبود ظاهر آنها استفاده می‌شود، انگشتان دست است. در روند پیری معمولا انگشتان دست لاغرتر و ضعیف‌تر می‌شوند و استخوان‌های انگشتان دست، بیشتر مشخص می‌شوند. با تزریق چربی به انگشتان دست می‌توان ظاهر آنها را بهبود بخشید تا پرتر و جوان‌تر دیده شوند.

۳. تزریق چربی به پشت دست

باز تزریق چربی به پشت دست ها می‌توان ظاهر لاغر آن را بهبود بخشید و چین‌ و چروک‌ها را از بین برد. تزریق چربی به پشت دست برای حجیم کردن دست‌های لاغر، پوشاندن ظاهر رگ‌های بیرون‌زده و صاف‌تر کردن پوست دست کاربرد دارد.

۴. تزریق چربی روی دست

این روش می‌تواند برای بازیابی پر بودن روی دست‌ها کاربرد داشته باشد و موجب شود ظاهر استخوان‌ها و تاندون‌هایی که بیش از حد بیرون زده‌اند و مشخص‌اند، بهبود یابد.

تزریق چربی به دست برای چه کسانی مناسب است؟

با افزایش سن، به طور طبیعی در نواحی مانند صورت و دست‌ها حجم از دست می‌دهیم و تولید کلاژن کند می‌شود. این روش می‌تواند گزینه خوبی برای بیمارانی باشد که در نتیجه این تغییرات ظاهر مشخص‌تر استخوان‌ها و تاندون‌ها را در دستان خود مشاهده می‌کنند. تزریق چربی به دست ها خصوصا برای کسانی که دست‌های لاغر و استخوانی‌تری دارند می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

کسانی که دست‌هایشان به دلیل شرایط کاری یا وجود جراحت و آسیب، دچار فرورفتگی و بریدگی شده است هم می‌توانند از این روش استفاده کنند. حتی این روش می‌تواند به عنوان یک درمان زیبایی برای کسانی که روی دست‌هایشان لکه‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی دارند هم گزینه مناسبی باشد. به صورت کلی این روش یک درمان زیبایی برای کسانی است که می‌خواهند دست‌هایی جوان‌تر، شاداب‌تر و زیباتر داشته باشند.

می‌خوای افتادگی پوست دستت رو درمان کنی؟

همین الان مشاوره بگیر.

تزریق چربی به دست برای چه کسانی مناسب نیست؟

کسانی که به هر دلیلی نسبت به تزریق چربی واکنش‌های آلرژیک نشان داده‌اند، نباید از این روش استفاده کنند. علاوه بر این کسانی که در حال حاضر روی دست‌هایشان هر نوع زخم، عفونت فعال یا التهابی وجود دارد هم باید تا زمان بهبودی کامل، تزریق چربی به دست ها را به تاخیر بیندازند. علاوه بر این، شاید بر اساس تشخیص پزشک انجام این روش برای کسانی که به بیماری‌های شدید پوستی مانند لوپوس یا اگزما مبتلا هستند هم گزینه مناسبی نباشد. در نهایت معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که زنان باردار و شیرده، تزریق چربی به دست ها را به تعویق بیندازند.

مزایای انجام تزریق چربی به دست

روش های مختلفی برای جوان‌سازی دست‌ها وجود دارد که در میان همه، اکثر افراد گزینه تزریق چربی به دست را انتخاب می‌کنند. این روش مزیت‌های زیادی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • از آنجایی که پرکننده‌ها از بدن خود بیمار گرفته می‌شوند، احتمال کمی برای واکنش آلرژیک وجود دارد.
  • نتایج می‌تواند تا چندین سال باقی بماند.
  • نتایج معمولا نرم و طبیعی به نظر می‌رسند و دست‌ها فرم غیرطبیعی به خود نمی‌گیرند.
  • این روش اغلب می‌تواند با سایر روش های انتقال چربی مانند چین‌وچروک صورت ترکیب شود.
  • کمترین میزان خطر و عوارض جانبی را دارد.
  • ریسک بروز آلرژی در آن کم است.
  • به بیهوشی نیاز ندارد.
روش انجام تزریق چربی به دست چگونه است؟
چربی از مناطق دیگر بدن برداشت شده و به دست‌ها تزریق می‌شود.

