تونر در روتین مراقبت از پوست ضروری نیست. اما این موضوع به معنی اهمیت نداشتن این ماده مراقبتی پوست نیست. اگر از یک تونر لایه‌بردار استفاده می‌کنید، نتایج مشابه با رتینوئید یا سرم لایه‌بردار با اسید گلیکولیک را می‌توانید شاهد باشید. تونرها به نوعی مرطوب‌کننده‌های مایع پیشرفته‌ای هستند که سطح پوست را بهبود می‌بخشند. این مواد برای شاداب‌تر، صاف‌تر و مرطوب‌تر کردن پوست استفاده می‌شوند. تونرها می‌توانند منافذ بزرگ شده و چربی اضافی پوست‌های مختلط یا چرب را کاهش دهند. برای انواع پوست‌های معمولی، خشک یا حساس هم قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست را کاهش خواهند داد. اما این تمام مزایای این ماده شگفت‌آور مراقبتی پوست نیست! شما می‌توانید در رابطه با فواید یا عوارض مصرف تونر و قرار دادن آن در روتین پوستی خود از متخصصین پوست مشاوره بگیرید. اگر پزشک‌ خوبی سراغ ندارید، از وبسایت دکترتو‌ کمک بگیرید و نوبت مشاوره آنلاین و حضوری‌ خود را به‌سرعت دریافت کنید.

تونر چیست؟

در بین محصولات آرایشی تونر پوست، تونیک یا شوینده‌ای اطلاق می‌شود که برای پاکسازی پوست و کوچک کردن ظاهر منافذ پوستی استفاده می‌شود و در مراقبت از پوست اهمیت دارد. این‌ ماده مراقبتی همچنین پوست را مرطوب، محافظت و شاداب می‌کند. به دنبال تونرهایی با فهرست مواد تشکیل دهنده مختصر و ساده باشید. ترجیحاً تونرهایی را انتخاب کنید که عاری از الکل، عطرهای مصنوعی، پارابن‌ها، رنگ‌های مصنوعی و سولفات هستند. اطلاعات بیشتر درباره تونر‌ها را در ادامه این مقاله بخوانید.

تونر چیست؟
تونر محصولی برای پاکسازی پوست است.

فواید و کاربرد تونر

استفاده از تونر در روتین روزانه پوست می‌تواند به پوست شما تمیزی فوق العاده عمیقی بدهد. این محصوا می‌تواند آلودگی، باکتری، آرایش و گرد و غباری را که ممکن است روی پوست باقی مانده باشد را پاک کند. سایر فواید و کاربردهای تونر را در ادامه نام برده و توضیح داده‌ایم:

۱. بسته شدن منافذ پوست

تونر می‌تواند منافذ پوستی را به حداقل برساند و اندازه آن‌ها را کوچک کند. هنگامی که منافذ شما کوچک‌تر می‌شود، چربی و سموم کمتری در آن ته نشین شده و منجر به کاهش آکنه و زگیل می‌شود. استفاده منظم از تونر می‌تواند به پوست شما ظاهری صاف و صیقلی بدهد‌.

۲. بازیابی هیدراتاسیون پوست

تونرهای آبرسان بهترین گزینه برای پوست‌های خشک هستند. تونرهای اسید هیالورونیک به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند، بنابراین پوست در طول روز نرم‌تر و صاف‌تر باقی می‌ماند. علاوه بر این استفاده از تونر روی پوست خشک می‌تواند به کاهش پوسته‌های روی سطح پوست هم کمک کند.

متن انگلیسی:
Toners aren’t exactly a necessary step in a skincare routine, but they can be a superb addition that helps the other products in your regimen penetrate better into the skin, and of course, reap their incredible benefits as a result
ترجمه متن:
تونرها دقیقاً یک گام ضروری در روال مراقبت از پوست نیستند، اما می‌توانند یک افزودنی فوق‌العاده باشند که به سایر محصولات موجود در روتین پوستی کمک کنند تا بهتر به پوست نفوذ کرده و در نتیجه از مزایای باورنکردنی آن‌ها بهره ببرند.

kiehls

۳. تنظیم سطح PH پوست

بیشتر تونرهای صورت در محدوده بهینه ۷-۵ قرار دارند تا به تعادل سطح pH پوست کمک کنند. با کنترل سطح pH توسط تونر، پوستی متعادل، سالم، بدون جوش و درخشان خواهید داشت.

۴. کنترل آکنه

تونر برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند بسیار مفید است. این محصول می‌تواند به از بین بردن چربی و کثیفی باقی مانده روی پوست کمک کند، که به دنبال آن از ایجاد جوش ریز صورت هم پیشگیری می‌شود. علاوه بر این، تونر می‌تواند به متعادل کردن سطح pH پوست کمک کند، که منجر به کاهش التهاب و تحریک پوست خواهد شد.

صورتت آکنه داره و نمیدونی چه تونری استفاده کنی؟

همین حالا از متخصص نوبت بگیر.

