می خواهید بدانید منظور از آبرسانی و احیا مو چیست؟ یا این تمایل دارید با بهترین مواد احیا مو آشنا شوید؟ برای انجام این کار باید محصولات با کیفیتی را خریداری کرده و کار را در آرایشگاه و زیر نظر یک نیروی متخصص انجام داد. برایط خرید یک نمونه مرغوب از این مواد پیشنهاد می کنیم که به سایت میکاپ ۱۱۰ مراجعه کنید.

احیا و آبرسانی مو 

احیا و آبرسانی مو با اهداف خاصی توسط افراد انحام می گیرد. افرادی که تار مو هایشان در اثر رنگ کردن متداوم و یا دکلره کردن آسیب دیده است، از این روش برای احیا و بازسازی مو ها استفاده می کنند. این متد به تقویت و ترمیم تار مو ها کمک می کند و بدون نیاز به کوتاه کردن، می توان آن ها را سالم و زیبا کرد. این کار باید زمانی انجام گیرد که حداقل ده روز از رنگ کردن و یا دکلره مو ها گذشته باشد. میزان ماندگاری این روش به جنس متریال و مواد استفاده شده و همچنین نوع تار مو ها بستگی دارد. از این رو بهتر است به سایت میکاپ ۱۱۰ مراجعه کنید و نمونه های اصل و با کیفیتی از این مواد را خریداری نمایید. این مجموعه تنوع بالایی از محصولات درمانی و مراقبت از پوست و مو را فراهم نموده گه همگی کاملا مرغوب هستند.

   

احیا کننده مو چیست؟

بسیاری از افراد به دنبال احیا و آبرسانی مو هستند و تمایل دارند که از این طریق زیبایی را به مو های خود هدیه کنند. این روش درمانی بوده و با مواد گذاری بر روی تار مو ها انجام می شود. در زندگی مو ها به دلایلی همچون آلودگی های محیطی، مواد شیمیایی، تغذیه نامناسب، شستشوی اشتباه، رنگ و دکلره و … آسیب دیده و به این روش ها برای احیا و بازسازی نیاز دارند. با انجام این کار ها می توان وزی مو ها را گرفته و تار مو های آسیب دیده و شکننده را ترمیم کرد. این کار با استفاده از موادی انجام می گیرد که به حذف گره مو ها کمک می کند.  با انجام این کار دیگر نیازی نیست ساعات زیادی را صرف سشوار کشیدن کنید و مو هایتان همیشه مرتب بوده و ظاهر زیبایی به خود می گیرد. این مواد شامل ترکیباتی همچون کراتین ها، اسید های آمینه، آنتی اکسیدان، پروتئین و ویتامین ها می باشند. از این رو به خوبی مو ها را تغذیه کرده و به صاف تر شدن آن ها کمک می کند. مهم ترین مزایای انجام این کار عبارتند از:

  • افزایش درخشندگی مو ها با حذف لایه های مرده 
  • حذف موخوره ها و جلوگیری از بروز مجدد آن ها 
  • محافظت از مو ها در برابر دستگاه های حرارتی مانند اتو و یا سشوار ها 
  • تقویت مو ها و افزایش مقاومت آن ها در برابر شکنندگی و آسیب دیدگی 
  • بهبود سلامت پوست سر و جلوگیری از بروز خارش، التهاب و یا شوره در سر 
  • امکان مدلسازی بهتر به مو ها و زیبا تر کردن ظاهر آن ها 

احیا مو بدون صافی چگونه است؟ 

یکی از این روش های درمانی که بسیار پر طرفدار است، احیا مو بدون صافی می باشد. در این روش که بیش تر مورد توجه افراد با مو های فر قرار می گیرد، یکسری مواد خاص استفاده می شود. با انجام این کار مو ها از حالت فری خارج نشده و فقط شکل ظاهری زیبایی به خود می گیرند. در حقیقت با این کار وزی مو ها گرفته می شود اما تار مو ها لخت نمی شوند. برای این کار مو ها را ویتامینه می کنند. از این طریق خشکی و وزی مو گرفته شده و موخوره ها نیز بر طرف می شوند. 

احیا مو بدون صافی


در عین حال مو حالت طبیعی خود را حفظ کرده و بیش از حد صاف و لخت نمی شود. برای این کار باید مو ها را باید شامپو بشویید و ۸۰ درصد آب آن را بگیرید. سپس مو ها را تقسیم بندی کرده و محلول مربوطه را بر روی ساقه مو بمالید. حال باید هر قسمت از مو را درون فویل پیچیده و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت نیز مو ها را شسته و خشک کنید. 

 

قیمت احیا و صافی مو 

هزینه احیا مو با توجه به فاکتور های مختلفی تعیین می شود. از این رو نمی توان مبلغ ثابتی را برای انجام این کار اختصاص داد. مهم ترین عوامل موثر بر قیمت گذاری انجام این کار عبارتند از: 

هر چه مو ها بلند تر و حجیم تر باشند، به مقدار بیش تری از این مواد برای احیا و آبرسانی مو نیاز داریم. در نتیجه هزینه انجام این کار بیش تر می شود. 

همان طور که مشخص است مو های لخت و صاف نسبت به مو های وز و مجعد به مقدار کم تری از این مواد نیاز دارند. بنابراین میزان آسیب دیدگی مو و جنس آن ها در تعیین این هزینه ها بسیار موثر است. 

