سئو سایت می تواند برای کسب و کارها بسیار سودآور باشد اما اجرای آن نیاز به زمان زیادی دارد.

سئو چقدر زمان می برد؟

مدت زمان مشاهده نتایج اولیه سئو بین سه تا شش ماه معمولا طول می کشد. در برخی موارد، ممکن است تا یک سال هم طول بکشد تا شاهد بهبود مستمر سئو باشید. سئو یک راه حل فوری نیست، برای مشاهده بهبود در رتبه ‌بندی و ترافیک به زمان و تلاش نیاز دارد. ماهیت سئو سایت توضیح می دهد که چرا زمان بیشتری برای دیدن نتایج لازم است. در حالی که سایر استراتژی ‌های بازاریابی دیجیتال می ‌توانند ورودی فوری از ترافیک را به شما ارائه دهند، سئو یک فرآیند مداوم است که نیاز به ثبات دارد.

از طرفی، یافتن، خزیدن و فهرست‌بندی صفحات توسط گوگل زمان می ‌برد. با به‌ روزرسانی وب‌ سایت و افزودن محتوای جدید، گوگل خزیدن آن محتوا را برای تعیین موضوع آن و پاسخگویی به هدف جستجو آغاز می ‌کند. این فرآیند طبیعی خارج از کنترل شماست. همچنین اجرای بهترین شیوه های سئو در تمام صفحات شما زمان بر است. هر چقدر هم که بخواهید همه به ‌روزرسانی ‌های خود را به‌ طور همزمان انجام دهید، باید با گذشت زمان تغییراتی ایجاد کنید تا به گوگل ثابت کنید که سایت شما معتبر است. همچنین، افزودن مداوم محتوای جدید نیاز به زمان نوشتن، ویرایش و انتشار دارد.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) چقدر طول می کشد؟

تاثیرگذاری خدمات سئو قابل ردیابی است، حتی اگر نتایج آن بلافاصله قابل مشاهده نباشند. عوامل زیر بر مدت زمان مورد نیاز برای مشاهده نتایج سئو تاثیر می گذارند:

۱. سابقه وب سایت شما

وب سایت های قدیمی تر به سادگی به دلیل سابقه طولانی تر، شانس بهتری برای کسب رتبه بالا دارند. در حالی که ارتباط مستقیمی بین سن دامنه و سئو وجود ندارد، گوگل به زمان برای فهرست بندی (ایندکس کردن) وب سایت شما نیاز دارد. هرچه وب سایت شما قدیمی تر باشد، گوگل زمان بیشتری برای فهرست بندی آن در اختیار دارد. با این حال، دامنه های جدید نیز می توانند رتبه خوبی کسب کنند! این بدان معناست که گوگل می تواند در یک زمان اطلاعات بیشتری در مورد وب سایت شما جذب کند.

۲. رقابت در کلمات کلیدی هدف شما

رقابت در حوزه فعالیت شما می تواند بر روند رتبه بندی شما در طول زمان تاثیر بگذارد. در یک صنعت بسیار رقابتی، ایجاد چند تغییر در سئو ممکن است زمان بیشتری نسبت به یک بازار کوچک و تخصصی طول بکشد. انجام یک تجزیه و تحلیل رقابتی می تواند به شما در درک بازار و جدول زمانی بالقوه خود کمک کند.

۳. کیفیت محتوای شما

محتوای باکیفیت و ارزشمند یکی از مهم ‌ترین عوامل رتبه‌ بندی در موتورهای جستجو است. تولید محتوای با کیفیت به طور مرتب زمان می ‌برد. محتوای شما باید با موضوع و کلمات کلیدی هدف صفحه مرتبط باشد. این به موتورهای جستجو کمک می ‌کند تا بفهمند محتوای شما در مورد چیست و چه اطلاعاتی را ارائه می ‌دهد. محتوای شما باید ارزشمند و مفید برای کاربران باشد؛ این بدان معناست که باید اطلاعات دقیق، آموزنده و قابل ‌اعتماد ارائه دهد. همچنین محتوای شما باید منحصر به فرد و اورجینال باشد، نباید کپی از محتوای موجود در وب سایت های دیگر باشد.