۵. شادابی و طراوت پوست

تونرهای صورت حاوی آنتی اکسیدان‌ها و مواد ضد التهابی هستند که پوست را شاداب کرده و به از بین بردن چربی یا کثیفی باقی مانده پس از پاکسازی صورت کمک می‌کنند. نتیجه مصرف این محصول ایجاد پوستی شفاف‌تر و روشن‌تر با کاهش قرمزی و سفت‌تر شدن پوست است.

۶. ایجاد لایه‌ی محافظتی روی پوست

تونرها یک پایه صاف و یکدست ایجاد می‌کنند تا به سرم‌ها و مرطوب کننده‌ها بهترین راه جذب در پوست و ایجاد یک لایه رطوبت محافظ را هدیه دهند.

۷. آماده سازی پوست برای جذب مرطوب کننده

تونر پس از پاکسازی به عنوان پرایمری برای بقیه روتین روزمره عمل کرده و پوست را برای محصولات بعدی آماده می‌کند. این محصول به سرم‌ها و مرطوب کننده‌ها کمک می‌کند تا بهتر جذب پوست شوند و تا حد امکان موثر عمل کنند.

۸. جلوگیری از ایجاد موهای زیر پوستی

برای درمان توده موی زیر پوستی، باید روی رفع التهاب و تورم تمرکز کنید. به همین منظور پیشنهاد می‌شود که روی تونر یک کرم ملایم برای کمک به کاهش تورم و التهاب بزنید.

۹. حذف آلودگی های منافذ پوست

هدف اصلی تونر کمک به متعادل کردن سطح pH پوست و حذف آلودگی‌های روی پوست از جمله کثیفی، چربی و آرایش باقی‌مانده است.

۱۰. کنترل تولید سبوم

تونرهای صورت همچنین به از بین بردن چربی و سبوم اضافی کمک می‌کنند. این تاثیر می‌تواند منافذ را مسدود کند و منجر به ایجاد جوش شود. از آنجایی که تونرها به تعادل pH پوست کمک می‌کنند، از تولید بیش از حد چربی و سبوم هم جلوگیری می‌کنند. در نتیجه، استفاده از تونر صورت می‌تواند به شفاف و سالم نگه داشتن پوست کمک زیادی کند.

۱۱. درمان مشکلات خاص پوست

تونر به تعادل مجدد لایه اسیدی پوست پس از پاکسازی کمک می‌کند. این عمل متعادل‌کننده برای تقویت سد پوستی حیاتی است، زیرا دفاع طبیعی پوست را در برابر باکتری‌ها، آلودگی ها و سایر محرک‌ها بازیابی می‌کند.

انواع تونر

تشخیص اینکه کدام نوع تونر برای پوست شما مناسب است، همیشه هم آسان نیست. برخی از افراد ممکن است به یک تونر آبرسان نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به پاک‌کنندگی بیشتری داشته باشند. انواع مختلفی از تونرها برای پوست‌های مختلف وجود دارد که در ادامه هر یک را توضیح داده‌ایم:

نوع تونر ویژگی‌های اصلی مناسب برای مزایا معایب
تونر آبرسان حاوی هیالورونیک اسید، گلیسیرین و سایر مرطوب‌کننده‌ها پوست خشک و دهیدراته آبرسانی عمیق، نرم‌کنندگی پوست، کاهش خشکی و پوسته‌پوسته شدن ممکن است برای پوست‌های بسیار چرب سنگین باشد.
تونر پاک‌کننده حاوی ترکیبات ملایم برای پاکسازی باقی‌مانده آرایش و آلودگی‌ها همه انواع پوست پاکسازی عمیق منافذ، آماده‌سازی پوست برای محصولات بعدی، کاهش چربی اضافی ممکن است برای پوست‌های حساس تحریک‌کننده باشد.
تونر حاوی AHA/BHA حاوی اسیدهای میوه و سالسیلیک اسید پوست چرب و مستعد آکنه لایه‌برداری ملایم، کاهش جوش‌های سرسیاه و سفید، روشن‌سازی پوست ممکن است باعث حساسیت به نور خورشید شود، نیاز به استفاده از ضدآفتاب دارد.
تونر حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها حاوی ویتامین C، ویتامین E و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها همه انواع پوست محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد، کاهش التهاب، بهبود بافت پوست ممکن است باعث لکه‌دار شدن لباس‌های روشن شود.
تونر حاوی عصاره‌های گیاهی حاوی عصاره آلوئه‌ورا، چای سبز، گلاب و سایر عصاره‌های گیاهی همه انواع پوست تسکین التهاب، آبرسانی، تنظیم چربی پوست ممکن است برای برخی افراد آلرژی‌زا باشد.
مقایسه انواع تونر

۱. تونر مناسب پوست خشک

برای پوست خشک به دنبال تونرهایی با اسید هیالورونیک، گلیسیرین، آلوئه یا سایر ترکیبات آبرسان باشید. تونرهای حاوی الکل، آلفا هیدروکسی اسیدها یا معطرها ممکن است برای پوست خشک بیش از حد تحریک کننده باشند.

