همانطور که می دانید آرایشگری یکی از مشاغل پرطرفدار در میان خانم ها محسوب می شود. این شغل به دلیل مزایای مختلفی از جمله درآمد بالا، ساعات کاری انعطاف پذیر و امکان کارآفرینی و… مورد توجه و استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. مدرک فنی حرفه ای آرایشگری، جزو معتبرترین معتبرترین مدارک در این زمینه است که از طرف سازمان فنی و حرفه ای کشور صادر می شود. اگر می خواهید اطلاعات کاملی درباره مزایا و شرایط دریافت دیپلم آرایشگری زنانه فنی حرفه ای سال ۱۴۰۳ بدست آورید، تا انتهای این صفحه با ما همراه باشید.

دیپلم آرایشگری چیست
دیپلم آرایشگری چیست

دیپلم آرایشگری چیست

در پاسخ به سوال دیپلم آرایشگری چیست، می توان گفت که دیپلم آرایشگری شامل هفت دوره ارایشگری زنانه است که شما با گذرادن این دوره ها می توانید با موفقیت دیپلم آرایشگری زنانه فنی حرفه ای را دریافت کنید. این مدرک دارای مزایای بی شماری می باشد که از بین آن ها می توان به مواردی از جمله دریافت مجوز افتتاح آرایشگاه زنانه یا سالن زیبایی، مهاجرت، فعالیت در سالن های زیبایی معتبر و… اشاره کرد.

پیشنهاد ویژه: آموزش کوتاهی مو زنانه از پایه تا پیشرفته در آموزشگاه آرایشگری آریا تهران، زیر نظر مربیان متخصص و برتر این حوزه برگزار می شود. جهت شرکت در این دوره کاربردی به صفحه آموزش کوتاهی مو زنانه مراجعه نمایید و بهترین دوره کوتاهی مو را تجربه کنید. همچنین اگر به یادگیری مهارت بافت مو علاقه مند هستید، می توانید از دوره آموزش بافت مو آریا تهران دیدن کنید.

دیپلم آرایشگری زنانه
دیپلم آرایشگری زنانه

دیپلم آرایشگری زنانه

همانطور که می دانید آرایشگری امروزه یکی از محبوب ترین و پردرآمدترین مشاغل در ایران و در خارج از کشور محسوب می شود که از بازار کار پررونقی برخوردار می باشد و برای موفق شدن در این حوزه باید مهارت ها و دانش لازم را کسب کرده و مدرک معتبر دریافت کنید.

دیپلم آرایشگری زنانه فنی حرفه ای نوعی مدرک تخصصی است که به افرادی داده می شود که در زمینه های مختلف آرایش و زیبایی پوست، آموزش های لازم را دیده اند، مهارت لازم را کسب کرده اند و دارای نمره قبولی در آزمون فنی حرفه ای می باشند. این مدرک نشان دهنده موفقیت شما در گذراندن یک دوره آموزشی است که شامل مهارت‌ های مختلف در زمینه آرایش صورت، آرایش مو، درمان مشکلات پوست و دیگر موارد مرتبط با زیبایی و بهداشت پوست می باشد.

پیشنهاد ویژه: میکروبلیدینگ ابرو یکی از محبوب ترین خدمات آرایشی است که امروزه مورد استقبال بسیاری در بین بانوان پیدا کرده است. اگر به دنبال یادگیری آموزش میکروبلیدینگ با تکنیک های به روز و کسب درآمد از این طریق هستید، حتما در دوره آموزش میکروبلیدینگ ابرو آریا تهران شرکت کنید. همچنین اگر می خواهید تجربه بی نظیری در یادگیری میکروپیگمنتیشن که یکی از متدهای به روز آرایشی است، داشته باشید پیشنهاد می کنیم دوره آموزش میکروپیگمنتیشن
آریا تهران را تجربه کنید.

