همانطور که می دانید حسابداری بین المللی یکی از حوزه های بسیار مهم در عرصه حسابداری است که تمامی استانداردها و اصول حسابداری مربوط به همه کشورها را در خود جای داده است و افرادی که به دنبال مدرک بین المللی هستند، باید به تمامی این اصول و قواعد مسلط باشند. اگر می خواهید بدانید حسابداری بین المللی چیست و با انواع مدارک بین المللی حسابداری آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

حسابداری بین‌ المللی چیست
حسابداری بین‌ المللی چیست

حسابداری بین‌ المللی چیست

حسابداری بین المللی چیست؟ همانطور که گفته شد حسابداری بین المللی یکی از مهم ترین شاخه های حسابداری است که با هدف بررسی و تامین استانداردهای حسابداری بین المللی برای شرکت ها و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این شاخه از حسابداری دارای اهمیت و جایگاه بسیار ویژه ای می باشد چرا که شرکت ها و سازمان ها به طور گسترده ای با انواع معاملات و فعالیت های بین المللی سر و کار دارند.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین و کاربردی ترین دوره آموزش حسابداری همراه با دریافت مدرک فنی حرفه ای معتبر هستید، پیشنهاد می کنیم از دوره آموزش حسابداری آریا تهران دیدن کنید.

تدوین استانداردهای حسابداری جهانی بعنوان یکی از مهم ترین و حیاتی ترین جنبه های حسابداری بین المللی شناخته شده است که از هماهنگی و یکپارچگی در اطلاعات مالی و مقایسه پذیری آن ها در سراسر جهان بهره مند شده و در تحقق شفافیت، دقت و قابل مقایسه بودن اطلاعات مالی موثر است.

این حوزه از حسابداری به تامین دقت و شفافیت در گزارشات مالی، پیش بینی و مدیریت ریسک های مرتبط با تغییرات نرخ ارز، شناسایی و تفسیر تاثیرات مالی و مالیاتی معاملات بین المللی و همچنین رسیدگی به تفاوت های فرهنگی و حقوقی در محیط های کسب و کار بین المللی می پردازد.

استانداردهای حسابداری بین المللی (IFRS) که توسط شورای استانداردهای حسابداری بین المللی (IASB) ارائه می شوند، درواقع اصول و مقرراتی هستند که شرکت ها برای گزارشگری مالی بین المللی از آن ها بهره می گیرند و در تحلیل و مقایسه اطلاعات مالی شرکت ها از سراسر جهان کاربرد دارند.

در اصل، حسابداری بین الملل به شرکت ها کمک می کند تا اطلاعات مالی خود را با توجه به استانداردهای جهانی گزارش دهند که این امر به افزایش شفافیت و ارتقاء اعتماد سرمایه گذاران و مشتریان در مورد اطلاعات مالی شرکت ها کمک می کند.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال یادگیری انواع نرم افزارهای پرکاربرد مانند نرم افزار هلو یا سپیدار هستید، می توانید با مراجعه به صفحات آموزش نرم افزار سپیدار آریا تهران برگزار کننده بهترین و کامل ترین آموزش نرم افزار هلو کامل ترین دوره آموزش یادگیری نرم افزارهای پرکاربرد حسابداری را بگذرانید.

استانداردهای بین المللی حسابداری چیست
استانداردهای بین المللی حسابداری چیست

استانداردهای بین المللی حسابداری چیست

استاندارد حسابداری بین المللی چیست؟ استانداردهای حسابداری بین المللی (IFRS) به مجموعه ای از استانداردها و رهنمودها گفته می شوند که توسط شورای استانداردهای حسابداری بین المللی (IASB) ارائه شده اند و به شرکت ها و سازمان ها امکان می دهد تا گزارش های مالی خود را با توجه به اصول و مقررات حسابداری جهانی تهیه کنند.

پیشنهاد ویژه: جهت آشنایی کامل و جامع با استاندارد های حسابداری ایران، به صفحه مذکور مراجعه نمایید.