  • برند مواد احیا 

برند تولید کننده این مواد و میزان کیفیت و مرغوبیت آن ها گزینه دیگری است که در تعیین این هزینه ها موثر است. 

  • مهارت آرایشگر 

هر چه برای این کار به سراغ آرایشگر های با تجربه و ماهر بروید، برای این کار باید هزینه های بیش تری پرداخت کنید. 

  • محدوده جغرافیایی 

معمولا در شهر های بزرگ و مراکز استان برای انجام این کار دستمزد های بیش تری نسبت به شهر های کوچک از افراد دریافت می کنند. 

مواد احیا کننده مو 

برای احیا مو از مواد مختلفی استفاده می کنند. برخی از این مواد بسیار مرغوب و با کیفیت می باشند. این محصولات به خوبی مو ها را احیا کرده و آسیب های موجود بر روی تار مو ها را از بین می برد. این مواد ماندگاری بسیار بالایی داشته و برای مدت ها بر روی مو باقی می مانند. برخی از این مواد مو ها را پروتئین تراپی کرده و بعضی دیگر از نمونه ها برای کراتین کردن مو ها استفاده می شوند. امروزه مواد بوتاکس مو نیز به این محصولات اضافه شده است. شما باید با توجه به نوع نیاز خود و اقدامی که می خواهید بر روی مو ها انجام دهید، باید از یکی از این محصولات استفاده کنید. 

معمولا این روش ها در کنار زیباسازی شکل ظاهری مو ها، تغییراتی در بافت آن ها انجام داده و خواص درمانی نیز دارند. اگر بیش تر به دنبال لخت شدن و صافی مو هستید، بهتر است از مواد کراتین این محصولات استفاده کنید. اما در شرایطی که بیش تر به دنبال ترمیم و تقویت مو ها هستید، مواد پروتئین تراپی و یا بوتاکس موی این محصولات انتخاب های مناسب تری برای شما خواهند بود. 

سرم احیا کننده مو


سرم احیا کننده مو

محصولات احیا مو تنوع بسیار زیادی دارند. شما می تواند از سرم ها نیز استفاده کرده و از این طریق به هدف خود برسید. این مواد که توسط برند های مختلفی تولید می شوند، بسیار سبک بوده و تار مو ها را چرب نمی کنند. این مواد به راحتی بر روی مو ها پخش شده و هیچ گونه سفیدکی بر جای نمی گذارد. پس از آن که از حمام بیرون آمده و آب مو ها را گرفتید، کافیست که کمی از این محصول را بر روی ساقه مو ها بکشید. 

با این کار خشکی مو ها گرفته شده و بافت نرم و بسیار لطیفی به خود می گیرند. این محصولات حاوی ویتامین های زیادی بوده و به خوبی تار مو ها را تقویت می کنند. این مواد از ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری کرده و مو ها را نرم و خوش حالت می کند. افراد با انواع مو های فر و یا صاف می توانند از این محصول استفاده کرده و ظاهر زیبا تری به مو های خود هدیه کنند. 

طرز استفاده از احیا کننده مو 

برای استفاده از مواد احیا مو باید اقدامات خاصی انجام دهید. شما برای انجام این کار بهتر است که به آرایشگاه رفته و یک نیروی متخصص و حرفه ای کمک بگیرید. نمونه مرغوب و با کیفیتی از این مواد را انتخاب کنید تا انجام این کار تاثیر زیادی بر روی مو های شما داشته باشد. مهم ترین مراحل انجام این روش عبارتند از:

  • شستشوی مو ها با یک شامپوی مناسب 
  • خشک کردن کامل تار مو ها با استفاده از حوله و سشوار 
  • تقسیم بندی مناسب مو برای گرفتن نتیجه مطلوب 
  • این مواد را بر روی ساقه مو ها مالیده و ماساژ دهید.
  • ۲۰ تا ۳۰ دقیقه مواد را بر روی سر بگذارید.
  • مو ها را شسته و آب آن ها را بگیرید.
  • اتوکشی را به صورت لایه لایه انجام دهید.
  • حداقل تا سه روز مو ها را نشویید. 

طرز استفاده از احیا کننده مو 

سخن پایانی

بسیاری از افراد برای انجام احیا مو اقدام می کنند. برای این کار می توانید از مواد مختلفی مانند مواد کراتینه، پروتئینه و یا مواد بوتاکس مو استفاده کنید. برای خرید یک نمونه مناسب از این محصولات می توانید به سایت میکاپ ۱۱۰ مراجعه کرده و از محصولات بی نظیر این مجموعه بهره مند شوید. 

سوالات متداول  

  • یک ماسک موی خانگی برای احیا مو معرفی کنید؟

برای تهیه این ماسک می توانید از آلوئه ورا، سرکه سیب و یا ماسک شیر و عسل استفاده کنید. 

  • در زمان خرید این محصولات به چه مواردی باید توجه کنیم؟

شما باید برای خرید این محصولات به برند سازنده، جنس متریال، نوع محصول و تاریخ تولید و انقضاء آن ها توجه داشته باشید. 

  • چرا نمی توانیم در خانه مو های خود را احیا کنیم؟

اگر بخواهید از مواد احیا مو استفاده کنید به دلیل حساسیت بالای پوست و مو و شیمیایی بودن این مواد، باید این کار را در آرایشگاه انجام دهید. 

 

لطفا به این مطلب امتیاز بدین ☺️

source

توسط chehrenet.ir