افرادی که این مدرک را اخذ نموده اند، دارای قابلیت ها و مهارت های لازم برای فعالیت در سالن های زیبایی، آرایشگاه ها و همچنین فعالیت به عنوان مشاور زیبایی می باشند.

اگر به دنبال اطلاعات کاملی درباره دیپلم ارایشگری نی نی سایت هستید، ما در ادامه این مطلب همه چیز در مورد گرفتن مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری را به شما خواهیم گفت.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال جدیدترین و به روزترین مطالب در زمینه مراقبت از پوست و مو هستید، حتما جدیدترین مقالات پوستی را مطالعه کنید. همچنین جهت آشنایی با جدیدترین تکنیک های آرایشی و زیبایی، می توانید مجله آرایشی و زیبایی آریا تهران را بررسی کنید.

مزایای دریافت دیپلم آرایشگری زنانه

حال شاید برای برخی از کاربران این سوال ایجاد شود که مدرک فنی حرفه ای آرایشگری زنانه چه مزایایی دارد؟ در پاسخ به این سوال برخی از مهم ترین مزایا یا فواید دیپلم آرایشگری را به شرح زیر ارائه داده ایم:

  • امکان اشتغال: مدرک فنی حرفه ای معتبر و قابل ترجمه مورد تایید مراکز و سالن های زیبایی بوده و شما با داشتن مدرک فنی حرفه ای می توانید به عنوان آرایشگر در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی مشغول به کار شوید.
  • امکان مهاجرت: از دیگر مزایای دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری می توان به اشتغال و فعالیت در کشورهای دیگر اشاره کرد. این مدرک در بسیاری از کشورهای جهان مورد تایید بوده و شما با داشتن این مدرک، می توانید به راحتی در کشورهای دیگر مشغول به کار شوید و درآمد کسب کنید.
  • امکان ادامه تحصیل در رشته های مرتبط با آرایشگری: با داشتن مدرک آرایشگری پایه زنانه، می توانید در رشته های مرتبط آرایشگری از جمله طراحی لباس، طراحی جواهرات و… ادامه تحصیل دهید.
  • امکان دریافت وام خود اشتغالی: دولت، تسهیلاتی را برای افراد متقاضی خود اشتغالی که دارای مدرک فنی حرفه ای می باشند ارائه می دهد. با اخذ مدرک دیپلم آرایشگری زنانه فنی حرفه ای، می توانید از این تسهیلات بهره مند شوید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

پیشنهاد ویژه: دوره آموزش اکستنشن مژه یکی از پرطرفدارترین دوره های آموزشی در آموزشگاه آرایشگری آریا تهران می باشد که زیر نظر مربیان برجسته در این حوزه برگزار می شود. جهت شرکت در این دوره و اطلاع از هزینه ها، بر روی لینک کلیک کنید.

در ادامه این مطلب با آموزش نحوه دریافت مدرک فنی حرفه ‌ای آرایشگری همراه شما عزیزان هستیم.

نحوه دریافت دیپلم آرایشگری زنانه
نحوه دریافت دیپلم آرایشگری زنانه

نحوه دریافت دیپلم آرایشگری زنانه

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کند این است که چگونه می توانیم دیپلم آرایشگری بگیریم؟ در پاسخ به این سوال باید مراحل زیر را طی کنید:

انتخاب آموزشگاه آرایشگری معتبر: اولین مرحله برای پاسخ به سوال نحوه اخذ مدرک آرایشگری فنی حرفه ای، انتخاب یک آموزشگاه آرایشگری معتبر زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشد که بتواند به شما یک مدرک معتبر ارائه دهد.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید یادگیری کاشت ناخن را از پایه شروع کنید و در این زمینه تبدیل به یک متخصص شوید، پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره کاشت ناخن در آموزشگاه آرایشگری آریا تهران می باشد.

