فرم و ظاهر چشم‌های هر فرد بر زیبایی و جذابیت کلی چهره‌ی او تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. با گذشت زمان ناحیه‌ی اطراف چشم می‌تواند در اثر عوامل مختلفی چون کمبود خواب، نور خورشید و افزایش سن دچار چین‌وچروک، فرورفتگی و تیرگی شود. برای بازگرداندن این قسمت از صورت به حالت عادی خود روش‌های خانگی زیادی چون استفاده از کرم‌های ضدپیری و روشن‌کننده وجود دارد اما گاهی اوقات این گزینه‌ها دیگر جواب نمی‌دهند و شما باید به سراغ درمان‌های کلینیکی مفید مانند فیلر زیر چشم بروید. اگر نمی‌دانید فیلر چیست یا در صدد تزریق فیلر برای این بخش از صورت خود هستید و می‌خواهید همه‌چیز را به طور کامل درباره‌ی آن بدانید، تا آخر این مطلب از دیجی‌کالا مگ با ما همراه باشید.

فیلر زیر چشم برای چیست؟

فیلرها یا همان پرکننده‌ها نوعی ماده‌ی ژل مانند هستند که با داشتن ترکیبات مفیدی چون هیالورونیک اسید برای رفع نقص‌های پوستی افراد به کار گرفته می‌شوند. فیلر زیر چشم یک روش درمانی کلینیکی است که برای از بین بردن چین‌وچروک‌ها، سیاهی و فرو رفتگی ناحیه‌ی زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. تصمیم‌گیری درباره‌ی انجام این روش با توجه به غیردائمی بودن آن می‌تواند کمی سخت باشد. علاوه بر این، شما برای گرفت نتایج بهتر باید حتما پیش از هر کاری با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بدانید که آیا اصلا فیلر زیر چشم با همه‌ی مزایا و معایبی که دارد می‌تواند برای درمان مشکل شما مناسب باشد یا خیر.

انواع فیلر زیر چشم

انواع مختلفی از فیلر‌ها یا همان پر‌کننده‌ها وجود دارند که توسط پزشک‌های زیبایی برای تزریق در زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرند که در زیر چند مورد از آن‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم. توجه داشته باشید که در حال حاضر تنها یک نوع فیلر برای استفاده در ناحیه‌ی زیر چشم توسط سازمان غذا و داروی آمریکا  (FDA) تایید شده است اما پزشک متخصص می‌تواند با تشخیص خود تزریق فیلرهای دیگر را هم به شما پیشنهاد کند.

۱۳۷,۰۰۰

۱۱۴,۵۰۰

تومان

۴۵۰,۰۰۰

۳۳۰,۰۰۰

تومان

فیلر هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید ماده‌ای است که به طور طبیعی توسط بدن انسان تولید می‌شود؛ اما فیلر آن در واقع از نوعی ژل مصنوعی که رفتار این ماده‌ی طبیعی را تقلید می‌کند، ساخته شده است. فیلر هیالورونیک اسید ماهیت شفافی دارد و همین کار پزشک را برای تزریق آن راحت‌تر می‌کند. این نوع فیلر ظاهری طبیعی دارد و در صورت بروز هر گونه مشکلی در فرآیند تزریق به راحتی می‌توان آن را پخش و حذف کرد. فیلر هیالورونیک اسید ماندگاری بسیار کمی دارد و پس از گذشت چند ماه باید به سراغ تزریق دوباره‌ی آن بروید. پرکننده‌های تنوسیال (Teosyal)، ژوویدرم (Juvederm) و استایلج (Stylage) از معروف‌ترین فیلرهای بر پایه‌ی هیالورونیک اسید هستند که در کنار کاربردشان برای زیر چشم از آن‌ها برای تزریق فیلر لب هم استفاده می‌کنند.

کاربرد و خواص فیلر زیر چشم چیست؟

فیلر پلی-ال-لاکتیک اسید

فیلر پلی-ال-لاکتیک اسید یک ماده‌ی زیست سازگار و در عین حال مصنوعی است که با تحریک فرآیند کلاژن‌سازی پوست باعث از بین رفتن چین‌وچروک‌ها و گودی زیر چشم می‌شود. این نوع فیلر نسبت به فیلر هیالورونیک اسید خاصیت جوانسازی و حجم‌دهی بیشتری دارد و ماندگاری ۲ ساله‌ی آن به هیچ وجه قابل مقایسه با پرکننده‌های دیگر نیست. تزریق فیلر پلی-ال-لاکتیک اسید معمولا در طول ۳ تا ۴ جلسه انجام می‌شود و باید حتما توسط پزشک متخصص به انجام برسد. این نوع فیلر در بعضی موارد می‌تواند باعث به وجود آمدن یک سری توده‌های ریز در زیر پوست شود. تنها فیلر پلی-ال-لاکتیک اسید مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) فیلر Sculptra Aesthetic است.