روش انجام تزریق چربی به دست

تزریق چربی در مطب و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. روش برداشتن چربی حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و سپس ۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر طول می‌کشد تا چربی تزریق شود، بسته به اینکه چند ناحیه تزریق وجود دارد و چه تعداد تزریق باید انجام شود، مدت زمان انجام درمان متغیر است. محل مورد نظر ممکن است در ابتدا بیش از حد پر به نظر برسد تا زمانی که مقداری از چربی در بدن جذب شود.

ناحیه تزریق مزایا معایب موارد استفاده
پشت دست پر شدن پشت دست، کاهش ظاهر رگ‌ها و تاندون‌ها، بهبود حجم دست احتمال جذب بخشی از چربی، نیاز به تکرار در برخی موارد افراد با پوست نازک پشت دست، کاهش حجم پشت دست به دلیل افزایش سن
کف دست بهبود حجم کف دست، کاهش ظاهر رگ‌ها و تاندون‌ها احتمال جذب بخشی از چربی، نیاز به دقت در تزریق افراد با کاهش حجم کف دست، افراد با دست‌های استخوانی
انگشتان بهبود حجم انگشتان، کاهش ظاهر مفاصل احتمال جذب بخشی از چربی، نیاز به دقت بسیار بالا در تزریق افراد با انگشتان لاغر، افراد با مفاصل انگشتان برجسته
مچ دست بهبود حجم مچ دست، کاهش ظاهر رگ‌ها و تاندون‌ها احتمال جذب بخشی از چربی، نیاز به دقت در تزریق افراد با مچ دست لاغر، افراد با مچ دست استخوانی
مقایسه تزریق چربی به نقاط مختلف دست

تزریق چربی به دست چقدر ماندگاری دارد؟

مدت زمان ماندگاری این روش به حجم تزریق شده، شرایط دست‌ها قبل از تزریق و کیفیت و شیوه تزریق دارد. با این حال در اکثر موارد نتایج ناشی از تزریق چربی به دست ها تا چندین سال باقی می‌ماند.

عکس قبل و بعد از تزریق چربی به دست

با بررسی عکس قبل و بعد از تزریق چربی به دست ها می‌توان به تاثیر این روش درمانی پی برد. پزشک معالج همچنین با مقایسه عکس قبل و بعد از تزریق، میزان اثربخشی تزریق را بررسی کرده و در صورت نیاز تغییراتی را برای بهبود نتایج انجام خواهد داد.

عکس قبل و بعد از تزریق چربی به بازو چگونه است؟
با تزریق چربی به زیر دست، افتادگی پوست هم درمان می‌شود.

آمادگی برای تزریق چربی به دست

قبل از عمل، یک متخصص پوست سابقه پزشکی بیمار را بررسی می کند. در این جلسه، پزشک و بیمار در مورد انتظارات، خطرات بالقوه و نتایج عمل صحبت خواهند کرد. اگر از موارد زیر استفاده می‌کنید یا اخیراً مصرف کرده‌اید، باید به پزشک خود اطلاع دهید:

  • داروهای تجویزی
  • داروهای بدون نسخه مانند آسپرین یا ایبوپروفن
  • مکمل‌های گیاهی

در برخی مواقع ممکن است پزشک توصیه کند تا قبل از تزریق مصرف برخی از داروها را متوقف کنید.

مراقبت های لازم بعد از انجام تزریق چربی به دست

این روش در کل روش ایمنی است و به کمترین میزان مراقبت بعد از درمان نیاز دارد. پس از درمان ممکن است نیاز باشد تا برای کاهش ناراحتی و تورم ناشی از تزریق از کمپرس یخ استفاده شود. نکته مهم این که به هیچ عنوان نباید در ناحیه درمان فشار بیش از حد وارد کرد. برخی از افراد هم برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن است به درمان‌های نگهدارنده تکمیلی نیاز داشته باشند. برای کاهش تورم و التهاب هم معمولا به بیماران توصیه می‌شود که چند روز از مصرف الکل، کشیدن سیگار یا مصرف زیاد کافئین خودداری کنند. همچنین بهتر است کارهای کمتری با دست‌ها انجام دهید و میزان حرکت آنها حداقل باشد.