IFRS به عنوان استاندارد حسابداری بین المللی گزارشگری مالی شناخته شده است و از آنجا که بسیاری از شرکت ها و سازمان ها در فعالیت های بین المللی و داشتن سرمایه گذاران و مشتریان بین المللی دخیل هستند، استفاده از این استانداردها برای گزارشگری مالی و حسابرسی بسیار ضروری است.

پیشنهاد ویژه: دوره آموزش استانداردهای حسابداری یکی از دوره های تخصصی در آکادمی آریا تهران می باشد که زیر نظر اساتید متخصص و با تجربه آموزش داده می شود. جهت ثبت نام در این دوره کاربردی به صفحه آموزش استانداردهای حسابداری مراجعه نمایید.

تاثیر استانداردهای حسابداری بین المللی بر شرکتها قابل مشاهده و غیر قابل انکار است. IFRS می تواند به عنوان ابزاری برای افزایش شفافیت و قابلیت قیاس اطلاعات مالی شرکت ها در سراسر جهان در نظر گرفته شود. این استانداردها به شرکت ها این امکان را می دهند که اطلاعات مالی خود را مطابق استانداردهای جهانی گزارش داده که درنهایت این امر به ایجاد اطمینان بیشتر در میان سرمایه گذاران و مشتریان در مورد صحت و قابل اعتماد بودن اطلاعات مالی کمک می کند.

مطالعه کتاب استانداردهای حسابداری بین المللی و بکارگیری این استانداردها، یکی از مهم ترین عوامل بهبود شفافیت و قدرت پیش بینی برای سرمایه گذاران و سایر صاحبان سهام به شمار می رود. این استانداردها برای شرکت ها این امکان را فراهم می کنند تا اطلاعات مالی خود را به گونه ای کامل تر و قابل قیاس تر ارائه دهند.

درباره تعداد استانداردهای حسابداری بین المللی نیز باید بگوییم که هم اکنون نزدیک به ۱۷ استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی و حدود ۴۰ استاندارد بین المللی حسابداری وجود دارد که البته برخی از ان ها حذف شده است.

در ادامه این دسته از مقالات حسابداری بین المللی، به معرفی معتبرترین مدرک حسابداری مالی بین المللی خواهیم پرداخت.

معتبرترین مدارک بین المللی حسابداری
معتبرترین مدارک بین المللی حسابداری

معتبرترین مدارک بین المللی حسابداری

معتبرترین مدرک حسابداری بین المللی چیست؟ در حالت کلی انواع مختلفی از مدارک بین المللی حسابداری وجود دارد که یک حسابدار می‌ تواند بر اساس مسیر شغلی خود یکی از آن‌ ها را دریافت کند که هر یک از این هر یک از این مدارک بین المللی حسابداری برای مهاجرت، دارای دوره ها و آموزش های خاص خود می باشند. در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر شما به معرفی معتبرترین مدرک حسابداری بین المللی پرداخته شده است.

پیشنهاد ویژه: اگر به فکر مهاجرت با رشته حسابداری هستید، حتما شرایط مهاجرت با رشته حسابداری را مطالعه بفرمایید. همچنین با مطالعه بهترین رشته ها برای مهاجرت، می توانید با بهترین و پردرآمدترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کشورهای دیگر آشنا شوید.

مدرک بین المللی حسابداری CPA

حسابداری CPA در ابتدا در کشور انگلستان ظهور پیدا کرده و در ادامه در کشور آمریکا به عنوان یکی از رشته های تخصصی شناخته شده است. گواهینامه بین المللی حسابداری CPA یا همان حسابدار عمومی رسمی تا حدودی معادل مدرک بین المللی حسابداری در ایران است.