فیلر هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

این فیلر پوستی زیست سازگار که از فسفات و کلسیم ساخته شده است می‌تواند فرآیند کلاژن‌سازی پوست را تحریک و به بافت همبند پوست کمک کند. در نتیجه‌ی این موضوع شما شاهد حجم گرفتن و رفع چین‌وچروک‌های ناحیه‌ی زیر چشم‌های خود خواهید بود. فیلر هیدروکسی لاپاتیت کلسیم نسبت به پرکننده‌های دیگر بافت ضخیم‌تری دارد و باید حتما توسط یک پزشک باتجربه تزریق شود. این فیلر بیشترین ماندگاری را برای شما به ارمغان می‌آورد اما ظاهر پوست زیر چشم را کمی بیش از حد سفید می‌کند. در موارد نادر، تزریق فیلر هیدروکسی لاپاتیت کلسیم ممکن است باعث ایجاد گره در زیر چشم شود. فیلر رادیس (Radiesse) از معروف‌ترین فیلرهای چشم بر پایه‌ی هیدروکسی لاپاتیت کلسیم است.

مراحل تزریق فیلر چشم به چه صورت هستند؟

اولین قدمی که در جهت انجام این روش درمانی باید بردارید مشورت با یک پزشک متخصص باتجربه و حرفه‌ای است. او به شما توضیح می‌دهد که تزریق فیلر زیر چشم برای شما چه فوایدی خواهد داشت و پس از انجام آن باید چه نکاتی را رعایت کنید. دیگر مراحل تزریق فیلر چشم با توجه به نوع پرکننده‌ای که انتخاب کرده‌اید می‌توانند کمی تغییر کنند؛ با این حال روند کلی آن به شکل زیر است:

  1. پزشک ابتدا ناحیه‌ای که قرار است در آن تزریق انجام شود را علامت می‌زند و آن را با محلول ضدعفونی‌کننده استریل می‌کند.
  2. سپس یک کرم بی‌‌حس‌کننده را به ناحیه‌ی زیر چشم می‌مالند و اجازه می‌دهند با گذشت زمان جذب پوست شود.
  3. پزشک از یک سرنگ دارای سوزن نازک برای تزریق فیلر به زیر چشم استفاده می‌کند.
  4. برای زیر هر چشم یک یا چند بار تزریق لازم است و پس از آن پزشک به صاف کردن فیلر در این ناحیه می‌پردازد. کل این فرآیند بین ۵ الی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.
  5. گاهی اوقات ممکن است پزشکتان به شما پیشنهاد کند که فیلر زیر چشم را در چند جلسه تزریق کنید تا نتایج بهتری را به دست بیاورید.

فیلر زیر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

تیرگی زیر چشم اغلب ژنتیکی است اما یک سری عوامل دیگر چون افزایش سن، کم خوابی، کم آبی بدن و تولید رنگدانه‌ی پوستی بیش از حد هم می‌تواند باعث بروز این مشکل شود. فیلر زیر چشم بیشتر برای افرادی مناسب است که تیرگی زیر چشم‌هایشان با ژنتیک و افزایش سن ارتباط دارد؛ اما کسانیکه به دلیل سبک زندگی نامناسب با گودی زیر چشم مواجهه شده‌اند هم می‌توانند از این درمان استفاده کنند.

چشم‌های برخی از مردم به طور طبیعی بسیار فرو رفته هستند و همین موضوع باعث ایجاد سایه‌ای در زیر چشم‌هایشان می‌شود. این دسته از افراد هم می‌توانند از فیلرهای زیر چشم برای رفع مشکل خود استفاده کنند،‌ اگرچه که گاهی اوقات پزشک متخصص ممکن است روش جراحی را موثرتر از تزریق پرکننده بداند. علاوه بر این دو گروه،‌ کسانیکه به دلیل افزایش سن چربی زیر چشم‌هایشان از بین رفته یا کمتر شده است می‌توانند چین‌وچروک‌ها و فرورفتگی زیر چشم خود را با تزریق فیلر درمان کنند.