ثبت نام در دوره آرایشگری زنانه: پس از انتخاب آموزشگاه آرایشگری معتبر، می بایست در دوره آموزش آرایش و پیرایش زنانه ثبت نام کنید و مهارت لازم را کسب کنید. این دوره ها معمولا به صورت تئوری و عملی بوده که به شما کمک می کند تا بتوانید مهارت لازم را کسب کنید.

گذراندن دوره آموزشی: در طول دوره آموزشی، شما با مباحثی از جمله پیرایشگر ابرو و صورت زنانه، آرایشگر موی زنانه، پیرایشگر موی زنانه، آرایشگری ناخن و متعادل ساز چهره یا گریم آشنا خواهید شد و در پایان دوره قادر خواهید بود خودتان به تنهایی خدمات مربوط به آرایشگری را به مشتریان ارائه دهید.

پیشنهاد ویژه: آموزشگاه آرایشگری آریا تهران، برگزار کننده کامل ترین و بهترین دوره آموزش گریم و میکاپ عروس زیر نظر مربیان متخصص این حوزه می باشد. اگر شما هم به دنبال یک دوره تخصصی گریم و میکاپ عروس هستید، دوره آموزش گریم و میکاپ عروس آریا تهران را از دست ندهید. در کنار این دوره آموزش گریم کودک نیز می توانید برای علاقه مندان به این حوزه بسیار کاربردی و مفید باشد.

شرکت در آزمون فنی حرفه ای: پس از پایان دوره آموزشی، می بایست در آزمون فنی حرفه ای که به صورت کتبی و عملی برگزار می‌ شود، شرکت کنید و نمره قبولی را کسب نمایید. در انتها پس از قبولی در امتحان دیپلم آرایشگری می توانید مدرک آرایشگری فنی حرفه ای را کسب نمایید.

پیشنهاد ویژه: آزمون آنلاین آرایشگری فنی حرفه ای، یک فرصت عالی برای تقویت مهارت ها و دانش به صورت تخصصی می باشد. جهت مشاهده آزمون های فنی حرفه ای، می توانید به صفحه آزمون آنلاین فنی حرفه ای مراجعه نمایید. همچنین برای کسب آمادگی بیشتر برای شرکت در آزمون های فنی حرفه ای می توانید به صفحه دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون های فنی و حرفه ای نیز مراجعه کنید و با نمونه سوالات آشنا شوید.

شرایط دریافت دیپلم آرایشگری زنانه

شرایط گرفتن دیپلم آرایشگری چیست؟ یکی از مسائلی که ممکن است ذهن افراد را به خود درگیر کند مربوط به مسئله شرایط دریافت دیپلم آرایشگری زنانه و استانداردهای دیپلم آرایشگری زنانه می باشد. به طور کلی برای دریافت دیپلم آرایشگری فنی حرفه ای، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • حداقل ۱۶ سال سن
  • داشتن مدرک دیپلم تحصیلی
  • گذراندن ۴۱۱ ساعت آموزش آرایشگری زنانه در آموزشگاه فنی حرفه ای معتبر

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید انواع روش های اصلاح ابرو و صورت را در بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم از دوره آموزش اصلاح ابرو آموزشگاه آرایشگری آریا تهران استفاده کنید. علاوه بر این با شرکت در دوره آموزش خودآرایی که با کامل ترین سرفصل های آموزشی ارائه می شود، می توانید مهارت خودآرایی را به طور کامل یاد بگیرید.