این مدرک یکی از بالاترین و معتبرترین مدرک بین المللی حسابداری در سراسر دنیا محسوب می شود و حسابداران می‌ توانند پس از گذراندن دوره های حسابداری بین المللی CPA و دریافت مدرک بین المللی حسابداری CPA، به‌ عنوان یک حسابدار حرفه‌ ای وارد بازار کار شوند و درآمد عالی کسب کنند. در کشور ایران حسابدارانی که دارای مدرک CPA می باشند، از ارزش و اعتبار بالایی برخوردارند و مهر و امضای آن‌ ها مورد تایید سازمان بین المللی حسابداری امور مالیاتی کشور می باشد.

برای اپلای حسابداری CPA، شما به مدرک لیسانس در امور مالی، تجاری و یا حسابداری نیاز دارید. علاوه بر این متقاضیان این نوع مدارک بین المللی حسابداری برای مهاجرت، باید ۱۵۰ ساعت آموزش را بگذرانند و در آزمون حسابداری بین المللی CPA، نمره قبولی کسب کنند. همچنین داشتن دو سال سابقه حسابداری عمومی و اختصاص دادن ساعت مشخص به تحصیل به صورت سالانه نیز ضروری است.

پیشنهاد ویژه: شما با شرکت در آزمون آنلاین حسابداری، می توانید مهارت خود را در زمینه حسابداری ارزیابی کنید و با دریافت نمونه سوالات مصاحبه حسابداری و نمونه سوالات عملی حسابداری مقدماتی فنی حرفه ای با جواب شانس قبولی خود را در آزمون فنی حرفه ای حسابداری تضمین کنید.

مدرک بین المللی حسابداری CMA

دوره حسابداری بین المللی cma در انجمن حسابداران خبره مدیریت در انگلستان بوجود آمد که مقر آن در لندن است. این دوره درواقع یک نوع دوره حسابداری مدیریت بین المللی است و داشتن مدرک آن بیانگر توانایی های شما در برنامه‌ ریزی مالی، کنترل و پشتیبانی از تصمیم‌ گیری و اخلاق حرفه‌ ای و تجزیه و تحلیل می باشد.

دوره حسابداری بین المللی CMA یک دوره بسیار کاربردی و منعطف برای متقاضیان طراحی شده است و هیچ گونه محدودیتی ندارد. این دوره آموزش حسابداری بین المللی، بین ۳ تا ۵ سال زمان می برد. سرفصل‌ های دوره CMA مطابق با آخرین تغییر و تحولات بازار کسب‌ و کار و نیازهای کارفرمایان در نظر گرفته شده است و هر دوره به‌ روز رسانی می‌ شود.

پیشنهاد ویژه: جهت آشنایی با بهترین و پولسازترین رشته های تحصیلی در کانادا، به صفحه بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا مراجعه نمایید.

مدرک بین المللی حسابداری ACCA

انجمن حسابداران خبره (ACCA) در انگلستان می باشد و دارای صد و بیست سال قدمت است مقر این انجمن در گلاسکو بوده و در بسیاری از کشورها بعنوان یک جامعه حسابداری بین المللی محسوب می‌ شود. از این رو گرفتن مدرک حسابداری بین المللی ACCA، دارای اعتبار بسیار بالایی می باشد.

از آنجایی که این انجمن، جزو بزرگ ترین فدراسیون بین المللی حسابداری محسوب می شود، آزمون های آن در بسیاری از کشورها از جمله ایران در حال برگزاری می باشد. افرادی که دارای این نوع مدرک بین المللی حسابداری کانادا (مدرک بین المللی حسابداری برای کانادا) و دیگر کشورها می باشند، از مهارت‌های تخصصی حسابداری، حسابداری صنعتی و حسابرسی مالی برخوردارند.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید بدانید لیست مشاغل مورد نیاز آلمان کدامند، بر روی لینک کلیک کنید.