۴. منابع اختصاص یافته برای سئو

بازه زمانی رسیدن به نتایج سئو بر اساس میزان سرمایه گذاری شما در آن متغیر است. هر چه بیشتر روی سئو سرمایه گذاری کنید، احتمال کسب رتبه بالاتر را افزایش می دهید. با این حال، برخی از شرکت ها نمی توانند تمام منابع خود را صرف سئو کنند و منتظر نتایج آن بمانند.

۵. استراتژی سئو شما

سئو در مورد دانستن این است که کدام تغییرات بیشترین تاثیر را دارند. گاهی اوقات ممکن است ماه ها روی ویژگی های اشتباه سئو تمرکز کنید تا اینکه استراتژی خود را تنظیم کنید. این جنبه از سئو به همین دلیل است که ارزیابی مداوم برنامه شما و اطمینان از عملکرد صحیح همه چیز بسیار مهم است.

کلمه سئو که روی حروف S و E و O یک نردبان قرار داده شده است

بازه زمانی معمول برای سئو، در ماه های ۱ تا ۶ ماه چه اتفاقی می افتد؟

برای درک زمان مرتبط با یک استراتژی سئو، ساده ترین راه این است که ماه به ماه از طریق یک جدول زمانی سئو به آن نگاه کنیم. بیایید ماه های ۱ تا ۶ را تجزیه و تحلیل کنیم و ببینیم در این مدت برنامه شما چگونه خواهد بود.

ماه اول سئو

در طول ماه اول، شما باید تحقیق کرده و بهترین آژانس سئو را برای خود انتخاب کرده باشید. در اینجا برخی از عواملی که برنامه سئو شما در ماه اول بر روی آنها تمرکز خواهد کرد، آورده شده است:

  • تحقیق متخصصان سئو
  • بستن قرارداد سئو
  • برنامه ریزی کلمات کلیدی

ماه دوم فرآیند سئو

به خاطر داشته باشید که موارد بالا همیشه یک ماه کامل طول نمی کشد. بسته به کیفیت و وضعیت فعلی وب سایت شما، شرکت سئو شما ممکن است بتواند در ماه اول کارهایی را که معمولاً در ماه دوم انجام می شود، شروع کند.

  • اصلاحات وب سایت
  • اطمینان از طراحی واکنشگرا

ماه سوم فرآیند سئو

ماه سوم زمانی است که استراتژی های شما شروع به کار می کند؛ در اینجا جایی است که محتوا واقعاً وارد بازی می شود.

  • انتخاب کلمه کلیدی
  • ایجاد محتوا

ماه چهارم سئو

ماه چهارم زمانی است که شما شروع به دیدن نتایج کمپین سئو خود می کنید. تا این ماه، شما باید شاهد افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه بندی سایت باشید. با این حال، این بدان معنا نیست که کار تیم سئو تمام شده است. آنها همچنان به پیاده سازی محتوا در وب سایت شما، رفع مشکلات فنی و عملکرد ۱۰۰ درصدی سایت شما در تمام زمینه ها ادامه خواهند داد.

ماه پنجم سئو

تا ماه پنجم، شما باید شروع به دیدن نتایج واقعی از کمپین سئو خود کنید. شما باید شاهد افزایش ترافیک سایت باشید و حتی ممکن است شاهد فروش اضافی باشید. این بدان معناست که کمپین شما در حال کار است و می تواند انگیزه خوبی به شما بدهد که آیا کمپین شما موثر است یا خیر؟

  • ادغام با رسانه های اجتماعی
  • تحلیل نتایج فعلی

نمودار رشد سئو که در کنار آن دو آدمک قرار دارد

ماه ششم فرآیند سئو

اگر تا به حال به نتایجی که امیدوار بودید نرسیده اید، دلسرد نشوید. عوامل ذکر شده در بالا تعیین می کنند که چقدر طول می کشد تا از طریق سئو ترافیک ارگانیک به دست آورید. با این حال، اگر یک مورد معمولی داشته باشید، کمپین سئوی شما باید تا این زمان نتایج واقعی را به همراه داشته باشد. اگر وب سایت شما ترافیک بیشتری ایجاد می کند، تبریک می گویم! اما زمان توقف نیست. اگر در خصوص مدت زمان اجرای فرآیند سئو نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید از طریق مراجعه به سایت quantaagency.co و یا تماس با شماره ۰۲۱-۲۶۲۱۱۲۲۰ از مشاوران آژانس سئو سایت کوانتا مشاوره بگیرید.

source

توسط chehrenet.ir