همانطور که تا به اینجا فهمیدید بسیاری از مردم می‌توانند کاندیدهای مناسبی برای تزریق فیلر زیر چشم باشند اما همه‌ی افراد نمی‌توانند از آن سود ببرند. اگر سیگار می‌کشید استفاده از فیلرهای زیر چشم نه تنها نمی‌تواند برایتان مناسب باشد بلکه حتی ممکن است به شما آسیب برساند. علاوه بر ایت، پرکننده‌ی تزریق شده برای افرادی که به استعمال دخانیات عادت دارند از ماندگاری بسیار بسیار پایینی برخوردار خواهد بود.

تزریق فیلر چشم برای زنان باردار یا شیرده هرگز نباید بدون آزمایش انجام شود و حتی در خیلی از مواقع به هیچ عنوان به آن‌ها توصیه نمی‌گردد. همچنین کسانیکه به بیماری‌های دیابت و آسم مبتلا هستند و افراد دارای سابقه‌ی سکته‌ی مغزی و قلبی نباید به سراغ تزریق فیلر زیر چشم بروند؛ مگر اینکه شرایطشان توسط پزشک متخصص تایید شده باشد. اگر از داروی ضدانعقاد خون مانند آسپرین یا وارفارین استفاده می‌کنید باید با پزشکتان درباره‌ی بیماری جسمی خود صحبت کنید.

فیلر زیر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

کاربرد و موارد استفاده از تزریق فیلر زیر چشم

فیلر زیر چشم کاربردها و فواید بسیار زیادی دارد که در این بخش به معرفی آن‌ها می‌پردازیم تا بدانید در صورت داشتن چه نوع مشکلاتی می‌توانید این گزینه‌ی درمانی را هم در نظر داشته باشید.

عوارض و فواید تزریق ژل زیر چشم

در بخش قبلی با کاربردها یا همان فواید فیلر زیر چشم آشنا شدیم اما باید بدانید که درست مانند همه‌ی روش‌های درمانی کلینیکی استفاده از پرکننده‌ها برای از بردن تیرگی، چین‌وچروک‌ها و گودی زیر چشم می‌تواند با یک سری از عوارض کوتاه مدت همراه باشد که در زیر آن‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم.

  • تورم و قرمزی
  • نقطه‌های قرمز ناشی از تزریق
  • کبودی و التهاب
  • سردرد

بسیاری از افراد هیچ گونه عوارض جدی و طولانی مدتی را تجربه نمی‌کنند و مشکلاتی که با آن‌ها روبرو می‌شوند همگی خفیف هستند و با درمان‌های خانگی یا مصرف داروی تجویز شده توسط پزشک رفع می‌شوند. گاهی اوقات اگر فیلر خیلی نزدیک به سطح پوست تزریق شود ممکن است ناحیه‌ی زیر چشم به رنگ آبی در بیاید که در برخی موارد پزشک مجبور می‌شود پرکننده را حل کند و به شما وقت تزریق جدید بدهد. اما حتی این مشکل هم در بسیاری از مواقع با مصرف قرص تایلانول رفع می‌شود.

اما باید بدانید که مراجعه به یک پزشک کم صلاحیت و استفاده از فیلرهای نامناسب می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیار جدی برای شما شود که عبارتند از:

  • ناهمواری پوست زیر چشم و عدم تقارن
  • بروز برجستگی‌های زیرپوستی
  • فلج عصبی ناحیه‌ی زیر چشم و صورت
  • بر جای ماندن جای زخم
  • نابینایی و آسیب چشمی

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم هرگز خام شگردهای بازاریابی افراد غیر متخصص نشوید و حتما پیش از تزریق فیلر درباره‌ی انواع پرکننده‌ها و پزشکی که می‌خواهید به او مراجعه کنید تحقیق نمایید.

فیلر زیر چشم چقدر ماندگاری دارد؟

ممکن است برای شما هم سوال پیش بیاید که با توجه به همه‌ی مزایا و عوارض فیلر زیر چشم دقیقا تا چه مدت زمانی می‌توانید از ماندگاری آن بهره ببرید؟‌ متخصصان می‌گویند میزان ماندگاری فیلر زیر چشم به خواص،‌ کاربردها و میزان تزریق آن بستگی دارد. پرکننده‌هایی که بافت سفت‌تر و غلیظ‌‌تری دارند مانند فیلر هیدروکسی لاپاتیت کلسیم و فیلر پلی-ال-لاکتیک اسید معمولا تا ۲ سال دوام خواهند داشت. از طرفی باید بدانید که فیلرهای ساخته شده بر پایه‌ی هیالورونیک اسید خیلی زود توسط بدن تجزیه می‌شوند به همین دلیل بیشتر از یک سال دوام پیدا نخواهند کرد. فراموش نکنید که استعمال دخانیات، استرس، بی‌خوابی و کاهش وزن زیاد باعث کاهش ماندگاری فیلر زیر چشم شما می‌شود.