آموزش حسابداری بین المللی
آموزش حسابداری بین المللی

آموزش حسابداری بین المللی

همانطور که تا به اینجا متوجه شدید، حسابدار بین المللی یکی از شاخه های مهم حسابداری است که استانداردها و اصول حسابداری بین المللی همه کشورها را در خود جای داده است. افرادی که قصد دارند این مدرک را دریافت نمایند، می بایست در یک آموزشگاه حسابداری بین المللی این اصول و قواعد را به طور حرفه ای آموزش ببینند و پس از اتمام کلاس های حسابداری بین المللی، نسبت به گرفتن مدرک حسابداری بین المللی اقدام نمایند.

مدارک حسابداری بین المللی در سراسر کشور توسط انجمن‌ های حسابداری پس از گذراندن دوره‌ های آموزش استانداردهای حسابداری بین المللی، به افراد واجد شرایط اعطا می شود.

مدارک بین المللی مدیریت مالی دارای انواع مختلفی می باشد که هر یک شامل دوره ها و مزایای می شوند. در ایران نیز موسسه حسابداری بین المللی آریا تهران، برگزارکننده برخی دوره‌ های آموزش حسابداری با مدرک بین المللی و آزمون‌ های بین‌ المللی حسابداری همراه با ارائه مدرک بین المللی حسابداری تهران می باشد و متقاضیان بدون خروج از کشور می‌ توانند مدرک فنی حرفه ای بین المللی حسابداری دریافت کنند. لازم به ذکر است که جهت استعلام گواهینامه فنی حرفه ای می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

مدارک بین المللی مالی برای افرادی مفید است که قصد دارند در خارج از کشور و یا در شرکت‌ های خارجی فعال در داخل کشور فعالیت‌ کنند و درآمد عالی کسب نمایند.

شما در دوره کاربردی حسابداری بین المللی آریا تهران می توانید علاوه بر کسب مهارت های تخصصی در زمینه انواع سیستم حسابداری و همچنین یادگیری عمیق کدینگ حسابداری بین المللی، می توانید مدرک های بین المللی حسابداری را متناسب با نیاز خود دریافت کنید.

جهت شرکت در کلاسهای حسابداری بین المللی آریا تهران و دریافت مدرک حسابداری فنی حرفه ای، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را درباره شرایط ثبت نام دوره حسابداری بین المللی و نحوه دریافت مدرک فنی حرفه ای بین المللی حسابداری دریافت نمایید. همچنین جهت دانلود کتاب حسابداری بین المللی pdf می توانید راهنمایی های لازم را کسب کنید.

حسابداری حمل و نقل بین المللی

حسابداری حمل و نقل بین المللی به ویژه حسابداری شرکت های حمل و نقل بین المللی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که این شرکت ها معمولا به عنوان یک شرکت مشارکتی یا هلدینگ اداره می شوند. از این رو بسیار مهم است که در تجارت و حسابداری، از حسابداری حمل و نقل بین المللی مطلع باشید.

همانطور که می دانید مهم ترین نکته درباره شروع هر کسب و کاری، درباره اطمینان از انجام صحیح امور حسابداری می باشد. حرفه‌ حمل و نقل و باربری نیز همانند دیگر مشاغل دارای انواع هزینه‌ ها، برگ خریدها و اسناد مالی مربوط به صدور بارنامه‌ ها می باشد. از آنجایی‌ که اصول ثانویه‌ حسابداری در برخی شغل ها با یکدیگر تفاوت هایی دارند، از این رو این نوع حسابداری نیز با سایر مشاغل دارای تفاوت‌ هایی می‌ باشد که اگر کمی به مطالعه مقاله درباره حسابداری بین المللی از بهترین منابع آموزشی مانند کتاب حسابداری حمل و نقل بین المللی علاقه مند باشید متوجه این امر نیز خواهید شد.