لیست مدارک لازم برای دیپلم آرایشگری زنانه

لیست مدارک لازم برای دیپلم آرایشگری زنانه به شرح زیر می باشد:

  • مدرک دیپلم تحصیلی
  • شش قطعه عکس ۳*۴
  • کپی کارت ملی و شناسنامه
  • پوشه
  • تهیه تمام لوازم آرایشی و پیرایش (مخصوص خود هنرجو)
هزینه دیپلم آرایشگری زنانه
هزینه دیپلم آرایشگری زنانه

هزینه دیپلم آرایشگری زنانه

هزینه دیپلم آرایشگری زنانه با توجه به دوره مورد نظر شامل مبتدی، تخصصی، فوق تخصصی و همچنین آموزشگاه آرایشگری فنی حرفه ای که در آن ثبت نام می کنید متفاوت است. به طور کلی هزینه دوره های مبتدی و مقدماتی نسبت به هزینه دوره های پیشرفته و تخصصی کمتر بوده و افراد می بایست ابتدا مهارت های اولیه را کسب کنند و سپس برای بهبود مهارت و دانش خود در زمینه آرایشگری، در دوره های پیشرفته تر شرکت کنند.

از دیگر عوامل موثر بر هزینه گرفتن مدرک آرایشگری زنانه می توان به موقعیت جغرافیایی نیز اشاره کرد. شهریه آموزشگاه‌ هایی که در شهرهای بزرگ و گران قرار دارند، به طور معمولا نسبت به آموزشگاه‌ هایی که در شهرهای کوچک هستند، بیشتر خواهد بود.

یکی دیکر از هزینه گرفتن دیپلم آرایشگری زنانه فنی حرفه ای، مربوط به هزینه معرفی به سازمان فنی و حرفه‌ ای، برگزاری آزمون و صدور گواهینامه می‌ باشد. لازم به ذکر است که هزینه دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری در آموزشگاه آریا تهران مطابق با تعرفی سازمان فنی حرفه ای بوده و شما هیچ نگرانی از بابت هزینه نخواهید داشت.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال آرایشگاه خوب با قیمت مناسب و کادری عالی در تهران برای انجام خدمات زیبایی هستید، به صفحه آرایشگاه زنانه مراجعه کنید و با بهترین آرایشگاه زیبایی زنانه آشنا شوید.

چگونه می توانید از دیپلم آرایشگری کسب درآمد کنید

در ادامه این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می توانید از دیپلم آرایشگری کسب درآمد کنید؟ بدون شک دیپلم آرایشگری زنانه فنی حرفه ای فرصت های بی نظیری را از فعالیت تا سالن های معتبر گرفته تا مهاجرت و دریافت وام، در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه به برخی از راه هایی که می توانید با استفاده از آن از کارت آرایشگری فنی حرفه ای خود درآمد کسب کنید، ذکر شده است:

  • فعالیت در آرایشگاه: یکی از راه‌ های ساده برای کسب درآمد از آرایشگری، فعالیت در سالن های آرایشی و زیبایی است.
  • راه اندازی سالن آرایشگاه: اگر مهارت‌، تجربه و سرمایه‌ لازم برای راه اندازی یک سالن زیبایی یا تاسیس آموزشگاه آرایشگری و سالن زیبایی را دارید، می‌ توانید کسب و کار خودتان را شروع کنید و از این طریق درآمد داشته باشید.
  • آموزش آرایش: با داشتن مهارت های تخصصی می‌ توانید در آموزشگاه های معتبر به عنوان مدرس مشغول به کار شوید.
  • فعالیت به صورت فریلنس: بسیاری از آرایشگران به صورت مستقل فعالیت می کنند به ویژه برای مراسم‌ هایی مانند عروسی‌ ها، جشن‌ ها یا تولد‌ها.
  • فروش محصولات آرایشی: از دیگر راه های درآمدزایی از طریق آرایشگری می توان به نمایندگی یا فروش مستقیم محصولات زیبایی اشاره کرد.
  • خدمات مراقبت از پوست: برخی از آرایشگران با توجه به کسب مهارت و آموزش های لازم، خدماتی مانند فیشیال، ماساژ صورت و درمان‌ های پوستی نیز ارائه می‌ دهند.
  • مشاوره زیبایی: با استفاده از دانش و تجربیات خود، می‌ توانید به عنوان مشاور فعالیت کنید. به این صورت که به مشتریان مشاوره دهید تا بهترین محصولات و روش‌ های زیبایی را انتخاب کنند.

