رنگ کردن موها یکی از محبوب‌ترین روش‌های تغییر ظاهر و چهره می‌باشد که توسط بسیاری از زنان و مردان در سراسر جهان انجام می‌شود. با این حال، یکی از مشکلاتی که بسیاری از این اشخاص با آن مواجه هستند، زود پاک شدن رنگ مو است. برخی از افراد فکر می‌کنند که به دلیل عدم کیفیت رنگ موهای استفاده شده، رنگ مو زود از روی موی آن‌ها پاک می شود. در حالی که زود پاک شدن رنگ مو علل مختلفی دارد. در این مقاله قصد داریم به این سوال که چرا رنگ موهام زود میره؟ پاسخ دهیم و نکات مهمی را برای شما بازگو کنیم، پس تا آخر این مطلب با مرینوس شاپ همراه باشید.

چرا رنگ موهام زود میره؟ | دلایل زود پاک شدن رنگ مو

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث زود پاک شدن رنگ مو می‌شود؛ برخی از این دلایل عبارتند از:

نوع رنگ مو

رنگ موهای دائمی ماندگاری نسبتاً بیشتری نسبت به رنگ موهای نیمه دائمی و موقت دارند. رنگ موهای دائمی معمولاً حاوی آمونیاک هستند که باعث باز شدن کوتیکول‌های مو و نفوذ رنگدانه‌ها به داخل موها می‌شود. رنگ مو لورال شماره ۶.۱۱ رنگ موی پیشنهادی ما به شماست که در ادامه ویژگی های آن را برای شما درج کرده‌ایم.

  • رنگ بلوند دودی
  • پوشش دهنده کامل موهای سفید
  • ثبات و ماندگاری طولانی
  • نرم کننده و درخشان کردن مو
  • دارای کراتین و مواد بیار مفید و مغذی
  • اکسیدان 72میل
  • تیوب رنگ مو 48 میل
  • ماسک مو 60 میل
  • شامپو مخصوص موهای رنگ شده  12میل
  • شانه مخصوص
  • دستکش مخصوص رنگ کردن
رنگ مو لورال شماره ۶.۱۱

جهت مشاهده و خرید این محصول بر روی عکس کلیک نمایید

پایه مو

موهای تیره نسبت به موهای روشن ماندگاری بیشتری دارند و بدین دلیل است که رنگدانه‌های طبیعی موهای تیره تا حد زیادی قوی‌تر هستند و مقاومت بیشتری در برابر رنگدانه‌های مصنوعی دارند.

کیفیت مو

موهای سالم و قوی ماندگاری خیلی بیشتری نسبت به موهای آسیب‌دیده و شکننده دارند. موهای آسیب‌دیده کوتیکول‌های ضعیف‌تری دارند و رنگدانه‌ها به راحتی از آن‌ها جدا می‌شوند.

روش رنگ کردن مو

اگر رنگ کردن مو به درستی و با رعایت نکات فنی انجام نشود، ماندگاری خیلی کمتری خواهد داشت.

چرا رنگ موهام زود میره؟

عوامل مهم در از بین رفتن رنگ مو

عوامل مهمی که باعث از بین رفتن رنگ مو می‌شوند، علاوه بر دلایل ذکر شده در بالا، عوامل دیگری نیز وجود دارند که باعث از بین رفتن رنگ مو می‌شوند. برخی از این عوامل عبارتند از:

شستشوی مکرر مو

شستشوی مکرر موها با شامپو باعث از بین رفتن رنگدانه‌ها از روی موها می‌شوند. بهتر است که موهای رنگ شده را با آب ولرم یا سرد بشویید و از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

استفاده نکردن از نرم کننده

استفاده مداوم از نرم کننده باعث می شود رطوبت مورد نیاز موهای شما تضمین شود و به همین دلیل ماندگاری رنگ روی موهای شما افزایش پیدا می کند. نرم کننده لورال مناسب موهای رنگ شده، یک انتخاب بی‌نظیر برای حفظ و زیبایی موهای شما پس از رنگ‌کردن است.

این محصول با ترکیبات مرطوب‌کننده و مواد مغذی عمیق، به طور خاص برای نگهداری رنگ مو و بهبود سلامت موهای آسیب دیده طراحی شده است. با استفاده از نرم‌کننده لورال، موهای شما به لطافت و درخشش بیشتری دست خواهند یافت و همچنین پایداری رنگ موهایتان را تقویت خواهد کرد.