پیشنهاد ویژه: اکر نمی دانید حسابداری واردات به چه معناست و با انواع آن آشنا نیستید، حتما مقاله حسابداری واردات چیست را مطالعه کنید. همچنین در صورت آشنایی با حسابداری خدماتی چیست، بر روی لینک کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری بین المللی

انواع مختلفی از نرم افزار حسابداری بین المللی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها امور مربوط به حسابداری را به راحتی و در کوتاه ترین زمان انجام دهید. در ادامه به معرفی برخی از بهترین نرم افزار های حسابداری بین المللی پرداخته شده است:

  • FreshBooks
  • Bonsai
  • Zoho Books
  • QuickBooks Online
  • Synder
  • Xero
  • Sage
  • Patriot Accounting

اصطلاحات حسابداری بین المللی

از جمله مهم ترین و رایح ترین اصطلاحات حسابداری بین المللی عبارتند از:

  • حساب (Account): اصطلاح‌ حساب‌ به‌ معنای فعالیت‌ ثبت‌ سوابق‌ یا‌ دفتر‌ کل‌ می باشد.
  • حسابداری تعهدی (accrual Accounting): حسابداری تعهدی یک روش حسابداری مالی محسوب می شود که این امکان را به شرکت می‌ دهد که قبل از دریافت وجه برای کالاها یا خدمات فروخته شده، درآمد را ثبت کند.
  • مانده حساب (Account Balance): مانده حساب به مقدار پولی گفته می شود که در یک مخزن مالی، مانند حساب پس‌ انداز یا جاری، وجود دارد. موجودی حساب پس از فاکتور‌گیری در تمام بدهی‌ ها و اعتبارات، همیشه به صورت مبلغ خالص ثبت خواهد شد.

پیشنهاد ویژه: جهت مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله ثبت حسابداری، به صفحه ثبت های حسابداری مراجعه کنید.

کتاب حسابداری بین المللی

اگر به مطالعه کتاب حسابداری بین المللی علاقه مند هستید، باید این خبر را به اطلاع شما برسانیم که در دوره آموزشی با پاورپوینت حسابداری بین المللی و همچنین بهترین منابع آموزشی مانند کتاب حسابداری بین المللی آشنا خواهید شد و درنهایت می توانید بعنوان یک فرد متخصص وارد بازار کار شوید.

جمع بندی

در این سری از مقاله های حسابداری بین المللی آریا تهران به معرفی کامل رشته حسابداری بین المللی و هر آنچه که باید درباره حسابداری بین المللی بدانید، پرداخته شد تا بتوانید با این شاخه از حسابداری که جزو مهم ترین حوزه های حسابداری می باشد، به طور کامل و جامع آشنا شوید. اگر همچنان سوال یا ابهامی درباره حسابداری بین المللی تطبیقی یا رشته حسابداری دانشگاه بین المللی قزوین دارید، می توانید در بخش نطرات مطرح کنید. همکاران ما آماده ارائه پاسخ به شما عزیزان خواهند بود.

سوالات متداول
تعریف حسابداری بین المللی چیست؟

همانطور که گفته شد، حسابداری بین المللی یکی از حوزه های بسیار مهم در عرصه حسابداری است که تمامی استانداردها و اصول حسابداری مربوط به همه کشورها را در خود جای داده است و افرادی که به دنبال مدرک بین المللی هستند، باید به تمامی این اصول و قواعد مسلط باشند.

نحوه دریافت گواهینامه بین المللی حسابداری مدیریت چگونه است؟

برای دریافت مدرک حسابداری بین المللی ابتدا باید در یک موسسه آموزش بین المللی ثبت نام کرده و دوره مورد نظر خود را طی کنید و پس از قبولی در آزمون نسبت به گرفتن مدرک حسابداری بین المللی اقدام نمایید.

معتبرترین مدرک حسابداری بین المللی چیست؟

معتبرترین مدرک حسابداری بین المللی شامل مدرک بین المللی حسابداری CPA، مدرک بین المللی حسابداری CMA و مدرک بین المللی حسابداری ACCA می باشد که در این مقاله درباره هر یک توضیحات لازم ارائه شده است.

source

توسط chehrenet.ir