متن انگلیسی:
Following treatment, ice may be given to ease discomfort and swelling. Avoid applying firm pressure on the treatment area
ترجمه متن:
بعد از تزریق ممکن است برای کاهش ناراحتی و تورم یخ داده شود. از اعمال فشار محکم روی ناحیه درمان خودداری کنید.

asds

عوارض و خطرات تزریق چربی به دست

جوان‌سازی دست از طریق انتقال چربی یک روش کم‌خطر است و اکثر بیماران از نتایج آن بسیار راضی هستند. مانند هر روش جراحی، برخی از خطرات از جمله عفونت یا زخم وجود دارد. با این حال، متخصص شما در مورد راه‌حل‌های مراقبت پس از درمان توصیه‌هایی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به کاهش احتمال بروز خطرات جانبی کمک کند. بیماران ممکن است یکی از واکنش‌های زیر را در محل‌های تزریق تجربه کنند:

  • کبودی که ممکن است تا یک هفته ادامه داشته باشد.
  • تورم
  • قرمزی، حساسیت و التهاب در محل تزریق
  • خونریزی در محل تزریق

در موارد بسیار محدود ممکن است برخی از افراد واکنش‌های آلرژیک را نسبت به تزریق نشان دهند. در کل این روش به دلیل استفاده از سلول‌های چربی خود فرد، کمترین میزان خطر را دارد.

نگران عوارض بعد از تزریق چربی به دستت هستی؟ از متخصص سوال کن.

تخلیه چربی تزریق شده به دست چگونه است؟

در برخی موارد ممکن است نیاز به تخلیه چربی‌های تزریق‌شده باشد، خصوصا زمانی که نتایج مطلوب نیستند یا این که چربی در محل تزریق جمع شده و یک سطح ناهموار یا کیست مانند را ایجاد می کند. انجام این کار بسیار حساس است و باید توسط یک متخصص و در شرایط کاملا استریل و ایمن انجام شود. روش های مختلفی برای تخلیه چربی تزریق شده وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به روش تخلیه چربی با آنزیم یا روش تخلیه چربی‌های تزریق شده با لیزر اشاره کرد. یک متخصص ماهر با نهایت دقت می‌تواند از طریق این روش‌ها، چربی‌های جمع شده زیر پوست دست را تخلیه کند.

متن انگلیسی:
As it is using your own fat cells, which remain completely viable after the extraction, the risk of rejection is removed and the risk of associated infections that are often associated with implants and invasive techniques is reduced
ترجمه متن:
از آنجایی که در این روش از سلول‌های چربی خود فرد استفاده می‌شود که پس از استخراج کاملاً زنده می‌مانند، ریسک رد پیوند و خطر عفونت‌های مرتبط با ایمپلنت‌ها و تکنیک‌های تهاجمی، کاهش می‌یابد.

theprivateclinic

هزینه تزریق چربی به دست در دکترتو کلینیک

هزینه تزریق چربی به دست شامل پوشش بیمه‌ای نمی‌شود، چرا که این روش جزو درمان‌های زیبایی است. هزینه‌ها بسته به شهر، دستمزد دریافتی توسط پزشک، هزینه‌های کلینیک و میزان تزریق ممکن است متفاوت باشد. با مراجعه به یک مرکز معتبر و مشاوره با یک متخصص زیبایی باتجربه می‌توان هزینه کلی تزریق چربی به دست ها را تعیین کرد. اما آنچه که حائز اهمیت است مقایسه هزینه تزریق چربی در نقاط مختلف کشور است که به‌راحتی در دکترتو کلینیک برای شما فراهم شده است.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

با افزایش سن، معمولا اکثر ما روی جوان‌سازی و مراقبت از پوست صورت خود تمرکز می‌کنیم. چیزی که بیشتر مردم فراموش می‌کنند دست‌هایشان است. بنابراین اگر به دنبال ظاهری جوان‌تر هستید، یکی از کارهایی که باید در نظر بگیرید، روش‌های جوان‌سازی دست‌ها است. انتقال یا تزریق چربی به دست یکی از درمان‌های زیبایی پرطرفدار است که می‌تواند موجب صاف‌تر و جوان‌تر دیده‌شدن دست‌ها شوند.

با این حال از آن جایی که ساختار دست‌ها پیچیدگی‌های زیادی دارد، تزریق چربی به آنها نیز به تجربه و مهارت بیشتری نیاز دارد و حتما باید در یک کلینیک زیبایی معتبر و زیر نظر یک متخصص زیبایی پوست یا جراح پلاستیک و زیبایی انجام شود. اما اگر تمایل به دریافت نظرات پزشکان مختلف در این باره دارید می‌توانید از خدمات غیرحضوری دکترتو برای مشاوره متنی یا تلفنی با دکتر پوست آنلاین یا دکتر جراح پلاستیک آنلاین کمک بگیرید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

source

توسط chehrenet.ir