تونر پوست خشک به طور کلی حاوی ویتامین E، بابونه، اسید هیالورونیک، گلیسیرین و آنتی اکسیدان‌هایی مانند چای سبز است. آن‌ها همچنین شامل ترکیبات تسکین‌دهنده مانند آلوئه ورا، عصاره میوه و روغن‌های ضروری هستند. همه این مواد پوست را آبرسانی می‌کنند.

۲. تونر مناسب پوست چرب

هنگام انتخاب یک تونر برای پوست چرب، محصولاتی حاوی اسید سالیسیلیک و نیاسینامید را انتخاب کنید. این مواد به دلیل خاصیت تنظیم‌کننده چربی و پاک‌کنندگی منافذ شناخته شده هستند.

۳. تونر مناسب پوست مختلط

اسیدهای لایه بردار ملایم (AHAها و BHAها)، تقویت‌کننده‌های هیدراتاسیون (مانند اسید هیالورونیک) و آنتی اکسیدان‌ها (مانند ویتامین C) مواد بسیار خوبی هستند که باید در تونرهای پوست مختلط وجود داشته باشند (انواع لایه بردار پوست صورت).

۴. تونر معطر

تونرهای معطر شامل ترکیبات عطری مانند اسانس‌ها هستند. بهتر است از این تونرها کم‌تر استفاده کنید.

۵. تونرهای فاقد مواد مغذی

بهتر است تونرهایی را انتخاب کنید که دارای مواد مغذی باشند تا بتوانید از بیشترین مزایای این محصولات بهره ببرید.

۶. تونر روشن کننده پوست

یک تونر روشن کننده پوست، همانطور که از اسمش پیداست به روشن شدن منافذ و بهبود استحکام پوست کمک می‌کند.

برای روشن‌تر شدن پوستت نمی‌دونی چه تونری مناسبه؟ از متخصص سوال کن.

طرز استفاده از تونر صورت (چگونه از تونر استفاده کنیم؟)

یکی از نکات مثبت تونر استفاده بسیار سریع و آسان آن است. به سادگی مقدار مناسبی از تونز را به یک پد پنبه‌ای بزنید و سپس با حرکات ملایم رو به بالا روی پوست خود، آن را پاک کنید.

بهترین زمان استفاده از تونر

تونرها پس از پاکسازی پوست از مواد آرایشی هم در صبح و هم شب استفاده می‌شوند. در ابتدای روز، تونر شما به ایجاد پایه طبیعی سالم برای آرایش موثر است. پیش از خواب هم نقش خود را در تمیز کردن و تغذیه پوست ایفا می‌کند.

آیا بعد از استفاده از تونر باید صورت را شست؟

نیازی به شست و شوی تونر از روی صورت نیست. در عوض می توانید اجازه دهید که روی‌ پوست باقی بماند و مواد مغذی خود را جذب پوست کند.

متن انگلیسی:
Toners can be drying, so it is important to follow up with a moisturiser. Moisturisers help to lock in moisture, reduce dryness, and smooth fine lines and wrinkles
ترجمه متن:
تونرها ممکن است سبب خشکی شوند، بنابراین مهم است که از مرطوب‌کننده استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ها به حفظ رطوبت، کاهش خشکی و صاف کردن خطوط و چین و چروک کمک می‌کنند.

landyschemist

معایب و عوارض استفاده از تونر

برخی از معایب استفاده از تونر عبارتند از:

  • برخی از تونرها حاوی الکل هستند و ممکن است پس از استفاده پوست را خشک کنند (برای مقابله با آن باید بلافاصله پس از استفاده مرطوب کنید.)
  • در صورت استفاده بیش از حد از تونر ممکن است دچار تحریک یا تورم خفیف پوستی شوید. فقط چند قطره برای استفاده از تونر کافی است و نباید بیش از حد استفاده از این محصول استفاده کنید.
  • در صورت داشتن آکنه، بریدگی یا کبودی روی صورت ممکن است احساس سوزش ایجاد کند.
روش استفاده از تونر چگونه است؟
استفاده از تونر کار سختی نیست اما باید به اندازه مصرف شود.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

تونر پاک‌کننده نوعی روتین پوستی است که اگر چه استفاده از آن جز روتین ضروری پوست نیست اما به خاطر فواید زیادی که دارد مصرف آن به همه افرادی که حساسیت پوستی یا مشکل و بیماری خاصی ندارند توصیه می‌شود.

البته که توصیه ما به شما آسان است که با هر نوع شرایط خاص یا نوع پوست، پیش از مصرف تونر از یک متخصص زیبایی پوست مشاوره بگیرید. مشاوره مورد نظر شما چه یک ویزیت حضوری باشد و چه ویزیت آنلاین متخصص پوست، می‌توانید از طریق وبسایت دکترتو آن را دریافت کنید. سری به وبسایت دکترتو بزنید و پس از پیدا کردن پزشک مورد نظرتان، نوبت خود را برای صحبت با شخص نهایی ثبت کنید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

source

توسط chehrenet.ir