نرم کننده لورال مناسب موهای رنگ شده

جهت مشاهده و خرید این محصول بر روی عکس کلیک نمایید

دوش آب گرم

استفاده از آب خیلی گرم در هنگام حمام کردن باعث می شود رنگ از روی فولیکول موها پاک شود. برای حمام کردن بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.‌

آبکشی موهایتان با آب سخت

اگر موهای خود را مرتباً شامپو می‌زنید و با آب سخت حمام می‌کنید، این یک فاجعه برای تسریع محو شدن رنگ مو است. دلیل آن این است که آب سخت حاوی مقادیر زیادی منیزیم و کلسیم است. این مواد با توجه به اینکه روغن های طبیعی مو را از بین می‌برند، می‌توانند تاثیرات مضری بر روی رنگ مو و در کل موهای شما داشته باشند؛ نتیجه؟ موهای شکننده و کدر.

علاوه بر این، آب سخت باعث ایجاد تجمع مواد روى پوست سر می‌شود که می تواند باعث ریزش مو شود.

استفاده از لوازم حرارتی مو

استفاده کردن از لوازم حرارتی مو مانند اتو مو، سشوار و فر مو باعث خشک شدن و آسیب دیدن موها می‌شوند. این امر باعث از بین رفتن رنگدانه‌ها از روی موها می‌شود.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

نور خورشید باعث کمرنگ شدن رنگ مو می‌شود. بنابراین بهتر است هنگام بیرون رفتن از منزل از کلاه یا روسری استفاده کنید.

استفاده از شامپو بلافاصله بعد از رنگ کردن موها

بعد از رنگ کردن موها حداقل به مدت ۴۸ ساعت نباید موهایتان را با استفاده از شامپو شستشو دهید. رعایت این نکته‌‌ی کاربردی می‌تواند میزان ماندگاری رنگ مو را روی موهایتان بالاتر ببرد و البته پیشنهاد می‌شود از شامپوهای مخصوص مانند شامپو مخصوص موهای رنگ شده الیدور استفاده نمایید.

شامپو مخصوص موهای رنگ شده الیدور

جهت مشاهده و خرید این محصول بر روی عکس کلیک نمایید

شنا در آب کلر دار

اگر مرتب به استخر می روید، کلر می‌تواند رنگ موهای شما را کم‌رنگ کند. کلر یک گاز سمی است و در صورت مواجهه با غلظت بالا می‌تواند باعث مشکلات تنفسی، آبریزش چشم و استفراغ شود.

چرا رنگ موهام زود میره؟

راهکارهایی برای افزایش ماندگاری رنگ مو

برای افزایش ماندگاری رنگ موها می‌توانید از راهکارهای عالی زیر استفاده کنید:

  • از رنگ موهای باکیفیت استفاده کنید.
  • حتما از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.
  • از لوازم‌های حرارتی مو به طور مداوم استفاده نکنید.
  • هنگام بیرون رفتن از منزل از کلاه یا روسری استفاده کنید.

نکاتی برای مراقبت از موهای رنگ شده

علاوه بر استفاده از راهکارهای ذکر شده در بالا، رعایت نکات زیر نیز برای مراقبت از موهای رنگ شده ضروری است:

  • از نرم‌کننده‌های مو استفاده کنید. نرم‌کننده‌ها به رطوبت‌رسانی موها کمک زیادی می‌کنند و از خشک شدن و آسیب دیدن موها جلوگیری می‌کنند.
  • از ماسک مو استفاده کنید. ماسک‌های مو به تقویت مو و ترمیم آسیب‌های وارد شده به آن کمک می‌کنند.
  • از محصولات مراقبت از موی حاوی پروتئین استفاده کنید. پروتئین به استحکام بیشتر مو کمک می‌کند و از ریزش موها نیز جلوگیری می‌کند.

عمر مفید رنگ موها تنها با نگهداری درست از آن‌ها افزایش می‌یابد. پس در هنگام خرید مطمئن شوید که محصولات عالی و مناسب را خریداری کنید. درباره‌ی حرارت‌ زیاد ابزارهای آرایش مو احتیاط کنید و موها را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. اجازه ندهید که رنگ موهایتان تنها به‌خاطر عادات نامناسب روزمره زودتر از موعد خود از بین برود.

source

توسط chehrenet.ir