با توجه به مهارت‌ ها، علایق و فرصت‌ هایی که پیش رو دارید، می‌ توانید از روش های فوق الذکر استفاده کرده و از این روش کسب درآمد داشته باشید.

اعتبار مدرک فنی و حرفه‌ ای آرایشگری در ایران و خارج از کشور

درباره اعتبار مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری در ایران و خارج از کشور باید بگوییم که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای کشور، عضو سازمان جهانی کار (ILO) محسوب می شود. از این رو مدارک صادر شده توسط این سازمان در تمام ۱۸۶ کشور عضو ILO معتبر و قابل ارائه نیز می باشد.

گواهینامه‌ های فنی و حرفه‌ ای دارای کدهای ریجستری بین‌ المللی به شمار می روند که از سایت رسمی سازمان سنجش نیز قابل استعلام هستند. کانادا، دانمارک، چین، فرانسه، استرالیا، ارمنستان، آرژانتین، آلمان، امریکا، فنلاند، هلند، اندونزی، ژاپن، ایتالیا و… از جمله کشورهایی هستند که مدرک فنی و حرفه‌ ای شما در آن‌ ها دارای اعتبار می باشد.

استعلام مدرک فنی حرفه ای آرایشگری زنانه
استعلام مدرک فنی حرفه ای آرایشگری زنانه

استعلام مدرک فنی حرفه ای آرایشگری زنانه

یکی از سوالات دیگری که توسط بسیاری از کاربران پرسیده می شود درباره استعلام مدرک فنی حرفه ای آرایشگری زنانه می باشد. برای استعلام مدرک فنی حرفه ای آرایشگری می بایست ابتدا باید وارد وب سایت portaltvto.com شوید، سپس بر روی لینک azmoon.portaltvto.com/estelam/estelam ضربه بزنید و با وارد کردن کد ملی، کد شناسایی و همچنین ملیت وارد صفحه دریافت و استعلام مدرک شوید.

مدرک فنی حرفه ای اصلاح ابرو و صورت زنانه

پیرایشگر ابرو و صورت زنانه به شغلی گفته می شود که در حوزه مراقبت و زیبایی بانوان که در آن شخص دارای قابلیت هایی از جمله آلودگی زدایی محیطی و بهداشت فردی و مشاوره با مشتری و انجام دپیلاسیون و فرم دادن و حالت دادن به ابروها و رنگ ابرو و گذاشتن ماسک روی صورت مشتری می شود که شما با گذراندن دوره های مربوط به می توانید مدرک فنی حرفه ای اصلاح ابرو و صورت زنانه را نیز دریافت نمایید.

مدرک فنی حرفه ای پیرایشگر موی زنانه

مدرک فنی حرفه ای پیرایشگر موی زنانه نیز به افرادی ارائه می شود که در حوزه مراقبت و زیبایی بانوان دارای قابلیت شناخت ابزار، مشاوره و پذیرش مشتری قبل از شروع کار، شستشوی موی سر، کوتاهی پایه، کوتاهی با زوایای مختلف، کوتاه کردن انواع مدل های مو، ویتامینه کردن مو، پیتاز کردن (کم حجم کردن مو) و براشینگ و رعات نکات ایمنی و بهداشتی در محیط کار می باشند.

در دوره های آموزشی این مباحث به طر کامل و جامع آموزش داده می شود و در پایان شما می توانید با کسب مهارت های تخصصی و قبولی در آزمون مدرک معتبر فنی حرفه ای دریافت کنید.