فیلر زیر چشم چقدر ماندگاری دارد؟

ماسک زیر چشم گارنیه مدل Hydration and Fresh وزن 5 گرم

مراقبت‌های پس از تزریق فیلر زیر چشم

پس از تزریق فیلر چشم شما باید برای بهبودی راحت‌تر و سریع‌تر به یک سری از نقاط توجه کنید که در زیر فهرستی از آن‌ها را برایتان آماده کرده‌ایم.

آیا فیلر زدن زیر چشم باعث کوچک شدن چشم می‌شود؟

تزریق فیلر زیر چشم کاربردهای بسیار زیادی برای شما دارد اما در کنار همه‌ی مواردی که تا به اینجا گفتیم می‌تواند چشم‌هایتان را شاداب‌تر و زیباتر نشان دهد. با این حال با توجه به نوع تکنیک پزشک برای تزریق پرکننده، مدل چهره‌ی فرد و همینطور کیفیت فیلری که مورد استفاده قرار می‌گیرد ممکن است چشم‌ها کوچک‌تر و ریزتر به نظر برسند. برای جلوگیری از بروز این مشکل شما باید ابتدا به سراغ انتخاب یک پزشک متخصص حرفه‌ای و باتجربه بروید و در هنگام مشاوره او را در جریان انتظارات خود از تزریق فیلر زیر چشم قرار دهید.

سخن پایانی

فیلر‌های زیر چشم می‌توانند برای کاهش تیرگی، فرورفتگی و همینطور چین‌وچروک‌های این ناحیه مفید باشد. اینکه چه نوع پرکننده‌ای برای شما مناسب است یا باید به سراغ چه برندی بروید را باید پس از مشورت با یک پزشک متخصص مشخص کنید. شک نداشته باشید که در صورت داشتن هر یک از مشکلات نام برده شده شما می‌توانید با تزریق فیلر زیر چشم ظاهری زیباتر و شاداب‌تر را برای خودتان به ارمغان بیاورید.

این مطلب فقط جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه‌ی رفع مسؤولیت دیجی‌کالا مگ را بخوانید.

منابع: Healthline ,Byrdie

سوالات متداول درباره فیلر زیر چشم

فیلر زیر چشم برای چیست؟

فیلر زیر چشم یک روش درمانی کلینیکی است که برای از بین بردن چین‌وچروک‌ها، سیاهی و فرورفتگی ناحیه‌ی زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فیلر زیر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

فیلر زیر چشم برای کسانیکه با مشکل فرورفتگی، چین‌وچروک و تیرگی ناحیه‌ی زیر چشم روبرو هستند مناسب است.

چه کسانی نمی‌توانند فیلر زیر چشم تزریق کنند؟

تزریق فیلر چشم برای زنان باردار یا شیرده هرگز نباید بدون آزمایش انجام شود و حتی در خیلی از مواقع به هیچ عنوان به آن‌ها توصیه نمی‌گردد. همچنین کسانیکه به بیماری‌های دیابت و آسم مبتلا هستند و افراد دارای سابقه‌ی سکته‌ی مغزی و قلبی نباید به سراغ تزریق فیلر زیر چشم بروند؛ مگر اینکه شرایطشان توسط پزشک متخصص تایید شده باشد.

تزریق فیلر زیر چشم چه عوارضی دارد؟

تورم، قرمزی، نقطه‌های قرمز ناشی از تزریق، کبودی، التهاب و سردرد از عوارض کوتاه مدت و غیردائمی فیلر زیر چشم هستند. اما در صورت انتخاب پزشک بدون تجربه و کم صلاحیت ممکن است مشکلاتی چون ناهمواری پوست زیر چشم و عدم تقارن، بروز برجستگی‌های زیرپوستی، فلج عصبی ناحیه‌ی زیر چشم و صورت، بر جای ماندن جای زخم، نابینایی و آسیب چشمی روبرو شوید.

آیا فیلر زدن زیر چشم باعث کوچک شدن چشم می‌شود؟

تزریق فیلر زیر چشم کاربردهای بسیار زیادی برای شما دارد اما در کنار همه‌ی مواردی که تا به اینجا گفتیم می‌تواند چشم‌هایتان را شاداب‌تر و زیباتر نشان دهد. با این حال با توجه به نوع تکنیک پزشک برای تزریق پرکننده، مدل چهره‌ی فرد و همینطور کیفیت فیلری که مورد استفاده قرار می‌گیرد ممکن است چشم‌ها کوچک‌تر و ریزتر به نظر برسند.

source

توسط chehrenet.ir