مدرک فنی حرفه ای آرایشگر موی زنانه

مدرک فنی حرفه ای آرایشگر موی زنانه نیز مختص افرادی است که دارای مهارت هایی از جمله آلودگی زدایی محیطی، حفاظت و بهداشت فردی مشتری، اوره وپذیرش مشتری، آماده سازی مو قبل از آرایش مو، فرم دهی به موها با بیگودی، سشوار کشیدن مو، فرم دهی موها با اتو و مو پیچ ها، اضافه کردن مو، انجام بافت، آرایش مو (شنیون)، آرایش می باشد و با مشاغلی مانند متعادل سازی چهره زنانه، کاربر مواد شیمیایی، پیرایشگر ابرو و صورت، پیرایشگر موی زنانه و آرایشگر ناخن نیز ارتباط دارد.

مدرک فنی حرفه ای متعادل ساز چهره زنانه

مدرک فنی حرفه ای متعادل ساز چهره زنانه برای افرادی در نظر گرفته شده است که مهارت و تخصص های لازم را در زمینه آلودگی زدایی محیطی، حفاظت و بهداشت فردی مشتری، پاکسازی پوست جهت متعادل سازی، آماده سازی اولیه آرایش (پایه)، متعادل سازی اعضای چهره (پیشانی، ابرو، بینی، گونه، لب، چانه، فک، غبغب و گردن)، آرایش چشم، خودآرایی، آرایش روز و شب و عروس، شخصیت سازی کارتونی و آرایش خاص عکاسی کسب کرده است و با مشاغلی از جمله آرایشگر مو، آرایشگر ناخن، پیرایشگر مو، پیرایشگر ابرو و صورت و کاربر مواد شیمیایی موی زنانه در ارتباط می باشد.

مدرک فنی حرفه ای آرایشگر ناخن

افرادی که در حوزه مراقبت و زیبایی دارای قابلیت هایی از جمله آلودگی زدایی محیطی و بهداشت فردی و مشاوره و پذیرش مشتری، فرم دهی ناخن دست و پا، طراحی با لاک و مواد گیاهی و نصب و تزیین ناخن مصنوعی، مراقبت از پوست و ناخن دست و پا و… می باشند، می توانند در آزمون فنی حرفه ای شرکت کرده و با قبولی در آزمون، مدرک فنی حرفه ای آرایشگر ناخن کسب نمایند.

جمع بندی

در این صفحه آنچه در مورد دیپلم آرایشگری زنانه فنی حرفه ای باید بدانیم توضیح داده شده است تا شما عزیزان بتوانید با داشتن اطلاعات کامل و جامع، اقدام به دریافت مدرک فنی حرفه ای نمایید و از مزایای این مدرک برخوردار شوید. اگر هر گونه سوال یا ابهامی درباره سایت فنی حرفه ای آرایشگری زنانه دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید.

سوالات متداول
هفت مدرک آرایشگری چیست؟

هفت مدرک آرایشگری شامل مدارک اصلاح ابرو و صورت، کوتاهی مو، شینیون مو، رنگ و مش، مانیکور و پدیکور، گریم و آرایش صورت می باشد که در این مقاله به طور کامل درباره هر یک از این مدارک توضیحات لازم ارائه شده است.

هزینه دیپلم آرایشگری فنی حرفه ای چقدر است؟

همانطور که در مقاله توضیح داده شد، هزینه دیپلم آرایشگری فنی حرفه ای در آموزشگاه های مختلف و با توجه به عوامل مختلف متفاوت است. برای آشنایی با عوامل تاثیرگذار در هزینه دیپلم آرایشگری، این مقاله را مطالعه بفرمایید.

نحوه دریافت دیپلم آرایشگری مردانه و زنانه به چه صورت می باشد؟

اولین قدم برای دریافت دیپلم آرایشگری، انتخاب یک آموزشگاه معتبر و سپس شرکت در دوره آموزشی می باشد. پس از اتمام دوره آموزشی و ثبت نام در آزمون فنی حرفه ای می توانید در آزمون شرکت کرده و با نمره قبولی، مدرک معتبر فنی حرفه ای خود را دریافت نمایید.

source

توسط chehrenet.ir